První Toyota Century kabriolet je tady. Vznikla pro nejdůležitější osobu Japonska

První kabriolet na základě limuzíny Century se ukazuje světu. Vozit bude na přehlídkách nového císaře Japonska.

O speciálním vozidle pro nového císaře země vycházejícího slunce Naruhita se mluvilo již dříve. Tradičně vládní limuzína Toyota Century, která se mezi představiteli Japonska těší už dlouho velké oblibě, měla totiž ztratit střechu, aby Naruhito mohl z otevřeného vozu na přehlídkách a dalších speciálních akcích mávat na občany a rozdávat úsměvy.

Toyota ukázala nový Land Cruiser. Vypadá jako ze staré školy a koupíte ho na jediném místě

Toyota ukázala nový Land Cruiser. Vypadá jako ze staré školy a koupíte ho na jediném místě

A dřívější spekulace se nyní potvrdily. Na veřejnost se tedy dostávají první fotografie vůbec prvního kabrioletu Century. O technice specialitky se Toyota zatím nerozpovídala. Limuzíně ale zůstává standardně čtyřmístný interiér a podle všeho se ani nezměnil rozvor vozu 3090 mm. Zadní sedačky by ale měly být uloženy o pár centimetrů výše, aby byl císař z vozu lépe vidět.

Jako čistě přehlídkové vozidlo pro slunečné dny není jasné, zda má kabriolet vůbec funkční stahovací střechu. Používán bude ostatně jen při určitých příležitostech – třeba nadcházející korunovační ceremonii 22. října nebo příští rok u zahájení olympijských her v Tokiu.

Na tomto základu bude Toyota stavět auta do města. Vzadu čeká malé překvapení

Na tomto základu bude Toyota stavět auta do města. Vzadu čeká malé překvapení

Pod kapotou kabrioletu se očekává původní hybridní jednotka jako v klasické limuzíně, tedy pětilitrový osmiválec s elektromotorem pro celkový výkon 317 kW (431 koní). Už standardní Century, výhradně určená pro japonský trh, je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Automobilka za měsíc vyrobí ručně jen 50 kusů a cenovky začínají v přepočtu na 4 milionech korun.

Podle webu Japanese Nostalgic Car je kabriolet Century pro Japonsko prvním novým přehlídkovým vozem za posledních 30 let. Dříve tuto roli zastával Rolls-Royce Corniche III, který byl podle všeho za celou dobu použit jen dvakrát.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek