První Toyota Century kabriolet je tady. Vznikla pro nejdůležitější osobu Japonska

První kabriolet na základě limuzíny Century se ukazuje světu. Vozit bude na přehlídkách nového císaře Japonska.

O speciálním vozidle pro nového císaře země vycházejícího slunce Naruhita se mluvilo již dříve. Tradičně vládní limuzína Toyota Century, která se mezi představiteli Japonska těší už dlouho velké oblibě, měla totiž ztratit střechu, aby Naruhito mohl z otevřeného vozu na přehlídkách a dalších speciálních akcích mávat na občany a rozdávat úsměvy.

Toyota ukázala nový Land Cruiser. Vypadá jako ze staré školy a koupíte ho na jediném místě

Toyota ukázala nový Land Cruiser. Vypadá jako ze staré školy a koupíte ho na jediném místě

A dřívější spekulace se nyní potvrdily. Na veřejnost se tedy dostávají první fotografie vůbec prvního kabrioletu Century. O technice specialitky se Toyota zatím nerozpovídala. Limuzíně ale zůstává standardně čtyřmístný interiér a podle všeho se ani nezměnil rozvor vozu 3090 mm. Zadní sedačky by ale měly být uloženy o pár centimetrů výše, aby byl císař z vozu lépe vidět.

Jako čistě přehlídkové vozidlo pro slunečné dny není jasné, zda má kabriolet vůbec funkční stahovací střechu. Používán bude ostatně jen při určitých příležitostech – třeba nadcházející korunovační ceremonii 22. října nebo příští rok u zahájení olympijských her v Tokiu.

Na tomto základu bude Toyota stavět auta do města. Vzadu čeká malé překvapení

Na tomto základu bude Toyota stavět auta do města. Vzadu čeká malé překvapení

Pod kapotou kabrioletu se očekává původní hybridní jednotka jako v klasické limuzíně, tedy pětilitrový osmiválec s elektromotorem pro celkový výkon 317 kW (431 koní). Už standardní Century, výhradně určená pro japonský trh, je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Automobilka za měsíc vyrobí ručně jen 50 kusů a cenovky začínají v přepočtu na 4 milionech korun.

Podle webu Japanese Nostalgic Car je kabriolet Century pro Japonsko prvním novým přehlídkovým vozem za posledních 30 let. Dříve tuto roli zastával Rolls-Royce Corniche III, který byl podle všeho za celou dobu použit jen dvakrát.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků