První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

Vozidla na modulární elektrické platformě MEB bude VW vyrábět v řadě továren, první závod pro stavbu výhradně elektromobilů však značka otevře už do dvou let v Číně.

Modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu VW hraje v elektrické budoucnosti německého výrobce klíčovou roli. Do roku 2025 chce koncern vyprodukovat rovný milion elektromobilů a většina z nich využije právě základu MEB. Vozy na této platformě chce Volkswagen začít produkovat již příští rok ve své německé továrně ve Zwickau a rovněž v čínském Fo-šanu.

Žádný z těchto závodů ovšem nebude výhradně určen k výrobě elektromobilů, toto prvenství si Volkswagen nechává pro jinou čínskou továrnu, která své brány otevře již v roce 2020 ve městě Anting. Na výrobě zde bude s VW spolupracovat lokální automobilka SAIC Motor. S velkou poptávkou po elektromobilech v Číně má být tato továrna prvním a nejdůležitějším místem k produkci elektrických aut na základě MEB.

VW nabízí šrotovné za staré diesely. Reaguje na zákazy v německých městech

VW nabízí šrotovné za staré diesely. Reaguje na zákazy v německých městech

V závodě o rozloze 610.000 m² se budou mimo jiné nacházet lisovací zařízení, dílny pro stavbu bateriových modulů, až 1400 montážních robotů a rovněž testovací středisko s polygonem. Vyhlídkou produkce je ročně 300.000 vozidel, přičemž následně zde budou vznikat i licencované elektromobily pod značkou SAIC Volkswagen

„Platforma MEB nám umožní ve velkém měřítku snadno produkovat vysoce kvalitní elektrická vozidla pro naše čínské zákazníky,“ zaznělo od šéfa Volkswagenu Herberta Diesse. Prvním vozem produkovaným v čínském závodu má být nové SUV, pravděpodobně vycházející z dřívějšího konceptu I.D. CROZZ.

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Celosvětově přitom VW v případě elektromobilů a řady modelů I.D. nemluví o doplňkovém programu, ale o zcela nové modelové strategii. V roce 2022 už mají elektrické Volkswageny vznikat v šestnácti továrnách po celém světě. Na rozvoj výroby už bylo dříve vyčleněno přes 20 miliard euro.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků