První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

Vozidla na modulární elektrické platformě MEB bude VW vyrábět v řadě továren, první závod pro stavbu výhradně elektromobilů však značka otevře už do dvou let v Číně.

Modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu VW hraje v elektrické budoucnosti německého výrobce klíčovou roli. Do roku 2025 chce koncern vyprodukovat rovný milion elektromobilů a většina z nich využije právě základu MEB. Vozy na této platformě chce Volkswagen začít produkovat již příští rok ve své německé továrně ve Zwickau a rovněž v čínském Fo-šanu.

Žádný z těchto závodů ovšem nebude výhradně určen k výrobě elektromobilů, toto prvenství si Volkswagen nechává pro jinou čínskou továrnu, která své brány otevře již v roce 2020 ve městě Anting. Na výrobě zde bude s VW spolupracovat lokální automobilka SAIC Motor. S velkou poptávkou po elektromobilech v Číně má být tato továrna prvním a nejdůležitějším místem k produkci elektrických aut na základě MEB.

VW nabízí šrotovné za staré diesely. Reaguje na zákazy v německých městech

VW nabízí šrotovné za staré diesely. Reaguje na zákazy v německých městech

V závodě o rozloze 610.000 m² se budou mimo jiné nacházet lisovací zařízení, dílny pro stavbu bateriových modulů, až 1400 montážních robotů a rovněž testovací středisko s polygonem. Vyhlídkou produkce je ročně 300.000 vozidel, přičemž následně zde budou vznikat i licencované elektromobily pod značkou SAIC Volkswagen

„Platforma MEB nám umožní ve velkém měřítku snadno produkovat vysoce kvalitní elektrická vozidla pro naše čínské zákazníky,“ zaznělo od šéfa Volkswagenu Herberta Diesse. Prvním vozem produkovaným v čínském závodu má být nové SUV, pravděpodobně vycházející z dřívějšího konceptu I.D. CROZZ.

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Celosvětově přitom VW v případě elektromobilů a řady modelů I.D. nemluví o doplňkovém programu, ale o zcela nové modelové strategii. V roce 2022 už mají elektrické Volkswageny vznikat v šestnácti továrnách po celém světě. Na rozvoj výroby už bylo dříve vyčleněno přes 20 miliard euro.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků