První titanové kolo vyrobené 3D tiskem: Experiment značky HRE vypadá šíleně!

Technologie 3D tisku se stále častěji dostává i do automobilového průmyslu. Společnost HRE tak nyní experimentuje i s výrobou disků právě tímto způsobem, a to navíc z titanu.

Kalifornská značka kol HRE Performance Wheels se rozhodla ve společnosti s firmou GE Additive posunout využití technologie 3D tisku v automobilovém průmyslu na další úroveň. Řada automobilek a externích společností již má s tímto způsobem výroby součástek zkušenosti, dosud se však neobjevil pokus vyrobit titanová kola na auto.

Projekt je zatím v experimentální fázi, samotný výsledek ovšem bere dech. HRE se totiž nespokojilo s výrobou kola s jednoduchým designem. Díky výrobě 3D tiskem bylo možné řadu dosavadních zákonitostí při klasickém obrábění opustit, díky čemuž měli designéři volnější ruce.  

Jsou alu kola správnou volbou i v zimě? A jak o ně pečovat?

Jsou alu kola správnou volbou i v zimě? A jak o ně pečovat?

Paprsky disku jsou složitě propleteny, jsou částečně duté a celá konstrukce díky tomu vypadá velice lehce. Střed kola je tvořen celkem šesti díly, které jsou titanovými šrouby upevněny na karbonový límec kola. Kompletně z titanu tedy disk není. Využití karbonových vláken při výrobě extrémně lehkých kol dnes ostatně také zažívá „boom“.

Díly disku jsou vytvořeny z titanového prášku, který je vrstvu po vrstvě svařován do požadovaných tvarů. K produkci je využíván proces tavení elektronovým paprskem, se kterým již má GE Additive velké zkušenosti. V budoucnu bychom se prý mohli dočkat tisku kola i jako jednotného dílu.

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

HRE bohužel zatím neuvádí přesnější specifikaci 3D tištěných kol, například hmotnost či jejich srovnání s tradičními kovanými koly, jež firma normálně nabízí. Jako experiment předpovídající možnou budoucnost výroby disků ale fungují bezvadně. Případnému nasazení do produkce bude určitě předcházet rozsáhlé testování.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků