První titanové kolo vyrobené 3D tiskem: Experiment značky HRE vypadá šíleně!

Technologie 3D tisku se stále častěji dostává i do automobilového průmyslu. Společnost HRE tak nyní experimentuje i s výrobou disků právě tímto způsobem, a to navíc z titanu.

Kalifornská značka kol HRE Performance Wheels se rozhodla ve společnosti s firmou GE Additive posunout využití technologie 3D tisku v automobilovém průmyslu na další úroveň. Řada automobilek a externích společností již má s tímto způsobem výroby součástek zkušenosti, dosud se však neobjevil pokus vyrobit titanová kola na auto.

Projekt je zatím v experimentální fázi, samotný výsledek ovšem bere dech. HRE se totiž nespokojilo s výrobou kola s jednoduchým designem. Díky výrobě 3D tiskem bylo možné řadu dosavadních zákonitostí při klasickém obrábění opustit, díky čemuž měli designéři volnější ruce.  

Jsou alu kola správnou volbou i v zimě? A jak o ně pečovat?

Jsou alu kola správnou volbou i v zimě? A jak o ně pečovat?

Paprsky disku jsou složitě propleteny, jsou částečně duté a celá konstrukce díky tomu vypadá velice lehce. Střed kola je tvořen celkem šesti díly, které jsou titanovými šrouby upevněny na karbonový límec kola. Kompletně z titanu tedy disk není. Využití karbonových vláken při výrobě extrémně lehkých kol dnes ostatně také zažívá „boom“.

Díly disku jsou vytvořeny z titanového prášku, který je vrstvu po vrstvě svařován do požadovaných tvarů. K produkci je využíván proces tavení elektronovým paprskem, se kterým již má GE Additive velké zkušenosti. V budoucnu bychom se prý mohli dočkat tisku kola i jako jednotného dílu.

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

HRE bohužel zatím neuvádí přesnější specifikaci 3D tištěných kol, například hmotnost či jejich srovnání s tradičními kovanými koly, jež firma normálně nabízí. Jako experiment předpovídající možnou budoucnost výroby disků ale fungují bezvadně. Případnému nasazení do produkce bude určitě předcházet rozsáhlé testování.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků