První jízda s novou Toyotou Camry: Získala si naše srdce. Získá i to vaše?

53 komentářů

Freddka
2. května • 10:47

Cestoval jsem pred rokem v asii a tuto camry jsem jim doslova zavidel a nechapal proc neni v evrope (a i jine hybridy od Toyoty a Hondy zavidim taky, v Evrope toho mame mezi hybridy sotva tretinu co tam).Rozhodne si pujdu Camry projet a urcite ma u me sanci. Pocitam jako rodinne auto / na klidnou bezpecnou jizdu, pro manzelku po meste a vozeni deti je to parada (a pro sebe si koupim neco zabavnyho).Tak ted jen aby nezklamala, konkurence je velice dobra a navic ma kombiky a liftbacky.
Superb je dobrej a obrovskej, Passat mensi a asi jeste lepsi no a videli jste ted uvnitr Mazdu 6? To je jina pisnicka, pomalu jak premie.Camry to nebude mit snadny, ale dam ji poctivou sanci, zaslouzi si to. Toyoty jsou velice spolehlive, Camry je historicky pry nejspolehlivejsi Toyota, takze tak ... kvalita je dulezita zvlast dnes, kdy ostatni auta ve spolehlivosti dost pokulhavaji.

bzzz
2. května • 17:41

Camry ma navic povedeny design a konkurenci hybridu muze byt zase jen hybrid.

Beltcor
30. dubna • 0:38

Jedním z důvodů proč Camry s tímto motorem "nejede", je algoritmus převodovky. Svět je zaměřen na úsporu paliva ať z jednoho či druhého důvodu a proto je tak převodovka naladená. Je to i současný trend u všech nových Toyot. Pokud měl někdo možnost se svézt s 3.5 l V6 který má 295 koní s 8 stupňovou převodovkou a na papiře zrychluje pod 7 vteřin, pocit je podobný jako zde dokud se řidič řádně neopře do pedálu. Nikdy to raketa nebude, ale pro běžný provoz je dynamika přiměřená, a kdo chce rychlé auto bude stejně hledat jinde.

expat
1. května • 12:09

Spíš je to tím, že se auto potřebuje dostat po Euro 6d TEMP/WLTP......aby bylo jasno.......:-O

expat
1. května • 12:10

....dostat pod.....sorry jako....

E15
30. dubna • 12:05

Jenže když se člověk opře do pedálu, ozve se takový kravál, že se si to člověk příště rozmyslí :-D

Kenny
29. dubna • 22:56

A to mi se Camry vždycky celkem líbila, stejně jako Legend nebo Xedos 9. Trochu mi ta auta chybí. Nemluvím o pojmech typu Croma, 960, Omega, Scorpio, XM. ....Hlavně že je dneska TDI a oplastování typu Scout. Co naděláme, každá doba má svoje.

expat
1. května • 12:08

Vidíš, kdyby tu stále vládli komunisté, tak bys takové problémy neměl.....:-))

Josef
29. dubna • 21:57

Odkaz na mohutou diskuzi, která už nedávno proběhla na Autorevue (186 reakcí...):
https://www.autorevue.cz/spatna-zprava-pro-superb-... ...
https://www.autorevue.cz/spatna-zprava-pro-superb-... ...

ferdoz
29. dubna • 15:28

Pane redaktore (Kefalíne) čo také si Vy predstavujete pod pojmom "diagonální budíky"??

Josef
29. dubna • 21:54

Taký volaký bazmek, či co...:-)

Sir_CHerokee
29. dubna • 13:45

Auto nevypadá špatně. Osobně mi ale chybí 6 válec, který se nabízí v USA. Tím by vůz dostal jiný rozměr a výhodu proti evropské 4 válcové konkurenci Škoda. Hybridy mě třea nezajímají.

a
29. dubna • 15:36

Tak samozřejmě, americká verze s V6, zvlášť ještě s možností dvoubarevného lakování (jiná barva střechy a sloupků – viz americký konfigurátor), je prostě super auto za dobrou cenu. U nás bohužel...

Karel.
29. dubna • 15:26

Šestiválec by žádnou výhodu nepřinesl, protože kdyby to bylo možné u Toyoty, tak by jej okamžitě nasadila i konkurence, která jej v USA také má. Takže můžeš poděkovat EU, za to, že zde prakticky žádná automobilka nenabízí to co v USA (šestiválce).

anonym
29. dubna • 22:40

Bohuzel sestivalce mizi kazdou generaci i z americkych aut. Jeste tak SUV, ale jinak je to bida. A to vcetne premiovych znacek. Hlavne teda atmosfericke sestivalce, ty uz jsou skoro rarita v beznych sedanech nebo i sportovnich autech.

Sir_CHerokee
29. dubna • 16:02

Nevím o tom, že by Superb byl s 6 válcem v USA. Mondeo třeba jo. EU - spíše voličům zelenorudých mozků. 6 válce fakt škoda, bylo by to zpestření nabídky.

Karel.
29. dubna • 16:25

No když se v USA Superb neprodává, tak tam těžko může být s 6válcem. Ale třeba Passat jej má jak v Číně, tak v USA, to, že se neprodává v EU je stejný problém jako u toho Camry, EU prostě nedovolí.

Niemand
30. dubna • 9:29

Problém nie je EU, ale zákazníci. Keď sa BMW 5er dalo kúpiť súčasne s atmo R6 a turbo R4. tak R6 nik neobjednával. Papierové parametre a diesloví prejav toho turba väčšinu zákazníkov presvedčili kúpiť za +/- tie isté peniaze o dva valce menej.
A šesť valcové turbo je už výkonovo mimo bežných zákazníkov a stále si ho môžeš kúpiť v prémii.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
expat
1. května • 12:04

Mýlíš se. Problémem je EU a její emisní zákony, o tom žádná....B-]

Cyril
29. dubna • 11:23

Zkoušel jsem krátce to auto ve Vídni a mám následující poznatky:
+ prostornost na úrovni Insignie či Superbu
+ slušná spotřeba na úrovni cca 6,5 litru, při snaze o ecorun asi lze spadnout pod 5
+ design exteriéru
+ solidní, pevný podvozek umožňuje svižnou jízdu a není zbytečně rozbředlý nebo houpavý.
+ dostatečně velký kufr- odhlučnění podběhů, hluk pneu vyloženě ruší
- malinkaté víko od kufru hodně snižuje použitelnost kufru (zadní sklo je hodně skloněné, takže by to chtělo výklopnou celou zadní stěnu)
- na 160kW to auto rozhodně nejede, pocitově je to s bídou někde na úrovni 140KW
- infotainment je velká slabina
- sedačky mohou vyhovovat 120kg Amíkovi, ale normálně rostlý člověk se na nich musí cítit jak na válendě, nulové boční vedení jak v oblasti sedáku, tak ramen, na zadních sedačkách je pak díky rychle se svažující střeše málo místa nad hlavou.

Joe Doe
29. dubna • 22:10

"na 160kW to auto rozhodně nejede, pocitově je to s bídou někde na úrovni 140KW"a) vykon motora je technicka udaj - ako sa vykon motora prejavi na spravani auta je ale nieco uplne ine. Ak podla teba je Camry na urovni 140 kW, musim sa spytat - 140 kW v akom aute? b) Bavime sa o 13-14% rozdielu vo vykone. Neverim, ze si schopny pri beznom jazdeni to poznat, ani keby si sedel dvoch autach toho isteho modelu s danymi motorizaciami.

Cyril
29. dubna • 23:27

a) výkon motoru se na chování auta většinou projevuje tak, že čím vyšší tím lepší dynamika (samozřejmě u srovnatelných aut, tady tedy např. v Mondeu, Ma6, Superbu, Passatu nebo Insignii)
b) já také netvrdím, že to poznám při běžném courání někde na půl plynu, ale když postavím auto na dálniční přivaděč, dám plný plyn a podívám se na stopky v mobilu jak rychle se dostanu třeba na 180 nebo pod 1,1 km vzdálený most, tak mi to určitě dá základní představu o dynamických schopnostech daného auta. Camry bude mít problém uviset 130-140kW diesely nebo benzíny ve střední třídě, 160kW benzíny ve střední třídě jí jednoznačně ujedou. A není to asi vlastním výkonem motoru/ů, 160kW je 160kW, ale hlavně asi tím, že hybrid je o poznání těžší a hodně dělá i eCVT, která dynamiku ve srovnání s manuály nebo běžnými automaty dost tlumí.

Marek71
30. dubna • 10:29

Teď jsem jen tak pro zajímavost koukl na test Lexusu ES 300h se stejným pohonem a ten má dle ofic. údajů dynamiku 0-100 ještě horší... tato Camry má 8,3 a ten Lexus 8,9.

Cyril
30. dubna • 12:04

Camry a ES jsou technicky naprosto totožná auta, takže rozdíl v dynamice nebude nijak zásadní, ES je asi lépe odhlučněná a má víc výbavy, takže je o něco těžší a to se postará o drobný rozdíl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
30. dubna • 12:20

Těžší je o necelých 100 kg. Rozdíl v dynamice na stovku 8,3 vs. 8,9 je už docela dost. Nevím, jestli to jde na vrub té vyšší hmotnosti, já měl Volvo s hmotností taky kolem 1800 kg, s výkonem 165 kW a na stovku to umělo za 7,9. Ale jo, prostě ty Toyoty a Lexusy jsou naladěné jinak. Ostatně, sám mám teď GS 450h a u toho si na dnamiku nestěžuji :-)

Rosťa
29. dubna • 13:57

Špatné odhlučnění podběhů je pomalu standartní vlastnost japonských aut.

Moik
29. dubna • 14:16

Mazda se minimálně s CX-5 poučila..ta nová je odhlučněná velice solidně.

Marek71
29. dubna • 19:59

I starý Lexus GS (2013) je odhlučněný velmi dobře :-)

E15
29. dubna • 13:42

Díky za postřehy. Z RAV4 mám bohužel stejný pocit - hlučné a nejede to... Ale tam to možná trochu vylepší AWD

E15
29. dubna • 19:32

jen doplním, že byla myšlena nová RAV4 2019 Hybrid 2WD 218 hp (tedy stejný pohon a platforma jako Camry)

Mini
29. dubna • 10:41

Autor opět potvrdil, že správný český motoristický publicista nikdy neopomene zmínit příběh o čistých dieselech. Proč se ale takový nadšenci nezastaví třeba u přechodu na I.P. Pavlova v Praze a nenasávají ten voňavý vzduch z dieselů? Jinak, teď bacha co tankujete, údajně se do Česka dostává kontaminovaná ropa organickým chlorem, který poškozuje kovové díly. Polsko a Německo zastavilo odběr, ale Unipetrol to prý dál zpracovává. B-]

Kuk Vykuk
29. dubna • 14:14

Čistej dízl té stejná kravina jako suchá voda. Každej dízl je rakovinomet.

E15
29. dubna • 13:35

S I.P.Pavlova souhlas. S tou ropu to bohužel pravda není - kdyby jo a zkrátilo to život pár set tisíc dieselů o pár set tisíc kilometrů, bylo by to jen dobře :-D:-D:-D

petr r. (petrumr)
29. dubna • 19:28

z ropy se vyrábí i benzín a taky lpg a u nás obzvláš špinavéj, že ani dácia nechce mít nic společnýho s lpg.

Ota
29. dubna • 13:23

s tou ropou proste bezostysne lzes

Mirek
29. dubna • 11:20

A co kdyby sis tu zprávu pořádně ověřil, abys nejprve věděl o co jde, a potom psal, ať nejsi za vola.
https://www.novinky.cz/ekonomika/503422-do-ceska... ...
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/ropa... ...

Michal
29. dubna • 10:56

Díky.Budu tankovat v Rakousku nebo u nás 100 na B...... z Rakouska.

Michal
29. dubna • 10:33

Toyota si fakt myslí že za 3roky najedou služební auta jen 90tkm.Zajímá mě kolik ty baterky vydrží když za 3roky může dát taxi tak 300tkm

Niemand
30. dubna • 7:59

Batérie bežne zvládajú 500 tisíc až milión a ich kapacita klesá postupne. Len minimálne sa stáva, že odíde nejaký článok, ale v takom prípade sa dá vymeniť blok 6 článkov, ktorého cena je pár desiatok dolárov.

Milan
29. dubna • 10:55

Batérie vydržia bez problémov niekoľko stotisíc km. Po svete behajú taxikárske Priusy, kde batérie držia 500 a viac tisíc km. Je to dané inteligentným automatickým managementom nabíjania a vybíjania, ktorý nedovolí batérie úplne vybiť, čo predlžuje životnosť. Okrem toho, ak odíde niektorý batériový článok, tak netreba meniť celý pack, ale len ten poškodený článok, čo výrazne šetrí náklady a úplne vyvracia tvrdohlavé mýty o vysokých nákladoch na výmenu batérií.

Ota
29. dubna • 13:22

myslis ty Priusy, ktere se koupi s danovych zvyhodnenim a nikdy pak na elektro nejezdili?

Niemand
30. dubna • 7:56

Ďalší čo vie písať a nevie čítať. Prius sa predáva ako plug in len par rokov a jeho predaje sú minimálne. Toyota predáva prevažne hybridy, ktoré sa nenabíjajú zo siete a batéria slúži ako buffer energie, ktorá by sa inak vyplytvala.
Plug in hybridy sú domenov hlavne EU automobiliek, kde nenabíjateľný full hybrid asi ani nekúpiš

Milan
29. dubna • 13:45

Myslím tie Priusy, ktoré jazdia v západných krajinách ako bežné taxíky, ktoré jazdia ako klasické hybridy, pretože o tom pôvodne hybridy boli. Primárne jazdia na spaľovací motor, ktorému v istých režimoch elektrina pomáha. Aj tento Camry hybrid nie je plug-in, ale klasický hybrid, ak ti to náhodou uniklo ;)

Vladimír
3. května • 10:57

Musím tě opravit. Funguje to přesně naopak. Na el. o jezdí vždy a spalovák se připojí když je potřeba,

a
29. dubna • 9:28

K prvním větám článku: v 90. letech se Camry nepovažovala za střední třídu, ale za vyšší střední. To, co dnes už mezi normálními auty v Evropě skoro není. Střední třída byla tehdy Carina E, kterou pak přejmenovali na Avensis.
Vtip je asi v tom, že se od té doby auta zvětšila a střední třída (Camry, Superb, Insignia B) je dneska veliká jako tehdy vyšší střední (Camry, Nissan Maxima, Opel Omega).

a
29. dubna • 9:39

Ještě dodám: autor by si tu nedávnou historii měl trochu nastudovat, když to chce v článku mít. Nemůžete tehdejší Camry srovnávat s Vectrou. Vectra byla normální střední třída, zatímco velký sedan byl Omega. A ten odkaz včlánku na Vectru vede na Vectru C, což je pozdější generace až z let 2002–2008.
Camry se po roce 2000 už u nás skoro neprodávala, nikdo to nekupoval, sorry, to už byly devadesátky pryč a lidi místo té oblíbené Mazdy 626, Toyoty Carina, Opelů Vectra a Omega chtěli Oktávky a Passaty, ideálně TDI, později Superby.

Milan
30. dubna • 7:19

Správne. Konkurent bola napríklad Maxima.

Assasin
29. dubna • 9:01

Když jsem se dozvěděl, že má přijít do Evropy nová generace, těšil jsem se. Bohužel, není to úplně to co bych si představoval. Nicméně počkám na reálné setkání. Kufr má. Design je subjektivní záležitostí každého jedince.

Jan Černý
29. dubna • 8:21

Vždyť to nemá kufr a uvnitř je to designové peklo.

JirkaX
2. května • 22:52

japonská Škoda Octavia..

Vóša
29. dubna • 10:50

Jak to, že všechna Škodomilská pakáž už není v klecovém lůžku?

JirkaX
2. května • 18:40

Admin je kokot .........a autoforum ubožáci když vidím ty diskuze..

a
29. dubna • 9:47

Na normální ježdění (bez převážení výbavy pro dva hokejisty) ten objem kufru úplně stačí. Mám sedan s objemem 500 litrů a plný kufr máme jedině na dovolenou. Vtip je asi ve zvukovém a pocitovém komfortu, který je v sedanu lepší než v kombíku. Taxikářům ten kufr v Camry taky bude stačit. Lepší než čuchat ten dusivý smrad z dieselu, i když je to Euro 6d a vlastně to nesmrdí.

Doporučujeme

Články odjinud