První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

40 komentářů

Honza
6. srpna • 18:52

Mám SX4 asi 6 let. Je mi sedmdesát a tu SSS si koupím, mám ji objednanou. Páč je to za ty prachy vybavená elegantní hračka. Kdo v tom nejel, neuvěří. Já ano a hned ji vyměním za SX4 . Dneska je taková nabídka aut, že si každý vybere to své. A dneska, nikdo rady neposlouchá, už ani závory u kolejí nerespektuje.
Pokud chcete lamenovat nad cenou, zkuste si měsíc studovat konfigurace a ceny sporťáku a klepne Vás z toho pepka.

Mercedes
22. dubna • 19:16

Červené podsvícení ani ten neoptimální posed za volantem a tvrdé plasty v interiéru za tuto cenu neberu.

michal
16. dubna • 12:25

Na ostré auto má pořád příliš moc dveří a sedadel. :-)

Ondra
16. dubna • 11:50

BMW M 850i v základu za 264900? Beru jich rovnou 10. Ale vážně, tohle auto (suzuki) je zvenku tak hnusný, že bych ho nekoupil ani za 200 tis.

Josef
16. dubna • 17:27

Víš Ondro, mne vlastně k zapojení do této "diskuse" o Swiftíku přivedl jen pojem Petera - označení "hnusný". Dost expresivní slovo a ty jsi ho zopakoval...:-) Myslím si, že by člověk měl mít ohledy na lidi, pro které je toto autíčko krásné a dokonce třeba i vysněné. Proč takovým lidem kazit radost? Vkus je přece různý a každému se může líbit něco jiného. Shodnu se s tebou v tom, že bych si ho také nekoupil. Ale o tom, jak vypadá, budu mlčet. Je to jako s ženskými. Když má někdo opravdu výjimečně krásnou manželku, tak ji pochválím lichotkou, že je krásná a je to (ono to slyší stejně na každém kroku...). Pokud má ale někdo ženu "nekrásnou", tak mlčím. Nebo někde v rozhovoru případně, když přijde na věc, zmíním, že má zajímavou ženu. A hotovo. Proč kazit radost někomu, pro kterého je ta manželka nejkrásnější bytostí na světě, že? A o autech, zejména v diskusích na Autorevue a pod. to vidím podobně.
Existuje ale výjimka potvrzující pravidlo, že použití slova "hnusný" pro Fiat Multipla nebere ve zlém žádný jeho majitel, který to vždy skousne a naopak kontruje tím, že si ho protě pro tu výjimečnou ošklivost koupil a že pro něj je ta Multipla je tak ošklivá, až je krásná... :-)

Ondra
19. dubna • 22:26

Víš Josefe, zdáš se mi plný ideálů. Takovýhle lidi, nic ve zlém, do internetových diskusi nepatří. Hnusný je expresivní slovo, takže jsem měl raději použít skaredý? Taky expresivní. Těžko jinými slovy popsat vzhled této obludy. Samozřejmě pokud se bavíme o ženách, tak té bych že je obluda nikdy neřekl. Snad jsem ti tou obludou na kolech nezažil den nebo nedej bože celý velikonoce.

Josef
22. dubna • 20:34

Asi jsi Ondro nečetl můj příspěvek (reakci) na Petera, cituji první 2 věty z příspěvku:
"Stačilo Peter jednoduše napsat, že se ti Swift Sport nelíbí. Kažý člověk má totiž jiný vkus a to, co ty odsuzuješ, to někdo naopak může vnímat pozitivně."
- pokud máš zájem, tak si ho přečti celý a možná pochopíš (pro tebe jsem to trochu rozvinul, ale vidím, že marně). Pokud ne, tak se nic neděje, piš si co chceš. Velikonoce jsi mi nepokazil, protože ten kdo si přečte "diskuse" Autorevue, je odelný.

Ondra
16. dubna • 11:49

BMW M 850i v základu za 264900? Beru jich rovnou 10.
Ale vážně, tohle auto (suzuki) je zvenku tak hnusný, že bych ho nekoupil ani za 200 tis.

ACE
16. dubna • 9:37

Parádní malé a živé autíčko napěchovaný výbavou. Je to suzuki, tak bude nejspíš i spolehlivý. A jako heterosexuálního bělocha, mě zajímá víc jak jezdí než vzhled.

Peter
15. dubna • 20:12

Tak toto auto može mat aj 300 koni nič mu to v predajoch nepomože.Toto je čisty hnus a tie tlačitka na fotke č.38 a zamykanie dverí na foto č.37 su 90-te roky.To niekde našli v sklade a drbli to do auta r.v.2019 , tak toto možu urobiť len japonci.To auto nemá prakticky žiaden význam.A tie prachy čo za to pýtaju tak to je čiste šialenstvo.Čisty grc.

Honza
2. prosince • 20:04

Vážení, je mi sedmdesát a SSS 2019 jsem si koupil jako již třetí v pořadí auto od Suzuki Vlastně manželce se strašně líbí a hlavně při jízdě má jistotu. Koupil jsem si jej pro radost, ve žluté barvě a právě pro bezvadné parametry i cenu. Po 2000 km na různých cestách mohu s klidem říci, je to výborné auto, výborně zpracované a každým dalším kilometrem překvapí, na silnici sedí jako přišité a v tom neskutečném provozu je plně použitelné. Plně odpovídá reklamě, testům a recenzím. To auto má totiž jednu velkou výhodu - na okreskách je jako doma, v zatáčkách rovněž a na okruhu jako sporťák. A v městě třeba provinčním je to dobré rejdilo, všude zaparkujete, všude se rozměry vejdete a v klidu sledujete čtyřkolová pseudo monstra 4x4, jak se nikam třeba na ČM nevejdou v garážích. V autě vám hned začnou vyhřívat sedačky, hned topí klimoška, ovládání je bezva, příjemný a zábavný volant, dobře až výtečně je z něj vidět, je tam prostor, velká vůle posunutí sedaček a to mám 185 na výšku a kaplička s navigací bezva. Já si tedy medím a kdykoliv mohu, zajdu do garáže swistíka třeba pozdravit. Tak už víte kamarádi o čem to je ? O turbu, stačí jej pošimrat a už jste pryč díky váze auta a výkonu motoru. Je tam přehršel bezpečnostních asistentů a dám na to krk, že mnozí s mobilama stále v ruce je nebudou umět ani nastavit či použít.
A nyní to podstatné, kdo autům nerozumí, necítí s nimi, kdo nechce dát peníze za radost neřkuli za svého koníčka, ať do toho nemluví. Zbytečně plýtvá svým časem a energií, mohl by si jít někam vydělat a koupit si sporťák třeba od 640 000,- až po 2,5 mil. Kč a vyletět s ním do polí a přerazit se. Pokuste se porovnat si ceny, pakety, vzhled a zejména chyby u konkurenčních aut, úplně se zděsíte co se dokáže prodávat. A nebo si běžte koupit tatranky a sledujte v televizi reklamy nebo krimi.
A nebo se můžete přemoci, zajděte si k prodejci a v klidu si obejdete auto a prohlédnete detaily, tvary a třeba si v tichosti zavřete dveře od kufru, zacouváte s kamerou, kterou třeba jiná auta za 600 000,- ještě nemají nebo až v dalším paketu.
Na závěr Vám řeknu, kdekoliv se s autem objevím, tam se rozsvítí a lidi se zahlédnou na tvary auta a žasnou. A když je ve 160ti předjedete na staré kolínské, tak jim spadne sanice … a vo tom to je ?!

Josef
15. dubna • 20:35

Stačilo Peter jednoduše napsat, že se ti Swift Sport nelíbí. Kažý člověk má totiž jiný vkus a to, co ty odsuzuješ, to někdo naopak může vnímat pozitivně. Co je podstatné, to je to, co člověk zažije za volantem a pro takové lidi to Suzuki postavila a nabízí. Pokud sis toto auto za volantem nevyzkoušel, tak raději mlč a nic nepiš. Ten, kdo jezdí ostře a často "řádí" po zatáčkovitých okreskách, tak naopak ocení třeba zrovna ta jednoduchá snadno dosažitelná a ovladatelná tlačítka.
Podle obsahu a formy tvého příspěvku to ukazuje, že jsi toho za volantem moc nezažil... Zkrátka, je po Večerníčku, hybaj na kutě a spát.:-)

Shimi
15. dubna • 20:49

Josef: Buď té dobroty a o nějaký obsah a formu cizích příspěvků se vůbec neotírej, protože v tomto kontextu máš sám máslo na hlavě.

Josef
15. dubna • 20:52

Opravdu?:-))

Peter
15. dubna • 20:45

Maš pravdu.Ale to auto je fakt škaredé.Prvy Swift bol fakt pecka ale toto čudo sa mi vobec nepači.Tak pardon ak som bol vulgarny.

Josef
15. dubna • 20:48

Cením si tvé reakce. :-) Dobrou noc Peter.;-)

Shimi
15. dubna • 20:35

Peter: Musím bohužel souhlasit. Design diskutabilní a cena naprosto mimo mísu. Předchozí generace za 380.000,- dávala smysl, tohle nedává smysl absolutně žádný. A "testér" to může okecávat jak chce.

Josef
15. dubna • 20:51

Shimi, jen drobnost, bohužel zdražila všechna auta... A proto ani značka Suzuki není ve zdražování výjimkou...

Shimi
15. dubna • 20:57

Opravdu?

Josef
15. dubna • 21:00

Ano. To ví snad každý. Tedy kromě Shimiho, kterému to jaksi uniklo.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
15. dubna • 21:10

No nebýt tebe, tak jsem úplně v háji :-D

Josef
15. dubna • 21:20

Reakcí jsi Shimi prokázal, že obsah a forma mých příspěvků je správná a účinná. :-)

Shimi
15. dubna • 21:26

Ještě jsi zapomněl na uvozovky ;-):-DPS: To, že jsi diskuzně slabší, to vím už dávno, ale že až takhle?

Josef
15. dubna • 21:35

Na tebe Shimi rozhodně nemám.:-) Prokázal jsi to tedy víc než dostatečně...

Kryšpín Sadílek
15. dubna • 23:27

Pícháš si estrogen nebo jsi chtěl jen trumfnout Zelí?

Eliška
15. dubna • 18:53

Ano, asi dobré auto. Ale pro ty, které by to mohlo oslovit, to je nadvybavené a explicitně i zbytečně drahé. Kdyby s tímhle motorem startovala základní výbava, levnější o 100.000,-Kč tak by se toho prodalo víc.

Josef
15. dubna • 20:43

Pro toho, koho má toto auto oslovit, tak stojí rozumné peníze a je vybavené tak akorát. Nevím Eliško, na čem bys chtěla těch 100.000,- Kč ušetřit...:-) Na druhou stranu, pokud by diskutované "sportovní" Suzuki v předvedené výbavě stálo jen 400 tisíc, nebo ještě lépe jen 300 tisíc, tak by to bylo hodně zajímavé.... :-) Jenže to by asi Suzuki nic nevydělalo a spíše proděalo...;-)
Každopádně si diskutovaný Swift své zákazníky rozhodně najde.

Shimi
15. dubna • 21:23

Josef: Nemáš pravdu, protože zrovna mě, jakožto reálného kupce ostrých nákupních tašek v B segmentu, SSS oslovuje a přesto si o jeho ceně myslím všechno možné, jenom ne to, že je rozumná. A ohledně toho ušetření 100.000,- Proboha ty evidentně vůbec netušíš, jak probíhá cenotvorba na jednotlivých trzích. Jinak bys tak stupidní otázku nemohl položit.

Josef
15. dubna • 21:48

Jenže ty, Shimi, i když jsi podle tebe reálný kupec, nejsi jediný kupec. To, co je pro tebe cena nerozumná, je pro jiného cena rozumná. Ty si Suzuku nekoupíš a někdo jiný ano. Tvorbu ceny si určuje výrobce a jeho prodejní síť. Samozřejmě zohledňuje situaci na trhu, konkurenci, výrobní náklady, provozní náklady prodejců,...atd. A zejména potom to, aby vydělal a nebyl už vůbec, pokud možno, ve ztrátě. No a když se nedaří, tak trh výrobce jednoduše opustí. Někdy jen s některým modelem (jako například Honda s Legendem a Accordem) a někdy úplně (například Infinity).
Já ale nejsem znalec jako ty Shimi, proto se divím, že ses nenechal zaměstnat v zastoupení Suzuki. Pokud bys prosadil cenu těch 300-400 tisíc, tak bys udělal radost mnoha českým fandům "autíček" Suzuki. Nic to v tom přece nebrání...:-)

Shimi
15. dubna • 21:54

Mně to nevysvětluj, ty v tom plaveš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
15. dubna • 21:59

Hlavně, že ty jsi Shimi "nad vodou" a že neplaveš.:-) Předvedl jsi to dostatečně...

Josef
15. dubna • 22:13

Jen doplním Shimi to, že jsem dobře rozuměl Elišce s tou úsporou 100 tisíc na ceně. Jenže já nejsem příznivcem "škodováckého" sestavování auta v konfigurátoru, která už také není tak rozsáhlá jako dřív. Někomu to ale vyhovuje (vyhovovalo) a nic proti tomu. Zkrátka platí, že u japonských aut moc možností výběru volby není a komu to nevyhovuje, kupuje jinde. To je ale pece normální, ne, Shimi? Dnes už Škoda a ostatní značky bohaté možnosti konfigurace podle přání zákazníka ale omezují.
Pokud se vrátím k diskutovanému Swiftíku, tak mně ta výbava ve vztahu k určení a zaměření auta připadá normální a já bych si nedovedl představit výbavu chudší. To je ale můj názor a nikomu ho nevnucuji. Že to není názor nelogický, to ukazuje i český obecný "standard" Škoda RS, která je cenově také nasazena nad základ a motor z RS nelze zvolit u základních konfigurací základních modelů. Tedy nechápu, proč by měla Suzuki jednat (konat) jinak. :-)

Eliška
16. dubna • 13:55

Chlapci, na rozdíl od vás obou jsem reálným vlastníkem verze dualjet premium 4x4. Takže už tak trochu vím, co tam nepotřebuji. Moc jsem váhala, jestli si nemám vzít boostera 1.0 premium 4x2. Stojí skoro stejné peníze. Oba bohužel ve verzi comfort nejsou. Přesedala jsem z předchozího sportu 1,6. Takže mi booster 1.0 přišel podobně výkonný. Protože jsem s předchozí 1,6 potřebovala občas ruční pomoc při překonávání šumavských závějí, tak nakonec převážila pragmatičnost nad egem. Ač bych ráda byla, tak v pravém slova smyslu teď momentálně bohužel nejsem ta reálná cílová skupina pro sport 1.4. Možná za dva roky, až se přestěhuji. Ale k té nadvybavenosti. Předpokládám, že sport 1,4 se nebude kupovat jako rodinný kompromis mezi potřebou převézt na jedné straně domácnost i s příbuznými a na druhé straně mít pocit rychlého auta. Tolik k té analogii s OIII RS, která z tohoto úhlu pohledu kulhá na obě nohy. Tohle auto si kupuje člověk pro jezdění sólo, maximálně jednou za čas svézt partnera. A ten, kdo si to umí vychutnat, tak s takhle mrňavým autem umí i zacouvat bez kamery. Rozdíl v ceně výbavy comfort a elegance (a přibližně podobně sport) se napříč modely swiftu pohybuje okolo 80.000,- Kč. Takže určitě je kde ubrat na výbavě. Za mě určitě k radosti ze svezení plně dostačí výbava comfort. Pokud vás to Josefe zajímá, tak si rozdíl mezi výbavou comfort a sport můžete přečíst na stránkách Suzuki. Možná by to ušetřilo i nějakou hmotnost. Ano chápu, že moje priority nejsou obecné. Ale kdyby Suzuki udělalo pár silných holátek, tak bych ani nečekala na to svoje stěhování......;-)

Josef
16. dubna • 17:12

Eliško, napsal jsem, cituji:"Že to není názor nelogický, to ukazuje i český obecný "standard" Škoda RS, která je cenově také nasazena nad základ a motor z RS nelze zvolit u základních konfigurací základních modelů. Tedy nechápu, proč by měla Suzuki jednat (konat) jinak."
Dal jsem na tvoji radu a podíval se do ceníků Suzuki Swift. Výkonnější motor 82 kW nabízí jen ve výbavách Premium a Elegance, rozdíl ceny cca 63 tisíc Kč. Zde se diskutuje o verzi Sport s motorem 103 kW. V případě Octavia je nejvýkonnější motor 2.0 TSI 180 kW dostupný jen ve verzi a výbavě RS.
Kde a v čem tedy Eliško ta mnou uvedená analogie kulhá? (Cituji Tě: "Tolik k té analogii s OIII RS, která z tohoto úhlu pohledu kulhá na obě nohy.")
Mohu samozřejmě uvést další příklady z nabídek výrobců, kteří nejvýkonnější motor nabízejí jen s nejvyšší nebo přesně specifikovanou výbavou v kontextu "ber nebo nechej být a jdi jinam".
Podíval jsem se též na výbavu v katalogu
https://www.suzuki.cz/auto/swift_sport/cenik.pdf...
a nikde jsem tam "couvací kameru" nenašel. Z výbavy bych se určitě obečel bez Auto Stop Start systému (ten ale bohužel cpou všude, ale dá se naštěstí vypnout) a bez vyhřívaných předních sedaček (to je ale pakatel cca 5 tisíc Kč a vůbec by mi to nevadilo, protože to vyhřívání je občas příjemné). Jinak výbava je celkem rozumná až na to "udržování jízdního pruhu" - to ale stejně bude brzy povinností základní výbavy...
Čili Eliško, uvědom si o čem diskutuješ a potom uvažuj o kulhání a zejména kdo a v čem kulhá.
Na závěr jen dodám, že diskutovaný "sportovní" Swiftík kupuje především ten, kdo ho chce a si chce udělat radost a v takovém případě cena není rozhodující (a jestli je tam nějaká ptákovina výbavy navíc). A na druhou stranu ten, pro kterého jsou peníze limitujícím faktorem, by měl používat rozum a v takovém případě není Swift rozumou volbou. A není jí ani nejlevnější verze za 265 tisíc. Samozřejmě záleží na každém, co si vybere a co si koupí. V každém případě by ale neměl používat definice "úhlu pohledu" s parametrem kritiky v podobě "kulhání na obě nohy", že Eliško? ;-)

petr
17. dubna • 7:37

Vážený Josefe, z vašeho příspěvku je vidět, že jste ve Swiftu v životě neseděl, natož abyste s ním jel. Jen hloupě teoretizujete. Couvací kamera je součástí výbavy od střední verze premium. To jste se nám tu hezky odkopal. :-D

Josef
17. dubna • 17:14

Ach ty svatá prostoto...
Petře, diskuse je o modelu Suzuki Swift Sport s motorem 103kW. Ceník s uvedením výbavy jsem už uvedl a pro tebe zopkauji odkaz, který je na adrese: https://www.suzuki.cz/auto/swift_sport/cenik.pdf...
Suzuki Swift Sport s motorem 103kW není nabízen v jiné výbavě, než je v ceníku vytvořeném pouze pro tento model uvedeno a v něm couvací kamera není uvedena (asi výrobce předpokládá, že ten, kdo si koupí swiftíka za půl milionu, tak umí couvat a kameru nepotřebuje).
Tebou uvedené výbavy platí pro základní model Swift (ale NE pro Suzuki Swift Sport...) se slabšími motory. V katalogu základního modelu jsou uvedeny jednotlivé výbavy a je tam uvedena i ta couvací kamera. Jenže tento katalog NEPLATÍ pro Suzuki Swift Sport s motorem 103kW a vylývá to i z toho, že v něm není motor s takovým výkonem uveden. (Opakoval jsem to speciálně pro Petra....aby snad už konečně porozuměl...). Proto jsem uváděl i Elišce příměr se Škodou Octavia RS s nejsilnějším motorem, která je vedena též ve zvláštní nabídce mimo základní nabídku Octavia.
K tomu, abych uměl Petře číst a orientovat se (a chápat triviální věci) tak nepotřebuji ve Swiftu sedět a ani jezdit. Nikde jsem nepsal, že jsem Swiftem jezdil, já jezdím s jinou kategorií aut a osobně bych půl milionu za SSS nezaplatil. Ale chápu, že jsou fandové, kterým SSS vyhovuje i za toho půl milionu. Zkušenosti mám z miniaut jedině ze CityGo, kterou jsem dostal zapůjčenou jako náhradní po dobu opravy služební Octavie. To mi stačilo, abych věděl, že miniauta nejsou nic pro mne. "Nákupní tašku" nepotřebuji a ze zážitků z blbnutí s "motokárou" za půl milionu jsem už vyrostl.To je asi tak vše.
Pro tebo Petře je omluvou tvoje mládí a s tím související schopnost číst maximálně text krátké SMSky. Pokud je text delší, ztrácíš orientaci a nerozumíš mu. Sebevědomí máš ale velké a kritizovat se nebojíš, to jsi tedy předvedl dobře. Že ti ale chybí i trochu rozumu, to ukazuje obsah a forma tvého "kritického" příspěvku.
Z této "diskuse" o Suzuki Swift Sport jsem pomalu ztratil rozum i já, a proto si dám příště pozor a raději se podobné "diskusi" příště vyhnu.:-)
Veselé velikonoční svátky a šťastně překonané km na velikonočních výletech přeji všem, kteří můj příspěvek dočetli až sem do konce.:-)

uci
16. dubna • 20:24

Bla, bla, bla :-))

Shimi
15. dubna • 22:06

Já pouze vyvracím některé tvé všeobecné konstrukce a teorie. Nic víc, nic míň. Nehledej v tom nějakou zášť nebo něco podobného. Jsme na jedné lodi, ač se to nemusí na první pohled zdát.

expat
15. dubna • 16:51

Řekl bych, že s danými parametry by měl být vůz kapku rychlejší...B-]

BlaBla
15. dubna • 14:48

Nebo si můžu za stejnou cenu kupovat každý pátek po tři roky luxusní šlapku

Doporučujeme

Články odjinud