První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

BlaBla  |  15. 04. 2019 14:48

Nebo si můžu za stejnou cenu kupovat každý pátek po tři roky luxusní šlapku

Odpovědět  |   | 
expat  |  15. 04. 2019 16:51

Řekl bych, že s danými parametry by měl být vůz kapku rychlejší...

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  15. 04. 2019 18:53

Ano, asi dobré auto. Ale pro ty, které by to mohlo oslovit, to je nadvybavené a explicitně i zbytečně drahé. Kdyby s tímhle motorem startovala základní výbava, levnější o 100.000,-Kč tak by se toho prodalo víc.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 20:43

Pro toho, koho má toto auto oslovit, tak stojí rozumné peníze a je vybavené tak akorát. Nevím Eliško, na čem bys chtěla těch 100.000,- Kč ušetřit... Na druhou stranu, pokud by diskutované "sportovní" Suzuki v předvedené výbavě stálo jen 400 tisíc, nebo ještě lépe jen 300 tisíc, tak by to bylo hodně zajímavé.... Jenže to by asi Suzuki nic nevydělalo a spíše proděalo...
Každopádně si diskutovaný Swift své zákazníky rozhodně najde.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 21:23

Josef: Nemáš pravdu, protože zrovna mě, jakožto reálného kupce ostrých nákupních tašek v B segmentu, SSS oslovuje a přesto si o jeho ceně myslím všechno možné, jenom ne to, že je rozumná. A ohledně toho ušetření 100.000,- Proboha ty evidentně vůbec netušíš, jak probíhá cenotvorba na jednotlivých trzích. Jinak bys tak stupidní otázku nemohl položit.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 21:48

Jenže ty, Shimi, i když jsi podle tebe reálný kupec, nejsi jediný kupec. To, co je pro tebe cena nerozumná, je pro jiného cena rozumná. Ty si Suzuku nekoupíš a někdo jiný ano. Tvorbu ceny si určuje výrobce a jeho prodejní síť. Samozřejmě zohledňuje situaci na trhu, konkurenci, výrobní náklady, provozní náklady prodejců,...atd. A zejména potom to, aby vydělal a nebyl už vůbec, pokud možno, ve ztrátě. No a když se nedaří, tak trh výrobce jednoduše opustí. Někdy jen s některým modelem (jako například Honda s Legendem a Accordem) a někdy úplně (například Infinity).
Já ale nejsem znalec jako ty Shimi, proto se divím, že ses nenechal zaměstnat v zastoupení Suzuki. Pokud bys prosadil cenu těch 300-400 tisíc, tak bys udělal radost mnoha českým fandům "autíček" Suzuki. Nic to v tom přece nebrání...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 21:54

Mně to nevysvětluj, ty v tom plaveš.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 21:59

Hlavně, že ty jsi Shimi "nad vodou" a že neplaveš. Předvedl jsi to dostatečně...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 22:06

Já pouze vyvracím některé tvé všeobecné konstrukce a teorie. Nic víc, nic míň. Nehledej v tom nějakou zášť nebo něco podobného. Jsme na jedné lodi, ač se to nemusí na první pohled zdát.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 22:13

Jen doplním Shimi to, že jsem dobře rozuměl Elišce s tou úsporou 100 tisíc na ceně. Jenže já nejsem příznivcem "škodováckého" sestavování auta v konfigurátoru, která už také není tak rozsáhlá jako dřív. Někomu to ale vyhovuje (vyhovovalo) a nic proti tomu. Zkrátka platí, že u japonských aut moc možností výběru volby není a komu to nevyhovuje, kupuje jinde. To je ale pece normální, ne, Shimi? Dnes už Škoda a ostatní značky bohaté možnosti konfigurace podle přání zákazníka ale omezují.
Pokud se vrátím k diskutovanému Swiftíku, tak mně ta výbava ve vztahu k určení a zaměření auta připadá normální a já bych si nedovedl představit výbavu chudší. To je ale můj názor a nikomu ho nevnucuji. Že to není názor nelogický, to ukazuje i český obecný "standard" Škoda RS, která je cenově také nasazena nad základ a motor z RS nelze zvolit u základních konfigurací základních modelů. Tedy nechápu, proč by měla Suzuki jednat (konat) jinak.

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  16. 04. 2019 13:55

Chlapci, na rozdíl od vás obou jsem reálným vlastníkem verze dualjet premium 4x4. Takže už tak trochu vím, co tam nepotřebuji. Moc jsem váhala, jestli si nemám vzít boostera 1.0 premium 4x2. Stojí skoro stejné peníze. Oba bohužel ve verzi comfort nejsou. Přesedala jsem z předchozího sportu 1,6. Takže mi booster 1.0 přišel podobně výkonný. Protože jsem s předchozí 1,6 potřebovala občas ruční pomoc při překonávání šumavských závějí, tak nakonec převážila pragmatičnost nad egem. Ač bych ráda byla, tak v pravém slova smyslu teď momentálně bohužel nejsem ta reálná cílová skupina pro sport 1.4. Možná za dva roky, až se přestěhuji. Ale k té nadvybavenosti. Předpokládám, že sport 1,4 se nebude kupovat jako rodinný kompromis mezi potřebou převézt na jedné straně domácnost i s příbuznými a na druhé straně mít pocit rychlého auta. Tolik k té analogii s OIII RS, která z tohoto úhlu pohledu kulhá na obě nohy. Tohle auto si kupuje člověk pro jezdění sólo, maximálně jednou za čas svézt partnera. A ten, kdo si to umí vychutnat, tak s takhle mrňavým autem umí i zacouvat bez kamery. Rozdíl v ceně výbavy comfort a elegance (a přibližně podobně sport) se napříč modely swiftu pohybuje okolo 80.000,- Kč. Takže určitě je kde ubrat na výbavě. Za mě určitě k radosti ze svezení plně dostačí výbava comfort. Pokud vás to Josefe zajímá, tak si rozdíl mezi výbavou comfort a sport můžete přečíst na stránkách Suzuki. Možná by to ušetřilo i nějakou hmotnost. Ano chápu, že moje priority nejsou obecné. Ale kdyby Suzuki udělalo pár silných holátek, tak bych ani nečekala na to svoje stěhování......

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 04. 2019 17:12

Eliško, napsal jsem, cituji:"Že to není názor nelogický, to ukazuje i český obecný "standard" Škoda RS, která je cenově také nasazena nad základ a motor z RS nelze zvolit u základních konfigurací základních modelů. Tedy nechápu, proč by měla Suzuki jednat (konat) jinak."
Dal jsem na tvoji radu a podíval se do ceníků Suzuki Swift. Výkonnější motor 82 kW nabízí jen ve výbavách Premium a Elegance, rozdíl ceny cca 63 tisíc Kč. Zde se diskutuje o verzi Sport s motorem 103 kW. V případě Octavia je nejvýkonnější motor 2.0 TSI 180 kW dostupný jen ve verzi a výbavě RS.
Kde a v čem tedy Eliško ta mnou uvedená analogie kulhá? (Cituji Tě: "Tolik k té analogii s OIII RS, která z tohoto úhlu pohledu kulhá na obě nohy.")
Mohu samozřejmě uvést další příklady z nabídek výrobců, kteří nejvýkonnější motor nabízejí jen s nejvyšší nebo přesně specifikovanou výbavou v kontextu "ber nebo nechej být a jdi jinam".
Podíval jsem se též na výbavu v katalogu
https://www.suzuki.cz/auto/swift_sport/cenik.pdf...
a nikde jsem tam "couvací kameru" nenašel. Z výbavy bych se určitě obečel bez Auto Stop Start systému (ten ale bohužel cpou všude, ale dá se naštěstí vypnout) a bez vyhřívaných předních sedaček (to je ale pakatel cca 5 tisíc Kč a vůbec by mi to nevadilo, protože to vyhřívání je občas příjemné). Jinak výbava je celkem rozumná až na to "udržování jízdního pruhu" - to ale stejně bude brzy povinností základní výbavy...
Čili Eliško, uvědom si o čem diskutuješ a potom uvažuj o kulhání a zejména kdo a v čem kulhá.
Na závěr jen dodám, že diskutovaný "sportovní" Swiftík kupuje především ten, kdo ho chce a si chce udělat radost a v takovém případě cena není rozhodující (a jestli je tam nějaká ptákovina výbavy navíc). A na druhou stranu ten, pro kterého jsou peníze limitujícím faktorem, by měl používat rozum a v takovém případě není Swift rozumou volbou. A není jí ani nejlevnější verze za 265 tisíc. Samozřejmě záleží na každém, co si vybere a co si koupí. V každém případě by ale neměl používat definice "úhlu pohledu" s parametrem kritiky v podobě "kulhání na obě nohy", že Eliško?

Odpovědět  |   | 
uci  |  16. 04. 2019 20:24

Bla, bla, bla

Odpovědět  |   | 
petr  |  17. 04. 2019 07:37

Vážený Josefe, z vašeho příspěvku je vidět, že jste ve Swiftu v životě neseděl, natož abyste s ním jel. Jen hloupě teoretizujete. Couvací kamera je součástí výbavy od střední verze premium. To jste se nám tu hezky odkopal.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 04. 2019 17:14

Ach ty svatá prostoto...
Petře, diskuse je o modelu Suzuki Swift Sport s motorem 103kW. Ceník s uvedením výbavy jsem už uvedl a pro tebe zopkauji odkaz, který je na adrese: https://www.suzuki.cz/auto/swift_sport/cenik.pdf...
Suzuki Swift Sport s motorem 103kW není nabízen v jiné výbavě, než je v ceníku vytvořeném pouze pro tento model uvedeno a v něm couvací kamera není uvedena (asi výrobce předpokládá, že ten, kdo si koupí swiftíka za půl milionu, tak umí couvat a kameru nepotřebuje).
Tebou uvedené výbavy platí pro základní model Swift (ale NE pro Suzuki Swift Sport...) se slabšími motory. V katalogu základního modelu jsou uvedeny jednotlivé výbavy a je tam uvedena i ta couvací kamera. Jenže tento katalog NEPLATÍ pro Suzuki Swift Sport s motorem 103kW a vylývá to i z toho, že v něm není motor s takovým výkonem uveden. (Opakoval jsem to speciálně pro Petra....aby snad už konečně porozuměl...). Proto jsem uváděl i Elišce příměr se Škodou Octavia RS s nejsilnějším motorem, která je vedena též ve zvláštní nabídce mimo základní nabídku Octavia.
K tomu, abych uměl Petře číst a orientovat se (a chápat triviální věci) tak nepotřebuji ve Swiftu sedět a ani jezdit. Nikde jsem nepsal, že jsem Swiftem jezdil, já jezdím s jinou kategorií aut a osobně bych půl milionu za SSS nezaplatil. Ale chápu, že jsou fandové, kterým SSS vyhovuje i za toho půl milionu. Zkušenosti mám z miniaut jedině ze CityGo, kterou jsem dostal zapůjčenou jako náhradní po dobu opravy služební Octavie. To mi stačilo, abych věděl, že miniauta nejsou nic pro mne. "Nákupní tašku" nepotřebuji a ze zážitků z blbnutí s "motokárou" za půl milionu jsem už vyrostl.To je asi tak vše.
Pro tebo Petře je omluvou tvoje mládí a s tím související schopnost číst maximálně text krátké SMSky. Pokud je text delší, ztrácíš orientaci a nerozumíš mu. Sebevědomí máš ale velké a kritizovat se nebojíš, to jsi tedy předvedl dobře. Že ti ale chybí i trochu rozumu, to ukazuje obsah a forma tvého "kritického" příspěvku.
Z této "diskuse" o Suzuki Swift Sport jsem pomalu ztratil rozum i já, a proto si dám příště pozor a raději se podobné "diskusi" příště vyhnu.
Veselé velikonoční svátky a šťastně překonané km na velikonočních výletech přeji všem, kteří můj příspěvek dočetli až sem do konce.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  15. 04. 2019 20:12

Tak toto auto može mat aj 300 koni nič mu to v predajoch nepomože.Toto je čisty hnus a tie tlačitka na fotke č.38 a zamykanie dverí na foto č.37 su 90-te roky.To niekde našli v sklade a drbli to do auta r.v.2019 , tak toto možu urobiť len japonci.To auto nemá prakticky žiaden význam.A tie prachy čo za to pýtaju tak to je čiste šialenstvo.Čisty grc.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 20:35

Peter: Musím bohužel souhlasit. Design diskutabilní a cena naprosto mimo mísu. Předchozí generace za 380.000,- dávala smysl, tohle nedává smysl absolutně žádný. A "testér" to může okecávat jak chce.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 20:51

Shimi, jen drobnost, bohužel zdražila všechna auta... A proto ani značka Suzuki není ve zdražování výjimkou...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 20:57

Opravdu?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 21:00

Ano. To ví snad každý. Tedy kromě Shimiho, kterému to jaksi uniklo.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 21:10

No nebýt tebe, tak jsem úplně v háji

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 21:20

Reakcí jsi Shimi prokázal, že obsah a forma mých příspěvků je správná a účinná.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 21:26

Ještě jsi zapomněl na uvozovky

PS: To, že jsi diskuzně slabší, to vím už dávno, ale že až takhle?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 21:35

Na tebe Shimi rozhodně nemám. Prokázal jsi to tedy víc než dostatečně...

Odpovědět  |   | 
Kryšpín Sadílek  |  15. 04. 2019 23:27

Pícháš si estrogen nebo jsi chtěl jen trumfnout Zelí?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 20:35

Stačilo Peter jednoduše napsat, že se ti Swift Sport nelíbí. Kažý člověk má totiž jiný vkus a to, co ty odsuzuješ, to někdo naopak může vnímat pozitivně. Co je podstatné, to je to, co člověk zažije za volantem a pro takové lidi to Suzuki postavila a nabízí. Pokud sis toto auto za volantem nevyzkoušel, tak raději mlč a nic nepiš. Ten, kdo jezdí ostře a často "řádí" po zatáčkovitých okreskách, tak naopak ocení třeba zrovna ta jednoduchá snadno dosažitelná a ovladatelná tlačítka.
Podle obsahu a formy tvého příspěvku to ukazuje, že jsi toho za volantem moc nezažil... Zkrátka, je po Večerníčku, hybaj na kutě a spát.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  15. 04. 2019 20:45

Maš pravdu.Ale to auto je fakt škaredé.Prvy Swift bol fakt pecka ale toto čudo sa mi vobec nepači.Tak pardon ak som bol vulgarny.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 20:48

Cením si tvé reakce. Dobrou noc Peter.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 04. 2019 20:49

Josef: Buď té dobroty a o nějaký obsah a formu cizích příspěvků se vůbec neotírej, protože v tomto kontextu máš sám máslo na hlavě.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 04. 2019 20:52

Opravdu?

Odpovědět  |   | 
ACE  |  16. 04. 2019 09:37

Parádní malé a živé autíčko napěchovaný výbavou. Je to suzuki, tak bude nejspíš i spolehlivý. A jako heterosexuálního bělocha, mě zajímá víc jak jezdí než vzhled.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  16. 04. 2019 11:49

BMW M 850i v základu za 264900? Beru jich rovnou 10.
Ale vážně, tohle auto (suzuki) je zvenku tak hnusný, že bych ho nekoupil ani za 200 tis.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  16. 04. 2019 11:50

BMW M 850i v základu za 264900? Beru jich rovnou 10. Ale vážně, tohle auto (suzuki) je zvenku tak hnusný, že bych ho nekoupil ani za 200 tis.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 04. 2019 17:27

Víš Ondro, mne vlastně k zapojení do této "diskuse" o Swiftíku přivedl jen pojem Petera - označení "hnusný". Dost expresivní slovo a ty jsi ho zopakoval... Myslím si, že by člověk měl mít ohledy na lidi, pro které je toto autíčko krásné a dokonce třeba i vysněné. Proč takovým lidem kazit radost? Vkus je přece různý a každému se může líbit něco jiného. Shodnu se s tebou v tom, že bych si ho také nekoupil. Ale o tom, jak vypadá, budu mlčet. Je to jako s ženskými. Když má někdo opravdu výjimečně krásnou manželku, tak ji pochválím lichotkou, že je krásná a je to (ono to slyší stejně na každém kroku...). Pokud má ale někdo ženu "nekrásnou", tak mlčím. Nebo někde v rozhovoru případně, když přijde na věc, zmíním, že má zajímavou ženu. A hotovo. Proč kazit radost někomu, pro kterého je ta manželka nejkrásnější bytostí na světě, že? A o autech, zejména v diskusích na Autorevue a pod. to vidím podobně.
Existuje ale výjimka potvrzující pravidlo, že použití slova "hnusný" pro Fiat Multipla nebere ve zlém žádný jeho majitel, který to vždy skousne a naopak kontruje tím, že si ho protě pro tu výjimečnou ošklivost koupil a že pro něj je ta Multipla je tak ošklivá, až je krásná...

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  19. 04. 2019 22:26

Víš Josefe, zdáš se mi plný ideálů. Takovýhle lidi, nic ve zlém, do internetových diskusi nepatří. Hnusný je expresivní slovo, takže jsem měl raději použít skaredý? Taky expresivní. Těžko jinými slovy popsat vzhled této obludy. Samozřejmě pokud se bavíme o ženách, tak té bych že je obluda nikdy neřekl. Snad jsem ti tou obludou na kolech nezažil den nebo nedej bože celý velikonoce.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 04. 2019 20:34

Asi jsi Ondro nečetl můj příspěvek (reakci) na Petera, cituji první 2 věty z příspěvku:
"Stačilo Peter jednoduše napsat, že se ti Swift Sport nelíbí. Kažý člověk má totiž jiný vkus a to, co ty odsuzuješ, to někdo naopak může vnímat pozitivně."
- pokud máš zájem, tak si ho přečti celý a možná pochopíš (pro tebe jsem to trochu rozvinul, ale vidím, že marně). Pokud ne, tak se nic neděje, piš si co chceš. Velikonoce jsi mi nepokazil, protože ten kdo si přečte "diskuse" Autorevue, je odelný.

Odpovědět  |   | 
michal  |  16. 04. 2019 12:25

Na ostré auto má pořád příliš moc dveří a sedadel.

Odpovědět  |   | 
Mercedes  |  22. 04. 2019 19:16

Červené podsvícení ani ten neoptimální posed za volantem a tvrdé plasty v interiéru za tuto cenu neberu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A