První jízda s novým Suzuki Jimny 1.5 VVT: Tak kde to můžeme podepsat?

Kankunen  |  24. 09. 2019 08:48

Všechno super, ale parametry motoru nechápu 20 koní míň a 20 Nm víc by bylo lepších. Japonci kromě Mazdy jdou stále po litrovém výkonu.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  24. 09. 2019 09:32

Je to správně, potřebuješ rychle reagující atm. motor a kroutak na kola dostaneš pomocí redukční převodovky.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  26. 09. 2019 18:28

Přesně .. je to auto do terénu ne formule ...

Citlivost plynu při kráčení a spolehlivost je více něž těch pár Nm navíc, které jsou stejně s redukcí k ničemu ..

Odpovědět  |   | 
E15  |  24. 09. 2019 13:37

Je fakt, že z 1.5 l by 150 Nm dostat měli...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  25. 09. 2019 08:57

Kdo kromě Mazdy to zvládá?

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  26. 09. 2019 13:50

Dôležitejšia je momentová krivka. Sú atmosféry kde máš 80% už pri 1500 otáčkach. A tento motor je len v Jimny, takže by bolo logické ladiť ho na spodový charakter a nie v 4000 otáčkach hľadať 150 Nm.

Odpovědět  |   | 
Lukasz  |  24. 09. 2019 13:22

Auto je roztomile a hlavne nema podobneho konkurenta. Verim, ze vsechny pojizdny golfovy vozik bavi. Problem je v tom, ze mist kam s tim legalne muzete neni v CR tolik. Na asfalte budete precejen zajatci "telefonni budky". Delsi pobyt na palube bude take unavny. Ale jako auto na pujceni nekde na dovolene na ostrove nebo horske chate asi nejlepsi volba.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 09. 2019 14:03

Spousta zemedelske/lesni pudy je v soukromem vlastnictvi a to i na horach. Na 4kolce to ve spatnem pocasi je o drzku. Nemluve o tom, ze rada silnic nizsich trid je v nekterych oblastech v katastrofickem stavu.

Odpovědět  |   | 
Lukasz  |  24. 09. 2019 16:24

Pudy ve smyslu volne krajiny skoro nic. Mel jsem na mysli hlavne lesni cesty v Ceskych horach. Nemyslim samozrejme klasicke chranene uzemi nedejboze vojensky prostor. Casto je ofiko verejna asfaltka, z ni vselijake stezky do lesa. Jednou za rok po nich projede lesnicky traktorbagr co tahne z vrchu klady, nebo Niva mysliveckeho sdruzeni vezouci fosny na krmelec jinak nic. V pravem smyslu cesty k nejake chate nevedou (kde by clovek byl ubytovany nebo to zasoboval) a spojuji treba vetsi casti lesa. Zakazova znacka nebo zavora tam nikde vylozene neni. Na druhe strane vsichni houbari a turiste samozrejme nechavaji auta na okraji asfaltky a nehrne se tam nikdo. Tak ted je otazka, zda se do takovych mist tedy ofiko ve skutecnosti smi nebo ne. Ono cesta neni definovana asfaltovym povrchem a auto to samozrejme v poho zvladne. Takze na jedne strane by se jakoby mohlo, byt je to treba nectlive a nemoralni. Na strane druhe vsichni citime vrazedny pohled turistu jdoucich si po znacce a telefon s fotakem ma kazdy. Samozrejme jakmile tam napadne vjizdet vic lidi, tak se tam casem znacka urcite objevi. Ted je takovy mezistav, nikdo si nestezuje, tak nikdo nesoudi a netresta. Ale sam nevim jak to z hlediska zakona je. Ptam se treba i proto, protoze pak je otazka umisteni nebo neumisteni videa na youtube ze.

Odpovědět  |   | 
homer  |  24. 09. 2019 16:27

Za cenu tohodle kočkomrda máš dvě znackovy pracovni ctyrkolky. A ty kam se vejdou tam dojedou narozdil od jimnyho kterej neustale vyhrozuje prevrácenim.

Odpovědět  |   | 
Lukasz  |  24. 09. 2019 17:08

Pche nejake 2 ctyrkolky Taky 10 Felicii nebo 288x navsteva prostitutky nebo 21600L trvanliveho mleka

Nevite prosim nekdo, jak se to ofiko s vjezdem na mista treba jako je tohle: 50.22940 16.49106 ? Pominu ze zrovna to jsou Kolowratske lesy, kde plati jejich pravidla. Ale kdyby to byli treba statni? Cesta to svym zpusobem je, zakazova znacka tam ale neni. Znam takovych mist plno a lakaji me. Nejak nevim cemu konkretne by to odporovalo. Nadruhou stranu nikdo tam nejezdi, tak asi lidi narozdil ode me vi.

Odpovědět  |   | 
Tom66  |  24. 09. 2019 19:39

Už jsem drahně let z autoškoly. Možná se i v tomto změnily předpisy. Ale ve vyhlášce byl zákaz jízdy motorovými vozidly po lesních cestách (ne polních). Značky "zákaz vjezdu motorových vozidel" nebylo na lesních cestách třeba. S výjimkou případů, kdy šlo o jediný přístup k výkonu práce nebo užívání majetku (les, pastvina, chata apod.) nebo nějakou jinou nutnou situaci (záchrana někoho apod.). Takže když nepočítám lesáky a zemědělce - jet na svoji chatu nebo na návštěvu po jediné přístupové lesní cestě - bez problému, ale "blbnout" s motorovým vozidlem po lesní cestě jen tak pro zábavu možno nebylo. Vymezení pojmu vozovka je ve vyhlášce. Lesní cesta fakt není vozovka. Že toto vymezení běžný řidič nezná (ani já přesně ne) je taky fakt. Vjet ale do lesa autem, trajdat tam s ním a nemít tam co do činění (práce, užívání např. chaty apod.), to podle mého názoru dělá jen xoxot a být kaňourem nebo jelenem, kterému se někdo se...e do "obýváku" s rámusem, asi bych mu to "vysvětlil". Zejména proto byl ve vyhlášce zákaz jízdy po lesních cestách - ochrana lesní zvěře.

Odpovědět  |   | 
Lukasz  |  24. 09. 2019 22:11

Já měl autoškolu nechtěně dálkově ještě tím stylem, že jsem něco málo odjezdil a šel ke zkoušce. Tam jsem předvedl jízdu tak nějak podle toho co jsem odkoukal od dospělých jako puberťák sedící na sedadle spolujezdce. Testy jsem se tak nějak selsky zamyslel a sice ne na plný počet, ale stačilo to

No právě na polňačce se natáčí kde kdo, tak vypadá, že tam to tolik nevadí. Na lesní cestě moc ne, tak jsem nevěděl jak to je a mátlo mě, že někde klasická zákazová značka je. Asi je jen na exponovaných místech aby to zdůraznili, ale asi fakt platí všeobecný zákaz. To jsem třeba netušil, i když logicky to odpovídá. Myslím teď takové ty lesní cesty jak se udělá skrývka radlicí, podsype kamením a upěchuje, hotovo.

Mám Yetiho, na AT gumách má kupodivu slušnou průjezdnost když se o to tolik nebojíš. Zas nějaké krosení v oboře jak je krátký Patrol na gumách typu T3 jsem nemyslel. Xoxot, no to máš těžký, ono na asfaltě je to taky pořád to stejné. Takový ten styl jak mají poláci tzv. Subariádu, ono to člověka baví víš. Ok dík za radu, zkusím se trochu přeorientovat na polňačky.

Odpovědět  |   | 
R  |  24. 09. 2019 17:23

Jako by čtyřkolky převrácením nehrozily... Homer homer

Odpovědět  |   | 
homer  |  24. 09. 2019 17:53

Taham quadem s privesem drevo z lesa po stezkach kam se traktor neodvazi a jeste ani naznak kotrmelce. Jo prevratit to na zasnezeny louce pri blbnuti to umim. Ale to je skoro úmysl.

Odpovědět  |   | 
Bruce  |  24. 09. 2019 20:27

Čekací doba je jeden a půl roku. Lidi to prý kupujou aniž by to viděli naživo.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  25. 09. 2019 06:28

Já se ani moc nedivím. Mi se to auto straně líbí od první chvíle, co jsem ho viděl na fotkách z představení. Vím, že mimo silnici s tím moc legálně a smysluplně nemůžu, snad po všech parametrech by to byl downgrade oproti stávajícímu autu ze zhruba stejného cenového segmentu a stejně o něm uvažuji. Mám v plánu navštívit dílerství, prohlídnout si ho zevnitř, případně se projet a doufám, že pochopím, že to není to, v čem bych chtěl každý den jezdit.

To se nedá moc popsat a asi ani pochopit, ale to auto má něco v sobě. To slyšíš i ve video recenzích. V podstatě všichni se schodují, že se za nimi otáčí víc lidí, než kdyby jeli v supersportu. Když zastaví, tak to přitahuje "davy" pozitivně naladěných lidí, kteří se chtějí podívat a případně prohodit pár slov.

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  25. 09. 2019 08:25

A na co bys mel supersport? Dyt ten na lidi utoci hnusnym rykem uz z dalky. Obrubnik je pro nej smrtak, zeleznicni prejezd utrpeni. Mista malo, cena a spotreba vysoka, 100 oktanovy benzin neni vsude. Supersport je pro pozery typu Dan Nekonecny nebo Dominika Myslivcova. Ono kdejaka spocena zadel s dutou hlavou je namachrovany zavodnik, ale jezdi bezhlave a nebezpecne, viz nyni vrah s Mustangem co bezduvodne zabil toho vojaka v Rapidu. A tech co supersport oceni, vyuziji a umi s tim, je u nas naproste minimum. Ti ale uz vi presne co a jak a nepotrebuji o tom uvazovat nebo delat paradu pro kolemjdouci.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  25. 09. 2019 16:08

Přečti si to ještě jednou. Já jsem nepsal, že chci supersport, nebo že si myslím, že je to supersport. Jen jsem psal, že to auto recenzenti povětšinou hodnotí jako magnet na pohledy kolemjdoucích, jako zažívají v supersportech a podobných autech. To auto má něco v sobě, že to na hodně lidí přesně takhle působí.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  25. 09. 2019 07:47

Tak to bude stejná bomba jak VW ID3.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  25. 09. 2019 09:45

Zábavné, hezké, bez velkých chyb jako takhle a dostupné. Tak si ho hezky užijte ... A až jednou dospějete, tak nejlepší český motoristický novinář současnosti Martin V. to ve videu řekl jasně - nejlepší auto světa je přecejen LX470/LC100

Odpovědět  |   | 
Q  |  25. 09. 2019 13:41

pravda. LX470/LC100 doporucuje deset z deseti bojovniku islamskeho statu..

Odpovědět  |   | 
Dana  |  25. 09. 2019 16:39

Ti maji pick up J7 co ma na zadnich vratech velkym cervenym TOYOYA a na korbe velky samopal za kterym je zidlicka

Odpovědět  |   | 
Q  |  25. 09. 2019 13:39

Jimny je proste kralem sve vlastni tridy. lide to vi, enormni zajem o nej to jen potvrzuje. Chvaly bylo vyrceno dosti, ale jsou tu i drobna ale..
- naprosto tragicky kufr, pokud nesklopite zadni sedacky. to neni ani na vetsi nakup. tohle auto je maximalne pro dva pokud v tom potrebujete prevezt cokoliv vetsiho nez jednu sitovku jablek. dospele lidi dozadu poskladate, ale pouze pokud je predtim naporcujete. detske sedacky se vejdou, ale taky zadna olympiada, jako rodinne auto v zadnem pripade.
- interier evokujici zemedelske naradi pulky devadesatek je sice fajn retro, ale z praktickeho hlediska dost nahouby - je prilis clenity, prilis mnoho zakouti a prolisu.. proc? protoze pokud budete jezdit v terenu, tam se casto prasi a casto se jezdi s otevrenymi okny.. a zkuste to pak nejak ocistit. leda ze by to opravdu oficialne slo tou vapkou.. jinak by suzuki udelalo lip, pokud by udelalo na udrzbu trochu jednodussi design.
- no sice dosahnete 145kmph, zrychleni za 12 vterin neni zadna tragedie... coz papirove bohate dostacuje, ale uz jen pokud se uz jen blizite kosmickym rychlostem kolem 100kmph, mate pocit jizdniho komfortu jako kdyz driftujete se starou karosou uprostred zelezaren za plneho provozu. dan za zebrik co mate pod zadkem. Jet s timto po dalnici praha-ostrava se rovna sebeobetovani na urovni kamikaze.

tohle auto je velice, velice navykove, ale neni pro kazdeho. Kdo vi co od nej cekat a ceka na to, co mu muze to auto nabidnout bude velmi spokojen. ale kdo by to chtel koupit manzelce jako nakupni tasku.. Ja vim je to neuveritelne roztomile (kam se hrabe matysek, broucek, tetecko, petistovka a jina auticka v roztomilosti), ale tady by se ocekavani nemusela potkat s realitou. tak aby pak neplakala nejen manzelka ale i jimny.. protoze jediny teren co za cely zivot potka bude par prejezdu obrubniku na parkovisti.

PS jelikoz mame v rodine uz tretiho Jimnyho, tak myslim ze si trochu zakritizovat mohu. Nicmene neznamena to ze to auto je spatne, naopak, to auto mam rad a deti jej miluji kdyz je deda s nim veze..

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  30. 09. 2019 13:44

O tolik mensi kufr než Yeti nebo Clubman to snad nemá, ne?
Jinak je to oficiálně 4 nebo 5 místné auto? Starý Jimny byl 4-ka.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  26. 09. 2019 18:33

Nevím jaké má autor článku zkušenosti, ale 104 koní z atmosférické 1.4 je moc pěkná hodnota.

Pro taktový to off možná až moc .....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A