Já jsem teda napovídal, ale teď už si kopnu.
Ano, motor při rekuperaci slouží jako generátor. Ale pokud byste znal elektrické obvody, tak byste věděl, že aby obvodem protékal proud (a dodaný výkon je napětí krát proud), musíte mít spotřebič. Jinak jen generujete napětí na výstupu.
Pokud etron (obecně i jiné EV) má plné baterky, tak rozhodně auto nebrzdí více, ale naopak méně. Pokud se el. energie neukládá do baterek, tak obvodem neteče proud a rozhodně auto se nesnaží nějaký motor "brzdit" tím, že by z jednoho motoru posílal proud do druhého s nějakou obrácenou fází na "zpátečku". Jednak ty motory nejsou úplně malé, takže to by byly rázy na části rotoru, že by dlouho nevydržel a jednak je problém to elektronicky uřídit.
Takže místo teoretizování si půjčte nějakou elektriku, nabijte ji na 100% a pak pusťte plyn při jízdě z kopce, abyste zjistil, že auto brzdí mnohem méně, než když budete mít třeb 80%.