Za volantem nové Škody Octavia: O krok blíže Superbu! RS bude opravdu hybrid

64 komentářů

Jiri
4. listopadu • 17:58

Předpokládám, že zase testovali Top verzi. Já ale v práci nafasoval základ a musim říct, že v ničem horším jsem ještě neseděl, záda z té židle bez bederní podpěry bolely během 10 minut. Jak tohle auto může někdo považovat za vlajkovou loď firmy? Argument, že je to základ neberu, to totiž neni důvod ničit zákazníkovi záda.
ŠA dosáhli jediného - s touto zkušeností o nákupu auta od nich nebudu vubec uvažovat.
Co to půjde zůstanu u svých aut, kde není nutné hrbit záda.

Tony
30. října • 7:33

Dobrá recenze. Chybí jen informace, jestli a jak dlouho jste měl během testovací jízdy erekci.

Mzp
29. října • 13:54

Jsem rád, že jsem O III Combi ještě stihl v L&K. Kdybych chtěl stejnou výbavu teď, musel bych ke style dokoupit skoro vše, co jde, a stálo by to v ceníkové ceně min. o 70k víc. Takže i kdyby nová O IV už nezdražovala, tak to stejně bude velký cenový skok oproti současnosti. Líbí se mi dva nové asistenty, ale jinak mi III FL přijde lepší i designově zajímavější (nechápu ty, kterým se ta světla nelíbí).

OTTO
29. října • 14:30

Tak u OIV bys měl větší kola, lepší podvozek, lépe odhlučněné podběhy i celé auto. V kontextu toho už těch 70tis ušetřených na nákupu pikačovin nezní tak dobře ;-)

Q
29. října • 15:38

Honbu za neustále většími koly moc nechápu. Trochu to připomíná honbu za megapixely u foťáků. Co se týče dalších vylepšení, to zatím víme jen představení předsériových aut pro novináře, počkejme na plnohodnotný test.

Bob-an
31. října • 9:31

Auto na vetsich kolech je pohodlnejsi a ma lepsi jizdni vlastnosti - to byla treba velka slabina rapidu, ze pouzival mala kola jako fabia, a pritom to bylo auto velikosti jako nizsi stredni....

OTTO
29. října • 15:45

Tak spousta lidí si pod pojem větší kola představuje větší ráfky do stejně velkých kol a to souhlasím, že je nesmysl...

Q
29. října • 18:42

Ale ti ostatní lidé ví, že větší kolo s větším ráfkem je těžší a hmota rotujícího kola je dále od osy otáčení. A to taky přináší negativní důsledky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
31. října • 13:37

Ale takové větší kolo má zase jiné výhody - větší komfort a nižší valivý odpor (proto taky nemáme na autech kola jako z motokáry :-))

Michal
29. října • 20:38

Bych chtěl vidět kdyby na Porsche 911 místo pneu šíře 295 vzadu a vpředu mají menší dali 205/50r17 pokud by se tam vmackli brzdy jak by se změnila dynamika a spotřeba.O stabilitu mi dejde.

Q
30. října • 12:52

Porsche 911 nelze s Octavií srovnávat. Výkon, celková hmotnost, způsob využívání auta, vše je naprosto odlišné.

velka cola
29. října • 16:25

Tomu neverim. Jsem nazoru, ze vetsina lidi ani nevi, ze auto ma kola. Takze pod pojmem 'vetsi kola' si mohou predstavit leda tak vetsi volant. :-D :-)) :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Vaněk
29. října • 21:05

Říká se tomu dynamický poloměr kola. Zde mi větší velikost u většiny běžných aut trochu chybí. Ale honba za obrovskými ráfky s tenkou pneumatikou mne snad kromě ultra sportovních aut spolehlivě odradí. Bohužel dneska je trend mít kola abnormálně široká a aby se ušetřilo na podvozkových komponentech a mohlo se vykazovat velké zrychlení, tak dynamické poloměry jsou často zbytečně malé.

Mzp
29. října • 14:58

U O III mám standardně 18”, na zimu jsem dal 17”, na D1 preferuju spíš ty 17”. Takže 19” mi přijdou jako nesmysl. Podvozek mi jinak přijde ok i u III.

OTTO
29. října • 15:44

Psal jsem o větších kolech, ne o větších ráfcích do malých kol ;-)

Mirek
29. října • 20:17

Dovolím si trochu rýpnout, psal jsi obecně o kolech, ne o discích a ne o pneumatikách, tedy se vůbec nevylučuje nízký profil pneumatik.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
29. října • 23:14

Větší kola jsou větší kola, načež majitel OIII odvětil cosi o velikosti ráfků v rámci stávajících malých kol... Tak já nevím, jak to ještě polopatičtěji opsat...

Mirek
30. října • 6:03

Asi neumím číst tak dobře jako ty. Já vidím jen uvádění velikosti kol, nic o discích ani nízkém profilu pneumatik, tedy jak uvádíš velký disk v malé pneumatice. Pokud mě chceš o opaku přesvědčit, ocituj text, kde je psáno to, co uvádíš. Rád se ti za tu polopatičnost omluvím.

qwerty
30. října • 7:15

aniz bych se chtel zapojovat do vasi detinske diskuze, kolo se sklada z rafku (disku) a pneumatiky. To ze vy neumite cesky, a slangove mozna nazyvate kolo = rafek, jeste neznamena, ze chapete vyznam slov, ktere pouzivate, a vypadate jako sasek, pokud o tom presvedcujete ostatni.Pro uplne idioty, velikost kola e dana vnejsim obvodem pouzite pneumatiky. tecka.

Mirek
30. října • 11:28

A ještě drobnost, například Focus, podívej se, jaké různé kola na něm jsou. Teddy pokud někdo uvede OIV a nebude přesně specifikovat provedení, nelze šašku ani předjímat, jaký profil ta pneumatika bude mít.
https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...

Bob-an
30. října • 13:24

Ale ta kola jsou vsechna plus minu stejne velka, jen se lisi pomer mezi rafkem a pneumatikou.....
Na jeden model auta zpravdila nemuzes dat jinou velikost kol, nez jaka tam je erarne (muzes si jedine dat vetsi rafe a mensi profil pneu).

Mirek
30. října • 20:34

I pro OTTO, předpokládat průměr je velice ošidné, na tom se nedá stavět vůbec nic. Jako příklad jsem uvedl Focus, vezmu ze specifikací kola 18" a jsou tam tyto možnosti:
235/40 R18 výška bočnice pneumatiky je 94 mm
215/50 R18 výška bočnice pneumatiky je 107.5 mm
Opravdu se ti to zdá na skoro stejný průměr, a tedy i tvrdost kol, komfort jízdy?
Pokud budu znát konkrétní model, nestačí jen Focus, ale musí mít tu druhou část názvu (např. Titanium) tak je potom jasné, jaké kola můžu použít, tady budu muset držet ten průměr a tedy i obvod, jak napsal qwerty, který jinak neumí slušně komunikovat, ale tohle stále nikdo tady v diskuzi u OIV nezná.
Octavia III má například pro R18" tyto pneumatiky:
225/40 R18 výška bočnice pneumatiky je 90 mm
225/45 R18 výška bočnice pneumatiky je 101 mm

qwertz
30. října • 21:43

Podle TP je povoleny rozměr kol pro O3 (mimo verze Scout) 225/40 R18, 225/45 R17 atd... Těžko říct, kde jste přišel k tomu nesmyslu 225/45 R18, protože takový rozměr pneumatik povolen prostě není. V lepším případě jste si to spletl se Superbem :-PFocus nebudu komentovat, ale všem kromě vás je asi jasné, že rozměr 215/50 patří k disku R17 a nikoliv R18. B-]

Mirek
30. října • 22:01

Klasika, když nevím, tak druhého napadnu. Poradím ti, hledej, třeba není jen jedna verze Octavii, tak jako u Focusu a ostatních. Ale protože vidím tvou neschopnost, tak strana 24, třetí zleva.
Braga 5E0 071 498P HA7
Kolo z lehké slitiny 7,5J×18“ ET43
pro pneumatiky s rozměry 225/45 R18,
v antracitové metalické barvě, broušené
(pouze OCTAVIA SCOUT)
ŠKODA Originální příslušenstv https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/2cc14159-c... ... :-D:-D:-D:-P

qwerty
31. října • 7:45

Marne premyslim co kultivovaneho vam napsat. Vy se totiz urazite svym idiotskz vystupovanim sam. Kdyz uz nejste ani schopen radne precist prispevek, na ktery reagujete, prectete si alespon text, ktery tady vkladate.Jediny povoleny rozmer pneumatik pro O3 s 18" disky je 225/40 R18. Pneumatiky 225/45 R18 jsou urceny pouze pro variantu Scout, ktera ma o 1 palec celkove vetsi kola a tomu odpovidajici vetsi podbehy, tj. pouziva stejna kola jako Superb!!! Kola ze scoutu nemuzete dat na standardni O3 a naopak, protoze jsou bud moc mala nebo se tam nevejdou. Uz se tu dal neztrapnujte.

Mirek
31. října • 11:24

I am sorry, já zapomněl, že Scout není Octavia. Já číst umím, na rozdíl od tebe, nebo chceš říci, že když ti odpovím na větu "Těžko říct, kde jste přišel k tomu nesmyslu 225/45 R18, protože takový rozměr pneumatik povolen prostě není. V lepším případě jste si to spletl se Superbem", tak je to špatně? Co tedy je Scout, traktor?
Opakuj si svou větu "Jak už vám naznačil předřečník, z této informace o skutečné velikosti kol nevyplývá vůbec nic." kterou jen potvrzuješ moje první příspěvky, pro které jsi mě začal hloupě napadat. Dále už s tebou nemíním ztrácet čas, včetně tvého předřečníka. Tuhle hloupou diskuzi jsi tady vyvolal ty a já se do ni bohužel nechal zavléct.

Mirek
30. října • 11:13

Aniž bych chtěl tímto cokoliv říci, ale já napsal, že se "mluví" jen o kolech a ne o discích (rafku) ani pneumatikách. Česky neumíš evidentně ty, když napíšu, že mám kola 18", jak víš, jakou mám na tom kole pneumatiku, s jakým profilem, ty slangový odborníku?

qwertz
30. října • 21:32

Když napíšete, že máte kola 18", průměrně inteligentní jedinec pochopí, že myslíte ráfky (a pletete si pojmy). Jak už vám naznačil předřečník, z této informace o skutečné velikosti kol nevyplývá vůbec nic.

Mirek
30. října • 21:53

To, že jsi konvertoval k islámu (chvíli qwerty, potom zase qwertz), je celkem blbost, ale tvé druhé já jasně napsalo "Tak u OIV bys měl větší kola.." a potom se vzrušoval, že "Psal jsem o větších kolech, ne o větších ráfcích do malých kol". Můžeš mi laskavě dovodit, jak poznáš z textu "větší kola", jak velké disky a jaké pneumatiky jsou použity? K tomu jsem se vyjadřoval jako původně a ty evidentně neumíš číst a nechápeš a snažíš se mi nejprve podsunout něco, co jsem vůbec neřešil, a teď také to, co jsem napsal, že z toho nejde nic poznat, tedy nejde vyloučit ani nízký profil pneumatiky. Tak co tady najednou papouškuješ to, co jsem napsal dávno před tebou? Klasicky qwertz.

OTTO
31. října • 0:39

Mimochodem hodil by ses do politiky :-D

Mirek
31. října • 5:56

Copak, došly argumenty a tvůj podporovatel mi najednou začal tvrdit to, co jsem napsal jako první příspěvek?

OTTO
31. října • 13:49

Sorry jako, ale podle mě máš elementární problém s chápáním psaného textu. Přečti si ještě jednou ty první tři příspěvky nahoře:
Já napsal: Větší kola
On napsal: Mám 17tky a 18tky, 17tky mám radši, v 19tkách nevidím smysl
Já napsal: Nemyslel jsem větší ráfky, nýbrž kola
A pak ses do toho vložil ty a rozpoutal tohle absurdní hašteření ;-)

Mirek
1. listopadu • 6:02

Ano, větší kola a on reagoval naprosto správně, neboť ty jsi nespecifikoval jaké disky v těch větších kolech máš. Až po jeho příspěvku jsi napsal "Psal jsem o větších kolech, ne o větších ráfcích do malých kol", ale to jsi tedy nepsal. Když napíšeš jen "větší kola", tak to nic bližšího než to že jsou větší neříká a dokonce na to přišel i "vševědoucí" tvůj zastánce qwertz a začal mi to podsouvat jako svůj objev. Ale já nic jiného, než to , že to tak je nenapsal a z toho odvodil, že do větších kol, takto specifikovaných, můžu klidně dát nízkoprofilovou pneumatiku. Tu hloupou diskuzi jsi vyvolal ty s qwertz. No nic, jde tady celkem o prd.

OTTO
30. října • 12:00

Když napíšeš, že máš kola 18", tak tím říkáš akorát to, že máš kola s 18ti palcovými ráfky a o velikosti kol jako takových to neříká vůbec nic (protože na nich mohou být nějaké slupky pro VW Polo, stejně jako balony pro nějaké SUV). Já psal o větších kolech (nic o velikosti ráfků nebo profilu penumatik). Myslí, že se z toho nevykecáš ;-). Ale jak psal kolega výše, je to hooodně dětinská debata :-)

OTTO
30. října • 10:59

:-D

Mirek
30. října • 11:41

Už ses vyřehtal? Tak mi tady napiš, jaké bude mít OIV pneumatiky na discích 17", 18", 19". Jistě již nyní znáš obvod kol, když je to tak jednoznačné, tak čekám.

OTTO
30. října • 11:55

V článku je zřetelně napsáno, že kola budou mít o 20 mm větší průměr. Takže pro 16" předpokládám 205/60 (místo stávajících 205/55) atd i pro další rozměry... ;-)

Mirek
30. října • 20:48

Jestli myslíš ten 1", tak na úvod, není to 20 mm, ale 25,4 mm. V článku je také napsáno, že současná Octavia má povolené rozměry 15 – 18“ a nová bude mít 16 – 19“. A co na to říká originální příslušenství Octavia III? Říká na to, že i pro současnou Octavii jsou povoleny 19" kola o rozměru pneumatik 225/35 R19 (pro verzi RS), katalog strana 22. https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/2cc14159-c... ...

OTTO
31. října • 0:36

Jaký palec zase? Víš vůbec, co znamená 205/55 a 205/60? Tam nejsou žádné palce! To jsou milimetry a procenta :-D

Mirek
31. října • 5:54

Nejsi tak trochu trapný?

OTTO
31. října • 10:39

Kola OIV jsou o 20mm větší než kola OIII (jinak tato info je uvedena v článku na auto.cz, tady to není, tak sorry jako ;-) ), což odpovídá zvětšení profilu pneu pro 16tky ráfky a 205 mm široké pneu z 55% na 60%. Nechápu, proč mě poučuješ o tom, že palec není 20mm, to vím taky.

onda tratila
29. října • 12:48

Pri nastupu octavie 3. gen. jsem vam zde slibil, ze se pokusim vybojovat pro vas lepsi ceny tim, ze budu Octavii bojkotovat a tim vyvijet ekonomicky tlak na Skodu a.s..Po letech mohu hrde prohlasti, ze cile bylo dosazeno: Octavii jsem vazne doposud nekoupil. Toto embargo bylo pro Skodu natolik bolestive, ze ji nakonec nezbylo nez se snizit ceny na domacim trhu tak, aby alespon tam se neco prodalo.V! :-D:-)):-);-)

.
29. října • 14:08

Na domácím trhu se prodalo velké kulové, protože domácí trh je piditrh.

šofér
29. října • 11:33

Bude to poslední dobrá Octavia před transformací Škodovky na low cost kategorii v režii VW. Takže doufám, že ji stihnu ještě nafasovat, za dva roky mám tu současnou vracet....

Petr Vaněk
29. října • 20:24

Takový starý chlap a zase takové hlouposti. To bylo slaboduché, šofére :-P Zvracet můžeš u svého bývalého zaměstnavatele ;-) Vzdálený přístup ze Žiliny, jó to byla věc když znáš osobní čísilka. Tak moc krásnej den přeji ty transformace :-D :-D :-D

šofér
31. října • 22:01

My se známe, proboha to snad ne!

MV.
29. října • 13:53

Zajimavy nazor, ja mam za to ze poslednich 5 let se hlavne setri na materialech a snizuje se hmotnost kde to jen jde na uplne minimum kvuli emisim a spotrebe - tak sami si reknete zda to je ci neni na ukor kvality, to necham na Vas :-D

bzzz
29. října • 11:39

Doba se meni a lowcost uz nemusi nutne znamenat citelny kompromis nebo neco spatneho/negativniho.

OTTO
29. října • 12:21

Tak jasně, že to není něco negativního, je to prostě jen levnější a vyrobené s nižšími náklady jako např. Dacia - sice má motor sdílený s Mercedesem, ale stačí se podívat na crash testy a je zřejmé, kde se (kromě komfortu a vnímané kvality) hlavně šetří. Sice to není něco apriori negativního (pořád je ta Dacia co do bezpečnosti lepší než 15 let stará ojetina), jako spíše podřadného...

Puk
29. října • 16:31

Vy jste videl NCAP crash testy noveho Dusteru? Tak sem s nima....

OTTO
29. října • 23:11

Nemáš google?

Michal
29. října • 16:21

Jo tak tak to projde craschtestem takže je jasný kde ty lehké dacie šetří kilogramy.Navíc vyrábějí v Rumunsku takže levnější prac síla než u nás.

flasa nasa
29. října • 12:40

Crash testy? Prosimte, kdo si dnes kupuje auto, aby v nem boural? Ty doby jsou uz davno pryc! B-]

Miko
29. října • 12:45

:-D:-D
tak tento bol dobry

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
franta kvanta
29. října • 12:58

No, ale vazne! Vzdyt dnes jiz ani lide slusne bourat neumeji. Driv, to si napriklad zacinajici ridic spletl pedal plynu s brzdovym pedalem a nova paradni brana ve zdi byla na svete driv, nez by jsi rekl svec. Dneska jako by se lidi bali to do neceho solidne napresovat. Dokonce se mi nekteri snazi tvrdit, ze jim v tom ta auta brani! No chapete to? :-D

bzzz
29. října • 11:22

Obrazek z konfiguratoru vypada(l) divne/nevabne. Jinak pokud opravdu nedojde k citelnemu zdrazeni, tak ty technicke parametry (motorizace, zadni naprava, stupne vybav atd) vypadaji dobre (chtelo by se napsat rozumne/lakave) a je fajn, ze Skoda proti SUV/Crossoverum vyrukovala se - zda se - dost povedenou klasikou..

Bob-an
31. října • 9:26

Ke zdrazeni moc prostoru neni - uz dneska je o3 jen cca 80 - 100 tisic pod superbem pri srovnatelne motorizaci a vybave.....

Tommy
29. října • 15:56

To sis nevšiml, že v konfigurátorech vypadá hnusně každý auto? :-D

fanda rs twincharger
29. října • 11:11

Bude to bomba uspech a ja preju drahym haterum at at uz si pripravuji padne argumenty:-D

flasa nasa
29. října • 12:38

Dovolil bych se take prihlasit do skupiny drahych hateru. Rozhodne si nepreji byt nejakym levnym suntem. Na druhou stranu, i ten levny hater je snad lepsi nez predrazeny kejvac.A ted se mne kejvaci pokusi uminusovat k smrti. :-D :-D :-D :-D :-D

OTTO
29. října • 11:15

Tak je fakt, že pokud dokázali prodávat tu současnou lowcostovou krizovou verzi, pak prodeje nové nebudou o nic horší, ba právě naopak.

Puk
29. října • 10:34

Tak auto vypada velmi pekne. Ale uvidite ty ceny, ty vyrazi dech.

aladar maslovka
29. října • 9:41

Zeme se zachvela! Nova Octavia 2020 je opet tak unikatni, ze vlastne znamena vznik sve vlastni tridy a v te je uplne, ale uplne bezkonkurencni.Az jednou prileti ufoni, budte pripraveni na to, ze prileti Octavii. :-D... Ach jo. To bude zase v diskusich nablito.

vóša
29. října • 9:27

tak vizuálně jsou Śkodovky hybridy už dávno.... to říkám já Vóša řezník z Nošovic pokračovatel odkazu řezníka z Prahy

Doporučujeme

Články odjinud