Předpokládám, že zase testovali Top verzi. Já ale v práci nafasoval základ a musim říct, že v ničem horším jsem ještě neseděl, záda z té židle bez bederní podpěry bolely během 10 minut. Jak tohle auto může někdo považovat za vlajkovou loď firmy? Argument, že je to základ neberu, to totiž neni důvod ničit zákazníkovi záda. ŠA dosáhli jediného - s touto zkušeností o nákupu auta od nich nebudu vubec uvažovat.Co to půjde zůstanu u svých aut, kde není nutné hrbit záda.
Dobrá recenze. Chybí jen informace, jestli a jak dlouho jste měl během testovací jízdy erekci.
Jsem rád, že jsem O III Combi ještě stihl v L&K. Kdybych chtěl stejnou výbavu teď, musel bych ke style dokoupit skoro vše, co jde, a stálo by to v ceníkové ceně min. o 70k víc. Takže i kdyby nová O IV už nezdražovala, tak to stejně bude velký cenový skok oproti současnosti. Líbí se mi dva nové asistenty, ale jinak mi III FL přijde lepší i designově zajímavější (nechápu ty, kterým se ta světla nelíbí).
Tak u OIV bys měl větší kola, lepší podvozek, lépe odhlučněné podběhy i celé auto. V kontextu toho už těch 70tis ušetřených na nákupu pikačovin nezní tak dobře ;-)
Honbu za neustále většími koly moc nechápu. Trochu to připomíná honbu za megapixely u foťáků. Co se týče dalších vylepšení, to zatím víme jen představení předsériových aut pro novináře, počkejme na plnohodnotný test.
Auto na vetsich kolech je pohodlnejsi a ma lepsi jizdni vlastnosti - to byla treba velka slabina rapidu, ze pouzival mala kola jako fabia, a pritom to bylo auto velikosti jako nizsi stredni....
Tak spousta lidí si pod pojem větší kola představuje větší ráfky do stejně velkých kol a to souhlasím, že je nesmysl...
Ale ti ostatní lidé ví, že větší kolo s větším ráfkem je těžší a hmota rotujícího kola je dále od osy otáčení. A to taky přináší negativní důsledky.
Ale takové větší kolo má zase jiné výhody - větší komfort a nižší valivý odpor (proto taky nemáme na autech kola jako z motokáry :-))
Bych chtěl vidět kdyby na Porsche 911 místo pneu šíře 295 vzadu a vpředu mají menší dali 205/50r17 pokud by se tam vmackli brzdy jak by se změnila dynamika a spotřeba.O stabilitu mi dejde.
Porsche 911 nelze s Octavií srovnávat. Výkon, celková hmotnost, způsob využívání auta, vše je naprosto odlišné.
Tomu neverim. Jsem nazoru, ze vetsina lidi ani nevi, ze auto ma kola. Takze pod pojmem 'vetsi kola' si mohou predstavit leda tak vetsi volant. :-D :-)) :-)
Říká se tomu dynamický poloměr kola. Zde mi větší velikost u většiny běžných aut trochu chybí. Ale honba za obrovskými ráfky s tenkou pneumatikou mne snad kromě ultra sportovních aut spolehlivě odradí. Bohužel dneska je trend mít kola abnormálně široká a aby se ušetřilo na podvozkových komponentech a mohlo se vykazovat velké zrychlení, tak dynamické poloměry jsou často zbytečně malé.
U O III mám standardně 18”, na zimu jsem dal 17”, na D1 preferuju spíš ty 17”. Takže 19” mi přijdou jako nesmysl. Podvozek mi jinak přijde ok i u III.
Psal jsem o větších kolech, ne o větších ráfcích do malých kol ;-)
Dovolím si trochu rýpnout, psal jsi obecně o kolech, ne o discích a ne o pneumatikách, tedy se vůbec nevylučuje nízký profil pneumatik.
Větší kola jsou větší kola, načež majitel OIII odvětil cosi o velikosti ráfků v rámci stávajících malých kol... Tak já nevím, jak to ještě polopatičtěji opsat...
Asi neumím číst tak dobře jako ty. Já vidím jen uvádění velikosti kol, nic o discích ani nízkém profilu pneumatik, tedy jak uvádíš velký disk v malé pneumatice. Pokud mě chceš o opaku přesvědčit, ocituj text, kde je psáno to, co uvádíš. Rád se ti za tu polopatičnost omluvím.
aniz bych se chtel zapojovat do vasi detinske diskuze, kolo se sklada z rafku (disku) a pneumatiky. To ze vy neumite cesky, a slangove mozna nazyvate kolo = rafek, jeste neznamena, ze chapete vyznam slov, ktere pouzivate, a vypadate jako sasek, pokud o tom presvedcujete ostatni.Pro uplne idioty, velikost kola e dana vnejsim obvodem pouzite pneumatiky. tecka.
A ještě drobnost, například Focus, podívej se, jaké různé kola na něm jsou. Teddy pokud někdo uvede OIV a nebude přesně specifikovat provedení, nelze šašku ani předjímat, jaký profil ta pneumatika bude mít.https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...
Ale ta kola jsou vsechna plus minu stejne velka, jen se lisi pomer mezi rafkem a pneumatikou.....Na jeden model auta zpravdila nemuzes dat jinou velikost kol, nez jaka tam je erarne (muzes si jedine dat vetsi rafe a mensi profil pneu).
I pro OTTO, předpokládat průměr je velice ošidné, na tom se nedá stavět vůbec nic. Jako příklad jsem uvedl Focus, vezmu ze specifikací kola 18" a jsou tam tyto možnosti:235/40 R18 výška bočnice pneumatiky je 94 mm215/50 R18 výška bočnice pneumatiky je 107.5 mmOpravdu se ti to zdá na skoro stejný průměr, a tedy i tvrdost kol, komfort jízdy?Pokud budu znát konkrétní model, nestačí jen Focus, ale musí mít tu druhou část názvu (např. Titanium) tak je potom jasné, jaké kola můžu použít, tady budu muset držet ten průměr a tedy i obvod, jak napsal qwerty, který jinak neumí slušně komunikovat, ale tohle stále nikdo tady v diskuzi u OIV nezná.Octavia III má například pro R18" tyto pneumatiky:225/40 R18 výška bočnice pneumatiky je 90 mm225/45 R18 výška bočnice pneumatiky je 101 mm
Podle TP je povoleny rozměr kol pro O3 (mimo verze Scout) 225/40 R18, 225/45 R17 atd... Těžko říct, kde jste přišel k tomu nesmyslu 225/45 R18, protože takový rozměr pneumatik povolen prostě není. V lepším případě jste si to spletl se Superbem :-PFocus nebudu komentovat, ale všem kromě vás je asi jasné, že rozměr 215/50 patří k disku R17 a nikoliv R18. B-]
Klasika, když nevím, tak druhého napadnu. Poradím ti, hledej, třeba není jen jedna verze Octavii, tak jako u Focusu a ostatních. Ale protože vidím tvou neschopnost, tak strana 24, třetí zleva.Braga 5E0 071 498P HA7Kolo z lehké slitiny 7,5J×18“ ET43pro pneumatiky s rozměry 225/45 R18,v antracitové metalické barvě, broušené(pouze OCTAVIA SCOUT)ŠKODA Originální příslušenstv https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/2cc14159-c... ... :-D:-D:-D:-P
Marne premyslim co kultivovaneho vam napsat. Vy se totiz urazite svym idiotskz vystupovanim sam. Kdyz uz nejste ani schopen radne precist prispevek, na ktery reagujete, prectete si alespon text, ktery tady vkladate.Jediny povoleny rozmer pneumatik pro O3 s 18" disky je 225/40 R18. Pneumatiky 225/45 R18 jsou urceny pouze pro variantu Scout, ktera ma o 1 palec celkove vetsi kola a tomu odpovidajici vetsi podbehy, tj. pouziva stejna kola jako Superb!!! Kola ze scoutu nemuzete dat na standardni O3 a naopak, protoze jsou bud moc mala nebo se tam nevejdou. Uz se tu dal neztrapnujte.
I am sorry, já zapomněl, že Scout není Octavia. Já číst umím, na rozdíl od tebe, nebo chceš říci, že když ti odpovím na větu "Těžko říct, kde jste přišel k tomu nesmyslu 225/45 R18, protože takový rozměr pneumatik povolen prostě není. V lepším případě jste si to spletl se Superbem", tak je to špatně? Co tedy je Scout, traktor? Opakuj si svou větu "Jak už vám naznačil předřečník, z této informace o skutečné velikosti kol nevyplývá vůbec nic." kterou jen potvrzuješ moje první příspěvky, pro které jsi mě začal hloupě napadat. Dále už s tebou nemíním ztrácet čas, včetně tvého předřečníka. Tuhle hloupou diskuzi jsi tady vyvolal ty a já se do ni bohužel nechal zavléct.
Aniž bych chtěl tímto cokoliv říci, ale já napsal, že se "mluví" jen o kolech a ne o discích (rafku) ani pneumatikách. Česky neumíš evidentně ty, když napíšu, že mám kola 18", jak víš, jakou mám na tom kole pneumatiku, s jakým profilem, ty slangový odborníku?
Když napíšete, že máte kola 18", průměrně inteligentní jedinec pochopí, že myslíte ráfky (a pletete si pojmy). Jak už vám naznačil předřečník, z této informace o skutečné velikosti kol nevyplývá vůbec nic.
To, že jsi konvertoval k islámu (chvíli qwerty, potom zase qwertz), je celkem blbost, ale tvé druhé já jasně napsalo "Tak u OIV bys měl větší kola.." a potom se vzrušoval, že "Psal jsem o větších kolech, ne o větších ráfcích do malých kol". Můžeš mi laskavě dovodit, jak poznáš z textu "větší kola", jak velké disky a jaké pneumatiky jsou použity? K tomu jsem se vyjadřoval jako původně a ty evidentně neumíš číst a nechápeš a snažíš se mi nejprve podsunout něco, co jsem vůbec neřešil, a teď také to, co jsem napsal, že z toho nejde nic poznat, tedy nejde vyloučit ani nízký profil pneumatiky. Tak co tady najednou papouškuješ to, co jsem napsal dávno před tebou? Klasicky qwertz.
Mimochodem hodil by ses do politiky :-D
Copak, došly argumenty a tvůj podporovatel mi najednou začal tvrdit to, co jsem napsal jako první příspěvek?
Sorry jako, ale podle mě máš elementární problém s chápáním psaného textu. Přečti si ještě jednou ty první tři příspěvky nahoře:Já napsal: Větší kolaOn napsal: Mám 17tky a 18tky, 17tky mám radši, v 19tkách nevidím smyslJá napsal: Nemyslel jsem větší ráfky, nýbrž kolaA pak ses do toho vložil ty a rozpoutal tohle absurdní hašteření ;-)
Ano, větší kola a on reagoval naprosto správně, neboť ty jsi nespecifikoval jaké disky v těch větších kolech máš. Až po jeho příspěvku jsi napsal "Psal jsem o větších kolech, ne o větších ráfcích do malých kol", ale to jsi tedy nepsal. Když napíšeš jen "větší kola", tak to nic bližšího než to že jsou větší neříká a dokonce na to přišel i "vševědoucí" tvůj zastánce qwertz a začal mi to podsouvat jako svůj objev. Ale já nic jiného, než to , že to tak je nenapsal a z toho odvodil, že do větších kol, takto specifikovaných, můžu klidně dát nízkoprofilovou pneumatiku. Tu hloupou diskuzi jsi vyvolal ty s qwertz. No nic, jde tady celkem o prd.
Když napíšeš, že máš kola 18", tak tím říkáš akorát to, že máš kola s 18ti palcovými ráfky a o velikosti kol jako takových to neříká vůbec nic (protože na nich mohou být nějaké slupky pro VW Polo, stejně jako balony pro nějaké SUV). Já psal o větších kolech (nic o velikosti ráfků nebo profilu penumatik). Myslí, že se z toho nevykecáš ;-). Ale jak psal kolega výše, je to hooodně dětinská debata :-)
:-D
Už ses vyřehtal? Tak mi tady napiš, jaké bude mít OIV pneumatiky na discích 17", 18", 19". Jistě již nyní znáš obvod kol, když je to tak jednoznačné, tak čekám.
V článku je zřetelně napsáno, že kola budou mít o 20 mm větší průměr. Takže pro 16" předpokládám 205/60 (místo stávajících 205/55) atd i pro další rozměry... ;-)
Jestli myslíš ten 1", tak na úvod, není to 20 mm, ale 25,4 mm. V článku je také napsáno, že současná Octavia má povolené rozměry 15 – 18“ a nová bude mít 16 – 19“. A co na to říká originální příslušenství Octavia III? Říká na to, že i pro současnou Octavii jsou povoleny 19" kola o rozměru pneumatik 225/35 R19 (pro verzi RS), katalog strana 22. https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/2cc14159-c... ...
Jaký palec zase? Víš vůbec, co znamená 205/55 a 205/60? Tam nejsou žádné palce! To jsou milimetry a procenta :-D
Nejsi tak trochu trapný?
Kola OIV jsou o 20mm větší než kola OIII (jinak tato info je uvedena v článku na auto.cz, tady to není, tak sorry jako ;-) ), což odpovídá zvětšení profilu pneu pro 16tky ráfky a 205 mm široké pneu z 55% na 60%. Nechápu, proč mě poučuješ o tom, že palec není 20mm, to vím taky.
Pri nastupu octavie 3. gen. jsem vam zde slibil, ze se pokusim vybojovat pro vas lepsi ceny tim, ze budu Octavii bojkotovat a tim vyvijet ekonomicky tlak na Skodu a.s..Po letech mohu hrde prohlasti, ze cile bylo dosazeno: Octavii jsem vazne doposud nekoupil. Toto embargo bylo pro Skodu natolik bolestive, ze ji nakonec nezbylo nez se snizit ceny na domacim trhu tak, aby alespon tam se neco prodalo.V! :-D:-)):-);-)
Na domácím trhu se prodalo velké kulové, protože domácí trh je piditrh.
Bude to poslední dobrá Octavia před transformací Škodovky na low cost kategorii v režii VW. Takže doufám, že ji stihnu ještě nafasovat, za dva roky mám tu současnou vracet....
Takový starý chlap a zase takové hlouposti. To bylo slaboduché, šofére :-P Zvracet můžeš u svého bývalého zaměstnavatele ;-) Vzdálený přístup ze Žiliny, jó to byla věc když znáš osobní čísilka. Tak moc krásnej den přeji ty transformace :-D :-D :-D
My se známe, proboha to snad ne!
Zajimavy nazor, ja mam za to ze poslednich 5 let se hlavne setri na materialech a snizuje se hmotnost kde to jen jde na uplne minimum kvuli emisim a spotrebe - tak sami si reknete zda to je ci neni na ukor kvality, to necham na Vas :-D
Doba se meni a lowcost uz nemusi nutne znamenat citelny kompromis nebo neco spatneho/negativniho.
Tak jasně, že to není něco negativního, je to prostě jen levnější a vyrobené s nižšími náklady jako např. Dacia - sice má motor sdílený s Mercedesem, ale stačí se podívat na crash testy a je zřejmé, kde se (kromě komfortu a vnímané kvality) hlavně šetří. Sice to není něco apriori negativního (pořád je ta Dacia co do bezpečnosti lepší než 15 let stará ojetina), jako spíše podřadného...
Vy jste videl NCAP crash testy noveho Dusteru? Tak sem s nima....
Nemáš google?
Jo tak tak to projde craschtestem takže je jasný kde ty lehké dacie šetří kilogramy.Navíc vyrábějí v Rumunsku takže levnější prac síla než u nás.
Crash testy? Prosimte, kdo si dnes kupuje auto, aby v nem boural? Ty doby jsou uz davno pryc! B-]
:-D:-Dtak tento bol dobry
No, ale vazne! Vzdyt dnes jiz ani lide slusne bourat neumeji. Driv, to si napriklad zacinajici ridic spletl pedal plynu s brzdovym pedalem a nova paradni brana ve zdi byla na svete driv, nez by jsi rekl svec. Dneska jako by se lidi bali to do neceho solidne napresovat. Dokonce se mi nekteri snazi tvrdit, ze jim v tom ta auta brani! No chapete to? :-D
Obrazek z konfiguratoru vypada(l) divne/nevabne. Jinak pokud opravdu nedojde k citelnemu zdrazeni, tak ty technicke parametry (motorizace, zadni naprava, stupne vybav atd) vypadaji dobre (chtelo by se napsat rozumne/lakave) a je fajn, ze Skoda proti SUV/Crossoverum vyrukovala se - zda se - dost povedenou klasikou..
Ke zdrazeni moc prostoru neni - uz dneska je o3 jen cca 80 - 100 tisic pod superbem pri srovnatelne motorizaci a vybave.....
To sis nevšiml, že v konfigurátorech vypadá hnusně každý auto? :-D
Bude to bomba uspech a ja preju drahym haterum at at uz si pripravuji padne argumenty:-D
Dovolil bych se take prihlasit do skupiny drahych hateru. Rozhodne si nepreji byt nejakym levnym suntem. Na druhou stranu, i ten levny hater je snad lepsi nez predrazeny kejvac.A ted se mne kejvaci pokusi uminusovat k smrti. :-D :-D :-D :-D :-D
Tak je fakt, že pokud dokázali prodávat tu současnou lowcostovou krizovou verzi, pak prodeje nové nebudou o nic horší, ba právě naopak.
Tak auto vypada velmi pekne. Ale uvidite ty ceny, ty vyrazi dech.
Zeme se zachvela! Nova Octavia 2020 je opet tak unikatni, ze vlastne znamena vznik sve vlastni tridy a v te je uplne, ale uplne bezkonkurencni.Az jednou prileti ufoni, budte pripraveni na to, ze prileti Octavii. :-D... Ach jo. To bude zase v diskusich nablito.
tak vizuálně jsou Śkodovky hybridy už dávno.... to říkám já Vóša řezník z Nošovic pokračovatel odkazu řezníka z Prahy
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.