Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

152 komentářů

David
2. listopadu • 12:32

Borci hledám koberečky do auta, které bych koupil origo do octavie II, Kupoval jste je někdo odněkud? 

Robert
4. listopadu • 17:39

To si normálně najdete přes eshop, kde se prodávají autodoplňky. Já mám vybraný jeden, kde mají vše skladem....

Tomáš
6. listopadu • 23:34

Hoši cokoliv chci koupit na auto tak beru přes internetový obchod https://www.autohotarek.cz/... kde mají vše skladem a dokáží tak rychle odeslat objednávku bez nějakého zdržování

JA-NE
2. dubna • 13:51

pekna KIA :-D so zadnymi svetlami z Tipa:-D

Ralf
31. března • 18:51

Byla nejlepší, byla nejprodávanější a tak to i zůstane. Pěkný den

Mirek
29. března • 15:38

Když se dívám, jak automobilky svými názvy mnohdy způsobily v cizích zemích trapas, v překladu docela často nějaká sprosťárna, tak uvažuji nad tím, jestli i v Indii bude radit lidem také asistentka Laura. Jestli Škodě nestačil jeden trapas s přejmenováním Octavie pro indický trh na Laura. Živě si představuji Inda, jak volá na asistentku "povadlý penise".
http://markething.cz/marketingove-preklady-jso... ...
Také Škodovka se rozhodla, ačkoli nevědomky, upozornit na svůj výrobek stylově. Z nepochopitelného důvodu v Indii přejmenovala Škodu Octavia na Škodu Laura (v hindštině povadlý penis).

Michal
30. března • 7:56

मुरझाया हुआ लिंग

IATF
30. března • 9:51

murajhaaya hua ling
- spojitost s "laurou" ve výslovnosti ale nevidím. Možná to objasní nějaký odborník na hindštinu.
Nelze věřit všemu, co se objeví na internetu a co třeba napíše v nějakém článku nějaká marketingová studentka Veronika Jílková někdy v roce 2013.
Normy včetně definic a slovníku z norem jsou objektivní a významově jednoznačné (definované) a nemusí to být zrovna IATF16946:2016.
Pokud by se to vzalo do důsledku, tak i název automobilky Škoda by se dal vysvětlit negativním významem slova.
Z tohoto pohledu vypadal divně i název VW na Phaetonu při pohledu jeho cenu a interiér.
FIAT je jasný ale musí dát někdy doplněk (polski).
Škoda by se potom mohla přejmenovat třeba na AMB (Automobilka Mladá Boleslav).

Mirek
30. března • 13:01

Jestli nebude problém v tom, že to proběhlo docela hodně médií a nebyla všude autorka Veronika Jílková a rozhodně ona čerpala odjinud, ne ostatní od ní. A proč tedy Škoda přestala pro Indii používat název Laura?
Článků, které se tomuto věnují vzniklo časem samozřejmě více, musíš jen pohledat, tím nemyslím jen Škodu.
https://www.auto.cz/10-nejpodivnejsich-nazvu-... ...
https://www.garaz.cz/clanek/nepovedene-nazvy-a... ...
https://www.autoweb.cz/auta-s-nejvice-vulgarnimi... ...
https://automix.denik.cz/magazin/hyundai-ma-proble... ...

IATF
30. března • 14:26

To jsou zrovna weby, kde se daří šířit různé dezinformace. V diskusi autorevue se to projevilo třeba v té kvalitě a tomu jak tento chápou někteří jednotlivci.
Nikde jsem nenašel jak se k názvu Laura vyslovil rodilý mluvčí hindštiny. Existuje ale možnost v podobě slangu a místních hovorových značení. Na penis či vagínu se používá v Česku hodně místních názvů a možná to je důvodem té Laury (někde jsem slyšel použití slova Frantík na penis).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
30. března • 18:08

A to kdo rozhodl, že weby auto.cz, garaz.cz, autoweb.cz... jsou šiřitelé dezinformací, ty? Já mám pocit, že i tady to proběhlo před léty. Jak to tady můžeš číst, to tady bude asi také vše nějaká dezinformace.
Frantík, Ferda, Francek... to je tak staré, že snad není možné, že napíšeš "někde".

IATF
30. března • 22:20

Čti pozorně, nerozhodl jsem že weby, které uvádíš jsou šiřitelé dezinformací. Napsal jsem, že to jsou zrovna weby, kde se DAŘÍ šířit různé dezinformace a že v diskusi autorevue se to PROJEVILO třeba v té kvalitě a tomu jak to CHÁPOU někteří jednotlivci. V tom se určitě shodneme, nebo ne? Logicky to vychází taky ze skutečnosti, že diskuse nejsou řízené (revidované).

Mirek
31. března • 12:41

Jaký je rozdíl mezi daří šířit a šíří? Jak podle tvé definice poznáš, co je dezinformace a co pravda? Tím, že ty to označíš za dezinformaci? Přesněji, ty rozhodneš, co je a co není dezinformace a názory ostatních jsou nepodstatné?
Ale s tímto tvým tvrzením nemá co společného, že v diskuzích můžou padat různé názory a naprosté nesmyly, to je život a ne každý vše ví, neřeší se obsah diskuze, ale tvé tvrzení, že tebou označené weby šíří dezinformace.

IATF
31. března • 13:34

Daří se šířit = podmínky, prostředí.
Šířit dezinformace = konání jedince, který šíří dezinformace (vědomě nebo nevědomě)
Šíření dezinformací v diskusích na webu vychází ze skutečnosti, že diskuse nejsou řízené (revidované), to jsem napsal.
Stejně tak jsem uvedl, že normy včetně definic a jejich slovníku jsou objektivní a jednoznačné (definované) a z toho vychází, že existují i jiné weby než tebou zmíněné. Jsou revidované a mají řízený vstup (odstranění anonymity) pro vybranou společnost a jejich oblast působnosti je především odborná (vědecká). Diskutuje se na věcné úrovni s podloženými objektivními argumenty. To co je neověřené, se hned v počátku diskuse označí jako hypotéze a s tou se potom v diskusi pracuje.
Rozumíš mi Mirku? Nebo si snad myslíš, že ve všech "diskusích můžou padat různé názory a naprosté nesmysly" jak jsi zmínil ty? Já jsem se jasně vyjádřil k tebou uvedeným webům, kde se daří šířit dezinformace, protože ty weby (a diskuse na nich) nejsou řízené.
Já tedy rozlišuji weby, nekritizuji je, jenom konstatuji objektivní skutečnost. Zkrátka, dalo by se také říci, že na tebou uvedených webech se v podstatě jen tlachá.

Mirek
31. března • 13:40

Že nechápeš, co jsem napsal?
Když napíšeš, že se daří šířit, tak to znamená, že to šíří. Nezajímá mě co si myslíš o diskuzích, pokud jsi to nepochopil, ale hodnotím tvé obviňování webů ze šíření dezinformací. Tedy ty jsi šiřitel dezinformací, když nedokážeš dát jediný relevantní důkaz, že obsah článků je lživý.

IATF
31. března • 14:40

Vyjádřil jsem se srozumitelně. Reagoval jsem na tvůj příspěvek s informací o přejmenování Octavie na Laura a na tebou šířené označení Laura jako "povadlý penis". Věcně a srozumitelně jsem se snažil přispět ověřením překladu, ale neuspěl jsem a uvedl, že spojitost ve výslovnosti "povadlý penis" v hindštině s Laurou nevidím a jen poznamenal, že nějaký odborník na hindštinu to objasní. Nic víc a nic méně. Polemizoval jsem potom s fakty použití jiných názvů a jejich obsahu (Škoda, VW, Phaeton, FIAT) z hlediska jednoznačnosti.
Ty jsi reagoval uvedením odkazů na weby, ze kterých jsi čerpal (převzal informace).
Po zjištění obsahu těch webů a prověření odkazů jsem napsal, že jsou to weby, kde se daří šířit dezinformace, protože nejsou řízené a revidované, chceš-li přesněji - nejsou odborné, jsou pouze tlachárnou. Já rozlišuji diskusi a tlachání a stejně tak rozlišuji objektivní skutečnost (ověřený fakt) od hypotézy a zdroje informací.
Zabloudil jsem sem jen náhodou, protože jsem si chtěl přečíst něco o nové Octavii a web Autorevue podle názvu vypadal odborně. Potom jsem nahlédl do diskuse abych se něco dozvěděl a nestačil se divit, jak si někteří diskutující vysvětlují kvalitu. Jen jsem něco poznamenal a doplnil fakta, které rozhodně dezinformacemi nejsou.
Soudil jsem podle tvých příspěvků, že jsi poněkud na vyšší úrovni a divil jsem se, že se v této žvanírně snažíš diskutovat s někým, se kterým diskutovat nelze, protože se nedrží objektivních argumentů. Vypadá to, že ti to vyhovuje. To je tvoje věc, já dál žvanit na tomto webu nepotřebuji, krátká zkušenost mi stačila. Sem už nepolezu a informace o Octavii a případně jiných autech si budu vyhledávat jinde.
Jestli si myslíš, že šířím dezinformace, to je tvoje věc a je mi to úplně jedno. Každý si může udělat svůj názor o naší první a současně poslední diskusi, spíše pokusu o diskusi.

Josef
30. března • 15:59

Místo nápisu OCTAVIA nápis FRANTIK, to by bylo zajímavé...:-)

Josef
31. března • 21:08

Mirek ukázal lepší variantu - místo OCTAVIA nápis FERDA.... (A v cizině, kde je oblíbený Ford, by to mohli třeba vnímat že je to "bratr" od Forda...):-))
Nebo velkolepě - FERDINAND (to by se líbilo i v Německu...)

bzzz
30. března • 12:19

AZNP Mlada Boleslav uz tu bylo ;-)

IATF
30. března • 12:38

… a mohlo by to být i dál "Automobilové Závody Německý Podnik"...;-)

biskup Prejtorád
29. března • 12:31

Vrchol objektivity na škodawebu…
Největší koncernový fanatik testuje svoji modlu. Panečku, to bude zajisté hodně překvapivý verdikt!

Michal
29. března • 12:39

Zbytečně mají plnou palbu.Už série má výbavu.Stačí přidat 100tisíc možná ani to ne a nic ti chybět nebude.

Michal
29. března • 12:30

O4 má vrstvené boční okna??za tu cenu je lepší a možná i levnější vzít superba.

stealth01
29. března • 13:53

Levnější to určitě nebude. Octavia mi vyšla v testu hlučnosti na stejné úrovni hluku. Subjektivně hodně tiché auto (v rámci své třídy pochopitelně).

Rokyta ex Acz
29. března • 20:46

Paneee, jste hlucheeeej :-O O4 nevím, ale v O3 je hodně moc hluku. Zejména když nejedete po hladkém asfaltu. A pak se ke všemu do toho ozvalo hen hen hen hen, říkám si ou aj defekt. Zastavím, obcházím auto abych zjistil která guma je prázdná a přemýšlím zda tam bude normální rezerva nebo to pidikolečko a koukám se po stromech, kterou větev ulomím, abych něčím vypáčil ty plastové záslepky co mají na šroubech kol. A uuuuuuf, nic nebylo třeba!!! Víte co to bylo? To byl tak brutální zvuk když se kolem přejížděla přerušovaná čára!!! :-D :-O To jsem v životě nezažil. Takže Octavia je velmi hlučné auto, které se ještě chová jako reproduktorová skříň. Co jste naměril vy nevím, jen popisuji svoji osobní praktickou zkušenost. Brr stresující auto, ani nevíte jak jsem si oddechl když jsem to večer v pořádku vracel. :-D

.
30. března • 11:53

A ty jsi zase slepeeeej. On píše něco o O3?

FR
28. března • 22:22

Mercedes i hyundai i30 má hnusnej tablet uprostřed, tak proč i škoda musí kopírovat něco co se nepovedlo?

Ralf
27. března • 22:59

Octavia je drahá, protože je prostě dobrá. Už dávno to není auto pro východní trhy, je to jednička prodejů v řadě zemí v celé Evropě, lidé ji mají prostě rádi, to auto si svůj podíl na trhu tvrdě vydřelo a je prostě předobrazem pro ostatní jak se to má dělat. Hyundai se snaží, ale jeho auta jsou asi tak krásná jako padesátiletá milenka po ránu, i30 je designový hnus, ale už jsem potkal pár magorů co tvrdili opak, ok každému podle svého. Zlepšují se, ale Hyundai si prostě nekoupí člověk co má rád auta, nezlobte se na mě.
Nová Octavia jezdí skvěle a vypadá skvěle. Její design bude zrát, ale to uvidíte až v čase, stejně tak se nemusíte bát o to jestli bude úspěšná nebo ne. Fajn den všem.

iPace
28. března • 8:16

aha tak proto Hyundai celosvetove prodava cca 4x vic aut nez Skodovka, protoze to jsou designove hnusy :-O:-D

Jan
28. března • 17:33

Ultras nepřesvědčíš. Bolka na naprosto nudnou kastli připlácne nesmyslnou přední masku a někteří tomu říkají design.

Teo
28. března • 19:21

To je v pohodě. Vy zas připlácnete nesmyslný text a říkáte tomu příspěvek :-D

pacho
28. března • 6:53

tak ako si ľudia zvykli na 4-okú ježibabu, tak si zvyknú aj na tento humus.

petr r. (petrumr)
28. března • 8:12

čtyřočko je nejlepší, nadávají ti co mají před. Těma ledkama to má šmrnc a ta příd nevypadá prázdní jak u karogu a kodiagu

LOL
28. března • 13:32

možná tak pro pidlooké jedince. :-D

JK
28. března • 0:04

Beru osobní pocit, že je dobrá, beru argumentaci, že si vydřela svůj podíl na trhu, ale neberu, že je krásná a že si ji koupí člověk, který má rád auta. To jsou zrovna přesně oblasti, kam Octavia nemíří, nemířila a doposud nenasvědčuje nic tomu, že mířit kdy bude. Že její design někomu stačí je jedna věc, ale kupovat si ji kvůli jízdním vlastnostem, či kráse je hodně smutná představa.

Bystroň
27. března • 23:11

Dacia patří též k nejprodávanějším vozům. Hyundai narozdíl od Škody je držitelem titulu Red dot za design a to něco znamená. Jestli je dobrá, to rozhodnou zákazníci. Já se jako majitel OIII se Škodou rozloučím a utratím peníze jinde. Ještě nevím kde, ale za divnou Octavii IV to nebude. A pochybuji, že by tak dramaticky vylepšili podvozek, sedačky, těsnění kolem dveří, aby měla cenu přes 800tis.

bzzz
28. března • 11:24

Nic proti ale Red Dot dostane kde co a na slusny design lze dnes narazit nastesti na kazdem kroku.

.
28. března • 7:34

Po dvaceti letech se šesti Octávkama jsem se s tímto modelem také rozloučil. Trojková mne dorazila tvrdým nepohodlným podvozkem, byť za cenu celkem jistých jízdních vlastností. A tahle bez Laury je nebezpečná.

Michal
27. března • 22:37

Mě Rso 3gen stálo 620 i s příplatky a minus 7procenty slevy.No teď 4gen tak 200plus a ňáká výbava navíc v sérii než měla moje.Kapánek dražší.

Hospodský odborník
27. března • 22:44

Je do zásuvky, bude ještě dražší.

Michal
29. března • 12:35

Nafta jistě a bude i benzín.

eda
27. března • 21:06

Navoněná bída pro středostavovské snoby :-P

brk77
27. března • 16:48

Docela rád bych si přečetl překlad recenze včetně diskuse, ať je vidět i názor lidu, z nějaké ekonomicky srovnatelné země, kde je Škodovka v podobné pozici, jako u náš třeba Ford, Suzuki, Opel, ... . Prostě kde normálně prodává, ale není to nějaká dominantní značka. Spíše taková "šedá myš".

Rhinoceros
27. března • 17:29

A co ti v tom brání? Google translator funguje, tak o co jde?

iPace
27. března • 11:18

pockame si na Octavii iV, davat penize za diesel, proc? abych jako mel vetsi TCO u sluzebaku pro zamestnance?

Jarda
27. března • 16:03

ipace - hele, další pošahaný alternativec. Doufám, že koronavirová krize elektronesmyslům zatne tipec a přijde se na to, že nejen z ekonomických důvodů je elektromobilita slepá ulička. Ještěrky a další vozítka do uzavřených prostor ano, potom autodrom a invalidní vozík. Ale auto pro radost má vonět benzínem a služebák smrdět naftou.
A pokud se auta budou konstruovat s ohledem na technická hlediska a ne na ekologické kompromisy, tak budou i úspornější a ekologičtější. A ne podle aktivistického systému "požáru zabráníme, i kdybychom tu měli všechno zapálit" B-]

iPace
28. března • 8:11

asi te zklamu, ale za posledni 2 tydny mame az extremni zajem od klientu s dotazy ohledne moznosti nabijeni elektromobilu, doslova extremni obrat lidi kteri maji bezne v garazi V8 a V12, a ocekava se ze prave podobna situace jaka nastala ted bude nahravat elektromobilite v tech bohatsich kruzich ;-)

Mirek
27. března • 17:22

Elektromobilita není nesmysl, otázka jen je, jestli již pro ní nadešel ten správný čas. Ropa stejně jednou dojde a na alternativním pohonu se musí pracovat.

LOL
28. března • 13:30

Dokud se akumulátor svou energetickou hustotou alespoň nevyrovná benzinu, je to diskuse čistě akademická.

bzzz
28. března • 14:12

To je - dovolim si oponovat - blbost. Kolik lidi/ridicu potrebuje denne/pravidelne dojezd spalovaku? Myslim, ze nezanedbatelne casti realny dojezd kolem 500 km staci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
28. března • 22:37

to je naopak zcela logický, dokonce velmi střízlivý, požadavek. Kolik řidičů bude mít možnost denně/pravidelně dobíjet? Krom toho nabíjení není tankování, trvá poměrně dlouho, takže pokud bude řidič cestovat, bude nabíjet rychle, tj. do cca 80% kapacity, takže z kapacity na dojezd 500km je rázem pouhých 400km - za předpokladu, že má před vyjetím plně nabito.

Ota
29. května • 13:55

presne. hloupost nekterych arghumentu, ze staci denne dojezd 300km .. vzdyt by stacilo udelat ten samy dojezd u klasickych aut .. jak by to asi vypadalo u cerpacek?

Mirek
28. března • 15:42

Dovolím si také oponovat. Elektromobilita se na světlo světa v posledních letech vytáhla právě kvůli ekologii. Tedy pokud to tak má být, tak je velice sporné, jestli tímto neškodíme životnímu prostředí více, než klasické spalovací motory. Navíc je to stále dotovaná oblast, a kdybys najednou zastavil výrobu spalovacích aut, tak se elektromobilita stane velice okrajovou záležitostí pro vybranou skupinu bohatých lidí. Nebude to z čeho dotovat a naprostá většina na to z cenových důvodů nedosáhne a nebude potřeba ani řešit jakýkoliv dojezd.

iPace
28. března • 9:42

v tom stavu v jakem ted elektromobilita je smysl ma, je urcena jen urcitemu spektru populace a ta si dana auta kupuje, a plati se tim jeji vyvoj dobudoucna, ty technologie ktere tim ziskavame se nevyuzivaj jen v elektromobilite, al ei v dalsich odvetvich jako je energetika nebo spotrebni elektronikaelektrtomobilata treba v Evrope ma uplne jinou funkci nez je ekologie, ekologicke aspekty siri media proto, ze jsou kontroverzni a tedy ctena a diskutovana, mnohem dulezitejsi je ale aspekt zavyslosti na energiich, kdy Evropa je z cca 95% zavysla na dovozu ropy a plynu, a jak ukazuje soucasna situace, neni uplne idelani bejt zavyslej takto hodne na cemkoliv co pak akutne potrebujemev malem meritku se to da ukazat treba prikladem na bezne domacnosti, co se stane kdys vypadne elekttina? dana domacnost zpocatku nic neresi v domeni ze vypadek bude kratkodobej, po par hodinach se zacne ptat co ze se deje ale tim ze nema elektrinu tak nema dostatek informaci (dnes diky telefonum a tabletum to jiz jde sanze) a po vycero hodinach panikarit protoze zacne zjistovat ze kuprikladu 1 den bez elektriny zacina bejt problem, a ted si predstavme jak takovej vypadek vypada celostatne, a ze v elektrine jsme 100% sobestacni, co se fosilnich paliv jako rop a plyn tyce jsme asi tak sobestacni, ze do pul roku by se zastavila vetsina toho co v CR mame, a problem by zacala bejt i ta energetika ktera je na tech palivech zavysla take, protoze servisni cast je zavysla na doprave, kdyby se objevil i jen dvojnasobne horsi problem nez ted, tak mam CR sakra problemytakze my treba ted zaznamenavame docela extremne poptavku po OZE s akumulaci a take prave dotazy zda tim pujde nabijet elektromobil

Mirek
28. března • 15:47

Sporné je to z důvodů, že se jako důvod uvádí ekologie, pokud ti to nedošlo. A já napsal, že smysl má a ten důvod byl právě to, že se to musí zlepšovat, aby to časem splnilo tu náhradu fosilních paliv, ale i tu ekologii, která je, jak jsem uvedl, zatím velice sporná.

OTTO
27. března • 16:45

východoevropské blábolení...

Hektor
27. března • 9:57

Pořád nuda, průměr...

McQ
27. března • 9:11

je to jen můj dojem, ale v Boleslavi, možná i Vlkohradu si teď drbou hlavu, postavili auta do časů boomu a teď to vypadá spíš na pořádný sešup

OTTO
27. března • 12:04

Je to tak a stejně to bylo s OII, s OIII byl opačný problém, ta byla krizově lowcostová, ale vydržela až to časů prosperity. Tohle se prostě nedá trefit. Developeři by mohli vyprávět...

Zelí
27. března • 12:32

Octavia má slušnou marži a tak může jít s cenou dolů. Co s elektrokárkama, které už dnes mají zápornou marži....

petr r. (petrumr)
27. března • 16:53

octávia musí platit slovenský dělníky aby vyrobili citigo, prostě to tak bude.

Julo
27. března • 17:34

Hej ja ze slovenskí delnici musia robiť audi, porsche, bentley aby mohli platiť Ukrajincov v MB

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ota
29. května • 11:36

vzdycky jsme ty slovaky drbali :-D

Q
27. března • 11:31

Ekonomické ochlazení už bylo potřeba, aby se svět vrátil do normálnějšího stavu, nejenom auta, ale i nemovitostí a další věcí. Ale tohle bude hooodně velká krize.
Koncern VW to určitě přežije, problém budou mít jiní. První na ráně je samozřejmě Tesla. Nissan začal padat na dno už před krizí. A z velkých automobilek má nejhorší pozici Ford.

Zombot
27. března • 9:43

To je ale problém většiny současných automobilek. Trochu v klidu může být možná tak Dacia a v USA někteří zejména japonští výrobci, kteří mají nabídky plné letitých modelů, kde už se vývoj dávno zaplatil a v tuhle chvíli díky tomu můžou vesele prodávat sice zastaralá, ale zato velmi levná auta.

Q
27. března • 9:07

No bude to mít těžké.
Kombík vypadá až příliš velký a "skríňovitý". A ve střední výbavě, kde jsou 16 " kola s balonovými pneumatikami 205/60 R16, to vypadá opravdu divně. Ale liftback bude určitě vypadat líp, stejně jako to platí u Superbu.
Myslím si, že hlavní mínusem bude zhoršená ergonomie interiéru. Největším peklem bude základní výbava Active (na Slovensku už je v ceníku), kde nebude ani hlasové ovládání, ani multifunkční volant, ani automatické řízení klimatizace a všechno se bude muset ovládat neustálým patláním po displeji.
Z pohledu soukromého uživatele jsou ceny přemrštěné, otázkou tedy je, zda Škodovka může dovolit výrazné zdražení i pro velké fleety.

Rokyta ex Acz
28. března • 0:20

Buďte za balonová (rozuměj normální) kola rád. Profil 60 je pro běžná auta optimum. ;-)

julo19
27. března • 9:31

v cenníku je ale až od 7/2020, za krásnu cenu 485000, čo je o 100000 viac ako začínala O3

Q
27. března • 9:53

Tehdy byla jiná doba, to nejde úplně srovnávat. Spíše jde o srovnání dnes s konkurencí.

,.,
27. března • 12:19

Za pár týdnů bude doba stejna, ne-li horší.

,.,
27. března • 12:21

U nás ve firmě je stopka na Octavie, je drahá. Takže malinká část přejde na Superb a zbytek ostrouhá se Scalou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
27. března • 16:40

Tohle jsem tady psal před pár měsíci a místní mudrlanti mě za to řádně omínusovali. Vidím, že to začíná být podobné ve více firmách. Takže ve zkratce, u nás ve firmě dostala Octavia také stopku a berou se Scaly.
Tak mě napadá, kde budou brát ti fanatičtí škodovkáři své modly, když je firmy přestanou nakupovat? Nebudou ojetiny, čím se budete chválit. A já zapomněl v kurzu bude Scala.

Q
27. března • 17:34

Ono je to spíše naopak. O ojeté Oktávky už není ze strany "českého Pepíka" takový zájem jako přes 10 nebo 15 lety. Tím klesají prodejní ceny v bazarech, tím klesají i výkupní ceny v bazarech a tím musí leasingovky zvyšovat měsíční splátky. A tím logicky klesá poptávka firem po leasingu Oktávek. Trh si prostě začal hledat novou rovnováhu. Uvidíme, co s tím udělá koronavirus a politika Škody zdražit novou generaci.

Mirek
27. března • 19:00

Stačí se podívat na parkovišti před větší firmou a podle rámečku registrační značky je hned poznat, že je to z bazaru. Spíše je výjimka, když není. Tohle se týká samozřejmě všech automobilových značek, ovšem na počet aut jasně vyhrává Škoda a Octavia.

Q
28. března • 14:27

Obecně vzato je pravda, že soukromí majitelé mají auto většinou z bazaru. Ale dominance Škodovek skončila. První Škodovka, u které to neplatilo, byla Fabia druhá generace. Uvnitř firmy jsme jich měli hodně, ale na parkovišti před firmou jich vždy bylo málo. U Oktávek si myslím, že se to začalo lámat s faceliftem druhé generace. Pět let zpátky jednoznačně nejčastější auto na dálnici. Ale jen přes týden. Pak přišel víkend a človek jel hodinu po dálnici a nepotkal ani jednu. Místo toho Fordy, Citroeny, Fiaty, Hyundai apod.
Je ale potřeba říct, že já jsem z "chudého" severovýchodu, tady nejezdilo tolik Oktávek jako v Praze a okolí ani v dobách její největší slávy. Ale dříve to bylo z toho důvodu, že nové i ojeté Oktávky byly pro soukromé kupujícíz našeho regionu hodně drahé.

Je to tak
27. března • 18:07

Leasingovky to prodávají ve velkém dál na východ.

Q
28. března • 14:09

Když o to u nás není zájem, tak jim nic jiného nezbývá.

julo19
27. března • 11:21

len tak námatkovo peugeot 308sw 130kW, GT, automat 8st, 816 000

pacho
27. března • 12:31

ako vtip sa ti to podarilo, porovnávať o4 základ so špičkovou výbavou GT.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Julo
27. března • 16:34

Keď to porovnám teda so základnými výbavami furt je drahšia o 100, 150000 s nižším výkonom a niektorými prvkami výbavy a kecy o kvalite si nechaj nie je o nič lepšia od konkurencie, ani interiérom skôr by som povedal ze je nižšia teda mimo dacie

Julo
27. března • 16:23

Bavíme sa o cene do vybav o4 na takúto výbavu a uvidis

pacho
27. března • 18:41

No práve s 308SW si strelil úplne vedľa. V prvom rade, 308 sa vyrába vyše 7 rokov, a o4, by mala byť nová. Rozmerovo sú +-, rovnaké, sw má väčší rozvor, a kratšie previsy, a lepší polomer otáčania.. Výrazne kvalitnejšie materiáli v interiery, pevnejšiu karosériu a hlavne je skoro o 100kg lahšia. Používa osvedčené viac menej bezporuchové motory. Používa hydromenič, a nie skackavú DSG. Možeš si vyskladať a porovnávať výbavy ako len chceš, vždy octa výjde drahšie.

Julo
28. března • 5:07

Si ožratý veď o tom píšem, 308sw bol len náhodný výber z toho co je na trhu porovnávam auto v ktorom dostanem viac za menej

pacho
28. března • 18:51

ops

Marek71
27. března • 11:48

A Hyundai i30 1.4 TGDI 104 kW, automat 7st., Style s paketem Premuim a s metalízou (víc už nelze) za 590 tisíc.Já vím, že to asi není úplně konkurent, ale pro představu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukasz
28. března • 2:47

Pane, vy máte koronavirus na mozku?:-D Omlouvám se za má slova, ale napsat že i30 je konkurent chce hodně odvahy i humoru. i30 je konkurentem max Fiatu Tipo :-D Neříkám, že Octavia je kdovíjaká nebo žebych jí chtěl, asi bych se popravdě obešel, ale nacpat tam i30 je opravdu mimo mísu. :-D :-D :-D

LOL
28. března • 13:26

i30 samozřejmě je konkurent. Ochcávka je prostá sockoidní bryčka z nižší střední (stejně jako ta i30 nebo Tipo). A můžeš se klidně posrat vzteky.

Teo
28. března • 18:17

i30 :-D ten je konkurent tak Lady Kalina nebo rozsypané plechovce starých hřebíků :-P

Ťuk ťuk
28. března • 20:04

Řídil jsi ten vůz? Evidentně potvrzuješ platnost Dunnig-Krugerova efektu.

ikarus
29. března • 5:08

i30 je vrak, nepotvrzujte Darwinovu cenu :-D

joe
27. března • 12:18

proč by nebyl - je to stejná třída, jen je kvalitnější a levnější... :-P:-P:-P

Jaaa
27. března • 12:33

Hyundai kvalitnější není. Mám možnost přímého srovnání, kdy hyundaie vlastním a škodovku mám firemní. Ovce mi po 5 letech služebních jízd nevrže, neskřípe a od podvozku není nic slyšet, což se o i30 říct nedá

Rhinoceros
27. března • 14:40

Přesně tak, mezi nýtováním a levnými šrouby je velký rozdíl. I tak, nemyslím si, že I30 je výrazně méně kvalitní. 150tis km na něm natočíš v pohodě. A jestli se rozhoduješ mezi O IV R3 1.0 a I30 1.4T, měl bych jasno i za cenu povrzávání. Od podvozku není nic slyšet- nechci být škarohlíd, ale Oktávkám mlátí a kope podvozek, jak starý žebřiňák už od novoty.

Driver
27. března • 11:59

Zkuste jiné auto, které není vzadu jen pro malé děcka.

Jezdec
28. března • 10:04

V i30 kombi si dozadu sedne kdokoli.

Rhinoceros
28. března • 10:13

A i kdyby ne, tak co? Nechápu obsesi, kupovat si vůz jako taxík pro všechny známé.Děti se vejdou do všeho a větší děti odmítají jezdit kamkoliv. Rodiče na jednodenní výlet taky převezeš skoro všude. A na ostatní účely, ať si vezme každý své auto, pokud není spokojen s prostorem.

bzzz
27. března • 13:23

Na jak dlouho si lidi porizuji auto? Za jak dlouho mali spunti vyrostou, aby zacali vzadu pripadne trpet nedostatkem mista? Spousta lidi misto vzadu fakt nepotrebuje resit a pri narazove jizde se dospelak vzadu proste uskromni.

Marek71
27. března • 12:47

Blbost, posadí se tam v pohodě i dospělý, máme to v rodině. Jestli je tam místa více/méně než v nové Octávce, to nevím, neumím srovnat.Ale nechtěl jsem přímé srovnání, jenom srovnat cenově, že slušně vybavený kombík s automatem nemusí stát 3/4 mega. Pak záleží na každém jaké má priority a jestli mu i30 stačí nebo musí mít Octávku... každého volba.

julo19
27. března • 11:16

treba počkať pol roka však sa spamätajú

Pravda pravdoucí
27. března • 8:49

Za ty roky co si vzpomínám. První testy OI, II, III vždy superlativa na vše. Motor, podvozek, převodovka, prostor, vše. Realita byla vždy jinde. Podvozky značný podprůměr, naftové motory v kabině doslova duněly, atd. atd. Dnes, první test O IV a opět jen superlativa. :-) Omlouvám se, že na test koukám s lehkou nedůvěrou.

Rokyta ex Acz
28. března • 0:17

To je jednoduché. Až to na mě nedobrovolně padne, tak O4 projedu a budu mít jasno. B-] Testy nových Škodovek nemá smysl vůbec řešit, protože jsou vždycky kladné. :-D Přitom O2 je směrově nestabilní a O3 pro změnu drkotá. Tak uvidíme, osobně si myslím, že O4 bude jezdit víc jak O3. Ono stejné chyby, stejné známky, stejní lidé mající takový rukopis. Výsledek tedy vzhledově hezké auto s nervózními reakcemi se kterým nesmíte najet na nějaký spoj o výtluku nemluvě. Obligátního litrového motoru se ale třeba jízdně tolik nebojím. :-D

Assasin
27. března • 12:02

Pravda pravdoucí.B-] A to je právě ten problém ! Nemám nic proti žádnému autu. Ani v nejmenším. Vše, co se dnes vyrábí je více, či méně stejně kvalitní, či nekvalitní. Stejní dodavatelé a vývojové firmy pro všechny automobilky. Problém je v tzv. auto moto novinářích. Ti jsou schopni hodnotit naprosto neobjektivně. Někteří YT blbouni, kteří vezmou do testu neustále produkty od stejného výrobce, potažmo výrobců z jedné země a vynášejí je do nebes. Poté čtu, či vidím testy na vozidlo, které mi stojí v garáži a nestačím se divit, co jsou schopni tito omezenci říci, či napsat.

Toper
27. března • 17:05

Stejní dodavatelé...Hele, pořád platí, že ti dodavatel dodá v prvé řadě to, za co mu zaplatíš.
Takže i stejný dodavatel může (a mnohdy dodává) zcela jiné produkty různým odběratelům. Dodávky něčeho, co je opravdu stejné, to netvoří ani 10%. Takže, abys to pochopil, Dacia je levná z toho důvodu, že je vyrobena z levných materiálů. A na to ti stačí auto obejít a poklepat si na plechy, abys poznal, která bije.

Mirek
27. března • 17:15

Momentálně to nemám přesně v hlavě, ale jak poznáš poklepem, jak kvalitní ten plech je? Všechny automobilky vyrábí své karoserie plus mínus ze stejných plechů, materiálů, liší se to většinou počtem výztuh z pevnostních materiálů, případně používáním pozinkovaného plechu, dnes asi skoro všichni, a všichni se snaží ušetřit co se dá. povrchové plechy cca 0.7 mm tloušťka... Jak poznáš poklepem na plech o této tloušťce, jak je kvalitní. Ještě máš šanci, že je to hliníkový díl, případně plast, karbon.

Toper
28. března • 11:36

Vidím, že tady jsem opět narazil na někoho, kdo o problematice dodávek ví leda velký prd.Dacii jsem uvedl jako názorný a jasný příklad levného auta. To auto prostě levné je, protože je z levných materiálů. Na nečem se šetřit muselo a taky to z toho auta jde cítit.
Klidně si poklepej na dveře S Klasse a pak Dacie a přemýšlej, kde je rozdíl. V profesním životě, jsem si prošel všemi úrovněmi, takže moc dobře vím, o čem píšu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lada
29. března • 12:23

Podle toho jsi tady Topere napsal, tak těch tvojich úrovní nebylo mnoho a jsou hodně nízko.

Mirek
27. března • 17:50

Vidím, že tady jsou samí odborníci, zatím tedy dva, kteří vůbec neví, jak taková výroba probíhá, odkud se nakupuje, že to nejsou ocelové plechy vyráběné pro konkrétní automobilku, ale že každý díl má stanovené materiály a ty normou parametry a jestli je dodá Petr, nebo Pavel je vlastně šumafuk a takto se nakupuje pro výrobu pro každou automobilku. Navíc bych doporučil chytrákům, ať se podívají, jak velké rozptyly v tolerancích vlastností má který materiál povolen.
To jsem si zase dal, poučovat hlupáky, kteří o tom ví prd, a myslí si, že rozumí všemu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
27. března • 18:35

Systém řízení kvality, normy, jejich dodržování, audity dodavatelů, plnění podmínek smluv odběratele,....atd., to jsou pojmy, které tupounům nikdy nevysvětlíš. Divím se Mirku, že na takové "exoty" raguješ. Každá automobilka má nasmlouvané své dodavatele a pečlivě si kontrojuje kvalitu dodávek prováděním auditů a kontrol kvality. Tam, kde se to v minulosti přehlíželo, na to krutě automobilky "dojely". Dnes je to v té kvalitě tak našponované, že rozdíly mezi srovnatelnými automobilkami jsou zanedbatelné. Stejně tak i rozdíly v kvalitě mezi srovnatelným modely (třídami) automobilek (není možné srovnávat Dacii Sandero s MB E či dokonce S, to by mělo dojít i tupounům. Stejně tak není možné srovnávat Dacii vyrobenou před 10 lety s dnešními produkty Dacie - posun v kvalitě u Dacie je značný. Stejně tak Hyundai před 10 lety a dnes, v tom je ohromný rozdíl v kvalitě. To ale "magoři", kteří žjí ve svých "odborných" představách a auta vidí jen na obrázcích nebo mají jen zkušenosti jen s 15 a více slet tarými bazarovými "šunkami", to nikdy nepochopí. Stejně tak tito "exoti" nepochopí, že automotive často nědělají jen pro jednu automobilku, ale pro více automobilek, čili auta různých značek mají v sobě komponenty, které dělal jeden dodavatel.:-)

2.hospodský odborník
27. března • 19:53

Ale jde o to, jakou kvalitu si automobilka objedná. A pokud má některá automobilka dražší výrobu (menší série, umístění v lokalitě s vyššími náklady na peacovníka, absence modulárních platform, nemožnost sdílení s jinými značkami), tak si objedná šunt. Nebo když nabyde dojmu, že značka táhne. Rozdíly rudíž jsou.

Mirek
27. března • 20:14

Automobilka si neobjednává kvalitu, materiály jsou zadány v technické dokumentaci dílů a takto zadané materiály mají svá specifika, meze tažnosti, pevnost... a vše má svou toleranci. Čím pevnější materiál, tím větší povolená odchylka. Jinak řečeno materiál pro pevnostní díly s pevností cca 800 Mpa již nemá ani horní toleranci. Žádný výrobce nechce garantovat, že bude dodávat plech v toleranci pro tuto pevnost třeba 780 - 830 MPa a běžně se stává že při trhací zkoušce se klidně naměří 850 MPa a to je pro lisování dílů velký problém, neboť se i významně mění tažnost a výlisky praskají, není možné udržet rozměrovost...
Neznám výrobce, který je na trhu, který by dodával materiál šunt. Vše má své značky, parametry, tolerance. A povrchové díly nejsou žádný extra kvalitní, pevný, materiál.

Josef
28. března • 14:42

Když se začne diskutovat (i zde v Autorevue), je vhodné ujasnit si pojmy, protože pod diskutovaným „pojmem“ si může každý vysvětlovat a chápat něco jiné. Pokud si vezmeme na přetřes zdejší pojem „KVALITA“ popisující „kvalitu“, o které se zde „bouřlivě“ diskutuje, tak je nejlepší podívat se do norem, které se kvalitou zabývají a podle kterých jsou automobilky a jejich dodavatelé certifikováni.
Definice kvality z hlediska ISO 9000. (Na definicích ISO 9000 je postaven Systém řízení kvality ISO 9001.
2.2.1 Kvalita
Organizace zaměřená na kvalitu podporuje kulturu, z níž vycházejí způsoby chování, postoje, činnosti a procesy, které přinášejí hodnotu plněním potřeb a očekávání zákazníků a dalších relevantních zainteresovaných stran.
Kvalita produktů a služeb je určena schopností uspokojovat zákazníky a také zamýšleným a nezamýšleným dopadem na relevantní zainteresované strany.
Kvalita produktů a služeb zahrnuje nejen jejich zamýšlenou funkci a výkonnost, ale také jejich vnímanou hodnotu a přínos pro zákazníka.2.2.2 Systém managementu kvality
Systém managementu kvality zahrnuje činnosti, podle nichž organizace identifikuje své cíle a určuje procesy a zdroje potřebné pro dosahování žádoucích výsledků. Systém managementu kvality řídí vzájemně působící procesy a zdroje potřebné pro dosahování hodnot a dosahování výsledků pro relevantní zainteresované strany.
Systém managementu kvality umožňuje vrcholovému vedení optimalizovat využívání zdrojů s ohledem na dlouhodobé a krátkodobé důsledky jeho rozhodnutí.
Systém managementu kvality poskytuje prostředky pro identifikaci opatření k řešení zamýšlených a nezamýšlených důsledků při poskytování produktů a služeb. V automobilkách se uplatňují navíc ještě i přísnější verze norem systému kvality specifikovaných na oblast automobilového průmyslu.
(vysvětlovat další pojmy, jako zainteresované strany, zdroje, dopady, procesy, vedení leadership, řízení rizik, atd., to je asi zbytečné a každý si to může vyhledat sám)Shrnuto – kvalitní auto je auto, které uspokojí zákazníka. Samozřejmě toto uspokojení zákazníka souvisí s požadavky (očekáváním) a finanční částkou, které zákazník za auto zaplatí.Proto kvalitní auto je jak Dacia, tak i MB S. Výsledkem (důkazem) jsou výsledky prodejů na trhu. Pokud by daná auta nebyla kvalitní (neuspokojovaly by požadavky zákazníků), tak by je nikdo nekupoval. Jde ale o nesrovnatelné kategorie aut určené pro odlišné kategorie zákazníků s odlišnými požadavky a které stojí zcela odlišné peníze.Teď ke kvalitě použitých materiálů (a komponent) při výrobě aut. Uvedu příklad povrchu často diskutované přístrojové desky – může být z tvrdého plastu nebo z měkčeného plastu nebo z přírodní výběrové kůže. Kvalitní jsou všechny tři, pokud uspokojí požadavky zákazníka. Čili, ten, kdo se „nemazlí“ s přístrojovou deskou, tak je mu úplně fuk, z jakého materiálu je povrch přístrojové desky vyroben. Ten, kdo má specifické požadavky, tak si je vědom toho, že si hold musí připlatit. Proto jsou různé kategorie aut a různé cenové „skupiny“. Jinak tomu bude v případě Dacie a jinak u špičkového superluxusního RR.
Co se týká plechu (konstrukčního materiálu), tak se to odvíjí opět od norem (materiálových), které musí být splněny z hlediska pevnosti, aby auto mohlo být homologováno a schváleno do provozu a tím i k prodeji. Pokud se použijí v konstrukci vysokopevnostní plechy, tak mohou být tenčí a naopak při použití materiálu z nižší mechanickou pevností musí být silnější (a hmotnější). Proto poklepání na blatník a z toho vyvození kvality je poněkud úsměvné, ale někteří zdejší odborníci si myslí opak… Dalším parametrem z hlediska použití materiálu jsou charakteristiky-parametry provozu auta. Proto samozřejmě MB S musí být o dost pevnější než Dacia, když má maximální rychlost o 100 km/hod a vící vyšší, a proto musí snést v provozu intenzivnější nárazy do podvozku, karoserie musí být tužší a samonosná karoserie musí unést podstatně těžší motor, MB S může připojit těží přívěs atd...
Ale to přece neznamená, že Dacia je méně kvalitní než ten MB S. Prostě jde o jinou kategorii s jinými parametry (a očekáváním zákazníka) a zákazník musí zaplatit za MB S násobně více peněz. Je zkrátka určen pro jinou cílovou skupinu zákazníků. Je zcela nesmyslné je vzájemně srovnávat...Ještě k těm automobilkách a chování z hlediska „ekonomického“ diktátu. Jako krásný příklad lze uvést „dýzlgejt“, kdy ekonomické tlaky vedení na projekci motorů ve VW v podstatě donutily konstruktéry k podvodu, protože vyvinout novou technologii „ihned“ a „zadarmo“ nelze. I to se stává a s tím počítá i ten systém řízení kvality, který stanovuje jednotlivé požadavky na vedení a zmiňuje rizika, která má management řešit. Koncern VW je „řešil“ a výsledek známe… Pravdou je, že i vůči dodavatelům (automotive) bývají tlaky na cenu, ale vše záleží na vyjednávání a dohodě. Když se jde do rizika, potom může dojít i ke krachu firmy (stačí uvést příklad s napínači záchranných pásů, tuším výrobce Takata, které byly dodávány pro řadu japonských automobilek – firma skončila a ostatní se poučily, včetně těch automobilek, když musely řešit svolávací akce a utrácet těžké peníze za vícenáklady)…Zdejší zdejší „odborníci“ jsou strašně „chytří“ a myslí si, že všechno vědí, přitom pracují jen s fakty typu JPP (jedna paní povídala) a s postřehy „pivních“ diskusí vesnických hospod. A stačí jim k posouzení „kvality“ zaklepat na blatník…(viz Toper ;-))

Toper
28. března • 22:05

Tolik textu a úplně k ničemu. Ty tady vykládáš o “systému kvality” a ten spojuješ s kvalitou produktu. To je naprosto odlišná certifikace. Jedna je na “práci” druhá na výrobek/produkt.

A když už tu meleš o systému kvality v automotive, tak si nastuduj něco o IATF. Devítku berou možná tak u dodavatele třetí úrovně. Nikoliv u dodavatele přímo automobilky. Vidím, že je zde slet amatérů a teoretiků.

Lada
28. března • 23:28

Vždyť to Josef napsal, neumíš číst? Napsal že v automobilkách se uplatňují ještě přísnější verze norem specifikované na oblast automobilního průmyslu. Určitě tím myslel normu IATF16949. Amatére Topere jdi si ťukat blatníky a nemel bláboly. Pro vysvětlení pojmu kvalita je ISO9000-(1) pro každého kromě Topera dostatečné.

Toper
28. března • 23:35

Ach bože.
Tady je opravdu hromada lidí, co absolutně netuší, o čem nějaké “ISO” je. Tebe nevyjímaje.
Ale dále se tu plácejte po zádech, jak si to tu nandáváte.

IATF
29. března • 0:34

Máš v tom Toper chlapče zmatek v hlavě - definice kvality vychází z ISO 9000 (název: Systémy managementu kvality - základní principy a slovník) jak uvedl Josef. Ten slovník ISO9000 používají všechny systémy managementu kvality nejen ISO9001 ale i systémy navazující - IATF 16949, AS9100 a další.
Co je IATF 16949?
IATF 16949:2016 byl vyvinut společně členy Mezinárodní pracovní skupiny pro Automotive (IATF) a byl schválen a zveřejněn Mezinárodní organizací pro normalizaci (ISO).
Tento dokument definuje a rozšiřuje požadavky na systém kvality podle ISO 9001 ve výrobě dílů pro automobilový průmysl. Současně určuje specifické zákaznické požadavky v oblasti automobilového průmyslu.
IATF 16949 klade důraz na rozvoj systému managementu kvality, systém je procesně oritentovaný a založený na:
- neustálém zlepšování,
- na prevenci vad,
- na snižování odchylek a plýtvání v dodavatelském řetězci.
Cílem je efektivně a účinně plnit požadavky zákazníků.

Josef
30. března • 16:02

Je to tak, díky. Nemusím všechno psát a vysvětlovat jenom já... :-)
Ale jak uvedl Mirek, stejně to dementi nepochopí.

Lada
28. března • 23:55

Ty netušíš nic nejen o ISO. Napsat že stačí obejít auto a poklepat si na plechy a tím zjistit, že je vyrobené z levných materiálů, to ses tedy Topere předvedl dostatečně jako znalec který tuší co je ISO.

Michal
29. března • 12:28

Taky jsem klepal na střechu jestli mi tam to odhlucneni dali a srovnal s vedle stojícím golfem.Rozdíl to je znatelný.

Toper
28. března • 11:40

Zase mimo.V první řadě přijde ekonom, který ti řekne kolik na to bude vyhrazeno. A dodavateli snaž se.To je ono "katování kostů" kdy nerzohodují technikové, ale ekonomové. Ty tady vytváříš konstrukce, jako by rozhodovali technici. To bylo možná tak naposledy před 15 lety.

Mirek
28. března • 15:29

Plácáš nesmysly, nabídne se díl a ten se soutěží, nikdo nestanovuje startovní cenu. Který dodavatel to vyhraje, nabídne nejnižší cenu, ten dostane podmínky, za kterých to musí vyrobit a automobilka si jen diktuje a vůbec ji nezajímá, jestli to za tu cenu zvládneš, nebo ne. Jednou se upíšeš ďáblu, tak si za to neseš zodpovědnost. Skoro vše se soutěží a firmy podlézají cenu konkurence, jen ať to dostanou. Dnes je již hodně firem, které vysoutěží a výrobu nářadí předají do Číny, Koree... a jen finální lisování si nechají, neboť ceny si konkurence tak navzájem srazila sama dolů, že to tady za ty peníze již často nelze vyrobit. Proto například Škoda začíná být pomalu jen montážní firmou a vše dodávají subdodavatelé. Za tu cenu by to již ve Škodě nedokázali vyrobit. Kousek vedle Škody je dodavatelská firma SNOP, poptej se tam, jaké mají platy, možná ti to potom dojde. Já tam od nich slyšel, že tam pracují již jen nadšenci pro firmu, neboť o pár kilometrů dál je Škoda s podstatně lepšími platy.
Neznám ani jednoho ekonoma, který by řešil obchod, konstrukci a výrobu, když o tom nic neví, není schopny říci, jak co vyrobit, jak dlouho bude co trvat, jaké materiály lze na co použít, technologii výroby včetně tepelného zpracování, povlakování... a tím nezná ani cenu a není schopny posoudit, jestli to vše, co udělali ti ostatní je správně, nebo špatně. Cenové nabídky do soutěže dává za konstrukci konstrukce, za výrobu technologie a spolu s obchodníkem pro danou firmu to soutěží. Neúčastní se toho žádný ekonom. Nepoučuj mě o něčem, čeho se účastním dlouhé roky.

Josef
28. března • 15:42

...ano, je to otázkou vyjednávání a dohadování podmínek (schvalovací proces dodavatelele provádí tým a ne jenom ekonom) a nakonec uzavření smlouvy. A co se týká té soutěže, tak bohužel vždy to není o nejlepším, ale souvisí to i s obchodní politikou a strategií (něco za něco) a v této oblasti o tom už rozhodují "stratégové" firmy (...a obchodníci/ekonomové). Ale minimální požadavky z hlediska kvality/jakosti materiálu a dílu musí být zachovány.
(myslíš Mirku, že to ti zdejší "dementi" pochopí? :-)))

Josef
28. března • 15:47

Jo a následují dodavatelské audity kvality a kontroly kvality v průběhu dodávek (a následně výroby). To je ta souučást systému řízení kvality a ta je ve všech srovnatelných automobilkách v podstatě úplně stejná.

Mirek
28. března • 15:53

Nepochopí. Každý rok provádí automobilka u svých dodavatelů audit a pokud nejsou spokojeni s kvalitou dodávaných dílů, tak nasadí svého člověka do dodavatelské firmy, dodavatelská firma ho musí po celou dobu "pobytu" ve firmě platit, včetně ubytování... Není to nic levného.
Nechtěl jsem řešit "vztahové" věci při získávání zakázek, které samozřejmě fungují také.

Josef
30. března • 15:57

Měl jsi pravdu, Mirku. Opravdu nepochopí.:-)

bzzz
28. března • 16:22

Vim jak to vypada, kdyz prijede nemecky matersky/klientsky auditor k nam na kontrolu kvality (strojirenstvi). Takhle sevrene pulky zazije vetsina mozna jen pri vysetreni prostaty ;-)

Mirek
27. března • 18:54

No vidíš to, také ti to nedalo, trochu ses o tom rozepsal a hned tě jeden hospodský odborník osolil.:-D

Josef
27. března • 19:20

Jo, maš pravdu.:-))

Je to tak
27. března • 18:05

A kdo tady mluvil o plechu? S ním jsi přišel ty a nikdo ti to ani nevyvrací. :-D

Mirek
27. března • 18:28

A co se tak naučit číst, vynechal jsi základní školní docházku?

,.,
27. března • 12:17

Za peníze v Praze dům, koho chleba jíš toho píseň zpívej.

Assasin
27. března • 13:03

Větší produkce bere. Ti menší a jednotlivci doufají, že je importér osloví a začne je mazat. Ani proti tomu nic nemám, ale nesmí si říkat novináři a nezaštiťovat se objektivitou. ČEST VÝJIMKÁM !!

,.,
27. března • 8:53

Co k tomu dodat, naprosto pravdivé.

Turbofan
27. března • 8:38

Oskliva na zivo i na fotkach. Prumerna dynamika. Silena cena.
Rozhodne ne.

JK
27. března • 8:53

Na živo jsem ještě neviděl, ale zatím to vypadá, že se nepovedla ani zvenčí, ani zevnitř.

Lubo
31. března • 23:21

Jak jezdí po pravdě nevím. Ale ze statických dojmů z venku a zevnitř zatím lze hodnotit jako relativně povedené. ;-)

verny
27. března • 10:23

Já ji naživo už viděl, Zvenčí mírná evoluce, ale řekl bych k lepšímu, zevnitř o level lepší než předchůdce. Jen všechno dotykem mě moc nebere.

JK
27. března • 12:47

Na mě trojka před faceliftem měla na možnosti Škody, docela wow efekt. Vypadala dospělě a na Škodovku i zajímavě - tehdy. Tohle ale nefunguje. Je to až příliš polámaný v přídi, navíc světlomety působí, že "šilhají". Když svítí jen denní, tak to vypadá opravdu zle. Zadek - zmizely typické "céčka" a dostala poměrně unifikované/zamněnitelné zadní partie. Asi proto ten nápis Škoda místo loga, aby bylo k přečtení, že to není auto jiné značky. Interiér z fotek - jak říkám, na živo zatím neviděno - působí, že se vydal cestou Seatu - tedy nikdne nic, jen volant a přilepený tablet. Nevypadá to příjemně, rozhodně ne jako místo, kde bych chtěl za volantem strávit více času, než je potřeba. Plus samozřejmě všechno dotykem.

Lubomír
27. března • 18:15

Já bych to tak kriticky neviděl. Z venku je hezká. Uvnitř se konečně zbavila nudy pitevního stolu. Ještě potřeba kvalitnější čalounění, které něco vydrží a nebude vypadat po 50k km jako pánské ponožky po zápase. Jsem zvědav ale na rozložení setrvačných hmot kolem osy, kdy Škoda často dělá auta s velmi těžkými převisy a rychlým lineárním převodem řízení, což je nebezpečná kombinace. Stejně jak si poradili s rozjezdovou charakteristkou u motoru 1.0.

k22
27. března • 8:13

Každá Škoda je vždy nejlepší. Chybky se začnou objevovat až končí výroba a prodej...:-D

Moik
28. března • 8:33

Testují Octavii za mego+ s vrstvenými skly, DCC podvozkem, jak znám škodovku tak i lepším odhlučněním atd. Tak co od toho čekat? Je potřeba se smířit s tím, že to bude sice výborně odladěné auto, ale nižší střední třídy, protože má okolo sebe Superb, Passat atp.
Ale zase chápu marketing, protože ten, kdo na SUpa nedosáhne (spíš postavením než finančně), nesmí mít pocit, že má low-end. No ne?

Josef
27. března • 18:54

Máš k22 poněkud přísný a krutý názor a poněkud zavádějící, ale někteří dřívější zákazníci, co měli trápení s 1,8 TSI nebo si užili své s filtry pevných částic montovaných do TDI 2.0 PD..., ti by asi napsali něco takového. Ale byla a je spousta jiných zákazníků, kteří to vidí jinak a byli a jsou spokojeni...Mne spiše zaujal poslední odstavec z tohoto článku pana redaktora, cituji:
"Když jsem si zkoušel testovaný vůz nakonfigurovat dle ceníku, dostal jsem na 1.087.900 Kč. A to je to pořád „jenom“ oktávka s naftovým motorem a vlečenými rameny vzadu. Podařilo se ji ale vypiplat na hodně vysokou úroveň. Výborně jezdí, dobře vypadá, hodně toho uveze a spoustu věcí udělá za vás. Protáhne vás i nejužšími uličkami jen s použitím chytrého tempomatu, který býval v koncernu VW výsadou manažerských aut."
Škoda, nejenom s modelem Octavia, se dostává někam jinam, než byli dříve zákazníci zvyklí (zejména čeští zákazníci). Ale bude platit pravidlo, že Škoda bude vyrábět auta za cenu, kterou budou ochotni zákazníci zaplatit a to v případě, že splní požadavky zákazníků.
Já osobě bych za Octavii v konfiguraci a za cenu, jakou uvedl pan redaktor, nikdy nekoupil. Otaviii, kterou mnoho let používám ve více generacích a faceliftech jako služební, dobře poznám a vím o jejích kladech a záporech ("rezervy" ve vlastnostech a kvalitě). Zaplatit za Octavii 700 tisíc, ....no budiž. Ale víc jak milion? S motorem 110 kW a jednoduchou zadní nápravou? Je na každém, co si vybere a co si koupí.:-)

Je to tak
27. března • 19:44

Při tvém příspěvku jsem si vzpomněl na starší vyjádření vw. Levné konkurenci korejských vozů nebudeme schopni cenově konkurovat. Proto budeme muset posunout nového Golfa směrem k prémiovým vozům. Učinili tak i s Octavií. Největší odběratele ve východní Evropě poptávají spíše cenu než prémii. Zřejmě se bude Škoda snažit zaujmout premiovým nádechem hlavně v indočíně.

Josef
28. března • 14:55

Je to o strategii výrobce (automobilky). Samozřejmě by každý chtěl vyrábet a prodávat auta jako Porsche anebo Ferrari, aby na každém jednotlivém autě vydělával stejně jako ty zmíněné automobilky. Je otázkou, jak to v budoucnu se Škodou (a kocernem VW) nakonec dopadne. Dosavadní strategie VW, že Škoda vyráběla v rámci koncernu "konfekční" auta pro široké vrstvy zákazníků, měla logiku. Přece nebude Škoda kanibalizovat automobilku VW nebo dokonce Audi). Já bych ale 1,1 milionu za zdejší diskutovanou Octavii nezaplatil. Moje dosavadní zkušenosti jsou takové, že VW je ždy o kousek lepší a vymazlenější než Škoda (srovnání Octavia s Golfem a Superb s Passatem). Někdo jiný to ale nepozná a dá přednost Škodě. Je ale fajn, že si člověk může vybrat, každému podle jeho gusta a představ.

Driver
28. března • 22:57

Řešíte zde věcí 16let vyřešené. Od roku 2004 kdy má Octavia rozvor= není jen pro dva a děcka, (a několik dalších nej) tak od té doby NEMÁ PRO SVOU CÍLOVKU KONKURENCI. Seat (Leon Combi) to už konečně pochopil. Jistě že všichni nemohou být cílovka. Ti to nikdy nepochopí... Octavie okolo mega se prodávaly už před těmi 16ti lety... Dneska tohle řešit je jako probírat existenci 50LET STARÉ KONSTRUKCE (SUV) ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jookee
2. dubna • 11:13

Škodovka hraje na to, že Octávie je o "kus větší auto", ale když to porovnáme s jejími tradičními konkurenty - Golf, Megane, Leon, Civic, Focus, 307/308, C4, I30, Ceed.. tak v ničem nevyniká - i ten kufr měl peugeot větší než octávka, nová Astra je zase delší, Civic má větší rozvor, atd... A někteří jim to pořád žerou :)

IATF
29. března • 13:18

Rozvor současné generace Škody Octavia Combi je 2686mm.Mezigenerační srovnání rozvoru
počáteční rok konečný rok rozvor rozdíl rozvoru oproti současné generaci (2686 mm) rozdíl oproti současné generaci v procentech
2001 2002 2512 mm -174 mm +7
2005 2009 2578 mm -108 mm +4
2009 2010 2575 mm -111 mm +4
2013 2015 2686 mm +0 mm -0
2013 2017 2686 mm +0 mm -0
2014 2017 2679 mm -7 mm +0
2017 2017 2680 mm -6 mm +0https://www.autohled.cz/a/skoda/octavia-combi/t/p... ...

pacho
29. března • 23:52

a peugeot 308sw má rozvor náprav 2730, čiže octavia, nie je žiadna "ozruta", ale slabší priemer v nižšej strednej triede.

Driver
30. března • 16:38

O 308 se bavit nebudu. To můžeš vytáhnout Logan MCV.... Cílovka je jinde. Vůbec jsi to nepochopil. Třeba Pežó 508 by byl v LONG verzi dobrá konkurence, ale je jen pro dva, vzadu se sedět nedá... :-/

Shimi
30. března • 18:14

Driver: Tak tahle tvoje reakce je přímo učebnicový příklad demagogie a potvrzení toho, že PR oddělení Škody dělá svoji práci na jedničku. 508 v long verzi? Jasně :-D Tvl to je materiál.

Futurista
30. března • 13:55

Ano, rozvor 2686mm, tedy stejně, jako dnešní Octavia, měl Megane II grandtour již v roce 2004.

Mirek
27. března • 20:39

Tak prémiovým nádechem asi ano, ale asi určitě to bude muset být levné auto s tímto nádechem, a to jak pro nás, tak Indii.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/indie-... ...

Škodovky dnes patří na indickém trhu k lepšímu zboží. Je tam vnímána jako luxusní značka na úrovni Mercedesu, třeba Octavia je zde auto vyšších vrstev.

Loni se v Indii prodaly téměř čtyři miliony nových aut (pro srovnání: ve třičtvrtěmiliardové Evropě se prodalo 15,5 milionu aut). Jedničkami trhu jsou značky Maruti-Suzuki a Hyundai se svými malými modely. Sedany a SUV sice v Indii jsou populární, ale pro většinu zákazníků nedostupné, proto jsou tu nejpopulárnější malá auta.

Jednoznačně nejdůležitějším parametrem na tamním trhu je cena. A u malých, co do výbavy na kost oholených aut s primitivní technikou je těžké snižovat náklady.

Automobilky se tomu musí přizpůsobit a právě pro Volkswagen a jeho značky (mezi kterými je i Škoda) je náročné „naroubovat“ to na vlastní výrobní a kvalitativní standardy.
Dlouhodobě platí, že by pro Škodu (a nejen pro ni) bylo levnější se z Indie stáhnout, jenže až se jednou situace změní, bude mít náskok. Ale bude to trvat podle všeho ještě hodně dlouho, vždyť na Slovensku prodá víc aut než v obrovité Indii (22 tisíc).

Doporučujeme

Články odjinud