První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

204 komentářů

Gagonja
12. září • 15:50

Top cars.Very good performans
https://www.polovni-autodelovi.rs/...

SAP
29. srpna • 20:37

Hele taky mate na autorevue takovy reklamy jako ze zhubnete za pet dni a mate slevu?
Neni to ostuda ze tohle si da autorevue na sve stranky?

honzamotors
27. srpna • 10:33

Koukněte na http://hezciauta.sweb.cz/kamiqscout.html... , takhle by mohl vypadat Kamiq Scou tB-]

Josef
22. srpna • 19:11

Mne zaujal akorát počet příspěvků diskutérů, který ukazuje, že tenhle "poctivý kus auta" (jak je uvedeno v názvu příspěvku...) si zákazníky v Česku určtě najde.
Z mého hlediska se jedná o běžnou konfekci za nekonfekční cenu, která bude tak vysoká, jak budou ochotni zákazníci zaplatit. A ochota bude určitě velká. Každému ale podle jeho představ a přání. Když tohle "auto" si někdo bude chtít koupit, proč ne? Já to ale nebudu, mám požadavky na auto, které mi u Škody splňuje akorát hezký Superb, u kterého jsou standardem přijatelné dvoulitrové motory a výrobní kvalita je poměrně též slušná. Akorát ta cena mnou požadované konfigurace a vybavení je taková, že mi napoví poohllédnout se jinde... A Služební Octavia mne přesvědčila, že u Škody už níže opravdu jít nemohu.... "Zážitek" ze zkušební jízdy s Rapidem je pro mne nezapomenutelný, i když od toho zážitku uběhla řada let. A další "zážitky" už neprosím.

Michal
23. srpna • 6:13

Nojo rapid/toledo podvozek hrozný ale z A do B tě přepraví i trabant

.
23. srpna • 22:22

Oproti Rapidu byl pohodlnější.

JirkaX
21. srpna • 22:07

Asi se všichni shodneme že škodovku si koupí maximálně firma a zbytek lidí si kopí auto.

xX
22. srpna • 6:45

neshodneme

Michal
22. srpna • 6:36

JirkaX a to auto se i vyrábí?pověz nám který auto do 400tkč to je.Díky

JirkaX
22. srpna • 6:55

Hledej šmudlo.;-)

Michal
21. srpna • 20:18

Ty motory nic nezěrou a kdo chce levnější Hyundai s 1l tsi musí počítat i s o litr větší spotřebou a po 10letech a 150tkm vyjde Škoda při prodeji líp.Jp krátký trasy-i 22km ráno a 22km odpo pro tyhle motory nejsou(benzín v oleji).Starý 1.6l motory možná vydržely 500tkm a výš ale neměnil se v nich olej po 30tkm,nepodtacely se ala 1500t ot a hlavně neměly přímý vstřikování.

Turbofan
21. srpna • 20:12

Kodiaq jeste jakz takz, karoq je osklivy, kamiq je vylozene na bliti. Ten design je fakt upadek.Ono i ta scala je megaoskliva, ale tohle posouva skodu jeste dal..

Roman
21. srpna • 19:45

Nemůžu si pomoct ale mně to vychvalování litrovejch motůrků připadá takový... jako...no...jako kdyby si ženská pochvalovala jak si dobře zaš.kala s asiatem... s těma jejich 3 cm "kládama" to taky asi nebude znít moc věrohodně.B-]

paradoxy
21. srpna • 22:20

Nedávno jsem vezl pár známých vypůjčenou Dacií r.v. 2017 ve výbavě Arctica s motorem 0,9 TCe 66kWh (s vypnutým "eco" módem). Nikdy s takovým autem ani motorem nejeli a měli pocitový dojem, že to jede jako nějaký dvoulitr. Přitom průměrná spotřeba kolem 5l/100km. Prý ten motor má pořádný rozvodový řetěz, který není slabý, jako řetízek z jízdního kola, takže vydrží. Zkrátka nezkusíš, nevíš ...?

Krabat
22. srpna • 7:25

Tak Vy si zase zkuste pořádný dvojlitr a pak nebudete psát tyhle fantasmagorie. :-D To přece nemůžete myslet vážně? S jakým dvojlitrem srovnáte? Z roku 1985? Chápu sice, že s mizerným odhlučněním může motor s objemem 0,9L působit, jakože má větší objem, ale ve skutečnosti jste úplně vedle.

mpolan
22. srpna • 7:56

Měl jsem dvoulitr 98 kW v docela lehoučkém autě, a i když jel hezky, v pružnosti a akceleraci by ho dnešní motory strčily do kapsy.
Ale možná mluvíš o dvoulitru s turbem, to pak ale nemá smysl porovnávat s malým TCe.

Krabat
22. srpna • 8:13

No já právě motor 0,9TCE znám. Měl jsem ho půjčený od Europcaru v Renaultu na 4 dny a nic děsivějšího jsem snad ještě neřídil. Uřvaný, zdechlý, v každém stoupání jsem musel podřadit na třetí stupeň a to jsme jeli jen ve dvou. Paradoxy píše, že vezl známé, byli tedy minimálně ve třech a měli dojem, že to jelo jako dvojlitr? Tak to asi někdo z nich upadl na hlavu nebo srovnává s 20 let starým motorem. Dnešní nepřeplňovaný dvojlitrový motor pojede daleko líp, o motorech s turbem ani nemluvím. Dvojlitry běžně dávají přes 200 koní, ty lepší i přes 300. To jsou motory úplně jiné kategorie. Tvrdit, že někdo nepozná rozdíl mezi 0,9TCE a dvojlitrem, to je záviděníhodně naivní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
22. srpna • 8:58

Promiň, ale atmosférický dvoulitr s 200-300 koňmi výkonu fakt není normální motorizace. To opravdu srovnáváš nesrovnatelné věci. Takový motor je vyhoněná závodní nebo sportovní specialita. Standardem dvoulitrů před prudkým nástupem turbinizace bylo kolem 85-100 kW a i když ty motory nebyly příliš dušené emisními normami, v běžném provozu bude to TCe nebo litrové TSI uživatelský příjemnější. A jak jsem psal, tahat do toho dvoulitry s turbem je hloupá manipulace, ke které se snad nemusíš uchylovat.
Já na Neona vzpomínám s láskou, byla to nádherná hračka. Motor pro něj vyvíjelo Mitsubishi a podle toho se i choval. Ale dnes, i když jel hezky, by prostě zapadl do průměru.
Nevím, jaké auto jsi měl půjčené. TCe jsem zkoušel, a jediné, co mi vadilo, bylo poněkud nerovnoměrné podání výkonu. A při ubrání plynu reagoval skokově, ne plynule. Ale jel, táhl hezky, na pouhých 66 kW. Toho Neona bych s ním spráskal jedna radost.

Q
23. srpna • 17:50

0.9 TCe jsem nejel. Ale kterýkoliv dvoulitr si ho prostě musí dát k snídani, pokud to budou velikostně a hmotnostně porovnatelná auta.

Krabat
22. srpna • 9:21

I slabší atmosféra od Mazdy 2,0 má 110 kW, tedy 150 koní. A jede rozhodně nesrovnatelně líp než 0,9 TCe. Ten má navíc turbo, takže pokud někdo srovnává s dvojlitrem, tak má současně říct, že maximálně s nepřeplňovaným a starým. Motor 0,9 TCe jsem měl půjčený v Renaultu Captur a prostě auto nejelo. Dvoulitry přes 200 koní mají samozřejmě turbo, uvedl jsem je jako kontrast k tomu podivnému srovnání.

mpolan
23. srpna • 8:28

Základní dvoulitr u Mazdy skutečně nemá 110 kW, ale 90, když už chceme srovnávat. A vůbec se nedivím, že si někdo může dovolit srovnat dvoulitr s TCe 66 kW, když to TCe v Sanderu dovede 0-100 za jedenáct sekund, a pružností tu atmosféru bez problémů překonává.

Krabat
23. srpna • 12:28

Já fakt nevím, kam Ty na tyhle nesmysly chodíš, ale to přece nemyslíš vážně? I ten úplně nejslabší atmosférický dvoulitr od Mazdy Sandero s motorem TCe úplně rozseká. Přestaň šířit tyhle nesmysly. To je více než rozdíl třídy, se na to podívej sám. http://www.zeperfs.com/en/duel5841-6278.htm...

Ignác
23. srpna • 18:46

V běžném provozu ani omylem. To by jsi to musel stále roštovat na 5tis. Přeplňování je mocný elixír.

mpolan
23. srpna • 18:04

Kam na to chodím? Kašlu na napsaná čísla a jezdím.

Krabat
23. srpna • 18:48

Očividně nejezdíš auty, o kterých píšeš. :-D Ta čísla jsou měřené výsledky. Jinak bys nenapsal naprostou ptákovinu, že 0,9 TCe pružností překonává dvoulitrovou atmosféru. Rozdíl 3 sekundy z 0 na 100 km/h mluví sám za sebe. Ten motor prostě nejede, tak vytáhni tu hlavu z písku a nelži sám sobě. V pružném zrychlení je pak rozdíl doslova šílený. Z 90 na 120 km/h potřebuje Sandero na pátý stupeň zoufalých 17,6s. I ten nejslabší 90kW atmosférický dvojlitr to udělá za méně jak polovinu. To jsou propastné rozdíly.

paradoxy
23. srpna • 22:44

Když tedy ten motor 0,9 TCe znáte z Renaultu Captur, měl tam také 2 režimy, jako to má ta Dacia? Je tam něco jako tlačíko "eco" na palubní desce, kdy se v Dacii ukazuje po zapnutí v tachometru zelený nápis "eco"? Pokud si vzpomínám, pak ten motor reagoval i v Dacii při takovém režimu opravdu hůře a bylo nutné podřazovat třeba do kopce. Jak funguje takový "eco" režim v tom Renaultu (pokud tam je a je uživatelsky snadno vypnutelný jako u Dacie), pokud by ten "normální" (bez zapnutého "eco") byl tak špatný? Mohl by být ten rozdíl v dojmech způsoben třeba tím, že by byl standardně u Renaultů tenhle motor v režimu "eco" a nešlo by to uživatelsky tak jednoduše změnit, jako u Dacie? Anebo že by třeba o možnosti vypnutí "eco" režimu (pokud tam ta možnost je) některý řidič vypůjčeného Renaultu nevěděl anebo by ho dokonce vypnout nechtěl?

Krabat
24. srpna • 6:18

Samozřejmě. Tlačítko Eco má každý Renault, co znám. Je to první věc, co vypínám. V Eco režimu ten motor působí úplně letargicky, jakoby měl poruchu. To už nejede vůbec. Ale je snad zřejmé, že Zeperfs.com v režimu Eco neměří. Ta čísla jsou jasně srovnatelné veličiny, která dokazují, že subjektivní pocit neznamená pravdivé tvrzení. Prostě iluze maloobjemového přeplňovaného motoru, nic víc. Atmosféra kvůli chybějícímu turbu působí v nízkých otáčkách ospale, ale ve skutečnosti není zdaleka tak pomalá.

paradoxy
25. srpna • 20:22

V těch pocitech bude asi ten hlavní problém. Ten pocit, že ta 0,9 TCE v té Dacii jede jako nějaký dvoulitr vyslovil spolujezdec, který má nějaké BMW 1 prý šestiválec snad o výkonu 360 koní. Další z těch cestujících má tuším KIA Magentis, a ten třetí říkal, že má zkušenosti s 1,2 TSi ve Škodovce a tohle podle něj jelo lépe. Zkrátka každý jednotlivec asi nemá osobní zkušenost s příliš mnoha vozy a proto si to sám porovnává s tím, čím už někdy jel. Takže to nemohou pocitově srovnávat s nejnovějšími dvoulitry třeba od Mazdy, když s nimi dosud nejeli. Prostě u takové značky, jako je Dacia, se kterou neměli nikdy předtím příležitost ke svezení, to bylo pro ně nečekaně pozitivní překvapení. Zkrátka při cestování jde vždy jen o subjektivní pocity a žádný cestující asi v běžném provozu neměří přesné zrychlení konkrétního vozu se stopkami v ruce.

paradoxy
22. srpna • 22:42

Ono to asi záleží i od účelu auta a jeho zpřevodování. Třeba atmosférický benzínový dvoulitr v Suzuki Vitara působil opravdu líným dojmem, ale bylo to auto do terénu a tam se preferují trochu jiné vlastnosti ...

HH1982
22. srpna • 10:45

Tak 0.9 od Rencka se na dvoulitr nechytá, to je vážně na dnešní poměry spíš slabý motůrek - pořád dá ale dynamiku cca 1.5 atmosféry. 1.0TSI 85kW (když byl ještě bez filtru, tak mu naměřili kolem 100kW v reálu) nebo třeba 1.2 turbo od PSA (zkoušel jsem nadávno verzi 140 koní) se ale klasickému dvoulitru vyrovnají - a to i té nové Mazdě. Mám třeba zkušenost i a tmosférou 2.0FSI od VW, ta prostě jede podobně jako tyhle malé turbomotory kolem 1.0 - 1.4 litru (záleží, jak to má kdo vyhnané) a není to až tak starý motor. Je celkem jasné, že ty dnešní motory ty brutální nájezdy starých atmosfér nevydrží, že jsou konstrukčně složité (ikdyž spousta těch atmosfér taky zrovna jednoduchých a bezproblémových není - třeba i to vzpomenuté FSI od VW), prvního majitele to ale moc zajímat nemusí - najede max. 200 tisíc (spousta lidí ani ne třetinu z toho) a auto jde dál na bazar, kde už je výrobci naprosto jedno, jestli na tom nějaký ojetina-hunter prošustruje při údržbě kalhoty. Ten první majitel si užije slušné dynamiky při rozumné spotřebě. Já mám 1.4TSI, okrsky a vesnice mám kolem 5, město a dálnici 6, když se opravdu hodně snažím divočit a užívám si, tak jezdím za 7. S atmosférou jsem byl vždy o 2-3 litry výš, teď mám spotřebu jako s nafťákem, se kterým jsem jezdil předtím 10 let, a to při lepší dynamice, bez hluku a vibrací, s lehkým předkem. Jsem naprosto spokojený. Druhé auto v rodině byla předtím atmosféra 1.4 v malinkém autě a jezdit s tím bylo oproti turbo motoru vyloženě trápení, všude mimo město to prostě nemělo výkon, na dálnici to točilo 4 tisíce a žralo 9 litrů. Oproti nějaké srovnatelně dynamické atmosféře ušetřím za nějakých 200 tisíc najetých kilometrů min. 100 tisíc Kč (spíš ale skoro dvojnásobek), což může pokrýt případné opravy složitějšího motoru. Fakt bych ty nové motory tak nezatracoval jak doba velí... Je celkem jasné, že nějaké šestihnek 3 litry v atmo dá úplně jiný zážitek - zvuk, lineární zátah, okamžité reakce, ale tohle prostě není pro univerzální použití - těžko něco takového bude provozovat člověk, který chce auto hlavně na ježdění do práce, na vození děcek do školky a jednou za měsíc si udělá pro sebe hodinku čas na nějakou "funride"...

Q
23. srpna • 17:46

1.4 TSI 92 kW vs. 2.0 MPI 85 kW ve zhruba stejně velkých autech se zhruba stejnou hmotností dle TP. Rozdíl ve spotřebě cca 1 litr. 1.4 TSI lepší celková dynamika, jde krásně do otáček až do omezovače, úspornější, tišší, kultivovanější, méně zatěžuje přední nápravu. 2.0 MPI okamžitá reakce na pedál plynu, lepší zátah pod 1600 rpm, snadná a bezproblémová přestavba na LPG.

HH1982
24. srpna • 7:29

Mě reaguje 1.4TSI 92k pěkně. Možná je to i tím, že se vždy držím na cca 2000 (občas to nechám sjet tak na 1700 při "plachtění" bez přidávání plynu), pokud jezdím pro radost, tak nikdy nechodím pod 2500, vždy zapnutý režim sport (ne jako mám tam sport jako největší mačo na vesnickém disko, ale prostě to využívám jen z toho důvodu, že není plynový pedál tak gumový). Auto fakt reaguje okamžitě, prodlevu nevnímám. A i při udržování těch otáček nad 2 tisíci při normální jízdě se dostávám na 5-6 litrů na 100, při té dravější s většími otáčkami na 7. X krát jsem na stejných trasách zkoušel jezdit takový ten eko režim na 1500-1600 otáček, auto bralo tak o 1-3dcl míň a netvářilo se trovna spokojeně a hlavně než zabere turbo... - takový styl užívání motoru jsem zavrh, navíc si myslím, že v těch nízkých otáčkách bude dost karbonizovat motor, protože budou pouštět sací ventily zpět spálenou směs (takové vnitřní EGR). Jinak co jsem četl, tak u 1.4TSI 92k naměřili 100-115 kW (různá měření, co jsem našel na natu). Když porovnám svoje auto s konkurenty se stejnou hmotností, tak ty vozy dávají stejné zrychlení na sto a mají stejnou maximálku (převodovka bude tedy řešena podobně) při cca 110kW. Němci se asi s tím udávaným výkonem při zemi kvůli tomu jejich pojištění počítánem dle výkonu motoru, v reálu mají ty motorizace o dost víc (teď si vzpomínám na Vaculíkův test 1.0TSI 81kW, kdy naměřili snad 99kW).

Q
24. srpna • 10:27

Já cítím prodlevu mezi sešplápnutím plynu a zátahem i ve vyšších otáčkách. Je malinká, ale je tam. Samozřejmě spíše vadí větší prodleva v nízkých otáčkách při manévrování v městské provozu, když člověk předem nepodřadí. Ale jakmile se turbo nadechne, motor má síly dost i v těch nižších otáčkách a pak jde překvapivě krásně do otáček až do omezovače. A věřím, že na těch 100 kW to má.

paradoxy
22. srpna • 8:45

No, taky jsem četl někde články, jak je tenhle motor v Renaultu pomalý a uřvaný. Ale tohle byla Dacia Logan MCV, která sloužila ty 2 roky v zásobování a měla najeto přes 80.000 km, tedy od r.2017 přes 40.000 ročně. Jeli jsme ve 4 s plným kufrem a zrychlení i do kopce naprosto bez problémů a bez zbytečného hluku. Podle on-line servisních záznamů tam byly za ty 2 roky provedeny nějké aktualizace software pro řízení motoru, tak možná takové dodatečné vyladění mělo nějaký vliv, který by mohl způsobit značný rozdíl v jídních dojmech?

josephko
21. srpna • 18:05

Pekné. Ale chcelo by to Kamiq kombi, resp. Kamiq Plus či XL. :-D

Q
21. srpna • 13:08

Začalo to SUV, pak přišly crossovery a když se dívám na Kamiqa, tak to už není ani crossover, ale spíše kříženec crossoveru a běžného pětidvéřového hatchbacku. Ale zákazníky si to určitě najde. Ceny nejsou tak vysoko, jak by člověk u Škodovky očekával.

Jarda
21. srpna • 10:59

Crossovery jsou idealni auta pro starsi lidi, snadne nastupovani, slusny vyhled, nijak zvlast sportovni jizda. To prvni pochopil Ford s Fusionem, a v tom vsem bude Kamiq vyborny.
Mam v okoli par lidi, co si na duchod poridili nove auto, a pro ne by mohl byt tenhle model idealni volbou. Prekvapive i cena vypada rozumne.

seprana pranice
21. srpna • 12:04

Hele Jardo, ted nam rekni tu o tom, jak 'starsi lide' poslouchaji dechovku. :-D:-D:-D

Jarda
21. srpna • 13:59

Je mi lito, nikoho takoveho neznam;-)

mpolan
21. srpna • 11:06

Jak to ti starší lidé dělali ty dlouhé roky, kdy crossovery neexistovaly? Že by snad nejezdili auty?
Ne, jsou to jen kecy, jak si odůvodnit "užitečnost" nesmyslné kategorie vozidel.

nemám jméno
21. srpna • 17:18

Kupovali Vengu nebo iX20... 😉

Jarda
21. srpna • 13:39

Rozdil v pohodli nastupovani ocenis, az budes mit ve stari problem s hybnosti.
Zazrak to neni, ale pri tehle cene je to jeden ze silnych argumenty pro.
Ve srovnani treba s SUV pro blondyny mi tahle kategorie az tak nesmyslna nepripada, prestoze taky nejsem jeji fanda.

petr r. (petrumr)
21. srpna • 12:03

byli asi mladší a dříve za komunistů důchodci neměli ani na jídlo natož aby měli auto. Probud se i ty budeš stár a nikde není psaný kdy to bude a nemusí to být stářím, ale třeba urazem, nemocí nebo nehodou.

JirkaX
21. srpna • 22:12

No a dneska nemají ani na jídlo na bydlení o lécích ani nemluvně ale můžou letět do USA to je opravdu super názor.

petr r. (petrumr)
22. srpna • 9:52

kdo nemá peníze, na léky? pochop, že jsou důchodci komunisté- kteří v životě nepracovali a důchodci co pracovali- nekomunisté- ti jezdí třikrát na dovolenou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
22. srpna • 19:26

Jestli ti je práce v těžkém průmyslu pro tebe málo tak je mi tě líto. Doufám že až si doděláš učnák to taky vydržíš více jak 40 let dělat rukama. Podle všeho ale budeš dítko nějakého pracháčka co si poctivě natuneloval.

petr r. (petrumr)
22. srpna • 20:03

Jsi debil a kdybys mě poznal, tak se omluvíš jestli nejsi komunista....

.--
24. srpna • 15:13

Ten který ukradl zavedený nick se těžko omluví.

mpolan
23. srpna • 6:13

Myslím, že nechceš, aby tě kdokoli z místních poznal. Omluva by skutečně nebyla to, co by udělali.

béda
21. srpna • 12:53

a někteří neměli ani mobil

Burešek
21. srpna • 14:09

já ho měl

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
21. srpna • 14:55

od jakýho roku, třeba na přípojku telefonu se čekalo i deset let.

.-.
22. srpna • 22:01

Tebe ve škole týrají?

Burešek
21. srpna • 17:46

Mobil nepotřebuje přípojku :-D

petr r. (petrumr)
21. srpna • 19:03

potřeboval, mlíčnáku.

Burešek
21. srpna • 19:23

Tak nazývat někoho, kdo patří do generace Husákových dětí mlíčňákem, to potěší B-]

petr r. (petrumr)
22. srpna • 9:48

komunisti vždy byli opoždění od dětí Baťi.B-]

mpolan
21. srpna • 12:50

No, to ty musíš nejlíp vědět, nemoc a úraz jsou u tebe zjevné.

petr r. (petrumr)
21. srpna • 14:59

chodím pracovně mezi vozíčkáře a musím ti říct, že ani nebudeš vědět jestli za hodinu něco napíšeš. Co ty děláš? Auto nevlastníš, kolo nemáš, nesportuješ.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
22. srpna • 7:54

A nevíš náhodou i čísla na sportku, když tak přesně víš, co mám a nemám, co dělám a nedělám?
Hele, komunisto, přestaň už s tím kádrováním lidí, jo? Já vím, že staré zvyky se špatně odbourávají, ale už je toho trošku moc.

petr r. (petrumr)
22. srpna • 9:46

auto nevlastníš, kolo nemáš, nesportuješ, máš vůbec sekačku a křovinák? Kdybys napsal typ elektrokola, ale jenom hnupoviny.:-/

setr
22. srpna • 20:23

Jak tak koukám, pán je monetarista-gourmet. Tak povězte, co všechno máte, co za krámy tvoří Vaši osobnost?:-D

mpolan
22. srpna • 10:34

Jo jo, ty budeš jasnovidec přímo... Nebo prostě jen obyčejná komunistická píča.

petr r. (petrumr)
22. srpna • 12:18

ááá soudruhu ruply nervy, jen tak dále........

mpolan
23. srpna • 8:17

Ano, jen kovaný komunista dnes označuje lidi za soudruhy. Děkuji, více důkazů už netřeba.

Hulvát
21. srpna • 11:37

Jedná se o přirozený vývoj. Fiat 500 měl po válce plátěnou střechu, protože nebyla ocel. Dnes je ocel, silné motory, prašule na palivo, proč si nedopřát více, když někdo chce. Žijeme jen jednou, alespoň je nějaká změna. Hlavní je, že je stále na výběr.

HH1982
21. srpna • 11:29

Píšete nesmysly. Třeba starou bábu musíme vozit ve vyšších autech, vždy poprosíme tetu s SUV, do klasického auta se už nedostane. Vyšší auta jsou pro starší lidi vážně fajn, a to píšu jako člověk, který by si teď ve středním věku SUV určitě nekoupil. Taky pro ženské jsou ty crossovery fajn, jezdí se jim v tom daleko líp, prostě smysl to má. Komu se to nelíbí, tak ať na to neplive a koupí si podle sebe - na trhu je toho dost. Proč nesnášet všechno to, co se člověku nelíbí...

mpolan
21. srpna • 12:56

Nesmysly? Poukázání na zjevně špatnou argumentaci je nesmysl? Aha... no tak jo.
V čem se, prosím, u žen projevuje to "jezdí daleko líp"? Ve skutečnosti se v tom jen líp cítí, pocitově bezpečněji. Ale hůře ta auta ovládají, protože mají horší přehled, SUV jsou obecně větší a mohutnější, což jim už tak horší orientaci v prostoru ještě ztěžuje.
A že by člověk do normálního auta nenastoupil? Ano, z Octavie se blbě soukám i já, protože je hloupě postavená - nízko ukotvená sedadla, příliš široké prahy. Čím to, že Francouzi tohle umí i u normálních hatchbacků eliminovat?
Máte v jednom pravdu, SUV se mi nelíbí. V době, kdy se tak tlačí na emise, bezpečnost a já nevím co ještě, je naprosto zvrhlé tlačit módu aut, která jdou celým svým pojetím úplně opačným směrem.

HH1982
21. srpna • 13:05

Ano, napsala jste to správně - poukázání na zjevně špatnou argumentaci = píšete nesmysly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
21. srpna • 13:20

Chápu, zjevně máte problém i se čtením, natož se psaním. Teď už mi je vše jasné.

.
21. srpna • 12:00

Ber to tak, že svět je plný fobií. Tak jako mají někteří vypatlanci fobii z jiných lidských ras, tak jako mají jiní vypatlaci fobii ze vzdělanějších lidí, tak mají někteří vypatlanci fobii z SUV. A často to není ani fobie, ale jenom prostá lidská závist.

fobie z fabie
21. srpna • 12:26

Mam sedan. Silny, velky a stary. Uz ma najeto temer jako pri ceste na Mesic. ;-)Mimo to jsem s Opelem Mokka a s Jeepem Compass najel par tisic km. A i pres ten neustale oslavovany vyssi posez tuhle kategorii aut skutecne nechapu. Neni mi jasne, v cem jinem jsou SUV a crossovery lepsi nez sedany.Podle poctu prodanych SUV a crossoveru versus sedanu by si jeden mohl myslet, ze vetsina populace musi mit nejaky ortopedicky problem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirror
21. srpna • 15:02

Hele, stačí bydlet na horách/kopci, kde na tvé pozemky vede tvá soukromá cesta. Buď si ji necháš odklízet za peníze, což ti ale nezaručí, že pokaždé když napadne sněhu, budeš mít v sedm uklizenou cestu, nebo si koupíš SUV co má vyšší světlost a 4x4 a v 95% nic řešit nemusíš. B-]
SUV nepochybně smysl má. Stačí mít trochu větší "obzory".

M
21. srpna • 19:24

Nebo si koupíte sedan se vzduchovým podvozkem a zvednete si ho stejně..

Mirror
21. srpna • 20:35

Hmm, hmm, sedan a vzduchový podvozek... Kdo to nabízí a kolik to stojí? Přeloženo do řeči běžného člověka. Raději SUV za pár set tisíc, než sedan na vzduchu za "pár milionů". Tohle fakt není řešení pro běžné lidi.

M
22. srpna • 20:55

S tou cenou souhlasím, ale každý řeší průchodnost a výšku podvkozku, když v ČR vede všude asfaltka ( hrůzné kvality ), nebo rovná šotolina. Mám sedan se sníženým podvozkem a nikdy nebyl problém. A to se toulám krajinou docela dost.

HH1982
21. srpna • 19:07

Přesně tak, pokud člověk něco potřebuje zdolat, tak světlost pomůže. Ono se ve sněhu neztratí ani SUV/Crossover už jen díky té větší světlosti a tím sněhem se slušně proderou. Pomáhají i ty různé přibržďovače předních kol v případě protočení - emulace diferáku, mají to teď skoro všechna auto od VW, nazývají do XDS a fakt to funguje. Takže mě dávají tahle auta smysl i s náhonem na předek - a to píšu jako člověk, který posledních 20 let najezdil 90% km v autech s 4x4 (Torsen i offroadové záležitosti s uzávěrkami diferáku).

Mirror
21. srpna • 20:44

Byly doby, kdy jsem s napětím sledoval předpověď počasí na následující den, abych si pak nařídil budík aspoň o půl hodiny dříve, protože bylo nutno vzít hrabadlo "do teplejch" a prostě si proházet "cestu na cestu".
No a od té doby co mám i SUV nic neřeším a klidně spím. Naposledy mě pobavil kamarád, když jsem ho ze sedadla spolujezdce navigoval "tady odboč a támhle do kopce" se zděšením se na mě podíval a říká "ty vole, tam zapadnem" zvyklý na vlastnosti svého normálního auta. Nemusím dodávat, že se mé SUV ani nezapotilo. Já se na sníh každý rok v podstatě těším. B-]

HH1982
21. srpna • 12:58

Já jsem za posledních 20 let zkusil snad všechno, hodně dlouho jsem jezdil i v offroadu přes 2 tuny, který sloužil i jako pracovní auto do lesa a na tahání přívěsů. Byly i dlouhé kombíky 4,7 metru, krátká malá auta pod 4 metry, prostě všehochuť. Posledních 10 let jezdím už jen v poměrně nízkém kombi, občas si ale nějako to vyšší auto půjčím - a prostě pro mě je z toho lepší výhled. Líp se orientuju ve městě, líp se mi orientuje v parkovacích garážích na patra atd. Když to zkoušela manželka, tak si poprvé připadala ve vyšším autě tak nějak bezpečněji - lepší přehled o všem kolem, v nízkém autě se tak nějak automaticky bojí, protože špatně vidí. Já zůstanu u nízkých aut, protože vyšší auta obecně (jsou i výjimky - třeba Audi Q mají zajímavý podvozek) nesedi tak dobře do zatáček a houpou se, což mě osobně nevyhovuje. Taky se přiznám, že se mi prostě nelíbí vizuál, mám prostě rád auta řešená jinak. Další auto do rodiny a hlavně pro manželku bude ale přesto určitě něco vyššího. Tady ty crossovery jsou prostě pry ty, kteří nepotřebují řádit v zatáčkách. Při délce kolem 430cm se s tím dobře parkuje, jelikož tomu přední nárazník začíná obvykle výš, tak to člověk neodrbe o obrubníky, je z toho dobře vidět, ženské, které rády sedí v autě jako na židli si přijdou na své, důchodci do toho snadno nastoupí a hlavně pak vystoupí. Fakt chápu, že je to velmi oblíbená kategorie vozů a spíš mi nejde do hlavy, že s tím nepřišly automobilky už dřív.

Setr
22. srpna • 9:50

Všechno je to o ceně a kupní síle. Přesněji o schopnosti a ochotě zaplatit dražší auto, na kterým výrobce víc vydělá. Ta doba nastala. Kategorie crossoverů přináší negativní pokrok v jízdních vlastnostech, ve spotřebě, v obestavěným prostoru, v bezpečnosti, prostě ve všem. Nejdůležitější je ale ten zisk, marketing spolehlivě funguje, takže máme dobu crossoverovou. O SUV nemluvme. Většina jich není schopnější projet terénem, než běžný auto nízký stavby. Pokud jde o pravé SUV, jde o zcela jinou kategorii (hlavně cenovou) vozů.

nemám jméno
21. srpna • 17:21

Ale přišly. Říkalo se tomu MPV...

HH1982
21. srpna • 18:59

To je fakt. Ale většina MPV byla tak hnusná, že to nikdo moc nekupoval když nemusel :D

Joe Doe
21. srpna • 11:18

Presne tak, moj nebohy 70 rocny svokor si prakticky do smrti uzival Maximu V6 z roku 1999 - a ta bola velmi nizka.

Burešek
21. srpna • 11:17

To jsi nikdy neviděl starého člověka, jak se pracně souká z nízko položené sedačky u běžného auto? Pro ně je tento typ auta s vyšším posedem výrazně komfortnějšíí. Jediný, co je tady neužitečný, jsou ty tvoje "rádoby chytré" myšlenky.

mpolan
21. srpna • 12:52

Viděl jsem víc, než ty si umíš vůbec představit. A třeba i to, že takhle se soukající člověk se pak stejně souká i do toho SUV, protože má problém s celkovou hybností kloubů. SUV ho nezachrání.

Mirror
21. srpna • 14:55

Už jsem to tu psal. Můj devadesátiletý děda není schopen sám vylézt z mého luxusního sedanu. Sedačka je tak nízko a je v ní tak utopený (nikde žádné madlo), že bez pomoci nemůže vylézt. Taky mi o tom autě naposledy řekl, ač je jinak velmi slušný - "to je auto na hovno".
Naproti tomu do mého SUV vleze i vyleze sám. To je má realná zkušenost. Ne jak ty tvoje kecy o hovně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
22. srpna • 7:53

No vidíš. A můj stejně starý děda se bez problémů poskládá do obyčejného malého kombi, a stejně bez problémů z něj vyleze. O věku to opravdu není.
A už vůbec to není důvod obhajovat plošné šíření SUV, protože tolik starých a nemohoucích zase v populaci není.
Tak se zase uklidni, ty hovno.

čert
22. srpna • 11:50

Když už tady lustrujeme příbuzné, tak dám taky jednoho k dobru. Mému tchánovi byly samonavíjecí pásy krátké. :-))

Mirror
22. srpna • 8:49

Lhaní ti jde dobře ty zelená gumo. B-]

mpolan
22. srpna • 8:52

Zdechni, hloupé zvíře.

Mirror
22. srpna • 9:26

Náznak sebereflexe? To tě musím pochválit. B-]

R
21. srpna • 17:21

Souhlas, a kdyz je žena která ma treba 1,60m tak taky lépe vidí...tím nechci říct, ze by tyhle dámy měly jezdit v X7 :-D

Burešek
21. srpna • 17:28

Pokud jezdí žena v X7, často to není "dáma" :-))

Burešek
21. srpna • 17:30

Spíše taková žena, která ví že ji "má" a ráda "dá" :-D

Burešek
21. srpna • 13:17

Tak jednak nevidíš rozdíl mezi SUV a Crossoverem. A taky asi nemáš reálné zkušenosti například s někým, kdo je po operaci kyčelních kloubů. Zrovna tam je potřeba zajistit vyšší posed, který se přibližuje sezení na běžné židli.

soukana prace
21. srpna • 12:11

Fakt, ze se nekdo pracne souka do sedacky bezneho auta, jeste nezaklada duvod k tomu, abychom se domnivali, ze do SUV ci crossoveru se bude soukat bezprace. Dokonce jsem na vlastni ocale videl starce i starenyi majice problem vysplhat do SUV. Tohle se ovsem zastancum hypotezy "SUV pro stare" nehodi do kramu a tak se to povazuje za politicky nekorektni tema. :-P

přitakávač
21. srpna • 12:33

nesouhlasí ti, co nemají vyzkoušeno;-)

kantuna
21. srpna • 10:55

To bylo řečí, jak jsou odporný přední světla u Jeep Cherokee. Nyní má toto vozítko světla stejná a zdá se všechno v pořádku.

Atomas
21. srpna • 9:29

Myslím, že u těchto vozů nebude 1.5 TSI do města vhodný. Pokud má ACT, tak při vypínání válců bude docházet ke značné karbonizaci a u těchto aut patrně nelze předpokládat častý dálniční provoz. Tento motor bych tedy nebral. A tak zbývají tříválce, což také není výhra.

Hulvát
21. srpna • 10:08

Karbonizace souvisí s nekvalitními palivy. Benzina před rokem, dvěma upravila aditiva a to i do obyč. efekty 95 tak, aby se motory nezanášely. Kdo tankuje kvalitní palivo, není třeba se bát. To je jako se vším. Když natankuješ, aby jsi ušetřil, budeš mít ušetřeno, ale...

HH1982
21. srpna • 10:27

No, aditiva moc nepomohou, protože je v dnešních přímovstřicích bohužel pár míst, kam se vůbec palivo nedostane - takže se tam karbon vesele tvoří. Předcházet karbonizaci lze především stylem jízdy. Lepší palivo pomůže (hlavně se nezanáší vstřiky), ale situaci třeba s karbonem na ventilech moc neřeší. Taky beru lepší benzín a vlastně poslední rok už jen Vervu - ale to hlavně z toho důvodu, že nemá klasickou bio složku, ale bio nové generace, které na sebe neváže vodu a "nelepí". Motor držím v otáčkách, pokud někdo jezdí podle počítače, kdy mu to radí řadit při km/h na šestku a courat se na 1300 otáčkách a při potřebě akcelerace ani nepodřaďovat, tak si motor odrovná daleko dříve. Nejmutnější je, že k takové jízdě mě nabádali přímo dva prodejci u Škody, kdy jsem podle nich auto při 1800 otáčkách už zbytečně týral (1.0TSI 85kW) a měl jsem tam mít už dávno zařazeno na vyšší stupeň. Pokud takovým stylem předvádí ten tříhrnek zákazníkům, tak se nedivím, že ten motor nenávidí polovina republiky - pod 2000 otáček je ten motor totiž celkem tragédie.

Atomas
21. srpna • 10:47

Naprostý souhlas. A neprospívá tomu rovněž recirkulace výfukových plynů... Lze tak konstatovat, že ve své podstatě je motor 1.5 TSI značně nevhodný pro jakákoliv vozidla...

Q
21. srpna • 13:01

Mluvilo se o tom, že ty novější motory TSI budou mít recirkulaci pomocí výfukových ventilů a nikoliv pomocí sacích, a to by mělo zanášení sání zamezit.

HH1982
21. srpna • 11:26

Tak ty dnes už neprodávané 1.2 a 1.4 TSI klasický EGR neměly. 1.4 uměla pouštět trochu spalin zpět do sání přes ventily, takové vnitřní EGR, které ale nedělá tolik paseky jako to klasické. A chovalo se to takhle hlavně při "ekonomické" jízdě. 1.2 to myslím neuměla, ta spaliny nikam nepouštěla, ale nevím to jistě. Ty výkonější 1.4 měly ještě variabílní časování i na výfukové straně a tipnul bych si, že 1.5TSI bude vycházet právě z nich - takže opět tam není klasické EGR, ale řeší se to různých časováním ventilů, kdy sací mohou být otevřeny ve fázi výfuku. Ono to takhle mají ale snad všechny dnešní motory, takže si člověk moc nevybere. U té 1.5 bych se bál hlavně toho vypínání válců - je to řešeno takovýma elektronicky ovládanýma válečkama, které se zakousávají do posuvníků na klikovce. Asi bych to nechtěl v autě, které si budu nechávat i po záruce. Jedné známé se to pokazilu už u 1.4 (měly to silnější verze 110kW v posledních letech výroby), oprava kolem stovky - což moc nepotěší. Za ušetřených třech deci paliva na sto ten strašák asi nestojí. Navíc má ta 1.5 i spoustu dalších vychytávek, které jsou tak nějak nevyzkoušené - třeba nemá klasickou ocelovou vložku válců, ale má válec řešený jako součást bloku, zpevnění válce je řešeno nanešením pevné vrstvičky kovu plasmou. Z toho důvodu je pro mě momentálně jediný +- spolehlivý benzín od koncernu 1.0TSI a jelikož to není zrovna motorizace, z které bych měl ohromnou radost (zvukový projev, použitelné pásmo otáček) a bral bych to spíš jako celkem funkční, ale nezábavnou záležitost, tak jsem srašně rád za to, že jsem loni jako srab bojící se "nového" vzal 1.4TSI 92kW, se kterou jsem naprosto spokojený - vyzkoušený motor, žádné vypínání válců, ocelová vložka válců, která se "neloupe". Hlavně při srovnání s tím 1.5 ta 1.4 tak nějak jede líp i v nižších (2000-2500) otáčkách, u 1.5 je tam taky pocit takového gumového plynového pedálu, reakce je nějaká pomalejší, celkově mě ten motor bavil při zkušební jízdě daleko méně než 1.4. V příštím autě pro manželku přistane asi ten litr, u toho se spolehlivosti nebojím a svoji službu odvede a manželka za volantem zábavu nepotřebuje :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
21. srpna • 12:56

Já jsem byl ještě větší srab, bál jsem se, že by i do 1.4 TSI 92 kW mohli montovat filtr pevných částic, tak jsem ji raději koupil už dva roky zpátky.
Uvidíme do budoucna, jak na tom budou se spolehlivostí ty 1.5 TSI. Zatím se u nich mluví o cukání při rozjezdu.

HH1982
21. srpna • 18:44

No, kvůli absenci filtru jsem s tím taky spěchal. Sice ze začátku převažovaly obavy ze spolehlivosti / dražší údržby, což teď po čase a naštudování té problematiky už neřeším, ale spíš jde o to, že po zkušenosti s motory 1.0TSI bez filtru a 1.0TSI s filtrem (obě papírově 85kW) se mi prostě zdá, že ten motor bez filtru líp jel - lepší odezva. U vyzkoušené 1.5TSI mi taky přišlo, že je to nějaké gumové ten motor.

mpolan
22. srpna • 7:51

Samozřejmě, že jede líp. Filtr je jen další ucpávka v systému, u tak malého motoru to celkový projev zase utlumí.

R
21. srpna • 17:18

Ja jsem taky srab a proto mam 2.0tfsi 140kw 2018 bez filtru B-]:-)

Nem
21. srpna • 10:00

Pokud někdo jezdí výhradně jenom po městě, tak je pro něj cokoliv silnějšího než základní 1.0 TSI nesmysl. A pokud někdo jezdí ve městě i mimo, tak 1.5 je ideální motorizace.

Karlos
21. srpna • 16:20

Pokud někdo jezdí pouze ve městě, tak pro něj není vhodný žádný motor s turbem.

nemám jméno
21. srpna • 17:14

TCE 0.9 ano

HH1982
21. srpna • 18:56

S tím 0.9TCE je to dobrý postřeh, nepřímovstřik by městu měl odolával lépe. Vyloženě do města jsou ale stejně lepší atmosféry, pokud se má člověk pořád rozjížděch s malým turbomotorem, tak je to otrava. Do města ideálně nějakou 1.4 atmo - ta sice dostane hned za městem napráskáno od prvního litrového trojhrnku a na dálnici se taky naprosto nehodí, ale do města je to příjemnější motor.

HH1982
21. srpna • 9:21

Opět ty nesmysly s menším rozvorem oproti Scale v článku. Rozvor je naprosto shodný! A s DSG to chce umět jezdit - hlavně to chce zapnout režim Sport, kdy se ta převodovka začne chovat normálně a drží motor stále nad 2000 otáček. V normálním režimu je to přidušenina naprogramovaná na testy emisí a chová se tragicky.

Jan Mička
21. srpna • 17:43 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,rozvor není shodný. Vycházíme z oficiálních informací ze stránek Škody.Honza

HH1982
21. srpna • 18:28

A i pokud by tam ten rozdíl cca jednoho centimetru byl, tak komentář redaktora "V něčem bych ale Kamiq trochu poškrábal za ušima víc než Scalu. Díky kratšímu rozvoru se lépe stáči do oblouku..." mi přijde lehce úsměvný. Že by ten centimetr udělal takový rozdíl?

HH1982
21. srpna • 18:23

Hodnoty se bohužel různí i v ofic. materiálech Škody. U obou modelů jsou schopní napsat do různých materiálů 2639, 2649 i 2651mm. Mají v tom chlapci asi trochu binec...

petr r. (petrumr)
21. srpna • 19:09

stačí jiné rameno nebo držák silentbloku aje ztoho jiný rozvor, vzpomente si třeba jak se do fábie dávali ty hliníkoví držáky silenbloků ze seata.

HH1982
22. srpna • 0:13

Tak ofiko materiály by snad měly vycházet z nějakého auta spočítaného na počítači a je úplně jedno, jestli tam v reálu u každého kusu bude nějaký milimetr rozdíl - to je klidně možné. Spíš si myslím, že to Škoda trochu dodrbala tím, že natáhli malou pratformu MQB A0 víc než je rozvor Golfa na větší platformě MQB A1 - když pominu ten nesmysl něco takového vůbec udělat (ale ono je to prostě tak nějak ve stylu Škody plácat velké krabice na malé podvozky), tak si myslím, že tím VW pěkně nasr.li, takže třeba do ofic materiálů muselo občas to "menší" číslo, které je kupodivu na milimetr shodné s tím rozvorem Golfa... A pak se občas objeví ofic. informace, kde je rozvor o centimetr větší... Celé mi to přijde trochu podivné a docela úsměvné.

Kamil
21. srpna • 14:57

Ono ja treba mam rad automaty a da se rici, ze jsem na ne zvykly (hmd). Ovsem jizda s DSG je opravdu trosku specificka. DSG je prave duvodem, proc se na stara kolena opet preucit na manual. Jsem s tim jednou jel v O2 2TDI, nic nic, skub ho. HDM je proste HDM a mrzi me, ze jej zatvrzele nenabizeji.

pacho
21. srpna • 17:28

obzri sa po inej značke, a by si nebol bol prekvapený, koľko aut predávaných v europe má hydromenič, a môžem potvrdiť, že kvalitný.

HH1982
21. srpna • 18:26

Hydroměnič nikdy nedá takový zážitek jako dvouspojka. Do města je ale rozhodně lepší. Docela slušné hydro v autech za rozumné ceny teď dělají u Peugeota.

Joe Doe
21. srpna • 22:18

Neda? Tak si skus Mazdu 6 s automatom. Ten reaguje rychlejsie ako mnohe dvojspojky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
21. srpna • 23:08

prdlajs, stačí se podívat do tabulek jaké má Mazda zrychlení s manuálem a jaké s HDM, manuál je u Mazdy vždy o parník rychlejší, u dvojspojek to bývá naopak, dvojspojka je buď stejně rychlá jako manuál nebo nepatrně rychlejší než manuál.
Pro příklad G165 v Ma6 má s manuálem zrychlení 9,4 s HDM 10,6, takže ten HDM je zoufale pomalý.

HH1982
21. srpna • 23:06

Hmm, tak to teda asi vážně ne. HDM se na DSG opravdu nechytá.

Hulvát
21. srpna • 20:02

Končí, plánují přejít taky na dvojspojku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HH1982
21. srpna • 23:54

Vždyť teď mají ten nový osmistupeň, který se začal osazovat celkem nedávno...? Tak asi je k tomu tlačí ty nesmysly EU, kdy tyhle různé variace na hydroměniče, CVT apod. budou mít tu spotřebu vždy vyšší než manuál nebo dvojspojka :-/ Je škoda, že nebude možnost výběru.

Hulvát
22. srpna • 9:55

Údajně by měli začít v r. 2022, vyrábět to bude nějaký Punch Powertrain (neznám). Podle mě ustupují z více důvodů. Emise, spotřeba a hlavně výrobní náklady. Cena příplatku za základní dvojspojku je 40tis a půjde ještě níže.

kecal
21. srpna • 8:47

jestli bude tak poctivě vyrobený jako karoq, tak potěš koště ... a to se na to ještě čeká. nerad haním, ale škodovky jsou dobrý jen do fleet, tam kvalita, servis nikoho netrápí, odjezdit a prodat nějaké ovci, která si pak myslí, že má stejnou káru, jako ten menedžr vodvedle:-D

Hyundai Genesis YES!👍
22. srpna • 22:04

Menedžr, který jezdí v autě značky pro socky - škodůvce, není skutečný menedžr, ale chudák.

HH1982
22. srpna • 23:31

Já mám spíš ty zkušenosti, že Škody (sám tedy Škodu nemám) vlastní i majitelé fabrik nebo nemovitostí na pronájem v hodnotě desítek milionů. BMW apod. jsou vidět hlavně před byty ve městě, kdy ta chuť machrovat je taková, že ti ubožáci radši platí úvěr na auto a plácají se v králíkárně 2+KK jen aby prostě před mekáčem v sobotu vypadali "dobře"... Ale tvůj sen o autech pro ne-socky Ti brát nebudu, stejně jako pohled na svět. Někomu se to pozlátko prostě musí prodat a zoufálců s emoční inteligencí na bodu mrazu je stále dost, takže no problemo. A když nejsou prachy na nové, tak se koupí nějaký starý bavor se šestiválem za cenu sady lepších pneumatik - to pak teprve roste všem těm Bondům z esóesek sebevědomí. Jen chce pořádně přebrat to co zbyde po cikánech...

Hyundai Genesis YES!👍
23. srpna • 11:41

S Bondy z esóesek a ubožáky s úvěry na BMW bydlících v králíkárnách souhlasím. I takoví jsou mezi námi a je jich většina. To ale není můj případ. Řadím se do tebou zmíněné první skupiny, ale s tím rozdílem, že by mě ani ve snu nenapadlo pořídit si auto od mainstreamové značky (škodovky, VW,...) ve kterém jezdí běžná populace (myšleno "socky") od studentů, důchodců a zaměstnanců až třeba po vrcholné zaměstnance nadnárodních společností u nás působících, které těmto vrcholným zaměstnancům (ředitelům) nedovolí nakoupit taková auta, ve kterých by si nepřipadali jako ty "socky". A ne, nemusí to být jen BMW, Audi, MB nebo rovnou RR. Je tu spousta jiných luxusních značek, které vyrábí v mnoha ohledech zajímavější auta (Genesis, Infinity, Lexus atd).

Ignác
23. srpna • 16:15

Slovo cocky používají lidé, kteří se neumějí postarat. A tvrdit o sobě, že jsem inteligentní znamená, že by jsi si přál být inteligentní. Z dlouhodobého vypisování mi připadáš jako prodavač hyundaie ve věku do 25.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hyundai Genesis YES!👍
23. srpna • 20:20

Plácáš tu jen nesmysl za druhým. Se značkou Hyundai nemám nic společného. Jen jsem hrdým a nadmíru spokojeným majitelem jeho aut, včetně luxusních. A už vůbec nejsem takový cucák jak si naivně myslíš.
O nějakých tvých cockách jsem nenapsal ani slovo.

hanz
27. listopadu • 15:38

Hyundai Genesis YES! tak jestli jezdíš touto značkou potěš koště. Možná se ten tvůj Hyundai sere víc jak škoda!!! Holt někdo se chytí na barevný tlačítka a ostatní pitomosti a pak si myslím že má vlajkovou loď! Ono si stačí přečíst fórum o této značce a ihned člověka přejde chuť na to aby si takový auto kupoval. Nehledě na to, že jsem jedno měl a už nikdy Hyundaii a KIA////

Ignác Patočka
22. srpna • 22:11

Ano, vymyslel jsi co nejdůmyslnější plivanec a teď se ti bude hezky spát, dobrou noc.

Thomas
22. srpna • 22:39

To není žádný plivanec, ale svatá pravda, prostě realita. Škodovka je jen podřadná automobilka, která nevyrábí ani luxusní segment, navíc je vlastněná jinou značkou, zkrátka neoriginální výrobce.

HH1982
22. srpna • 23:23

RR, Porsche a třeba Lamborghini? Ubožáku, doklepej se zítra na vrakáč, třeba tam za basu piv něco dostaneš, ať se sedneš po dlouhé době za volant...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thomas
23. srpna • 7:22

:-D Luxusní segment nevyrábějí i jiné značky. Mně k maximálnímu pohodlí úplně stačí Genesis G90, zakoupený samozřejmě nový. Takže s tím tvým vrakáčem jsi se jen pěkně ztrapnil.:-P;-)

Thomas
23. srpna • 7:24

...vyrábějí...

Ignác Patočka
22. srpna • 22:59

Jsi psychiatricky nemocný. Poruchy tohoto druhu jsou ve společnosti celkem časté, není to nebezpečné, jen tě tvůj vlastní stav může obtěžovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thomas
23. srpna • 7:23

Psychiatricky nemocný? :-D:-D:-D To jsi možná ty, když ani nevíš, že to neexistuje.
Jinak je vidět, že jsi fanatický škodovkář, který je přesvědčený, že lepších aut a značek není.
To je diagnóza. Tak si sni ten tvůj naivní sen dál. ;-)

Hulvát
21. srpna • 9:04

Servis má Škoda v rámci konkurence spíše celkově lepší než horší. Jestli hodnotíš kvalitu podle úrovně vnitřních materiálů a povrzávání, tak je to podprůměr. Ale furt jim (narozdíl od jiných) lícují na plastech a karoserii přesně spáry a celkově je vůz sestrojen kvalitně, trvanlivě. Tlačítla start/stop, line assist mají po ruce pro snadné vypnutí po nastartování.

Lord Owl
21. srpna • 13:49

no škodovácké "proslulé" tlačítka start/stop jsou opravdu na hulváta (nutnost po každém startu deaktivovat)... To jestli jsou na dosah, už předpokládám má konkurence vyřešeno, protože neznám jiné auto, které by mělo start/stop/čudl např. v zavazadlovém prostoru.

pacho
21. srpna • 17:26

keby bol s&s spracovaný solídne, a nie len tak aby sa splnila podmienka EU a výrobca na tom ušetril , netreba riešiť vôbec vypínanie s&s. Aby som bol konkrétny, štartovanie reverzným altelnátorom = okamžité štartovanie, pomocná baterka, ktorá pomáha pri rozbehu (tzv milhybrid) a hlavne dobre odladený SW, čiže, keď beží klimatizácia, alebo je menej ako 6°, nezohriatý motor, proste motor nevypne..... vtedy je fakt zbytocne riešiť s&s.

Jarda
21. srpna • 15:51

Dedikovane Start/stop tlacitko v okoli radici paky je jedna z tech lepsich variant, nektere znacky to mivaji utopene v menu pocitace.
Nemoznost trvale deaktivace je podminka EU, takze to si musi kazdy dobastlit sam - vyrobci to neumoznuji podminky homologace.

Burešek
21. srpna • 17:21

Přesto tu bude Lord Owl všechny přesvědčovat, že je to záležitost jen té hnusné Škodovky a nikdo jiný systém Start/Stop nemá :-D:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lord Owl
22. srpna • 11:05

Vím že to mají i jiní, co ovšem není pravda, je že by podle EU musela mít všechna auta deaktivaci start/stopu povinně vypínatelnou (nutnost to znovu deaktivovat).
Viz článeček zde: http://dfens-cz.com/start-stop/...
Jedná se o vrcholnou drzost výrobců a papežské odvolávání se na neexistující vynutitelné předpisy EU.
Takové výrobce proto nepodporovat a nechat je pochcípat na hlubokou orbu !!!!

Hulvát
21. srpna • 13:55

Některé vozy to mají skryté u volantu, u některých to musíš hledat na tabletu. U VAG nahmatáš i po slepu.

Yearling
21. srpna • 8:23

...saháme po tříválci 1.0 TSI s převodovkou DSG a vyrážíme z letiště směrem k zelené krajině. Právě tato verze by mohla zákazníky zajímat nejvice, protože má tak akorát výkonu a automat se do města hodí...- 3 válec bude zákazníky zajímat nejvíce ne proto, že má dostatek výkonu, ale proto, že podstatně lepší TSI 1.5 (4 válec) je o dost dražší. No a co se toho DSG týká. velmi silně pochybuji, že automat bude českého zákazníka zajímat nejvíce.

hanz
27. listopadu • 15:30

Yearling a kde jsi na to přišel že 1,5TSi je lepší motor? Myslím, že o tom víš leda tak, prd!!!
Raději tříválec , který vážně dobře jede než 1,5 kde byl problém od začátku. Možná za nějaký rok až ji konstrukčně upraví jako dříve 1,2TSi ale do té doby se spíše ten motor přestane prodávat.

Jarda
21. srpna • 11:00

Tohle je auto pro duchodce, a prekvapive tam posledni dobou sleduji docela posun k automatickym prevodovkam, zvlast u tech soudnejsich;-)

Marek71
22. srpna • 14:34

Tady jedna zkušenost s DSG ve městě. Je to teda 1.5 TSI, ale nemyslím, že v litru se bude chovat nějak zásadně jinak:"Scala nebyla jen žíznivější, ale popojíždění ve městě s ní bylo i mnohem nepříjemnější. Právě tady se nejvíce projevilo tolik diskutované cukání motoru 1.5 TSI. Ano, po městě a ještě v kombinaci s automatickou převodovkou se dá zejména při parkovacích manévrech psát o cukání. Naopak popojíždění převážně na elektřinu s hybridem je krásně plynulé, vláčné a přesné."Je to ze srovnání Scala vs. Corola hybrid:
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/skoda-s... ...

Jarda
3. září • 9:13

Corola ma AFAIK variator. 1.5 vzhledem k cene asi nebude mezi duchodci tak moc rozsirena :-)

Marek71
3. září • 9:28

Corola hybrid má eCVT, není to variátor. Chování je ale podobné variátoru, je to ale podstatně konstrukčně jednodušší a méně náchylné na poruchu.Mě šlo jenom o srovnání eCVT a DSG jako automatické převodovky. Jestli na ni nějaký důchodce mít bude nebo ne, není podstatné :-)

Joe Doe
21. srpna • 8:54

85 kW a automat je pri skodovke s hmotnostou 1251-1409 kg 'tak akorat vykon' s prevodovkou do mesta.Pri konkurencnych modeloch je dany vykon nedostatocny a automat zbytocny luxus, za ktory si cesky zakaznik v tejto kategorii odmieta priplatit.

Haunter
21. srpna • 13:04

Ano, ten motor max. do Rapia. I tam když do 88kW 1.0TSI sednou 4 lidi, jde to oproti dvěma. Když řidič jede sám je to OK.

Joe Doe
21. srpna • 15:21

"Když řidič jede sám je to OK."Jasne, ved v sluzobakoch malokedy jazdi viac ako jeden clovek. A Skodovka zije z fleetov.

Archer
21. srpna • 15:36

Služebákem technických služeb s polepem ano, všechno ostatní je k osobnímu užívání. Zkoušel jsi novou corrollu 1.8 hybrid? Je tam nějaká změna proti starší generaci?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
21. srpna • 22:16

Zatial nie, ale mam v plane. Hoci nemam dovod menit, za 4 roky a 75 tisic km som okrem oleja a filtrov nemenil nic, zaruku mam este rok, tak naco :)

Archer
21. srpna • 22:48

Jasně, to jen jestli nááhodou.

petr r. (petrumr)
21. srpna • 16:18

je, starší verze neměla hybrid a je to nová platforma.

Hulvát
21. srpna • 8:59

Těšil jsem se na test, jenže to svěřili Kaderovi. :-/

petr r. (petrumr)
21. srpna • 8:36

Uvidíme časem, ale škodovka se v chudých částech republiky vytrácí a nepomůže ani ten servis, který je v každým městečku.

Burešek
21. srpna • 11:10

Však Škodovka už dávno není auto pro socky. Ti jezdí v Báčii nebo 20 let starém BMW. Pak je z nich teprve ten správný vesnický King B-]

Karel
22. srpna • 16:21

Jestli von se vesnickej king nepovozí v tom 20 let starým BMW podstatně líp a pohodlnějc než v nový Škodovce ...

Ignác Patočka
22. srpna • 16:53

Jj, celý Balkán a jim podobné kultury se vozí podlnějc než v nový Škodovce. To jen vymaštěnci si kupují zbytečně nové vozy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
22. srpna • 19:24

Aha, a ony se někde vyrábí ojeté vozy? Pouč nás.

petr r. (petrumr)
21. srpna • 11:56

možná máš pravdu, socky umějí počítat a raději koupí auto u konkurence, nebot ten servis škoda i když je nablízku není pro každýho. I ti co mají škodovku v práci, si kupují domů jinou značku, proč asi? A ještě k tomu bmw, proč asi nejezdí 20 let starou škodovkou a jezdí bmw?

Burešek
21. srpna • 12:17

Přece proto, že KING z Horní Dolní musí mít jedině BMW a čepici kšiltem dozadu, to nevíš???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
21. srpna • 17:48

Hmm, a když to úplně otočím, tak ten KING z Prahy má co?

petr r. (petrumr)
22. srpna • 9:33

šak burešek píše o praze a o bmw veteránech co neměly opěrky hlavy, nebot s opěrkou nedáš kšilt dozadu. Na vesnicích veteráni nejsou.

.
22. srpna • 12:05

:-D

kantuna
21. srpna • 11:21

Většina jak říkáš socek jezdí v ojeté škodovce za 100.000 Kč nebo 200tis.Myslí si ale, že jsou lepší než ti v Dacii za 100 nebo 200 tis.

komik
21. srpna • 13:15

Bohužel mám zkušenost, že sociálně slabší chtějí hlavně hogo-fogo a tak jezdí v autech na leasing (ať nových nebo ojetých). Průměrně vydělávající, inteligentní lidé si vyberou co se jim líbí a úplně neřeší značku (nebo si vyberou nějakou sympatickou). Lidi, co jezdí v Dacii si auto převážně kupují za své a převážně cash. A proti Kamiqu bych si osobně raději vybral Duster s 1.3 tce - 130hp za 365.ooo se 4 válcem...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Burešek
21. srpna • 17:19

Duster se hodí na ježdění do lesa, tam má navrch. Ale na komfortní ježdění po městě a okolí má rozhodně navrch Kamiq.

petr r. (petrumr)
22. srpna • 9:30

co je dražší není vždy lepší a tak stím dusterem bych byl opatrný- město, les je jeho revírem.

Burešek
21. srpna • 12:15

Tak to se běž někdy postavit před sociálku v den dávek, ať ze konečně dozvíš, v čem jezdí socky. Rozhodně to nejsou ojetý Ovce...

Burešek
21. srpna • 8:08

To zas bude v diskuzi nablito :-))

Jirka.
21. srpna • 8:19

Už bliju nad takovým hnusem. Na těch sedačkách v koncernu se nedá sedět a mnoho dalšího. Tuhle jsem viděl coupe vw z roku 60 70 nevím přesně, i vzadu to mělo krásná polstrovaná měka tlustá sedadla a ne jako dneska 2 cm molitanu a dost.

hanz
27. listopadu • 15:25

Pochybuji že jsi někdy v tom seděl, že máš takový kecy

Haunter
21. srpna • 12:59

Třeba žena si je vychvaluje, v Rapidu lepší než v Octavii 2005. A to má problémy se zády a za poslední 3 měsíce najela 7000km.

Jirka.
21. srpna • 14:41

Vychvaluje se to dobře když se ne vyzkouší lepší. Já jsem ZTP se záda má a jen kůži, neboť ty sedadla jsou tlustý 20 30 cm a ne látka 10 cm a tvrdy

.
21. srpna • 17:46

Píšeš hlouposti. Na cestování jsou nejlepší tuhé sedačky, žádný francouzský křesla. To je to nejhorší. Možná tak kolem komína. Momentálně mám v posledním VW sedačky které ani po několika stech km neunaví.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marex
25. srpna • 15:50

To je jako napsat, že nejlépe se spí na tenké karimatce :-D Jasně najde se několik chabrusů na záda, kterým tvrdé sezení / ležení dělá dobře na ty dorasované záda, ale za mě velké díky Francouzům za jejich extra pohodlné sedačky. I Japonci mají pohodlnější sedačky, než ty koncernové pryčny, kterým říkají honosně sedačky :-D

Karel
22. srpna • 16:19

Tuhý sedačky možná, ale když je tuhý i odpružení celýho auta, rázem se ocitneme v žebřiňáku, kterej z nás vyklepe duši. Specielně na českejch tankodromech. A každej nechce jezdit v tuhým sporťáku. Kór s litrovým pajdou pod kapotou.

mpolan
22. srpna • 7:48

Možná pokud jsi rozteklý, sulcovitý metráček.
Z trestných lavic Škodovek a VW lezu po 200 km rozlámaný a unavený. Z křesel francouzských aut odpočatý a v pohodě. A je jedno, zda sedím vpředu, vzadu, za volantem či jako spolujezdec, všude je to stejné. A čím novější Škoda, tím horší mi to připadá.

qwertz
22. srpna • 8:33

Tak buďte rád, že si to francouzské auto můžete koupit a smiřte se s tím, že někdo jiný preferuje "trestnou lavici" ve škodovce.;-)

mpolan
22. srpna • 8:50

Mně jsou preference ostatní vcelku u prdele. Ohrazuji se proti kategorickému a všeobecnému tvrzení předřečníka, kdy "na delší cestování jsou vhodné tvrdé sedačky".

.
22. srpna • 12:03

To ale nikdo netvrdil, nauč se číst. Tuhé a tvrdé je rozdíl. Mimochodem mám 185/85. :-)

mpolan
23. srpna • 18:02

Aha, my budeme slovíčkařit. Tak jo, to je skvělá základna pro debatu.

Jirka.
22. srpna • 1:41

Tak já seděl a jezdil kůže Honda accord coupe 3.0 legen Honda jeep wj. A nejlepší byly v jeepu. Za dva roky doma snad přistane dodge ram v kůži. Tím chci říct sedněte si i do jiných aut kůže než je koncern a Němec celkově.

qwertz
22. srpna • 7:17

Kůže je totální hnus sám o sobě. Sedět na takovém povrchu je utrpení. (Ano i v prémii)

Marek71
22. srpna • 14:30

Je to věc preferencí, ale napsat paušálně, že kůže je hnus, je blbost. Já jsem najezdil stovky tisíc km v látce a teď posledních cca. 150 tisíc v kůži a už bych látku nechtěl, kůže je pro mě lepší. Samozřejmě, ke kůži patří v zimě vyhřívání a v létě ventilace, bez toho je to jenom takové poloviční :-)

Pavel
22. srpna • 6:20

Jiříku, seděli jsme. U tebe se jedná o diagnozu.

Josef Buřt
21. srpna • 8:02

Nádherný poctivý kus auta,který udělal velkou radost celé koncernové redakci!

Karcher Tool
23. srpna • 21:00

Jo udělal radost, opravdu Kamiq působí dobře. Jsem rád, že i v ČR umíme vyrobit slušné auto B-]

martin
21. srpna • 17:47

Fakt poctivy kus auta, s tou jednolitrovou trojvalcovou parodiou pod kapotou. :-D :-D :-D

Josef
25. srpna • 14:55

Čemu se divíš? Vždyť už v nadpisu je uvedeno, že se jedná o "kus auta". Bude zajímavé, až se v nadpisu článku objeví, že se jedná o "celé auto" nebo prostě o "AUTO". To ale určitě nebude článek o Kamiq a cena diskutovaného "AUTA" bude též jinde...:-)
Ještě poznamenám, že ten "doplněk" "poctivý" v nadpisu znamená, že zákazník zaplatí "poctivé" peníze i když se jedná o jen "kus auta".;-)

Kamil
21. srpna • 14:52

Jmenuje se skoro jak ja B-] V Bordo barve, nebo jak byl Forman Solitaire s 1.5 bych to aj bral. :-)

stealth01
21. srpna • 13:55

Buď jsi masochista a čteš si, co se ti nelíbí v rámci této úchylky.
Nebo se snažíš naprosto marně někoho přesvědčit, ze by neměli Autorevue číst.
Nebo ti dělá dobře sledovat reakce pod tímto nesmyslem. V každé ze tří uvedených možností se jedná o vyšinuté chování.
Poznámka pro tebe: Ne, nejezdim olitanou Fabií.

qwertz
22. srpna • 7:16

To jsou takoví ti frustrovaní jedinci, co mají spoustu volného času, nízké sebevědomí a tak si dopřejí trochu toho chlapáctví pivními řečmi na autorevueB-]

logika
21. srpna • 8:38

Pokud je tam poctivý kus auta, tak se nabízí logická otázka, které další kusy toho auta budou asi ty nepoctivé? ;-)

Burešek
21. srpna • 8:09

Aby ti z toho nepraskla žilka :-O

seprana pranice
21. srpna • 11:57

Skodovka po maputaci kufru. B-]

Doporučujeme

Články odjinud