Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

.  |  06. 03. 2020 11:24

reklama pěkná..

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  06. 03. 2020 13:12

Spíš dobré auto...

Odpovědět  |   | 
Skodovak  |  06. 03. 2020 13:22

Vlastne proc ne ... Mini plnilo casto ulohy metsky stylovky. Na delsi cesty, rodinu apod. s tim nikdo moc nepocital

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  07. 03. 2020 15:40

Auto dobrý, ale pohon k ničemu.

Odpovědět  |   | 
vana  |  06. 03. 2020 11:25

Citace: " ...protože se přední kola musejí poprat s výkonem 135 kW a točivým momentem 270 N.m, umí docela tahat za volant...."

Pokud by se přední kola prala s pouhými 270 Nm, za volant by nikdy netahala. Vzhledem k faktu že všechna auta - elektromobily nevyjímaje - mají mezi motorem a hnacími koly redukční převod, je skutečný moment na kolech vždy několikanásobně vyšší než ta relativně malá hodnota udávaná pro hřídel motoru. Copak to odborný redaktor neví ?

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

děkuji za poznámku. Odborný redaktor to ví, proto v textu není uvedeno, že točivý moment na kolech je 270 N.m. Uznávám, je to špatná formulace

Hezký den,

Honza

Odpovědět  |   | 
vana  |  06. 03. 2020 12:03

Ok. Hodnota momentu na motoru totiž neříká prakticky nic o momentu na kolech, ani o jejich hnací síle. Je to vidět třeba ve srovnávací tabulce Mini Cooperu SE s jinými elektromobily na sesterském auto.cz. S přehledem nejvyšší točivý moment tam má Honda e (315 Nm), ale její zrychlení 0-100 je přesto nejhorší (samozřejmě vliv má i hmotnost apod)

https://www.auto.cz/mini-cooper-se-vstupuje-n... ...

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  06. 03. 2020 13:11

Zase bych tak nebral za slovo. Asi každý to pochopí. Pro přepočet by bylo potřeba zjistit otáčky motoru v dané rychlosti, otáčky kol a máte redukční poměr na převedení momentu. i3 jede max. 154km/h kola má r19 a motor točí max. 12000rpm. Tu to bude asi stejné.

Odpovědět  |   | 
vana  |  06. 03. 2020 13:57

No právě že to každý nepochopí. Potvrzuje to ostatně i ten mínus co jsem dostal

Odpovědět  |   | 
MM  |  06. 03. 2020 12:51

Neměl by ten článek být označen jako reklama?

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  06. 03. 2020 13:07

A to z jakého důvodu? Vypadá to prostě jako výborný BEV. Když někdo nešíří dezinformace, tak je to hned reklama? Například i3 je špičková technika. Znám několik majitelů a nedají na to auto dopustit.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  06. 03. 2020 14:12

i3.....je to sice vošklivý a neskutečnej kostitřas, ale jinak dobrý. Pokud tu samou technologii dají do Mini a ještě k tomu dopředu, nemám připomínky.

Odpovědět  |   | 

A proč proboha?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 03. 2020 00:27

Mělo. Pro srovnání váží to jako Honda Civic Type R a stojí to taky cca stejně (dle výbav). Akorát je to prcek pro dva do města s malým dojezdem, dynamika neodpovídá ceně a výměna baterek pak po pár zimách přijde na 1/4 milionu, což z ojetiny bude dělat nechtěný vůz.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

včera | Martin Jeník | 12 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 84 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šé…

Výňatek ze starého dokumentu nahlédne do výroby Felicie. Na posledních záběrech připomene i nedlouho poté zesnulého Ludvíka Kalmu.

21.  10.  2020 | | 21 N/A
Fuglevič Daniel
ŠkodaRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord
Nový Hyundai Tucson v prvním českém videu. Proháněli ho přímo v Nošovicích

Nový Hyundai Tucson v prvním českém videu. …

Nová generace Hyundaie Tucson se poprvé ukázala v polovině září. Výroba v Nošovicích oficiálně začne co nevidět, už nyní se ale můžete podívat na jeden z prototypů v prvním českém videu.

12.  10.  2020 | | 40 N/A
Mička Jan
NošoviceHyundai TucsonVideo