Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

14 komentářů

MM
6. března • 12:51

Neměl by ten článek být označen jako reklama?

Sir CHerokee
8. března • 0:27

Mělo. Pro srovnání váží to jako Honda Civic Type R a stojí to taky cca stejně (dle výbav). Akorát je to prcek pro dva do města s malým dojezdem, dynamika neodpovídá ceně a výměna baterek pak po pár zimách přijde na 1/4 milionu, což z ojetiny bude dělat nechtěný vůz.

petr r. (petrumr)
7. března • 7:34

A proč proboha?

Pepan
6. března • 13:07

A to z jakého důvodu? Vypadá to prostě jako výborný BEV. Když někdo nešíří dezinformace, tak je to hned reklama? Například i3 je špičková technika. Znám několik majitelů a nedají na to auto dopustit.

Nojono
6. března • 14:12

i3.....je to sice vošklivý a neskutečnej kostitřas, ale jinak dobrý. Pokud tu samou technologii dají do Mini a ještě k tomu dopředu, nemám připomínky.

vana
6. března • 11:25

Citace: " ...protože se přední kola musejí poprat s výkonem 135 kW a točivým momentem 270 N.m, umí docela tahat za volant...."Pokud by se přední kola prala s pouhými 270 Nm, za volant by nikdy netahala. Vzhledem k faktu že všechna auta - elektromobily nevyjímaje - mají mezi motorem a hnacími koly redukční převod, je skutečný moment na kolech vždy několikanásobně vyšší než ta relativně malá hodnota udávaná pro hřídel motoru. Copak to odborný redaktor neví ?

Jan Mička
6. března • 11:47 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,děkuji za poznámku. Odborný redaktor to ví, proto v textu není uvedeno, že točivý moment na kolech je 270 N.m. Uznávám, je to špatná formulaceHezký den,Honza

vana
6. března • 12:03

Ok. Hodnota momentu na motoru totiž neříká prakticky nic o momentu na kolech, ani o jejich hnací síle. Je to vidět třeba ve srovnávací tabulce Mini Cooperu SE s jinými elektromobily na sesterském auto.cz. S přehledem nejvyšší točivý moment tam má Honda e (315 Nm), ale její zrychlení 0-100 je přesto nejhorší (samozřejmě vliv má i hmotnost apod)https://www.auto.cz/mini-cooper-se-vstupuje-n... ...

Pepan
6. března • 13:11

Zase bych tak nebral za slovo. Asi každý to pochopí. Pro přepočet by bylo potřeba zjistit otáčky motoru v dané rychlosti, otáčky kol a máte redukční poměr na převedení momentu. i3 jede max. 154km/h kola má r19 a motor točí max. 12000rpm. Tu to bude asi stejné.

vana
6. března • 13:57

No právě že to každý nepochopí. Potvrzuje to ostatně i ten mínus co jsem dostal

.
6. března • 11:24

reklama pěkná..

Pepan
6. března • 13:12

Spíš dobré auto...

Kaa
7. března • 15:40

Auto dobrý, ale pohon k ničemu.

Skodovak
6. března • 13:22

Vlastne proc ne ... Mini plnilo casto ulohy metsky stylovky. Na delsi cesty, rodinu apod. s tim nikdo moc nepocital

Doporučujeme

Články odjinud