Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

.  |  06. 03. 2020 11:24

reklama pěkná..

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  06. 03. 2020 13:12

Spíš dobré auto...

Odpovědět  |   | 
Skodovak  |  06. 03. 2020 13:22

Vlastne proc ne ... Mini plnilo casto ulohy metsky stylovky. Na delsi cesty, rodinu apod. s tim nikdo moc nepocital

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  07. 03. 2020 15:40

Auto dobrý, ale pohon k ničemu.

Odpovědět  |   | 
vana  |  06. 03. 2020 11:25

Citace: " ...protože se přední kola musejí poprat s výkonem 135 kW a točivým momentem 270 N.m, umí docela tahat za volant...."

Pokud by se přední kola prala s pouhými 270 Nm, za volant by nikdy netahala. Vzhledem k faktu že všechna auta - elektromobily nevyjímaje - mají mezi motorem a hnacími koly redukční převod, je skutečný moment na kolech vždy několikanásobně vyšší než ta relativně malá hodnota udávaná pro hřídel motoru. Copak to odborný redaktor neví ?

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

děkuji za poznámku. Odborný redaktor to ví, proto v textu není uvedeno, že točivý moment na kolech je 270 N.m. Uznávám, je to špatná formulace

Hezký den,

Honza

Odpovědět  |   | 
vana  |  06. 03. 2020 12:03

Ok. Hodnota momentu na motoru totiž neříká prakticky nic o momentu na kolech, ani o jejich hnací síle. Je to vidět třeba ve srovnávací tabulce Mini Cooperu SE s jinými elektromobily na sesterském auto.cz. S přehledem nejvyšší točivý moment tam má Honda e (315 Nm), ale její zrychlení 0-100 je přesto nejhorší (samozřejmě vliv má i hmotnost apod)

https://www.auto.cz/mini-cooper-se-vstupuje-n... ...

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  06. 03. 2020 13:11

Zase bych tak nebral za slovo. Asi každý to pochopí. Pro přepočet by bylo potřeba zjistit otáčky motoru v dané rychlosti, otáčky kol a máte redukční poměr na převedení momentu. i3 jede max. 154km/h kola má r19 a motor točí max. 12000rpm. Tu to bude asi stejné.

Odpovědět  |   | 
vana  |  06. 03. 2020 13:57

No právě že to každý nepochopí. Potvrzuje to ostatně i ten mínus co jsem dostal

Odpovědět  |   | 
MM  |  06. 03. 2020 12:51

Neměl by ten článek být označen jako reklama?

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  06. 03. 2020 13:07

A to z jakého důvodu? Vypadá to prostě jako výborný BEV. Když někdo nešíří dezinformace, tak je to hned reklama? Například i3 je špičková technika. Znám několik majitelů a nedají na to auto dopustit.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  06. 03. 2020 14:12

i3.....je to sice vošklivý a neskutečnej kostitřas, ale jinak dobrý. Pokud tu samou technologii dají do Mini a ještě k tomu dopředu, nemám připomínky.

Odpovědět  |   | 

A proč proboha?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 03. 2020 00:27

Mělo. Pro srovnání váží to jako Honda Civic Type R a stojí to taky cca stejně (dle výbav). Akorát je to prcek pro dva do města s malým dojezdem, dynamika neodpovídá ceně a výměna baterek pak po pár zimách přijde na 1/4 milionu, což z ojetiny bude dělat nechtěný vůz.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A