S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mila  |  02. 07. 2020 15:19

Pane redaktorem, nemaže vám Mazda med kolem pusy? Není to náhodou tak, že je pro Mazdu výhodnější výrobit z 1 baterie 2 auta? Lépe se jí splní emisní limity a více vydělá (méně prodělá). Parametry jsou na úrovni EV 3 roky zpátky. Marketingové oddělení to samozřejmě musí správně na veřejnosti prodat. Argumenty o ekologii jsou samozřejmě velice účinné. Mám Mazdu rád, ale toto si mohla odpustit.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 07. 2020 16:11

"Není to náhodou tak, že je pro Mazdu výhodnější výrobit z 1 baterie 2 auta?"

Mozno ti to uslo, ale auto nepozostava len z baterie.

Odpovědět  |   | 
Je to tak  |  02. 07. 2020 16:26

Mazda musela nečím zaujmout. Vsadila na kvalitní interiér, ale zase to musela finančně vyvážit jinde, malou baterkou. Dojezd 200km znamená tankovat maximálně po 150km. Při -7stC bude dojezd 120km a tankování po 80km. Tohle je city car, který se nikdy nepodívá mimo město.

Odpovědět  |   | 

no jestli tam dali hyundí systém s tepelným čerpadlem co předehřeje a bude zahřívat baterky, tak drasticky bych to neviděl.

Odpovědět  |   | 
Smrdík  |  07. 07. 2020 09:07

Tepelné čerpadlo to nemá

Odpovědět  |   | 
Jig  |  03. 07. 2020 07:15

jj ten dojezd je úchvatnej, zvláště když časem ještě klesne. To aby se člověk skoro bál jet z jednoho konce města na druhý a zpět bez plné baterky (např. z Průhonic na Letiště, v zimě, odvézt dva lidi 2 lidi).
Dealeři budou muset před prodejem rozhodně nabíjet baterky do plnjech, aby s tím lidi mnohody dojeli domů. A nemuseli si dát "příjemnou" půlhodinku / hodinku cestou na nabíječce.

Odpovědět  |   | 
Petr Umrd z Rhodosu  |  02. 07. 2020 21:00

je to k ničemu

Odpovědět  |   | 

Pro tebe určitě.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

já si myslím, že ta kotoučová brzda vzadu je z důvodu elektronickýho třmene ruční brzdy.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  02. 07. 2020 16:41

Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 35,5 kWh, váží 310 kg. To jako vážně?
100 kWh v Tesle S váží cca 500 kg a to už Tesla pomalu chystá zvýšení kapacity (při zachování mnotnosti) o 50%. Kde jen udělali inženýři z Japonska chybu?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 07. 2020 18:33

Panasonic, který jim dodává baterie dodal Muskovi výrobní zařízení pro jeho gigafactory a z počátku byl i výhradním dodavatelem baterií pro Tesly. Nevím kde je chyba jen Tesla S má baterii 85 kWh a její hmotnost je 540 kg.

Odpovědět  |   | 

nebudeme tu hmotnost hodnotit, neznáme jestli je to jen modul bez chlazení, schránky, výztuh atd

Odpovědět  |   | 
ACE  |  02. 07. 2020 18:12

Naprosto přesně trefené druhé auto pro lidi ze satelitů a okolí měst. Je vidět že někde dokáží uvažovat.

Odpovědět  |   | 
Klaun  |  02. 07. 2020 21:52

Pravda, sice těžké zato menší dojezd.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 07. 2020 09:54

Jo kdejaká panička co vozí děti do školky(školy) pak ke kadeřníkovi, nákup, kafe s ostatníma holkama, tu váhu a dojezd řeší, když najede denně 20-50

Odpovědět  |   | 
Žerie mi klakson  |  03. 07. 2020 06:59

Přesně tak - co ušetří levným bydlením v satelitu, mohou použít pro trochu dražší auto.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  02. 07. 2020 19:00

Masakr.
Klasický těžký akumulátor, všude plno hadic, snad i silentblok ze spalováku.
Ta předělávka s díly na klasiku se fakt nepovedla.
Středový sloupek a tuhost karoserie? a i kdyby měl vliv, tak ho tam stejně vidím.
Rachot z repráků není jen výmysl mazdy, ale hlavně splnění předpisů EU. Jak uvnitř tak venku.
Změna pohledu kamer hw tlačítkem někde mimo.
Tohle nebude bezporuchové ani náhodou. Složitěji to už fakt nešlo.
Ještě bych chtěl nějaký nárazový test. Vlastně ne, zbytečné auto.

Odpovědět  |   | 
Trewor  |  02. 07. 2020 19:11

Zoufale mimo mísu, je evidentní, že na platformě pro ICE nejde postavit dobrou elektru, dojezd ostudný, dynamika zoufalá a navrch ještě předohrab. A podle cenovky se zdá, že si u Mazdy myslí, že lidé jsou blbci, ale vsadím se, že za tyto peníze prodají velké kulové.

Odpovědět  |   | 
p 22  |  03. 07. 2020 07:36

A ako sa otvoria zadné dvere zvonku ? To musím najprv otvoriť predné a až potom sa dajú zvnútra otvoriť zadné ? A ten dojazd a maximálka to čo sú za parametre na auto za 900 000 kč ? To vidím na minimálne predaje.

Odpovědět  |   | 
Kapr  |  03. 07. 2020 09:21

Je to auto do města. To auto není drahé, to jen doteď byly auta levné

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  03. 07. 2020 07:41

Evidentně nešlo Mazdě o dojezd. Je to vhodné jen do města a tam takové auto patří. Nehraje si na to, že když vypneš ventilátor a rádio, tak dojedeš z Prahy do Brna a zpět.

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 07. 2020 09:02

Ta ekologie v podání Mazdy bude znamenat, že ten miniakumulátor bude výrazně víc cyklován a jeho kapacita poletí daleko rychleji dolů. Čímž se krátký dojezd brzy zmenší až do nepoužitelna a vyřeší to pouze výměna baterie. A to se vyplatí ....

Odpovědět  |   | 
Kapr  |  03. 07. 2020 09:20

Mazda dělá posledních 5 let nádherné auta, ale i tak bych ji nechtěl ani za cenu hjundé. Jen se na mazdu podíváte a pohledem ji poškrábete. Vrstva laku poloviční jak u většiny automobilek, tvrdost laku nulová a antikoro ochrana taky na bodu mrazu. Nepoužívají ani pozink plechy a do 4 let kvetou podběhy jak na 15 letém němcovi. Ale pokud má člověk garáž a jezdí jen v létě, tak je to skvělá volba

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 07. 2020 09:57

Jasně a tuhle píč.vinu hospodě ví snad každej kdo nemá na Mazdu, tak proto máte všichni 15 let volítaný folkse a voktávky, ty držej

Odpovědět  |   | 
Astor  |  03. 07. 2020 22:37

Bohužel má pradu. Tlouštka laku je minimální
youtube.com/watch?v=ADeSrwn9M1Q
a antikorozní ochrana nejbídnější v branži, Mazda sice vede sladké řeči jak se zlepšila, ale skutek nikde
thetruthaboutcars.com/2017/07/mazda-seems-rust-never-sleeps/

Odpovědět  |   | 
Wolfsteen  |  03. 07. 2020 21:52

Kdy jsi naposledy viděl 5 let starou Mazdu, která rezne ty chytráku. Kecáš blbosti.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  03. 07. 2020 21:53

Prave, ze garaz se podepise na aute nasobne vic, nez venkovni stani.

Odpovědět  |   | 
eooff  |  03. 07. 2020 10:15

"Když to musí být"? Pořád stejný ubrečený poznámky :) Normální auto pro normálního člověka (nebo do rodiny) proste bude elektrický, a ne protože to musí být, ale protože je to proste super a každej kdo se svezl elektrickým autem to určtiě potvrdít. Tři věci, které byly a jsou problémemem (cena, dojezd, infrastruktura) se každej rok zlepšujou, pomalu ale jistě. Např. Citigo je krásnej přiklad, že už jsae "skoro tam". Kdo chce zábavný auto (s motorem) na víkend si koupí MX-5, Mustanga, Cymana.... Tak už přeštante brečet, budoucnost nevypadá špatně :)

Odpovědět  |   | 
 |  03. 07. 2020 16:45

No, uvidíme jak u nás. 😊 U sousedů o e-mobilech podle Mobil in Deutschland uvažuje 1.6% Němců. A to i za situace, že dostanou dotaci 9.000,- Euro.

Odpovědět  |   | 
Q  |  04. 07. 2020 18:37

Jenže právě tento model Mazdy ukazuje, že s normálními lidmi a rodinami se do budoucna už asi nepočítá. Jak tam chcete dávat dítě do sedaček? A pokud už jsou děti vetší, kam si mají dát nohy, na strop?

Odpovědět  |   | 
Jig  |  05. 07. 2020 07:20

jj, zdá se jako by tohle auto cílilo na lidi, kteří auto vůbec nepotřebují (a je to tedy jen náhrada za městskou)

Odpovědět  |   | 
Gggrrr  |  06. 07. 2020 07:22

B l b e č k u. Auto s laboratorním dojezdem 200km není dopravní prostředek ale hračka. Cesta na druhý konec republiky a zpět pouze s dvoudenní dovolenou? V létě, teple, prázdné auto, neporouchané a neobsazené nabíječky, možná dojedu, možná ne... Pro mě noční můra, pro tebe asi světlé zítřky )))))))))))
Je vidět že neřídíš (a velmi pravděpodobně ani nemáš občanku) jenom sedíš v MHD a ve svých upocených dlaních patláš na dotykáči fejsbůk a prudíš na forech.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  04. 07. 2020 23:09

Tak jsem chtel videt par veci. Jako trebas vic ze zadnich sedacek pripadne jak to vypada jen s otevrenymi prednimi dvermi, ale misto toho mam nekolil pohledu na zadni svetlo, na znacku apod. Fotografe Ondreji K., styd se. Nebo lepe, bez delat neco jineho (cely set zavani amaterismem).

Odpovědět  |   | 

Další dinosaurský elektro auto se zkriplenou baterkou co je 10 let pozadu.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 18 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro