S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

34 komentářů

Kuk Vykuk
6. července • 14:40

Další dinosaurský elektro auto se zkriplenou baterkou co je 10 let pozadu.

Xixao
4. července • 23:09

Tak jsem chtel videt par veci. Jako trebas vic ze zadnich sedacek pripadne jak to vypada jen s otevrenymi prednimi dvermi, ale misto toho mam nekolil pohledu na zadni svetlo, na znacku apod. Fotografe Ondreji K., styd se. Nebo lepe, bez delat neco jineho (cely set zavani amaterismem).

eooff
3. července • 10:15

"Když to musí být"? Pořád stejný ubrečený poznámky :) Normální auto pro normálního člověka (nebo do rodiny) proste bude elektrický, a ne protože to musí být, ale protože je to proste super a každej kdo se svezl elektrickým autem to určtiě potvrdít. Tři věci, které byly a jsou problémemem (cena, dojezd, infrastruktura) se každej rok zlepšujou, pomalu ale jistě. Např. Citigo je krásnej přiklad, že už jsae "skoro tam". Kdo chce zábavný auto (s motorem) na víkend si koupí MX-5, Mustanga, Cymana.... Tak už přeštante brečet, budoucnost nevypadá špatně :)

Gggrrr
6. července • 7:22

B l b e č k u. Auto s laboratorním dojezdem 200km není dopravní prostředek ale hračka. Cesta na druhý konec republiky a zpět pouze s dvoudenní dovolenou? V létě, teple, prázdné auto, neporouchané a neobsazené nabíječky, možná dojedu, možná ne... Pro mě noční můra, pro tebe asi světlé zítřky :-)))))))))))))
Je vidět že neřídíš (a velmi pravděpodobně ani nemáš občanku) jenom sedíš v MHD a ve svých upocených dlaních patláš na dotykáči fejsbůk a prudíš na forech.

Q
4. července • 18:37

Jenže právě tento model Mazdy ukazuje, že s normálními lidmi a rodinami se do budoucna už asi nepočítá. Jak tam chcete dávat dítě do sedaček? A pokud už jsou děti vetší, kam si mají dát nohy, na strop?

Jig
5. července • 7:20

jj, zdá se jako by tohle auto cílilo na lidi, kteří auto vůbec nepotřebují (a je to tedy jen náhrada za městskou)

3. července • 16:45

No, uvidíme jak u nás. 😊 U sousedů o e-mobilech podle Mobil in Deutschland uvažuje 1.6% Němců. A to i za situace, že dostanou dotaci 9.000,- Euro.

Kapr
3. července • 9:20

Mazda dělá posledních 5 let nádherné auta, ale i tak bych ji nechtěl ani za cenu hjundé. Jen se na mazdu podíváte a pohledem ji poškrábete. Vrstva laku poloviční jak u většiny automobilek, tvrdost laku nulová a antikoro ochrana taky na bodu mrazu. Nepoužívají ani pozink plechy a do 4 let kvetou podběhy jak na 15 letém němcovi. Ale pokud má člověk garáž a jezdí jen v létě, tak je to skvělá volba

Xixao
3. července • 21:53

Prave, ze garaz se podepise na aute nasobne vic, nez venkovni stani.

Wolfsteen
3. července • 21:52

Kdy jsi naposledy viděl 5 let starou Mazdu, která rezne ty chytráku. Kecáš blbosti.

ACE
3. července • 9:57

Jasně a tuhle píč.vinu hospodě ví snad každej kdo nemá na Mazdu, tak proto máte všichni 15 let volítaný folkse a voktávky, ty držej :-D

Astor
3. července • 22:37

Bohužel má pradu. Tlouštka laku je minimální
youtube.com/watch?v=ADeSrwn9M1Q
a antikorozní ochrana nejbídnější v branži, Mazda sice vede sladké řeči jak se zlepšila, ale skutek nikde
thetruthaboutcars.com/2017/07/mazda-seems-rust-never-sleeps/

vana
3. července • 9:02

Ta ekologie v podání Mazdy bude znamenat, že ten miniakumulátor bude výrazně víc cyklován a jeho kapacita poletí daleko rychleji dolů. Čímž se krátký dojezd brzy zmenší až do nepoužitelna a vyřeší to pouze výměna baterie. A to se vyplatí ....

Kankunen
3. července • 7:41

Evidentně nešlo Mazdě o dojezd. Je to vhodné jen do města a tam takové auto patří. Nehraje si na to, že když vypneš ventilátor a rádio, tak dojedeš z Prahy do Brna a zpět.

p 22
3. července • 7:36

A ako sa otvoria zadné dvere zvonku ? To musím najprv otvoriť predné a až potom sa dajú zvnútra otvoriť zadné ? A ten dojazd a maximálka to čo sú za parametre na auto za 900 000 kč ? To vidím na minimálne predaje.

Kapr
3. července • 9:21

Je to auto do města. To auto není drahé, to jen doteď byly auta levné

Trewor
2. července • 19:11

Zoufale mimo mísu, je evidentní, že na platformě pro ICE nejde postavit dobrou elektru, dojezd ostudný, dynamika zoufalá a navrch ještě předohrab. A podle cenovky se zdá, že si u Mazdy myslí, že lidé jsou blbci, ale vsadím se, že za tyto peníze prodají velké kulové.

Rosťa
2. července • 19:00

Masakr.
Klasický těžký akumulátor, všude plno hadic, snad i silentblok ze spalováku.
Ta předělávka s díly na klasiku se fakt nepovedla.
Středový sloupek a tuhost karoserie? a i kdyby měl vliv, tak ho tam stejně vidím.
Rachot z repráků není jen výmysl mazdy, ale hlavně splnění předpisů EU. Jak uvnitř tak venku.
Změna pohledu kamer hw tlačítkem někde mimo.
Tohle nebude bezporuchové ani náhodou. Složitěji to už fakt nešlo.
Ještě bych chtěl nějaký nárazový test. Vlastně ne, zbytečné auto.

ACE
2. července • 18:12

Naprosto přesně trefené druhé auto pro lidi ze satelitů a okolí měst. Je vidět že někde dokáží uvažovat.

Žerie mi klakson
3. července • 6:59

Přesně tak - co ušetří levným bydlením v satelitu, mohou použít pro trochu dražší auto.

Klaun
2. července • 21:52

Pravda, sice těžké zato menší dojezd. :-D

ACE
3. července • 9:54

Jo kdejaká panička co vozí děti do školky(školy) pak ke kadeřníkovi, nákup, kafe s ostatníma holkama, tu váhu a dojezd řeší, když najede denně 20-50 :-D

EL2020
2. července • 16:41

Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 35,5 kWh, váží 310 kg. To jako vážně?
100 kWh v Tesle S váží cca 500 kg a to už Tesla pomalu chystá zvýšení kapacity (při zachování mnotnosti) o 50%. Kde jen udělali inženýři z Japonska chybu?

petr r. (petrumr)
2. července • 18:50

nebudeme tu hmotnost hodnotit, neznáme jestli je to jen modul bez chlazení, schránky, výztuh atd

Pavel
2. července • 18:33

Panasonic, který jim dodává baterie dodal Muskovi výrobní zařízení pro jeho gigafactory a z počátku byl i výhradním dodavatelem baterií pro Tesly. Nevím kde je chyba jen Tesla S má baterii 85 kWh a její hmotnost je 540 kg.

petr r. (petrumr)
2. července • 16:19

já si myslím, že ta kotoučová brzda vzadu je z důvodu elektronickýho třmene ruční brzdy.

Mila
2. července • 15:19

Pane redaktorem, nemaže vám Mazda med kolem pusy? Není to náhodou tak, že je pro Mazdu výhodnější výrobit z 1 baterie 2 auta? Lépe se jí splní emisní limity a více vydělá (méně prodělá). Parametry jsou na úrovni EV 3 roky zpátky. Marketingové oddělení to samozřejmě musí správně na veřejnosti prodat. Argumenty o ekologii jsou samozřejmě velice účinné. Mám Mazdu rád, ale toto si mohla odpustit.

Petr Umrd z Rhodosu
2. července • 21:00

je to k ničemu

Kuk Vykuk
9. července • 3:04

Pro tebe určitě.

Joe Doe
2. července • 16:11

"Není to náhodou tak, že je pro Mazdu výhodnější výrobit z 1 baterie 2 auta?"Mozno ti to uslo, ale auto nepozostava len z baterie.

Je to tak
2. července • 16:26

Mazda musela nečím zaujmout. Vsadila na kvalitní interiér, ale zase to musela finančně vyvážit jinde, malou baterkou. Dojezd 200km znamená tankovat maximálně po 150km. Při -7stC bude dojezd 120km a tankování po 80km. Tohle je city car, který se nikdy nepodívá mimo město.

Jig
3. července • 7:15

jj ten dojezd je úchvatnej, zvláště když časem ještě klesne. To aby se člověk skoro bál jet z jednoho konce města na druhý a zpět bez plné baterky (např. z Průhonic na Letiště, v zimě, odvézt dva lidi 2 lidi).
Dealeři budou muset před prodejem rozhodně nabíjet baterky do plnjech, aby s tím lidi mnohody dojeli domů. A nemuseli si dát "příjemnou" půlhodinku / hodinku cestou na nabíječce.

petr r. (petrumr)
2. července • 16:52

no jestli tam dali hyundí systém s tepelným čerpadlem co předehřeje a bude zahřívat baterky, tak drasticky bych to neviděl.

Smrdík
7. července • 9:07

Tepelné čerpadlo to nemá

Doporučujeme

Články odjinud