Za volantem Mazdy CX-30: Nástupce bez předchůdce. A co revoluční Skyactiv-X?

70 komentářů

Wolfsteen
5. srpna • 14:27

M3 Sky-X mám objednanou. Koncem září vám řeknu, jak to s tou spotřebou je :-P

kolkyno
5. srpna • 10:58

v Europe je to pre mna Alfa Romeo a Maserati co robi pekne auta, No a Mazdu by som pasoval za taku japonsku Alfu. Zaujimave tvary kde obluk ci vlnka je podtrhnuta hranou, ci vysekom alebo ztvaru zacne vycnievat svetlomet ktory je ozdobou. Nech uz Mazda robi auta proti vlnam ako to novinari revolucne oznacuju pomerne casto, tak minimalne zovnajskom su aktualne modely velkym potesenim ;-)

JohnST
4. srpna • 23:01

Kazdy spravny gazda vie co je Mazda.:-)B-]Krap ktory za 5 rokov zhrdzavie....

Neřeknu
5. srpna • 21:59

Nesouhlasím s tebou protoze se pěti let vůbec nemůže dožít s tímto motorem.
https://youtu.be/Th58DpEIX98

Wolfsteen
5. srpna • 20:06

Ty už jsi dlouho žádnou mazdu neviděl...

.
5. srpna • 6:47

Mam 3ku predchozi generace s dvoulitrem benzin, najeto 97000. Dlouhodoba spotreba 6 (nejsem louda), jediny problem zatim byly sjete brzdove desticky. Kotouce zatim zustaly.
Obavam se ze spotreba u novinaru je dana zvykem na turbomotory, s atmo se musi radit jinak. Vyrazne jinak.

Kryšpín Skočdopole
5. srpna • 8:22

Ne, je to tím, že s vozem jedou pár km, tudíž mají studený motor. Což je vlastně opravdu reálná spotřeba.

.
5. srpna • 17:17

Ono tohle auto je mam dojem automat. To muze delat taky svoje- pokud automat radi tak jak mi naseptava moje trojka ze podle ni bych mel radit tehdy a tehdy tak to je proste spatne. Sice mam misto papirovych 5.1 na sto tech 6 ale nenicim si motor a jezdim svizne.

E15
6. srpna • 0:00

Jo tohle celosvětové spiknutí ladičů převodovek k nesmyslnému podtáčení motorů napříč značkami je peklo (např. koncernové dsg zase brutálně podtáčí koncernové tsi), navíc ten rozdíl na spotřebě je podle mě ve výsledku v řádu jednotek decilitrů (tebou naznačovaný necelý litr to podle mě ani zdaleka nedá)

.
5. srpna • 17:23

Aby bylo jasno a pochopili vsichni- naseptavac me nuti do podtaceni. Chce abych radil jako v dyzlu (pred trojkou jsem mel 1.9 D od renaultu tak vim..).

Luke
4. srpna • 19:43

Tak snad to nebude stejný střep jako CX-3
https://www.youtube.com/watch...

Mirek
4. srpna • 20:25

tak Mazda CX-30 bude stát na podvozku Mazdy 3, kdežto Mazda CX-3 stojí na podvozku Mazdy 2. Jak obstojí CX-30 v tomto testu se můžeš jen domnívat.
https://www.youtube.com/watch...
Tady máš konkurenci k Mazdě CX-3, základ je Ibiza, Polo, ale nečekej žádném zázraky.
https://www.youtube.com/watch...

Luke
5. srpna • 6:33

No ta Mazda 3 také nedopadla nijak dobře, 76 km/h je na poměry třídy dost slaboučké.

Marek
5. srpna • 7:54

S oj€banou zadní nápravou se to dalo čekat.

Jarryn
4. srpna • 20:20

Nic moc, no. Je to vysoká kráva...

Roman
4. srpna • 15:39

Poohlížím se po novým autě. Byl jsem se dívat na Mazdu 3. Jako hezká je, to jo ale 90 kw motor, zrychlení 0-100 za 10,5s a za to chtít přes 570 000 v trochu lepší výbavě s tím, že mi prodejce s úšklebkem řekne, že slevy nedávaj ,že nejsou slevová firma- sorry jako ale to je cenově přestřelený auto. Za ty prachy s tímhle výkonem motoru, nemám zájem. Nohama zpátky na zem Mazdičko...!:-/

E15
5. srpna • 19:52

Souhlasím, že auto s 0-100 přes 10s už bych dneska nekoupil ani pro rodiče důchodce. Přece jen už je dnešní provoz zase někde jinde než před 5-10 lety a je dobré mít nějakou výkonovou rezervu jako prvek aktivní bezpečnosti.

AndreasCZ
6. srpna • 13:47

Je to dano zprevodovanim. G120 (predchozi generace) ma zrychleni za 8.9s a toci na dvojku 110. G122 musi radit a tim ztrati cas.

MirecBA
4. srpna • 18:16

na ti neviem, ale odkedy cenu auta urcuje vykon. Si zober pomer cena/vykon u Medu, BMW atd bude to este horsie
Inak za mna to je tiez trochu pridrahe. Ale este som v tom nesiel a mozno to proste tu cenu ma

ACE
4. srpna • 16:59

A projel ses, když už?

mpolan
4. srpna • 16:08

Nojo, klasik čecháček vidí jen výkon motoru nebo velikost kufru a neumí posoudit auto jako celek. Jdi si pro Oktávku, to bude tvůj sen.

HH1982
7. srpna • 17:42

Mazdí sekta, stejně aktivně jako obdivovači Dacie, zasahuje. Mazda 3 je uvnitř malá, na zadních sedadlech je to tak na úrovni současného Pola nebo Ibizy. Dvoulitr benzín líný jako veš. Navíc nevím, co na tom autě uctívat? Motor složitý jako prase, výkon ani lepší spotřebu to ale nedá. Proč si tedy nekoupit rovnou stejně složitý motor s turbem ať to alespoň trochu jede? Když chci slušnou jednoduchou atmošku, tak se poohlídnu jinam - na nějaké trajdání kolem komína nějaký jednoduchý nepřímý vstřik, na větší ježdění třeba dvoulitr Mivec od Mitsu, který taky nějak extra nepojede, ale alespoň je to vyzkoušená technologie, která vydrží. Fakt mi přijde, že se na Mazdu sesypali všichni fanatici, kteří potřebují něco vytrvale uctívat a bránit před ostatními. Jen mi teda někdo vysvětlete, co je na těch autech tak speciální. Když pominu design, tak jsou pro mě prostě ta auta malá, drahá, motory nevykoušené, obrovské problémy se rzí v minulosti... Prostě co je na této značce tak speciálního?

Jarda
8. května • 7:38

Ty jsi fakt zaujatý magor......kup si českou -německou plechovku a neopruzuj🤣

petr r. (petrumr)
4. srpna • 17:09

nojo, ale octávka v tomto případě není dražší, půjde se podívat když už naše produkce tak i hyundai, ale nechápeme co píšeš pod pojmem celek? Motor už dlouho lidi nezajímá, jich zajímá třeba eko výroba a u té mazdy je to na pováženou, jak to přepravují lodí na ten mazut. Tak mazdu nebrat, je dost automobilek tady v evropě.

MirecBA
4. srpna • 18:20

ja ti neviem, pozeral si ako moc eko su baterky ?
Auto naozaj kupujes na zaklade takychto kriterii ?
Osobne si myslim ze mazdu nekupis ak chces za co najmenej vela vykonu atd, v tomto mazda urcite prehrava a dokonca uz nieje ani tak bezporuchova. Ale mas problem ak ti to auto proste sadne , vtedy si to proste kupis aj ked je to drahsie ako rencek, i30 ci ine . Ak chce auto s + 200k , tiez na mazdu nepozries

MirecBA
4. srpna • 12:14

"S lehkou nohou jsme okreskami proplouvali s apetitem 6,5 litru. Více na: https://www.autorevue.cz/prvni-test-mazda-cx-30-je... ... "
bud ten motor je brak alebo vodic nevie co je lahka noha, to aj G165 s lahkou nohou ide do 5,5l

Honza
4. srpna • 15:22

Proti pánům novinářům jezdím o 1-1.5 l spořivěji a opravdu nejsem louda. S hybridy novináři neumějí jezdit vůbec respektive, teď se již někteří naučili, tam byl rozdíl přes 2! litry

Honza
4. srpna • 15:24

prostě já 1.5l nad papírovou spotřebou, novinář s "lehkou" nohou 3.5-4l nad papírovou...

ACE
4. srpna • 12:46

Sázím na kopyta za volantem :-D

4. srpna • 11:24

Osobne bych uprednostnil motor 2,5 atmo z 6 a cx 5 . skoda vyvoje motoru x ktery je zrejme komplikovanejsi nez moderni diesel a s vetsi spotrebou. Vse ukaze cas se spolehlivosti.

ACE
4. srpna • 12:45

Vše ukáže až normální spotřeba s normálním řidičem, když si čtu s jakou spotřebou jezdí novináři a pak se s autem jezdím já v průměrném nebo mírně nadprůměrném tempu (oproti okolnímu provozu) a mám spotřebu o 1-2L nižší, napadá mě že někde bude chyba. Buďto mají chudáci vždycky smůlu a nepovolují jim brzdy, dostanou poškozenej motor a pod. nebo jsou to dřeva, co neovládají běžnou předvídavou a krapet plynulou jízdu.

uspechany uspech
4. srpna • 11:46

Ten Skyactive-X se jeste ani nezacal seriove vyrabet a vy uz vite, ze je skoda jeho vyvoje? Hazet flintu do zita hned pri uvedeni na trh neni uplne stastne. Vazne verite, ze Mazda je natolik silena, aby investovala mraky penez do neceho, co ani nema sanci na uspech? Osobne bych zpusob pripravy smesi videl jako dalsi evolucni krok navazujici na plne stratifikovane vstrikovani (VW to oznacuje FSI).Ne ze bych si Skyactive-X hned zitra utikal obednat, rad prenecham testovani na nekom, kdo ma vice penez. Ale a priori bych jej nezatracoval.

....
4. srpna • 11:58

Osobne si mylsim,ze Mazda je dost sialena nato,aby do tohto projektu a vyvoju Sky-X-u bezhlavo investovala..staci sa pozriet do jej minulosti ked drzala pri zivote Wankel a pritom to bol nezmyselny zrut v RX8.Rovnako bublina aj tu splasne a z motoru na benzin a spotrebou dizla nic nebude a taka Toyota so svojimi hybridmi bude daleko na nizsej spotrebe.Skoda penazi,ale jedno sa Mazde neda upriet,ze gule ma skusat nove veci,ale v reale nefunkce.

Lukej
4. srpna • 15:19

Měl jsem RX8, měnil jsem v ní motor. Koupil bych si ji znovu? ANO, nejel si - nechápeš. NIKDO (asi:D ) si RX8 nekupoval hlavou, žralo to jako pominuté na denní ježdění to též nebylo úplně ok. Mazda šla, zkoušela a stavěla se k problémům čelem. Měnila motory, dávala slevy, dělala víc než musela. Sky-x ma slušný výkon, obdobný diesel taky nejezdí pod 5.Uvidíme časem, věřím, že to nebude slepá cesta. Navíc tento benzín by neměl trpět na typické dieselové závady, které prostě okolo 200k přicházejí, někdy bohužel o dost dříve. Mé zkušenosti jsou, že jezdím spořivěji než testovací panáci a to si rád předjedu, když šetřím tak jsem o hodně níže, než novináři:)BTW: ten motor má naprosto běžné součásti, jen jinak poskládané, takže ta složitost je spíše v naladěni software, než v složitosti techniky/hardware :-)

Tom
6. srpna • 14:02

Tak to bych uplne nerekl. Oboji ma primy vstrik, oboji ma turbo, oboji ma casovani ventilu a v obojom to boucha. V cem je ten diesel slozitejsi?

sw
4. srpna • 12:15

To uvidíme asi až za pár let - se současnou generací Sky-X, až se bude dostatečnou dobu sériově vyrábět a bude mít něco najeto a hlavně v dalších generacích. Každopádně klobouk dolů před Mazdou, že tento motor dotáhla do sériové výroby, když si na vývoji podobného motoru ostatní vylámali zuby (např. Mercedes).

Zelí
4. srpna • 14:09

Mazdu nestál vývoj ani korunu, protože pajcování není vývoj. Motor s vrstvenou chudou směsí 1:50 v provedení 1,6FSI a 2,0FSI vyráběl sériově vw už před patnácti lety. Mazda to jen pajcla a udělala barnumský marketing na výplach dutých mozků. Hejlové skočili na lep..... O totální japonské impotenci v pajcování svědčí i to, že to nejsou schopni protlačit ani do výroby.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
8. května • 7:48

"Zelí" ty jsi fakticky čur..... , není třeba reagovat.....🤣. Neděláš náhodou ve Škodovce ap.???

Josef
4. srpna • 21:40

Ach ty svatá prostoto, Zelí, jsi "odborník" a "znalec", jaký nemá obdoby na celém webu. Pokud bys byl tak velký jak jsi hloupý, tak ti Eifellovka nesahá ani po kolena. Škoda slov... :-)

Tom
5. srpna • 13:48

Hmm, jenze on ma castecne pravdu. Mazda puvodne slibovala HCCI motor zcela bez svicek a s principem samozapalu. Pak priali na to, ze ostatni to vzdali( proc asi) a nakonec je to SCCI, ktere zapaluje svickou a v na chudou smes jese jen pri stanovenych posminkach. Takze jw to rozvinuti moznosti puvodnich fsi.

usmudlana smoulinka
5. srpna • 23:55

Take si vzpominam, ze se jeste nedavno psalo o tom, ze Mazda prijde s "benzinovym dieselem". O neco pozdeji se psalo, ze on to bude "motor kombinujici diesel a benzin". Nebylo to explicitne napsano, ale pochopil jsem to tak, ze v ruznych provoznich rezimech ma pouzivat ottuv a nebo dieseluv obeh.I presto, ze Mazdu nemam, lec drzim ji place, tomuhle se proste jen tak bez pozvednuti oboci verit nedalo. Na druhou stranu, osobne je mi vcelku jedno, jak to Mazda zaridi, aby jeji auta byla spolehliva a mela nizkou spotrebu. A skutecne neplanuji pachat sepuku kvuli tomu, ze misto "benzinoveho dieselu" tu mame dalsi evoluci FSI. Treba tohle stouchnuti Davida pohne Goliasem a dockame se nejake evoluce FSI i u VW (a dalsich vyrobcu).Z dnesniho pohledu to vypada jako ciste marketingova zalezitost. Nutno podotknout, ze strategicky skvele naplanovana a provedena marketingova zalezitost. Psalo se o te "senzaci" ve vsech popularnich autowebech a dokonce i v beznych webzinech. Zkratka, Mazda si udelala velkou reklamu, aniz by musela utracet horentni sumy. Jiste, bylo to skutecne tahani za nos. Predpokladam ovsem, ze Mazda cilila na tu skupinu lidi, kterou tohle az tak nenastve, protoze ji je to jedno. My ostatni, komu se tohle lhani protivi, ji asi prilis nezajimame, protoze Mazdy stejne nekupujeme. ;-)

Tom
6. srpna • 14:08

Uvidime a nechame se prekvapit. Je taky otazka, jak ty motory budou fungovat v jednotlivych krajinach. FSI taky na nemecky benzin jezdilo skvele a s vybornou spotrebou, u nas museli dokonce memit sw jen na primy vstrik. Od te doby se kvalita paliva zvedla, tak to snad bude fungovat. Podle vsech testu( zatim jich moc nebylo) ma ten.motor podobne parametry a spotrebu jako downsizingovky, takze je to.mozna jen jina cesta.

Neřeknu
6. srpna • 7:57

Mazda ale hlavně pan Kiriakovsky toho nakeca. Nedávno psal ve SM jak se vsemi i s temi co měli auto po zaruce vyrovnal, kterým prodal auto s výrobní vadou se životnosti někde kolem 100tkm. Lez jako věž stačí si přečíst úvodní příspěvky. Koupit si novou Mazdu je obrovske riziko, jak přijít o peníze.

Josef
5. srpna • 16:57

Jenže Zelí se Tome nezabýval technikou, ale řešil pajcování. Je to asi tak, jako by řešil otázku "pajcování" pečení chleba, když v Mazdě pečou rohlíky - samozřejmě obojí je pečivo a k principům technologie pečiva se dá přece dojít nezávisle. To ale nikdy Zelí nepochopí. Přece vývoj spalovacích motorů a řešení souvisejících technických problémů je něco jiné, než pajcování. Mazda (a Japonci obecně) mají dost kapacit, aby nemuseli pajcovat.
A propo, VW skončil s FSI motory na úrovni plnění požadavků tuším někde na úrovni EURO 4, ale dnes Mazda řeší úplně jiné parametry (a související problémy) a já Mazdě - jejímu úsilí fandím.
A když jsme u toho "problému" pajcování, který neustále Zelí obecně u Japonců probírá, tak by si on mohl uvědomit, že Japonci v případě technologie vývoje a výroby spalovacích motorů byli vepředu už před II. sv. válkou, viz třeba letecké motory které montovala Mitsubishi do stíhaček. To, že Japonci nejsou žádná zaostalá země a že mají řadu prvenství v celé řadě vědních oborů, to Zelí nikdy nepochopí, protože kvůli jeho hlouposti je nevzdělatelný, a proto stále šíří demagogie, lži a polopravdy. Opakovaně jsem mu uvedl nezpochybnitelné důkazy a argumenty, ale je to marné, je to marné, je to marné. Proto argumentaci už považuji v případě Zelí za "škodu slov".

,
4. srpna • 11:30

přesně tak, tu 2.5 mohli dát i do vrcholnější verze Mazdy 3, to by bylo pěkné svezení..

Petr
4. srpna • 11:23

Auto vypadá dobře trochu víc místa než v CX3 se hodí bohužel ta cena je stejná jako za CX5 - tak trochu nechápu proč nekoupit raději větší CX5 za úplně stejný peníze.

E15
5. srpna • 19:47

tohle je novinka a Cx5 je už výprodej. Jinak souhlasím, že Cx5 je teď naceněná zajímavě - třeba ve srovnání s RAV4 je o mnoho statisíců levnější a to už stojí za zvážení...

petr r. (petrumr)
4. srpna • 9:50

Ten mild hybrid jak je tam v tabulce ano se jedná o zkoušený model nebo je to třeba přiobjednat nebo doplatit?
Ještě bych se přimluvil, aby se psalo o konkurentech, ale pochybuji, že tady lidi dříve nenavštíví hyundai nebo kia.

Wolfsteen
5. srpna • 14:26

Mild hybrid je standard.

Albatros
4. srpna • 9:46

Vůz budou vyhlížet vyhranění zákazníci. Myslím si, že i pro ně je tento model cenově přepálen. Ve vyšších výbavách se určitě poohlédnou po prostornější a motorově velmi lepší corolle 2.0 hybrid. (Crossover není suv, není vzdálen od klasických vozů). A v nižší cenové hladině, řekněme 630tis, dostanou motor, který se nechytá ani na R3 1.0 od konkurence. Po shlédnutí losího testu M3 si nedělám naděje ani zde. Takže to zaujme pouze srdcaře, stejně jako Subaru.

Neřeknu
4. srpna • 9:01

Vzhledem k tomu jak Mazda řeší reklamace uz bych si u nich nekoupil ani cepicku na ventilek.Tady je jasně vidět co prodávali: https://youtu.be/Th58DpEI ...tady je strojový překlad diskuse pod videem: Vlastním Mazda6 Skyactiv 2013 s motorem 2,2D 175HP, nástupcem motoru v tomto videu, a měl koncem 16. srpna a podruhé za rok varování „Nízký tlak oleje“. Tentokrát jsem nebyl schopen dokončit cestu domů a zachránil jsem se na dálnici. Po dvou měsících jsem konečně dostal svou Mazdu6 zpět, nízký tlak oleje měl následující následky: - vačkové hřídele + kolébky + výměna krytu - kompletní výměna turbo (osa zkroucená v důsledku špatného mazání) - výměna tyčí - náhrada kloubů vstřikovačů (to byla hlavní příčina) - výměna filtru olejového čerpadla - kompletní čištění motoru výměnou motorového oleje a filtru, výměna oleje převodovky, ... Také zjistili, že baterie byla téměř mrtvá (jedná se o speciální baterii, která vyžaduje reset i-eloop) a také vakuovou pumpu. Má být přidán do MRCC radaru, který zemřel, podruhé také několik měsíců před tím. Celkové náklady, jen pro části, byly kolem 13K $ a Mazda za to nechtěla zaplatit, protože k selhání došlo po skončení záruky. Přesně necelé 2 měsíce po ... Garáž naštěstí našla způsob, jak tyto náklady snížit až na 7000 $, včetně radaru. Nejsem s i jistý, jak přesně to udělali, ale to zachránilo auto před vrakováním, protože když jsem slyšel o 13k $, začal jsem hledat náhradu ... I když se teď auto zdá být v pořádku, naprosto jsem v něm a výrobce ztrácel důvěru ...Prodej aut po česku. Byznys za hranou! Mazda prodávala auta s výrobní konstrukční vadou. Veřejně to přiznal i sám šéf zastoupení Mazda cz,sk p Kiriakovský. Tady to je: http://www.mazdaclub.cz/f ... s=4 Následně to dva roky maskuje předčasnou VÝMĚNOU OLEJE A MĚREK. Třetím rokem ale už neuznává 3-letou záruku, kterou se už několik let chlubí v ČR. A když ti chudáci co naletěli už neví kudy kam, tak jim nabídnou, že to auto vykoupí, pochopitelně za hodně podhodnocenou cenu. To ale ti šmejdi mají zaplacené výrobní náklady auta s výrobní konstrukční vadou, které ale klidně můžou prodat dál jako prověřené a málo jeté vozidlo. Druhý majitel, než to zjistil tak už bylo i po tříleté záruce. A tak mu radí měnit olej po každých 10.000km, protže ma v 5-ti litrech oleje až jeden litr nafty. Spousta lidi ale než by jim to prodala za směšné peníze tak to prodala na inzerát nebo bazar. Takže těch podvedeních je hned 2x tolik, kolik bylo prodaných aut. Nejedná se o jeden nepovedený kus. Jde o stovky aut s vyrobní konstrukční vadou. Ty měrky se měnili dodatečně, dokonce někde ve vši tichost, nenápadně. To, že se měnili měrky je samo o sobě usvědčuje z podvodu. Nafta v oleji nemá co dělat, je to čistě technický nesmysl, na to nepotřebuji ani maturitu. To je to samé jako kdyby tvrdili voda v benzínu nevadí. Cituji Tomáše Dusila , který to napsal v časopise auto.cz, jak jinak než na objednávku těch šmejdů: Olejová měrka. Na ní najdete klasické rysky minima, maxima a pak ještě o něco výše rysku „X“. Pokud k ní olej dostoupá, musí se neprodleně vyměnit. http://garaz.autorevue.cz ... p;start=2700 http://www.mazdaclub.cz/f ... 9412?kols=4 http://www.mazdaclub.cz/f ...http://garaz.autorevue.cz ...

...
5. srpna • 7:41

no vidíš, kolega má CX3 asi 3 roky (už po zárauce), přešla mu jít klima, tak mu vyměnili výměník (doplnění okruhu o chladivo a olej....)
Zdarma a ani se nehádal o ceně, o ničem, byl připraven že to zaplatí, protože už dostala ťafku na čumák a myslel že je to tím

Odjinud
4. srpna • 9:53

:-D už i tady??
Tenhle pán trollí snad všude .. skoro to vypadá, že by potřeboval lékařskou pomoc :-(

petr r. (petrumr)
4. srpna • 12:00

a ty si tady nováček od mazdy?:-))

Neřeknu
4. srpna • 11:03

Pan netrolli, pan popisuje realitu, chování zastoupeni Mazdy. A ty budes určitě jen z tech trollu z trolliho hnízda které si Mazda za tímto účelem nechala založit.
https://www.mazdaklan.cz/threads/problemy-s-reklam...

sw
4. srpna • 12:10

Ano, všichni se proti tobě spikli :-D

Albatros
4. srpna • 13:06

Spikl se jen ten, kdo má vysolit prašule.:-D Klasika.

,
4. srpna • 11:06

tak znovu..naftu v mazdě si dnes koupí opravdu jenom totální český kretén, sorry..

Neřeknu
4. srpna • 11:08

A jak to souvisí s tímto podvodem?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
,
4. srpna • 10:39

koupit si Mazdu v naftě, to už musí být člověk pořádný debil..

MirecBA
4. srpna • 12:17

nesuhlasim, ale tan pan vyssie s tym otrepanym elaboratom, ten je taky divny

supechany uspech
4. srpna • 11:32

Asi bych to nerekl takhle primo. Faktem ovsem je, ze Mazdy byly vzdy opevovany za benzinove motory. Zatimco o mazdich deiselech jsem nikdy zadne chvalospevy neslysel. O tom, ze u mazdich dieselu dochazi k redeni oleje naftou a dalsich poduvihodnostech, ktere byly ovsem vyrobcem vydavany za vlastnost a ne zavadu, se bezne vedelo. Povidal mi o tom kolega, ktery koupil ojetou Mazdu 5 v dieselu. Podivoval se nad tim, ze to auto snad vyrabi motorovy olej.Takze bych to zakoncil tak, ze diesely od Mazdy nebrat.

Albatros
4. srpna • 13:05

V Japonsku je snad přes 90% motorů v Mazdě nafta. Jestli neumějí svůj klíčový motor, má pak cenu se o Mazdu vůbec zajímat?

Jozef
4. srpna • 8:53

Priemerná spotreba 8,3.......Ďakujem - nič pre mňa !!! A to ten motor ospevovali nízkou spotrebou .

MirecBA
4. srpna • 12:15

obavam sa, ze tu ide o problem lopaty za volantom alebo klamara za volantom co netusi co je napr lahka noha, leto to nieje neustale zatlacanie do podlahy :)

Neřeknu
4. srpna • 12:44

Ja se neobávají ja to vím s jistotou ze pan MirecBA je členem cele trolli farmy placene Mazdou. Doprucuji na nej nereagovat.

ACE
4. srpna • 12:58

Proč, tobě to nepřijde jako nesmyslně vysoká spotřeba? Stejně jsem ochoten se vsadit, že se ta spotřeba ukáže v reálu jako nesmysl.

Ghostyx
4. srpna • 16:14

Je to nesmysl, mám CX-5 ve 2,5 benzín, jezdím svižně a mám spotřebu na počítači 7,6 l na 100 km už od najetí 25000 km. Ano tak do 3000 to ukazovalo 9,3 l na 100 km, ale pak to začalo klesat až jsem se dostal na tuto hodnotu pod kterou to už asi nepůjde to bych musel mít hodně lehkou nohu... ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
4. srpna • 18:57

Právě, vím kolik berou Mazdy na benzín kamarádům a kolik mě a najednou že by trojka s novým motorem brala víc než kamarádova šestka s dvoulitrem, plně naložená i s rakví na dovolenou?

Doporučujeme

Články odjinud