Novou Mazdu 2 jsme protáhli po řeckých silnicích. Hybrid u nás může být raritou

40 komentářů

Mercedes
17. února • 10:21

Jako hybrida ano, ale benzínovou verzi ne.

setr
10. února • 21:51

No to je ale hodnocení...auto pro ženskou, nebo starýho člověka... Myslím, že autor trochu ujel. Ženský nebude stačit kufr a starej člověk bude nastupovat s obtížema. Tohle je auto na denní osobní dopravu s jen příležitostným nákladem. Skvěle jezdí, je radost ho řídit.

petous
10. února • 8:22

V článku to nebylo, tak doplním: Před facelift M2 měla 5ti kvalt s motory 55 a 66kW, po face zjevně 6ti kvalt. Jinak ta naše M2 66kW z 2015 dlouhodobě jezdí 5,4 - 5,6. Pod 5 leda jako šnek.

ACE
10. února • 16:11

Mám tu samou, tak mě zajímá, kde a v jakejch podmínkách jezdíš, já se na 5 nedostanu v rychlostech mírně nad limit, když jsem to zkoušel opravdu decentně do devadesáti a předvídavě, jela dokonce za 3.5. Dálnice, to ano ta je na limitu kousek nad pěti, ale jinak se mi nedaří 5l ani na dohled. Jestli převážně po městě nebo krátké úseky tak je to pochopitelný.

petous
10. února • 16:30

Jezdí v tom manželka. Většinou 9km do práce mezi dvěma městy, na nákupy atd. Na trase nad 25km se dá plazit pod 5l, dálnice cca 6,5 při 130 podle GPS.

ACE
10. února • 16:43

Tak v tom případě té spotřebě nerozumím, já mám při čistém kilu (104 na tachometru) na letních pneu 3.9, při tacho 120 (Praha-Brno) 4.8, 135 tacho.(GPS 130) okolo 5.5. Okresky do 110 kolem 4.5 (pokud to nejsou nějaký extra kopce a vracečky) Asi klika na kus.

Mercedes
9. února • 16:10

Prosím Toyotu, aby dala nové Toyotě Yaris dopředu i dozadu svítící znak Toyoty. Přední podsvícený bílými LED diodami a zadní červenými LED diodami. Předejte jim prosím tento vzkaz. Je to můj nápad. Kdybych si uměla vyrobit auto, tak už by to tam dávno mělo a byla bych první na světě, kdo to má. Některé auta svítí jen vpředu a vzadu ne. Tak aspoň něco málo ke zvýšení bezpečnosti. Děkuji, Mercedes

Mercedes
9. února • 16:03

Prosím Toyotu, aby dala nové Toyotě Yaris dopředu i dozadu svítící znak Toyoty. Přední podsvícený bílými LED diodami a zadní červenými LED diodami. Předejte jim prosím tento vzkaz. Je to můj nápad. Kdybych si uměla vyrobit auto, tak už by to tam dávno mělo a byla bych první na svět, kdo to má. Některé auta svítí jen vpředu a vzadu ne. Tak aspoň něco málo ke zvýšení bezpečnosti. Děkuji, Mercedes

petr r. (petrumr)
9. února • 17:15

nechci rýpat, ale toyota hybrid má pod znakem modrou barvu a ty chceš kupovat nehybridní toyotu? V čínským shopu jsem to podsvícení viděl na více aut.

Mercedes
9. února • 15:36

Doufám, že nový Yaris bude lepší a bezpečnější. Mazda 2 od roku 2015 má jen 4 hvězdy. Moc hezký pohled na rozbitou Mazdu 2 není. Proto jsem ji vyřadila z výběru.

setr
10. února • 21:38

Yaris je těžší, neohrabanější, vyšší spotřeba. Pokud kupujete auto s výhledem na čelní náraz, chce to zalovit v jiný kategorii.

ACE
9. února • 18:52

Na které rozbité auto je hezký pohled?? :-D:-D:-D

Nereknu
9. února • 15:11
W210e320
9. února • 15:30

Ale ved to viac nez jasne. Japonec a diz sa nikdy nekupuje. Tak ako u toyo to bol napr 2.2 d-cat, tak to iste mazda 2.2. Mimochodom nieje to vobec tajne, ze tie motory su velmi zle. Zaujimalo by ma co sa dialo v hlave ked ho to nutilo kupit sadzomet vzhldom k tomu ze benzinaky maju perfektne ...

Libor
9. února • 18:13

Přesně tak jedině Japonec a benzín to je špička a top kvalita.

Tom
10. února • 7:40

Bejvavalo...

Mirek
9. února • 12:55

Pokud řešíte cenu, tak mě by zajímalo, kde se vypařilo to zrušené desetiprocentní dovozové clo a to pro všechny japonské automobilky, tedy dovoz z Japonska.

Wolfsteen
10. února • 20:21

Pokud vím, tak se ta cla budou rušit postupně a na auta dojde až v poslední vlně, která bude až za pár let.

Nyte
9. února • 22:58

tam je na automotive sedmiletá lhůta, jestli se nemýlím.

Joe Doe
9. února • 13:46

Nie vsetky japonske automobilky dovazaju svoje auta z Japonska.Napriklad, preco by malo byt uvalene clo na Aygo, ked je vyrobene v CR ;)

Mirek
9. února • 16:28

Pane Vachmajstr, vy jste hlava! :-D
Člověče, přešlápni si, stojíš si na vedení. To clo zrušila EU a clo se odjakživa používá pro výrobky z jiného státu, nebo z mimo unie ve které jsou nastavena nějaká pravidla. Možná by pomohlo se jen naučit číst a chápat. A jinak, ono to je vlastně ještě více než 10%, na clo je nastaveno ještě DPH, takže se k ceně výrobku přičte clo a celá částka se ještě zdaní.

ACE
9. února • 12:35

Ještě drobnost, pokud srovnáme udaje o spotřebě ve vaší tabulce, je tam nesrovnalost, u Mazdy je městská spotřeba u ostatních kombinovaná, je to zavádějící, aby to ladilo má Mazda 4.1 ;-)

ACE
9. února • 12:15

Celkem výstižný článek, až na to že když chcete tak krouhání zatáček je radost díky velmi dobrému řízení a vyvážení auta ve srovnání s většinovou konkurencí (a to i v mnoha vyšších třídách). Jestli šla spotřeba u novinky ještě krapet dolů, je to paráda, už se starou se prakticky nedá při mírném překračování limitů jezdit přes 5l, při dodržování limitů a předvídavé klidné jízdě i znatelně pod 4.

petr r. (petrumr)
9. února • 10:54

kde se to vůbec vyrábí pro česko? Asi v japonsku...

Rafael
9. února • 12:04

M3 se vozí snad z Mexika.

Vlk z Vlkohradu
9. února • 14:52

Mazda 3 benzín z Mexika, Mazda 3 diesel z Japonska.

Tom
10. února • 7:06

Špatně, u nás jsou 2019/2020 trojky v benzínu z Japonska.

petr r. (petrumr)
9. února • 9:19

na fotce jsou pěkný kola a chybí detail toho řemene, Cena je podle mě velká a myslím si, že řada lidí dá přednost yarisu.

Rokyta ex Acz
9. února • 9:36

Yaris je taky prostornější a pohodlnější B-] Mazdička má pro změnu trochu více švih;-)

Rafael
9. února • 9:40

Mazda má od pohledu o ligu luxusnější interiér. Jestli se opravdu tak dobře řídí, do města, proč ne. 3 válce jsou v této třídě vozů za trest. S nízkými otáčkami si neporadí. Zarazila mě informace o prodeje 50ks tento rok. To je debakl.

Rokyta ex Acz
9. února • 11:32

Luxusnější interiér ve 3 mi prvě nepřijde, naopak. 3 ale lépe vypadá a lépe sedí. Takové mini mikro Bmw, když to přeženu. Pokud jezdí 1 osoba a kravaťák, nebo třeba sportovní holka tak asi 3. Pokud to má být univerzální "rodinný vůz" tak zase Yaris. Přecejen vnitřní prostor, polička před spolujezdcem i lépe filtruje nerovnosti. Ale jsem rád, že se malí japonci drží a obohacují nabídku. Protože Evropa toho tolik nemá.

Nornik
9. února • 11:17

400k za male a 66kw k tomu. Jestli se chteji rovnat s mini ci Audi A1, tak Jim taky neco chybi...

Rafael
9. února • 12:03

Beru to tak, že 400tis stojí polo, fiesta...v 3 válci. Nevýhoda je lenost, která se projeví až mimo město, výhoda je sametový motor s čitelným projevem, okamžitou reakcí na plyn.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
9. února • 12:09

Lenost je mýtus, jen se podívej na zrychlení v tabulce, mám starou 2015 a líná rozhodně není.

Rafael
9. února • 12:46

Jezdil jsem s více atmosférami a proti přeplňování líné jsou. Příkladů se dá uvést celá řada, písnu jeden. Dálnice a jízda do kopce. Vůz před tebou zrychlí a ty nechceš zdržovat, proto s ním plynule srovnáš tempo. S přeplňováním s lehkou nohou na plynu. S atmosférou, musís podřadit a to budeš celou dobu točit přes 4tis ot, aby jsi měl dobrou odezvu od plynu? Ne, atmo do 150kw jsou líné.

ACE
9. února • 15:09

A ještě návrat k teminologii, co znamená točit auto "celou dobu"? Jako po dobu zrychlení, to je většinou do nějakejch 10s, pak normálně zařadíš koncovej stupeň. No a nějakej turbo litr se taky pod 2t do asfaltu zrovna nezakousne, takže musíš podřadit taky.

ACE
9. února • 15:06

Částečně máš pravdu, ale taky záleží na poměru výkonu a váhy. Ten příklad sedí, při zpomalení na dálnici v kopci třeba na sto, opravdu musíš podřadit, jinak pod 2000 nezrychluje, to je slušné až ve 3000, ale to je právě ten mylný výklad lenost, když podřadíš, tak zrychluje srovnatelně, ale chápu že mnohé je to obtěžující a nebo to neumí. Zase na druhou stranu, proč je to využití otáček motoru problém, pro mě je třeba horší turbo dýzl, kterej ve 2t dá pocit zrychlení, do 4 jakž takž vydrží a pak skape. A navíc už jsem to psal, třeba přesně ten příklad co jsi uvedl (zrychlení 50-100+ ve stoupání)ve srovnání se Supem 103kW, Sup jednoznačně prohrál a bylo jedno jestli řadil. Pocit a tradiční řeči, proti přímému srovnání neobstály. Nakonec to potvrzují i údaje výrobců a koneckonců i prostá metematika hmotnost vs výkon, budeš překvapen kolik rádoby výkonnějších aut je na tom hůř.

Nyte
9. února • 22:55

80-100 kW z turba, které nabízí konkurence, je prostě dynamičtější než atmosféra 90k.

ACE
10. února • 0:05

Asi to bude pro tebe velké překvapení, ale 100kW bude při podobné hmotnosti, převodovce atd. vždycky dynamičtější než auto o 1/3 slabší a bude opravdu jedno, jestli je to s turbem nebo bez. ;-) Jde ale o to, že při podobném výkonu je to celkem jedno, pokud nemluvíme o pružnosti.

Doporučujeme

Články odjinud