První jízda s Kiou XCeed: Má skvělý podvozek! Chybovat si nemůže dovolit

64 komentářů

Honzamotors
29. září • 6:51

Hodně se mi líbí tvary, ale na:http://hezciauta.sweb.cz/xceed.html... se mi líbí ještě víc. Myslím, že bude mít úspěch, jen cena by mohla být trochu nižší než Sportage. Uvidíme jaké budou prodeje....

hui ce
9. září • 10:00

hui ce

lolon
7. září • 20:26

Tak moment, cit: "U obou motorů jsme jako mladí staromilci sáhli po manuální šestistupňové skříni, Více na: https://www.autorevue.cz/prvni-test-kia-xceed-ma-s... ... ..." t.j. existuje verzia 1.6 T-GDi s manualom? Bude aj v SR/CR? Alebo to zase nejaky market manazer pohnoji?

petr r. (petrumr)
8. září • 8:59

automat k 150kW verzi je za příplatek 40tkč, ale jenom u exclusive, takže manuál za 614980 s dph.

Milan
7. září • 21:29

Vyzerá to tak, že v ČR bude 1.6 T-GDI dostať aj s manuálom aj s DCT7. Na Slovensku bude k dostaniu iba s automatom (podľa slovenskej oficiálnej Kia stránky).

lolon
7. září • 21:41

Ak to tak bude, tak asi dam zarobit niektoremu ceskemu predajcovi.

Ben
7. září • 18:11

Bude to dobré auto, ale prostě jen auto, další auto bez vůně a zápachu, design je povedený, vkusný čistý ... dodá to určitě virtuální svaly zdejším milovníkům korejských vozů do diskusních for, aby konečně mohli té Škodovce ukázat prostředníček ačkoliv ta na to reaguje asi tak nějak jako Pražák, kterému nadává Brňák do socek. S klidem ... kdy opět přijde s lepším vozem. :-)

petr r. (petrumr)
7. září • 19:58

jestli ti něco uniklo, tak to, že korejci vyrábí auta pro lidi co se chcou odlišit a nenosit červený šátek v celé třídě. podívej se na stránky hyundai a kia versus škoda a porovnej to kolik kdo vyrábí modelů, škoda nemá ani tolik barev na octávku kolik modelů má huyndai a kia. Až dojede škodovka z prahy do ostravy na elektriku bez nabíjená, tak uznám tvůj názor za nedětinský.

Ben
8. září • 8:38

A už to jede .... :)))))))

KLD
7. září • 22:49

Kdybys alespoň sprostě nelhal. Kdokoliv se může podívat na stránky KIA a Škoda a během pěti minut zjistí, že Octavia nabízí celkem 61 laků karosérie (btw Ceed nabízí vedle toho 12 odstínů laků). Takže tady chytrolíne zkus vyjmenovat těch 62 modelů, když jich podle tebe vyrábí víc než má Octa laků.

petr r. (petrumr)
8. září • 8:44

nováčku, octávia má 7 barev na výběr. Podívej se na ty stránky, ale nedívej se na škodu co vyrábí 380, tam tych barev najdeš více a možná jsi barvoslepý a nějaký odstín se ti jeví jiný. A ještě nakonec, tady chodí lidi, co to myslí vážně, podívej se třeba kolik vw nabízí hybridů, hybridů plug in, elektro a porovnej to s hyundai-kia. Jestli s maminkou navštívil ráj hraček a viděl octávku v 61 barvách, tak maminky se drž co to nejdéle půjde.

michal
8. září • 10:14

Octa 53 zvlastni lakovani,7 metla a 3uni barvy.Ty koncerovy motory zerou min tak netřeba mit hybrid.Lepsi je počkat az to ostatní vyvinou pak jen okopírovat a vyrábět.Neboj nova octa,golf,leon uz mit budou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
8. září • 11:24

a na kolik tá octávka s tím zvláštním lakováním přijde? Každý si to může zkusit-Volba dalších možností bude vyžadovat změnu výbavy nebo motoru a to už jsme v segmentu aut někde uplně jinde.

Michal
8. září • 19:24

petrumr přijdou na dost ale je možnost výběru.

petr r. (petrumr)
8. září • 20:58

jistě, ale tady se vůbec octavie neměla vzpomenout, nebot škodovka je o třista dražší jak kia xceed a ještě budeme si tu škodovku lakovat za příplatek.

Michal
9. září • 10:57

Neboj xceed je dražší než k...g

petr r. (petrumr)
9. září • 15:06

než co?

Josef
8. září • 21:50

Do vaší diskuze se nechci zapojovat, ale mám jen drobnou připomínku. Ty možnosti zvláštních příplatkových barev mnoha odstínů u Škody mají ale drobnou podmínku - musí se odebrat minimálně 3 vozy, případně násobky 3 vozů, čili je to spíše pro flletové zákazníky. Samozřejmě pokud se člověk vejde náhodou do počtu a.strefí se - doplní nějakou fleetovou objednávku, tak je to možné bez problému. Potom ještě existuje možnost objednat a čekat a čekat, jestli se objeví další zákazník (zákazníci) s pořadavkem daného odstínu. Takže asi tak, pánové...
Dnes ale, když existuje možnost nechat si polepit auto folií podle valstního výběru, tak je to možná lepší volba, navíc po pár letech se folie strhne a lak je jako nový. TAXI bývají v základu ve stříbrné metalíze a na ní se lepí ta známá žlutá folie. A potom po letech lidé v bazaru koupí nádherné zachovalé auto s netknutým lakem a stočeným tachometrem + drobnými "úpravami" povrchu pedálů, volantu řadící páky (po dědovi důchodci, který s ním vůbec skoro nejezdil....atd. jsou známé případy lidí, kteří si naběhli, ale to je už úplně jiný příběh...)...

Peter
7. září • 14:34

Dnes som ju videl u nás v OC vystavenu Live.Je pekná ale podla obrázkov som si myslel že bude vačšia. Naživo sa mi zdala dosť malá.Je podla mna veľkostne približne ako Stonic takže nechápem načo sú im prakticky rozmerovo dve rovnaké autá.Akurat XCeed je modernejší vyrába sa v Europe a hlavne je cca o 3000 Eur drahší.XCeed Silver 1.4 T-GDI s manuálnou klímou a 16"zliatinách stojí 19 500 Eur a to je momentálne o 2500 Eur viac ako Ceed s tým istým motorom vo výbave Gold.Takž je velmi pekná ale drahá /na to že je to len Kia/

8. září • 8:44

Lenže treba ísť trochu hlbšie, porovnať výbavu silver s XCeed s výbavou gold u Ceed. Full LED a 8''obrazovka s cuvaciu kamerou je tam navyše.... 😉

Milan
7. září • 15:17

To sa ti ozaj iba zdalo. Stonic má na dĺžku 4143 mm a XCeed meria 4395 mm, čím prekonáva o 85 mm aj klasického Ceeda hatch. Takže Stonic je o triedu menšie auto (logické, keďže stojí na podvozku Ria).

Peter
7. září • 16:46

Aj Octavia má malý rázvor ale veľlé previsy takže vyzerá ako auto o triedu vačšie. Rázvor nie je všetko.Napr Honda HRV má výšku 1605 mm takže tam bude asi viac miesta ako v XCeed.Podla mna už takto rozmerovo mal vyzerať klasický Ceed pretože s výškou 1447 je podla mna nízky a tým pádom je tam nad hlavou málo miesta tak isto ako napr v i30 Fastback,Mazda 3 alebo Toyota Corolla.Dnes som sedel v novej Toyote Corolla ktorá je tiež velmi pekná ale bohužial strašne málo miesta.Celkovo tieto azijské autá su vo všeobecnosti aspon vo vnutri dosť malé.

Josef
8. září • 10:53

Malý, velký, úzký, široký, vysoký, nízký,... vnitřní prostor auta... Zapomněl jsi, Peter, uvést, kolik měříš a jakou máš hmotnost. Jinak prostornost auta vnímá 2 metrový 150 kg vážící "Otesánek" a jinak 160 cm vysoká 55 kg vážící "křehká děva"...
Proto opakovaně doporučuji auto si sobně vyzkoušet a ověřit podle vlastních osobních představ a priorit a potřeb a potom zhodnoti, rozhodnout a koupit.
Když už někdo chce napsat větu, cituji tě: "Dnes som sedel v novej Toyote Corolla ktorá je tiež velmi pekná ale bohužial strašne málo miesta.Celkovo tieto azijské autá su vo všeobecnosti aspon vo vnutri dosť malé.", tak by měl mapsat své tělesné proporce.
A poslední tvoje věta: "Celkovo tieto azijské autá su vo všeobecnosti aspon vo vnutri dosť malé." je naprostý žvást, protože třeba Toyota LandCruiser je určitě dost prostorná snad i pro tebe. A je to "asijské" auto, nebo snad ne? A tebou zmíněná Corolla je prostorově na tom minimálně stejně jako srovnatelná evropská (a asijská) konkurence takže poněkud nerozumím tvému "hodnocení". Jestli jsi náhodou ten dvoumetrový 150 kg "obr", jak jsem uvedl, tak proč si si vůbec zkoušíš Corollu?

Peter
8. září • 11:14

Ale dávať sem Toyotu LandCruiser je mimo tejto kategorie aút o ktorých sa bavíme.Presne to robím že ked predstavia nové auto idem sa nan pozrieť lebo ma to dosť baví.Pre mna je životný priestor v aute dosť podstatný a aj preto som si po prieskume minulý rok kúpil nové auto ktoré mi max vyhovuje čo sa týka priestoru,dynamiky,designu a aj technologii/samozrejme v rámci rozpočtu/.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
8. září • 11:45

Jo a když jsou určujícím limitem peníze, tak je to těžké, protože potom vždy musí být velké kompromisy. Jedním z nich je asi Dacia, která má také něco velkého v nabídce za cenu úměrnou tomu, co nabízí. Nebo se uskrovnit a hold se "tlačit" v něčem menším "luxusnějším". Je to o tom výběru a prioritách a auto by se nemělo vyhledávat jen v katalozích, ale vyzkoušet. Nejen usednutím v autosalonu, ale i na silnici za volantem. Když si zkoušíš nové boty, tak si je také jen nenazuješ ale chvíli ponecháš na noze a projdeš se alespoň pár metrů. Myslím to obrazně z důvodu připomenutí subjektivního vnímání a psychologických účinků známého řčení: "Zvyk je železná košile." Když přesedneš z auta, na které jsi zvyklý roky užívání, tak musíš nechat čas na přizpůsobení objektivního vnímání něčeno hového - neobvyklého. Je potom zajímavé poznat, že to, co je napsanáno v katalozích, v realitě vypadá jinak...
Ještě drobnost, znám kolegu v práci, který má strašně krátké nohy a trup normální, když si sedne do auta, tak přes normální celkovou výšku postavy má problémy s prostorem nad hlavou - má mimořádnou výšku sedu vzhledem k tělesné výšce. Čili asi tak nějak.

Peter
8. září • 12:04

Mne vyhovuje segment C a aj v tomto segmente sú autá podla mna ktoré sú priestorovo aj vpredu aj vzadu použitelné.Je tam dosť pekných áut ale použitelných sa mi zdali iba Corolla/staršia generácia/,Golf,Octavia,Leon,Pulsar,i30,Ceed/staršia generácia/ a Focus/staršia generácia/.Otázka.Čo myslíš čo som vybral ?

Josef
8. září • 12:15

Octavii. :-)

Peter
8. září • 13:59

Golf.:-DAle každy nech si kúpi čo sa mu páči hlavne aby bol spokojný.Hawk

Josef
8. září • 14:39

Zkoušel jsem, jestli se chytneš Peter...:-)) Tedy podle tvé argumentace. Golf je jednoznačně ve své třídě jedničkou a sázkou na jistotu. Akorát většinou ne nejlevnější. Za všechno se platí. S Golfem, pokud jsi zvolil správnou motorizaci a slušnou výbavu musíš být určitě spokojen.
Proč ale lezeš do Corollly, tomu poněkud nerozumím. Není to nic zajímavého, co by by majitele nového (zánovního) Golfu mohlo zajímat. Zejména, jestli ti jde o prostornost. Nebo ti snad prostornost Golfu nevyhovuje a poohlížíš se po něčem větším v kategorii nižší střední třídy, dokonce i mezi "asijci", kteří jsou podle tebe "obecně prostorově menší"?

Peter
8. září • 19:08

Ako som už písal vyššie aj napriek tomu že mám ročné auto ma to jednoducho baví isť sa pozrieť na novšie autá a potom ked vídem od predajcu tak som spokojný že som nečakal a vybral som si dobre.Jednoducho ma to baví aspon staticky porovnať tie autá.Preto som bol vždy ked mám čas pozrieť novinky a dnes ked by som vyberal opat by som skončil pri Golfe lebo momentálne má u nás konkurencie schopné ceny.Pár rokov dozadu bol Golf oproti konkurencii min o 20-25% drahší ako ostatný.Teraz sa oplatí lebo za pár mesiacov príde G VIII a tam si myslím že bude cena úplne inde.Dnes sme si dobre pokecali tak hádam sa stretneme pri dalších diskusiach.;-)

Josef
8. září • 20:28

V pohodě.;-)

petr r. (petrumr)
8. září • 16:48

a mezi octávií a golfem je rozdíl jaký?

Josef
8. září • 20:40

Doplním ještě Mirka, že třeba v často diskutované víceprvkové nápravě, kterou v Golfu dávají i do slabších motorizací na rozdíl od Octavie. Pokud máš zájem znát detailní odpověď, tak si všechny rozdíly vyhledej, ale zejména si oba modely vyzkoušej a povoz se s nimi. Pokud rozdíl potom nepoznáš, máš výhodu - můžeš si "svobodně" vybírat, pokud ano, potom už vybírat nemusíš... Rozdíly ale většina lidí pozná, což je logické. Nebo si snad myslíš, že by VW dopustil, aby Škoda předstihla VW? Já třeba rozdíly poznám i mezi Superbem a Passatem. Exterier se mi ale líbí více u toho Superba a interiér zase u toho Passata. Suma sumarum je ale u mne vítěz ten Passat. A ještě je v záloze Arteon... (Že se za všechno platí, to je jasné a komu jde o cenu, často volí to levnější, což bývá poměrně často Škoda, ale ne vždy a ve všech modelech a konfiguracích...).

Mirek
8. září • 19:01

Ve značce? V materiálech? Octavia nemá HB a Golf nemá liftback?.... Ty to nevíš, že se tak ptáš? To, že základ je v podstatě stejný neznamená, že jsou to stejná auta. Rozvor Octavia 2686 mm , Golf 2620 mm.

petr r. (petrumr)
8. září • 20:43

chtěl jsem se jenom ujistit.

Josef
8. září • 11:31

V pohodě Peter, příště do svého hodnocení prostoru auta napiš tvoje tělesné parametry a je to. Potom má obsah sdělení nějaký význam. Samozřejně je vhodné případně doplnit poznámku, že dáváš přednost ještě něčenu většímu ("rezervě") a tím případné negativní hodnocení má úplně jiný význam. Priority jsou o něčem jiném, než o splnění minimálního požadavku. Pokud někdo například jezdí s autem jen na výlety po kulturních památkách a na sportovní vyžití mu stačí plavky do bazénu, tak zavazadlový prostor bude postačovat za objektivně dostačující v hodnotě 300 litrů, ten kdo jezdí s rodinou na kola, v zimě na lyže do Alp, tak asi potřebuje logicky něco většího a považuje za dostačující třeba až 600 litrů. A někomu stačí jen 470 litrů, které víjimečně může doplnit "rakví" na střeše....
Hlavní je, že sis koupil auto, které ti max vyhovuje. Možná je dobré ostatním sdělit postup, jakým jsi ke svému výběru a následné max. spokojenosti došel. :-)

Peter
8. září • 11:02

187 cm 93 kg

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
8. září • 11:19

Jo, tak potom jedině auta Toyota LandCruiser, Škoda KodiaQ, Audi Q7, VW Touareg apod. tě určitě uspokojí. Nebo velká MPV - VW Van, MB Vito, nebo od Fordu S-Max či spíše Galaxy nebo Tourneo apod. A do nižší střední třídy vůbec nelez, je to ztráta času, už sis to vyzkoušel s Corollou, která je prostorově solidním průměrem třídy...;-)
Jo ještě snad kategorie MB S v prodloužené verzi a obdobné limuzíny 3D tě vnitřním prostorem také snad uspokojí.
(Já se se svými 173 cm v pohodě nasoukám do čehokoliv, ale přesto mi nejvíce vyhovuje prostorem a ostatními vlastnostmi kategorie střední a vyšší střední třídy).

Mirek
8. září • 14:30

Má ode mě o 9 cm na výšku více a asi 3 kg hmotnosti navíc a píše hlouposti. Můj bratr má jeho výšku a hmotnost minimálně o 10 kg větší a nemá prostorový problém ve většině aut nižší střední třídy. Jezdil i v mém trojkovém Focusu a žádný problém neměl.

Josef
8. září • 14:53

Vidím to stejně , Mirku. Hlavně, že nakonec Peter sdělil, že si zvolil a koupil Golfa, se kterým je náramně spokojen. A potom leze ze "zvědavosti" do Corolly a napiše, cituji: "Dnes som sedel v novej Toyote Corolla ktorá je tiež velmi pekná ale bohužial strašne málo miesta."
Je to buď o vyložené subjektivitě hodnocení Petera na základě jeho pocitů. A ty mohou být samozřejmě různé. Jsou i takoví jedinci, pro které není žádné auto dobré, pokud nemá na chladiči trojcípou hvězdu.... Nebo je Peter jen "katalogový" "řidič" a porovnává auta podle toho, co kde "zaslechne" nebo co si někde vyhledá v "katalozích" a tabulkách na webu...:-)

Peter
7. září • 16:31

Mne išlo hlavne o výšku.Kia Stonic 1485,Kia XCeed 1495 a napr Golf 1492.Takže aké už len to je SUV alebo Crossover ? Takže opať je to len taký nafuknutý hatch za velké peniaze.Ale pekný.

Milan
7. září • 18:25

Podľa Kie je to crossover, pretože má aj zvýšený podvozok, s ktorým môžeš prejsť aj nejaký ten ľahší terén a sedí sa o vyše 4 cm vyššie oproti Ceedu a od neho sa líši aj väčším batožinovým priestorom objemu 426 l (+31 l). Na to, aby to bolo SUV tomu chýba akurát 4x4.

OnlyTruth
7. září • 14:30

4x4 ako kona? bude? kia je krajsa ako hyundai ale potrebujeme 4x4

Milan
7. září • 15:13

Kia definuje XCeed ako mestský crossover a ten 4x4 nepotrebuje. A to je aj odpoveď na tvoju požiadavku - 4x4 nebude.

OnlyTruth
7. září • 19:18

poviem ti pravdu, je to drahsie aby to spravili aj 4x4 aj ked to je len lacny 4x4 s priecneulozenym motorom bez medzinapravoveho diff.. ale ajtak je to skoda, vyvysene auto s prednym pohonom je maximalne pre ludi, ktory nevedia parkovat a nepriatelia su obrubniky a bolave chrbty ... inak v tom nevidim ziadny iny zmysel

Niemand
8. září • 14:27

Vyššie auto nie je len o obrubníkoch. Jazdím na chatu kde sa cesta každý rok viac mení na šotolinu a neverím že ju opravia. Posledne už som škrkol spodok, ale nie je to taký terén, aby som potreboval 4x4. A nemyslím, že som jediný na svete, čo má z nejakého dôvodu požiadavky na vyšší podvozok. Autá sa priblížili k zemi kvôli spotrebe, ale svetlé výšky ktoré boli pred 15 rokmi bežne u kombíkov sú dnes u crossoverom alebo aj niektorých SUV.

mpolan
8. září • 19:58

Měl jsem auto z roku 1999, což je dvacet let oproti dnešku, a nemělo světlou výšku dnešních crossoverů, tak tu neplácej nesmysly. To, co popisuješ, platilo možná v osmdesátých letech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
9. září • 12:29

To, že zrovna tvoje auto bola už vtedy placka ma nezaujíma. Svetle výšky okolo 150-160mm boli neboli okolo roku 2000 nič výnimočné. CX-3 ako Crossover ma 165.

mpolan
9. září • 14:18

Jo jo, Peugeot 206 je strašná placka a ty jsi vůl.

mpolan
7. září • 9:22

Je to hezké, a nejspíš i hezky pojede. Ale se základní cenou o stopadesát tisíc výše, než klasický Ceed, to u nás prodejní trhák nebude. A to i s přihlédnutím k výbavě a rozdílům ve výkonech...

Niemand
8. září • 14:00

Rozdiel v cene nie je ani 3000 EUR a to je tam vyššia výbava, to som ani nevedel, že koruna už tak klesla, že je 150 tisíc KČ.

mpolan
8. září • 19:56

Ceed v základní ceně 359 tisíc. XCeed 484 tisíc. OK, není to stopadesát, je to skoro stotřicet I tak je to dost velký rozdíl, který bude dost na překážku většímu rozšíření.

Niemand
9. září • 12:19

Lenže základ Ceed nie je to isté ako Základ XCeed, ani výbavou ani motorom. Ak to nahádžeš rovnako, tak rozdiel bude pod 3000 EUR. Ten kto kupuje Ceed v holobyt edition nie je cielovka pre XCeed.

mpolan
9. září • 14:17

Čtení s pochopením textu máš za pět. Ale chápu, mluvíš cizí řečí, to se dá omluvit. Tak to zkus znovu.

Niemand
9. září • 12:26

A ešte doplním, že ceny sa do pol roka isto znížia ani Ceed sa nezačal predávať za tieto ceny.

Znalec
7. září • 7:52

Vnútorný priestor vpredu je teda rovnaký ako pri hatchback ?
Kedze predné dvere su rovnake?

Michal
7. září • 8:10

O 4cm vyšší a o 4cm vyšší světlá výška=stejně prostorný interiér.Tohle bych bral místo kamiqu aspoň vzhledem.

Znalec
7. září • 20:31

Skoda, ze všetok rozdiel vo výške isiel len do podvozka.Cena je vysoká za +4cm

petr r. (petrumr)
7. září • 8:51

a ty máš kamiq?

Michal
7. září • 9:37

Přece si nebudu kupovat o 100koní slabší auto jenom kvůli lepšímu nastupování.Moje octars tsi najeto 65tkm/stará skoro 5let takže ještě min 5let mám čas než budu měnit za něco jiného.Kamig by vyhovoval a Xceed taky a ještě se mi víc líbí.Je to novinka takže ceny spadnou jako normálně.

Niemand
8. září • 13:59

XCeed sa robí aj 200 koňovím motorom to je rozdiel oproti Tvojmu autu tak 20 koní.

petr r. (petrumr)
7. září • 9:48

A využiješ ty koně jako majitel? Jenom jsem se ptal, znám jednoho co si koupil scalu a bude ji měnit za c-hr v hybridu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miko
8. září • 8:11

no asi dostal rozum ;-)

Michal
7. září • 20:23

petrumr koně nevyužiji "mimo předjíždění" ale zase většinou nechybí a o půl- max litr vyšší spotřeba než mít třeba 1.4 je prd.Ale když někoho předjíždíš a on to voroštuje tak mu ujedeš.Měnit scalu za c-hr no když na to má..

Doporučujeme

Články odjinud