Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

38 komentářů

Dalibor
9. října • 13:09

Dovoluji si opravit drobnost v článku. motor 2,0EcoBoost je špatně, správně je 2,0EcoBlue - tedy nafta.Rozumím a chápu, že tato oprava nemá na článek žádný vliv, obzvláště s "fajnovými" názvy všude ECO. … ale jen pro pořádek. EcoBoost = benzin, EcoBlue = nafta. dík pardon že jsem rušil
:-D není nad klasickým označením TD a i

Mirek
8. října • 21:54

Pane Kadero, opravte si to "Zatím mohu říct, že Ford Focus ST 2.0 EcoBoost...", snad EcoBlue.

Peter
8. října • 20:07

Ford novinky na jednom miste> http://www.fordauto.sk...

odjistenej kver
8. října • 15:39

Vazne prima auto. Nemam nejmensich pochyb, ze nejaky ten nizky prulet tahlych kopcovitych zatacek hodne potesi.Jenze pri te tragedii na ceskych silnicich a D1 predevsim, clovek premysli kde a kdy? Ridit mne bavi, ale ne natolik, abych vstaval v nedeli ve 3 rano, abych se za kuropeni mohl proletet. A zase takovy fanda do rizeni, abych se jel proletet na okjruh, to vazne nejsem.Takze, k cemu mi takove auto vlastne bude?

Jano
10. října • 23:26

Básnite o autách koľko majú koní ,ale kde ich využijete . Chcete sa v dnešnej premávke zabiť ,alebo iného, výkon nepoužiteľný Pred časom sa mi dal kamarát previesť na M4CS. Výsledok pokuta 700e. Na paťdesiatke mimo obce mi namerali 138.Nikdy tam nemerali.Ale zážitok bol skvelý len predražení. Pár takých výletov a ste bez mesačného platu.Takže???

speedfred
8. října • 22:14

Pre teba asi nebude, ale nájde sa ešte dosť šoférov ktorý takéto auto chcú.

kari
8. října • 16:17

Pokud nevíš k čemu ti bude, tak tobě bude k ničemu. Ale je dost lidí, který vědí proč ho chtějí a pro ty je určené.

Josef
8. října • 21:58

Přesně tak. jen doplním, že odjistenej kver (příspěvek 08. 10. 2019 15:39) si odpověděl sám. Diskutovaný Focus je zajímavé auto za zajímavou cenu. Podobně zaměřená i cenově je Škoda Octavia RS. Já bych asi dal přednost tomu Focusu, pokud bych si nemohl dovolit připlatit za Golfa. Dávám ale přednost jiné kategorii aut...

bzzz
8. října • 22:14

Velka rodina by na tom ale byla lepe v Oktavce, ne?

mpolan
8. října • 22:55

Velká rodina na tom bude nejlíp v Galaxy nebo něčem podobném. Kdo si vystačí s Octavií, vystačí i s Focusem kombi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
9. října • 21:16

Ještě doplním, že velká rodina liliputánů se v pohodě vejde i do Fabie combi a naopak velká rodina basketbalistů, kde každý měří nad 220 cm, bude mít problémy i s Galaxy a asi bude nakupovat něco jako Ford Transit Minibus (Bus M2) nebo případně ještě něco většího a sedadla nechá namontované pouze v každé druhé řadě.
Pro bzzz - kdo má velkou rodinu, měl by si vyzkoušet v autosalonu uvažované auto v celé sestavě rodiny, potom určitě bude každý vědět, jestli je auto dostatečně velké a jestli bude splňovat představy.... Kibicování nad "katalogovým" porovnáváním vnitřního prostoru Focusu nebo Octavie je poněkud úsměvné... (zejména, když se ve většině případů "velké rodiny" uvažují malé děti sedící vzadu, tedy kromě rodičů sedících na předních sedadlech a je tedy porovnávání Octavie a Focuse zbytečné - pár cm rozdílů je o ničem...).

bzzz
10. října • 15:25

Ja si nedelam prdel z aut nybrz z autoru clanku. Vostry svezeni s rodinou na palube, takova ceska tradice ;-)

Josef
10. října • 19:17

Nevím, nevím, ale asi jsi nečetl pozorně bzzz. A hlavně asi ne až do konce článku. Autor článku tam napsal, cituji:
"Jako bych byl na prezentaci dvou zcela jiných automobilů. Jeden je hlučnější hrubián s dobrým srdcem, co vás nenutí neustále tankovat (diesel umí jezdit i za šest litrů). Ten druhý je šílenec, který se ale umí umravnit a bez psychopatických tiků v klidu cestovat.
A teď bez kudrlinek: Ford Focus ST se vznětovým motorem je pohodlné rodinné auto se slušnou spotřebou, srdnatým motorem ve středních otáčkách a vynikajícím řízením. Na druhou stranu je hlučnější a nemusí se vám líbit při jízdě na úplném limitu.
Ford Focus ST se zážehovým motorem je vyzyvatel pro ty nejlepší ostré hatchbacky na trhu. Průběh výkonu hezky cítíte a motor nabídne i znatelnou špičku. Tato verze má cestovní komfort Golfu GTI a razanci Hyundaie i30 N. Není ale tak pantomimická jako Honda Civic Type-R. Svým způsobem bych ho přirovnal k brilantnímu Golfu GTI TCR. Ten je ale o dost dražší a nemá možnost manuální převodovky."
Více na: https://www.autorevue.cz/prvni-test-ford-focus-st-... ... Myslíš si, že 140 kW je v kombíku něco na "vostry svezeni"? A napsal to přece jasně a srozumitelně: "Ford Focus ST se vznětovým motorem je pohodlné rodinné auto se slušnou spotřebou, srdnatým motorem ve středních otáčkách a vynikajícím řízením. Na druhou stranu je hlučnější a nemusí se vám líbit při jízdě na úplném limitu."No a potom se zminil o tom druhém s 204 kW: "Ford Focus ST se zážehovým motorem je vyzyvatel pro ty nejlepší ostré hatchbacky na trhu. Průběh výkonu hezky cítíte a motor nabídne i znatelnou špičku."A když se vrátim k tomu nafťáku, tak napsal: "...Ford Focus ST 2.0 EcoBoost s prodlouženou karoserií je fajn auto s příjemnou razancí ve středním pásmu otáček, přesným řízením, přesně dávkovatelnými brzdami a pohodlným podvozkem. Pokud bych pominul hlučnější motor, není zatím vážnější důvod těch 786.900 Kč nedat. Je to dobrá alternativa k rychlým hatchbackům pro lidi, kteří mají větší rodinu a často cestují hodně daleko. Ta ostrost je tu znát jen velmi zlehka."
Je to snad jasné a srozumitlené? Potom ještě každého napadne, že "vostry svezeni" nikdo nedělá s rodinou na palube, ale řidič sám a rodinu nechá doma. Ne každý si může dovolit domů 2 auta, a proto ten naftový Focus kombi je takový kompromis, aby se "tatík" rodiny občas svezl trošku rychleji, a každému je přece jasné, že se o nic "ostrého" nejedná. A Škoda Octavia RS je na tom podobně - nafťák kompromis pro šetřílky a benzin o dost silnější a poněkud ostřejší pro ty, co nemusí šetřit na spotřebě. Pořádné ostré auto se ale kupuje jinde. To je nepřímo též zmíněno v článku. A to ví přece každý.

Josef
10. října • 19:23

Jen připomenu, že Hondu Civic Type-R se 235kW v článku autor zmínil...

Mirek
10. října • 22:20

Já bych měl malou výtku, kterou tady "troubím" od dob, kdy bylo oznámeno, že bude ST s 2,3 EB. Tedy, že pro ostré auto se nemusí jít jinam, vždyť toto je jen ST, ostré RS teprve přijde, také je to v článku zmíněno, jen se musí chvíli počkat. Ford měl i v předchozí generaci ST, takový rychlejší rodinný vůz, a ostré RS. Pro toto ST pouze odepsal motor 2,0 EB a nahradil ho motorem z Mustangu, který není vyhnán zdaleka na maximální výkon, uvážím-li, že tento motor měl v minulém RS výkon 257 kW.

Josef
11. října • 22:11

To je pravda. Ale třeba ta Honda Civic TypeR je už na trhu "zaběhnutá" a ukázala, co umí. Chvíle počkat na ostrý Focus RS se může protáhnout a stejně tak i čas, který ukáže případné "chybičky na kráse", auto není jen o motoru. Takže z těch "ostrých" aut je ta dostupná Honda jednou z nejlepších alternativ výběru. Z mého hlediska je ale nepřijatelný vzhled TypeR a stejně tak i ten Focus ST či RS je na mne už poněkud extravagantní. Proto bych volil z kategorie "ostrých" aut Golf. Ale jak jsem se už zmínil, "moje kategorie" aut je ale jinde. Z "divočení" jsem už vyrostl - mám jiné priority.

TVK
11. října • 23:20

Můžu porovnat ST druhé a třetí generace, s oběma jsem roky jezdil. A trojku považuji za ideální a univerzální "getecko", použitelné pro každodenní ježdění, se solidním výkonem i spotřebou, v kombi nenápadný sleeper s velkým kufrem. Takže pokud Ford posunul v nové generaci tyto vlastnosti zase dál, tak za mne palec nahoru. Ano, TypeR je proti tomu trošku jinde, ale to je pak zase o kus dál i minulý Focus RS s jízdními výkony nedávných supersportů, což je stále překvapivě auto použitelné každý den, pokud člověk ukousne přeci jen už tvrdší podvozek a malý kufr.

Mirek
11. října • 23:25

ST třetí generace měla i docela pohodlná, skoro civilní, sedadla. Jestli ty Recaro v současné ST budou na úrovni minulé generace RS, tak děkuji, nechci, nemám rád tvrdou lavici pod zadkem a je mi v tom případě naprosto fuk, že umí lépe podržet v zatáčkách.

TVK
11. října • 23:52

STcko mělo "civilní" vyhřívaná Recara, vskutku povedená, i když pro objemnější řidiče/spolujezdce asi problematická (úzká). Proti prkenným sedadlům ve dvojce posun o dva levely nahoru. A stejné sedadla mělo v základu i RSo. Zde jen byla možnost si připlatit i za (nevyhřívané) skořepiny pro ty, co chtěli sedadla odpovídající sportovnímu charakteru auta.

Mirek
11. října • 23:04

V tomto případě nejde tak ani o to, co bychom si vybrali, bylo to jen "hodnocení možností, situace". Také nemám potřebu takové auto kupovat. Na druhou stranu, ten motor 2,3 EB není špatný, proto asi odepsali ten dvoulitr. Ford má vždy s RS zpoždění.

Ginter
8. října • 16:02

K čemu? Minimálně k bezpečnému předjetí (verze 280 HP) třeba kamionu.

Skodovak
8. října • 17:40

jj, znam z e35 ci benesovsky ... predjet rychle kamion, abych po par stovkach metru narazil na jiny. Kamiony co jedou aspon tech 80 jsou OK, horsi jsou karavany ci lidi s vozikem ... ale to by na okreskach mohl byt clovek v protismeru a druhou novou v hrobe porad.

mpolan
8. října • 17:07

Bez 280 koní pod kapotou se nedá předjíždět? A kruci, kde dělám chybu?

bzzz
8. října • 18:21

Od kolika HP se daji kamiony predjizdet bezpecneji a skolika je to nejbezpecnejsi?

fanda rs twincharger
8. října • 18:49

Kamiony predjizdet? Nejlepsi je mit auto alespon s pomerem vaha vykon 1kw na 10kg vahy auta... ale radeji ani nekupovat nikdy auto s nizsim vykonem nez 1HP na 10kg vahy auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
8. října • 20:37

To je pěkný blábol.

WP
8. října • 17:31

Bezpecneji se predjede s vyssim vykonem.

Josef
8. října • 21:51

A nejbezpečněji se předjede se zkušeným a odpovědným řidičem za volantem, který se umí správně rozhodnout, kdy, jak a za jakých podmínek předjede v souladu s vlastnostmi (i výkonem) auta, které řídí.
A naopak nezkušený a neodpovědný řidič za volantem se spíše dostane do průšvihu se silným autem díky pocitu, že s takovým silným autem je "king" a vždy všechno zvládně s "přehledem" a s vírou, že ho silný motor z případného průšvihu "vytáhne". Naopak slabý vůz takového řidiče k předjíždění moc nemotivuje. Příkladů existuje dost...

Noclaf
8. října • 15:25

"Příplatek za kombi činí 25.000 (5dv.) a 35.000 kč (kombi)." Ehm?
Jinak kolik byla cena testovane/focene verze? Ta cenikovka je finalni?

.
8. října • 14:02

Palubovka je jak u auta za 250 tisíc, strašný hnus. :-(

Klídek
9. října • 7:40

Interiéry Fordů jsou slabá stránka u jakéhokoliv modelu, to není nic k divení.

Venca
8. října • 13:57

A hlavně v manuálu a se samosvorem:-)):-))

kari
8. října • 16:43

Silnější motory se pomalu v kombinaci s manuálem vytrácí, tak jsem rád, že ještě pořád budou auta, kde tato dokonalá kombinace existuje.

Venca
8. října • 23:15

Přesně tak, moje slova. ;-)

Saša
8. října • 10:18

Konečně první Focus s použitelným motorem a ne s invalidními tříválečky.

bzzz
8. října • 8:38

Kdyz mate vetsi rodinu, koupite si za skoro 800 tisic hlucnejsiho maleho kombika od Fordu ;-) A zkouseli jste ho tedy projet na delsi trase s tou vetsi rodinou na palube?

Petr
8. října • 11:38

Vezl jsem si ho z Německa a 550 km v kuse bez známek jakéhokoli nepohodlí (předchozí verzi).

bzzz
8. října • 18:45

I s celou velkou rodinou? ;-)

Doporučujeme

Články odjinud