První test Ford Focus RS: rychlejší, civilnější

Rychlik  |  20. 04. 2009 02:21

Ujdete R36? Jinak moc smysl nemá.

Odpovědět  |   | 
Kral  |  20. 04. 2009 07:08

Tak nema omezovac rychlosti, 263 km/h je vice nez 250 km/h v R36 Takze bych rekl, ze ujede zcela urcite Krom toho o hodne mene kilo, stejny vykon...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 07:54

R36 ma lepsi stovku, horsi dvoustovku ;)

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  20. 04. 2009 18:45

Tak ze ujede.

Odpovědět  |   | 
martin  |  23. 04. 2009 10:20

a kam, za 10km je tam další R36, případně vrtulník...

ale dřív s ním zabiješ rodinku s dětma ve felině

Odpovědět  |   | 
R  |  23. 04. 2009 22:59

Na odlehle okresce nebo AUTODROMu Most a Brno deti, vrtulniky ani krapy od VW, nejsou.

Odpovědět  |   | 
lunochod  |  20. 04. 2009 06:36

a ještě za to chtěj meloun ... leda tak vysmát!

Odpovědět  |   | 
lunochod  |  20. 04. 2009 06:43

Teď jsem si ještě přečetl tuhle novinářskou perlu: "...STi má ale obrovskou výhodu v pohonu všech kol a hlavně díky tomu není úplně fér ji s novým RS srovnávat."
Mám otázku: Kdo bránil Fordu pohon všech kol do RS zabudovat? Jméno, chci slyšet jméno!
Nedodělané auto a aktivistická recenze

Odpovědět  |   | 
Kral  |  20. 04. 2009 07:07

Tak jiste mu nebranil nikdo, ale je to proste jina kategorie aut. Kdo branil Ferrari udelat v F430 zavazadlovy prostor jako v Octavii? Nikdo, presto tam neni a nema smysl F430 s Octavii srovnavat. To same je tohle, mas tu rychle predokolky a rychle ctyrkolky, v jedne kategorii vladne Focus, v jine STi. Samozrejme, da se to srovnat i presto, pak v urcitych pripadech vyplynuou na porvch vyhody jedne a v jinych pripadech vyhody druhe koncepce. Predokolka je jiste lehci, efektivnejsi, od nejakych 100 kmh vys je ti pohon vsech kol stejne v podstate k nicemu... Je to myslim receno spravne.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 07:21

Takže od 100 kmh výše již neplatí tradiční fyzika a nastupuje Králova fyzika? Nebo jak si vysvětlit, že od vyšších rychlostí už pohon nehraje roli? Byl jste někdy na okruhu? Jel jste někdy rychleji než 100 kmh?

Odpovědět  |   | 
malina  |  20. 04. 2009 07:27

zbytecne chytas za slovo. faktem je, ze ve vyssich rychlostech uz neni pohon vsech kol takovym prinosem, nepotrebujes na asfalt dostat az takovy zrychyleni, aspon ne u aut s temato konma, takze vyhody se ztraci. v utazeny zatacce na dvojku budes v predokolkou v haji, ale v tahly rychly zatacce na ctyrku uz rozdil nebude vyznamny, pokud vubec nejaky. chces to poprit? myslim, ze ne a to je to co chtel kral rict...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 07:39

Ano chci to poprit, i na tu ctverku v tahle zatacce je ryze predokola nedotaciva. Full time awd se postara i pri teto rychlosti o to, ze zadek auta bude tlacen diky trakci zadnich kol do nedotacivosti a bude mit tendenci auto rovnat a nechavat ho neutralni. Takze prinos je naopak vzdy a pomerne citelny. Doporucuji ke shlednuti napr. materialy dosuptne na youtube, kde je videi FWD vs. AWD i pri vysokych rychlostech opravdu hodne a clovek se nestaci divit, jake jsou to rozdily.

Odpovědět  |   | 
Audipetr  |  20. 04. 2009 07:59

to je peknej nesmysl. na nedotacivost a pretacivost maji v prvy rade vliv uplne jiny faktory nez hnana naprava. to je znat leda pod plynem, ale pod tim zatacku leda vjizdis, neprojizdis. krom toho, ze i tam to vliv az tehdy, kdy kola zacnou trakci ztracet. viz napr. moje a4, ta je tlacena zadni napravou leda do stromu, je to nedotacivy auto. s rs jsem nejel, ale byl jsem svezen st a to je naopak pretacivy i pod plynem, dokud se neprotaci kola. stejne tak jsou treba silne nedotacivy bmw, ktery maji hnanou zadni osu atd.

zjevne o tom moc nevis, nedo/pretacivost je bez prokluzu kol veci podvozku a rozlozeni hmotnosti, ne hnany osy...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 08:20

Aha, takže další novinka. Zatáčky se pod plynem nejezdí. Jenom výjezdy. A co třeba na dálnici, jel jste někdy dálniční zatáčku? A co třeba okruh v Brně, jel jste ho někdy? To máte opravdu za to, že jakmile vytočím v zatáčce kola, tak přestu dávat plyn a čekám až vykřoutím oblouk, abych na konci apexu přidal plyn?

A upřímně řečeno nedotáčivé je z principu fyziky každé auto, jenom některé méně a některé více.


Uf uf, takže to jsem zvědavý co se ještě dozvíme. Už víme, že se zatáčky pod plynem nejezdí.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  20. 04. 2009 09:06

"...nedotáčivé je z principu fyziky každé auto..."

Dekuji, po takove davce smichu mi ani to pondeli uz nevadi...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 09:11

no chapu, ze chybejici znalosti fyziky se u vas v pondeli projevily, ale kouknete se na vektory sily, ktere na to auto pusobi. Odstrediva sila, ktera tlaci auto ven je na predni naprave nejvetsi (tedy nedotacivost). Muzete se tomu smat jak chcete, ale nezmenite to.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  20. 04. 2009 11:36

Pane Ondrasiku, vy si zjevne pletete odstredivost/dostredivost, a nedotacivost/pretacivost. Krom toho, vetsi hmotnost taky pusobi vetsi normalovou silu na kolech, a (pri stejnem koeficientu treni) vetsi tangencialni silu kterou jsou pneumatiky schopny prenest bez utrzeni od vozovky.

Krom toho, jak jste proboha prisel na to, ze odstrediva sila je u kazdeho auta na predni naprave nejvetsi? Opravdu bych rad znal ten myslenkovy postup, ktery vas vedl k vysloveni takoveho nesmyslu...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 11:44

Nedotacivost je vlastnosti odstredive sily. Jednoduse sila pusobi na vuz. Podvozek a gumy tento vuz drzi na silnici. Kola jsou vytocena v urcitem uhlu a auto tedy krouzi urcity radius. POkud je rychlost vetsi, resp. sila vetsi, nez jsou predni gumy schopne prenest, zadnou predni kola klouzat ven, jednoduse receno vznika nad puvodni kruznici urcite spirala a to je ona nedotacivost. A tato vlastnost je opravdu u kazdeho vozu, ktere jede rovne a chce zatocit. U nejakeho mene u nejakeho vice. A je to i u vozu s motorem vzadu, uprostred, vpredu apod.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  20. 04. 2009 12:33

Tak predne: nedotacivost neni VLASTNOSTI odstredive sily, ale je to mozny NASLEDEK pusobeni odstredive sily na vuz. To jen pro poradek, kdyz uz mne vycitate chybejici znalosti v tomto oboru...

K vasi polemice o nedotacivosti jenom tolik: utrhnout se muze zadni naprava driv, nez predni. V tom pripade nejde o nedotacivost, nybrz pretacivost. I kdyz, ja vim, podle vas zadna pretaciva auta neexistuji, vsechy jsou nedotaciva...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 12:52

Neodtacive i pretacive je kazde auto na svete. zalezi na jizdnim rezimu. Urcite koncepce vozu pak maji za to, ze auto ma k urcite z techto vlastnosti blize a k jine dale. Ale i Formule 1 byva nedotaciva, neutralni i pretaciva, zakolky typu BMW apod. jsou nedotacive, pretacive i neutralne, to same 4 kolky a to same predokolky. Proste vsechny tyto charaktery lze najit u kazdeho vozu. Jen u jednoho ma to auto diky koncepci blize k jednomu a nebo druhemu. ale zadne neni zbaveno techto vlastnosti na nulu.

Odpovědět  |   | 
Viliam  |  20. 04. 2009 13:02

Radsi prodavej vonavky a neplet se do techniky

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 13:05

Nezavid, ze nekdo stiha oboje

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Rhino  |  20. 04. 2009 13:53

OK, pane Ondrasiku. Vylepsuji si vas puvodni vyrok:
"...nedotáčivé je z principu fyziky každé auto..."
o jeho nejnovejsi variantu:
"...Neodtacive i pretacive je kazde auto na svete...".

Odpovědět  |   | 
Honzusko  |  20. 04. 2009 14:55

To, že je každé auto na světě přetáčivé je holá pravda, již jen čistě z principu. Rozjedete se na nějakou rychlost a zatočíte (bez přidávání plynu), kam se asi auto pohrne? Je úplně jedno, jestli je to Focus RS, BMW nebo torsen od Audi, auto se prostě vždycky bude snažit sunout po tečně ven - bude tedy nedotáčivé. Různé koncepce pohonu pak tuto nedotáčivost eliminují (AWD), mění v přetáčivost (RWD) nebo na druhou stranu podporují (FWD). Vše se pak ale děje, pokud zatáčku projíždíte pod plynem, pokud projedete zatáčku v určité rychlosti na neutrál, všechna auta na světě budou nedotáčivá

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Rhino  |  20. 04. 2009 15:35

Uz sem se bal, ze se tady tenhle nazor neobjevi! Takze ted to mame vsechno pekne skompletovano:

1. "nedotáčivé je z principu fyziky každé auto"
2. "Neodtacive i pretacive je kazde auto na svete"
3. "že je každé auto na světě přetáčivé je holá pravda, již jen čistě z principu."

Tak snad abychom spustili hlasovani, co vy na to?

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  20. 04. 2009 18:20

- Až na to, že bod 3 je naprosto zjevný překlep autora (jak by ti ostatně došlo, kdyby ses obtěžoval dočíst větu, na jejímž konci správně o nedotáčivosti hovoří)
- Ad 1 a 2 - to je snad v rozporu? Každé auto se může projevovat nedotáčivě i přetáčivě, a když řeknu, že se projeví nedotáčivě, jen (neúplně) vyjmenuji jednu z vlastností

Hlasování zda chápeš psaný text a logické výroky spouštět nemusíme, myslím, že je to už každému dostatečně zřejmé ;)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 04. 2009 15:30

BMW a ostatní klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol mají konstruován podvozek !!!!!! zásadně !!!!!!! jako nedotáčivý !!!!!!
Opakuji to na těchto diskuzích asi po stopadesáté. Připadám si jako v rómské třídě. Stopadesátkrát opakované učivo nemá žádnou odezvu.

Odpovědět  |   | 
RRR  |  20. 04. 2009 18:28

Zelí: ty jsi stejně borec, vždycky se musím smát v dobrém slova smyslu. romské třídě mě pos.r na holý záda.
Jo a pro mě je 4x4 stejně nejlepší

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
RSSSS  |  20. 04. 2009 18:45

Ano a koncepce 4x4 je vetsinou hlavne ta vice nedotaciva, 50:50 4X4 nechteji vubec zatacet, potoze jedou jako po kolejich. Protoze se dava vetsinou vice na zadek 40:60 ale stejne to nepomaha. Proste motor porad vepredu.

Odpovědět  |   | 
voe  |  20. 04. 2009 10:03

se zadokoulkou se jede do zatacky rychle, zatacka bez plynu, plyn az po vyjezdu
s predokolkou do zatacky pomaleji, zatacka pod plynem
s 4x4 to samy co predokolka
-to vse samo pro ostre zatacky u tahlejch je to uplne fuk

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 14:06

Vida, dalsi houbař .... .
(houbař - řidič co v zatáčce odejde do lesa)

Odpovědět  |   | 
Donald  |  20. 04. 2009 09:53

Pokud jezdíš tak, že do zatáčky vjíždíš pod plynem a zatáčku jezdíš bez plynu, tak nedoporučuju sedat do čehokoliv "sportovněji" zaměřeného . Silně nedotáčivé BMW...
Jedna perla za druhou

Odpovědět  |   | 
malina  |  20. 04. 2009 07:24

prosimte, ze se nechavas strhnout k takovym diskuzim. lunochod je zjevne trapny a nebezpecny diskuter, ktery s tim autem nikdy nejel auto je pekne a recenze taky, kdo jel s rs vi, ze for umi udelat excelentni sportaky s pohonem prednich kol...

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  20. 04. 2009 18:47

Presne tak

Odpovědět  |   | 
Ondra:-)  |  20. 04. 2009 23:00

Týýýjo klucíí kupte si fáčko.. má to spousty výhod - za prvý : nemusíte se hádat jestli čtyrkolu nebo ne.. za druhy: neni nedotacivej ani pretacivej.. drží na silnici jako přibitej.. to spíš v zatáčce letí na střechu než že by šlo něco do smyku..(což už se jedná o průšvih, ale co:D ) za třetí: ušetříte milion korun a to neni malo, seženete na to všechno a kladivem opravíte pomalu i řídící jednotku.. možná mínus že na to nikoho nesbalíte.. no ale rychlost neni zas tak odlišná ikdyž na český silnice je i někdy těch 20 km/h až moc.. ale za poslední a to je to nejdůležitější.. já vám ho rád prodám i se zimákama:D

Odpovědět  |   | 
martin  |  23. 04. 2009 10:23

+1

Odpovědět  |   | 
Composite  |  22. 04. 2009 12:51

M3 nemá 4x4 a nejakú STi WRC schová ;)
odskúšané

Odpovědět  |   | 
Mitch  |  20. 04. 2009 08:22

RS asi bude lepší než 130i ale na 135i mít nebude.
Mluvím hlavně o přímce.
Zatačky mě nezajimají, jesli to nebo ono auto ji projedu o 1,5 km/h rychlejí.

Odpovědět  |   | 
kryton  |  20. 04. 2009 09:26

jo no nebo jestli zrychlí o 0,2s rychleji, to je důležitější

Odpovědět  |   | 
Mitch  |  20. 04. 2009 09:41

Nemluvim tu o zrychlení pro děti 0-100 ale 0-250 a v tomto 135i bude minimálně o třídu výše

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 10:26

Jasně, Mitch je dospělách s GTC a Lexusem. Základem je 0-250 to je jediné měřítko sportovnosti vozů na světě. A taková 135i v rukách Mitche pokoří i Veyron.

Odpovědět  |   | 
Donald  |  20. 04. 2009 10:34

Jasně, HH jsou střely v přímce.....
Mitchi, pro tebe by byl ideální dragster

Odpovědět  |   | 
Beaumont  |  20. 04. 2009 08:38

Autor testu se zamýšlí nad tím, proč výrobci sportovních aut často sahají po turbu. Jednak jsou tu zjevné věci jako snazší plnění (idiotských) emisních norem nebo nižší výrobní náklady (třeba u RS je předpokládám stejný blok a spousta dílů "kolem" jako u ST nebo Volva, s atmosférickým třílitrem by muselo být všechno jinak).
A pak je tu ještě image - RS, STI a Evo se přece snaží "připodobnit" vozům WRC a ty mají čtyřválce turbo. Naopak třeba BMW nebo Alfa Romeo tradičně závodí na okruzích s atmosférickými motory a jejich sportovní modely mají atmosférické motory (M3, 320si, Alfy GTA...).
Hezky je to vidět u vrcholných Ferrari, spjatých s F1: 288 GTO vyjelo v turbo - éře formulí 1 a mělo turbo (přesněji řečeno dvě). Naopak F40, F50 a Enzo pocházejí z časů atmosférických formulí 1 a turbo nemají...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 08:49

F40 turbo nemelo, to melo rovnou Twin Turbo V8 ;)

Odpovědět  |   | 
Beaumont  |  20. 04. 2009 09:29

Jo, pravda, však taky F40 ještě stihlo turbo - éru F1.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 09:33

pak si odporujes, protoze puvodne jsi psal: Naopak F40, F50 a Enzo pocházejí z časů atmosférických formulí 1 a turbo nemají...

Odpovědět  |   | 
Beaumont  |  20. 04. 2009 09:39

No jo, to F40 byl překlep, to ještě patřilo spolu s 288GTO do turbo éry. Věta měla znít "Naopak F50 a Enzo pocházejí z časů atmosférických formulí". Sorry.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 09:51

Tak to pak ja :)

Odpovědět  |   | 
voe  |  20. 04. 2009 10:08

problem tech ferrari je ze maji uplne neskutecnou spotrebu, V12 atmosfera od ferrari ma sice +- stejnej vykon jako V12 turbo od AMG, coz je opravdu k obdivu ale kdyz na to slapnes tak ten mercedes bude mit porad o 50% nizsi spotrebu, proto turba...

Odpovědět  |   | 
vanos  |  20. 04. 2009 10:18

Zcela jistě vlastní zkušenost

Odpovědět  |   | 
Dany1788  |  20. 04. 2009 10:20

To někdo u aut této kategorie řeší??

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  21. 04. 2009 10:27

Dosud ne ale to přijde. Ferrari opravdu stavělo vždycky motory tak, že na stejný výkon jako Porsche potřebovalo místo 14ti litrů 19. Také budou první kdo s plněním norem budou mít velké potíže.

Odpovědět  |   | 
vanos  |  21. 04. 2009 13:08

Nevím, ale všechny atmo motory od Porsche jsou slabší než ty, co nabízí Ferrari. A spotřeba u Turba či dokonce GT2 na tom nebude také nejlépe. Navíc majitele těchto vozů spotřeba absolutně nezajímá, možná jen dojezd pro ně hraje nějakou roli.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  22. 04. 2009 09:48

Pokud vím tak GT3 od Porsche vždycky bojovala napřímo s Modenou či F430 a rozdíly ve výkonu byly minimální, pokud bychom chtěli srovnat šestiválec od Porsche a nějaký dvanáctiválec ve velkých GT kupé od Ferrari, pak bys asi měl s tím porovnáváním síly pravdu jenže nic podobného Porsche nenabízí.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 13:43

Zataci se brzdou nikoliv plynem, plyn je na vyjez ze zatacky ale nikoliv na zataceni. Neni divu ze tolik Fordů RS,Subaru STI,Mitsubishi EVO a podobne konci mino vozovku.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 14:18

Já nevím jak vy, ale já zásadně zatáčím volantem.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 14:30

Na zacatku je samozrejmne volant ale v zatacce uz ma brzda - preneseni vahy na predek - vetsi zataceci efekt nez toceni volantem.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 14:35

To je zase teorie. Přenášení váhy na předek se používá k utržení zadku, ne k přímému řízení vozu v zatáčce. Pokud potřebujete z nějakého důvodu projet zatáčkou smykem, pak se ano odlehčí předek přibrzděním, ale nepoužívá se to pro vlastní zatáčení pří běžné sportovní jízdě "čístá stopa" např. na okruhu apod.

Připadá mi to jako výkřik puberťáka, který se někde dozvěděl, že se něco používá a nyní o tom "chytře" blekotá.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 15:58

Opravdu je třeba to napadání?
Jedna věc je “čistá stopa“ na okruhu a druhou věcí je okreska kdy stačí jen trochu bordelu pod přední nápravou aby auto nezatočilo. Vzhledem k tomu že článek je o Fordu RS a já přidal i STI a EVO tak píšu hlavně o té okresce, kde je mnohem jistější jízda kdy se točí celé auto. Přenesení váhy není přece nutné dělat tak důrazně až dojde ke smyku, naopak citlivým přenesením váhy můžu dostat auto do zatáčení a zároveň mít volant “volný“ ke korekci. Navíc mi hrozí přetáčivost která se s samosvorným diferenciálem a předku řeší mnohem jednodušeji než nedotáčivost.

Odpovědět  |   | 
Donald  |  20. 04. 2009 16:21

Jel jsi někdy nějaké z těch aut co zmiňuješ ? Těhle teorií jsem slyšel spousty, ale na suchém asfaltu klasické české okresky, kde není zas tolik místa a při schopnosti, gripu těch a vzhledem k rychlostem při jakých ty auta grip ztrácejí se jedná opravdu více méně jen o teorii, kterou do praxe uvede buď člověk co hodně umí a nebo idiot, kterého to auto velmi rychle vytrestá.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 16:35

Jel jsi někdy nějaké z těch aut co zmiňuješ ?

Vzhledem k tomu že mám imprezu tak opravdu už nějaký ten km mám s těmito auty najeto. Včetně dvou výletů mimo vozovku, kdy jsem se osobně přesvědčil o tom že pud sebezáchovy občas pracuje proti řidiči.

Odpovědět  |   | 
Donald  |  21. 04. 2009 08:17

Tak mě se to povedlo "jenom" jednou a shodou okolností taky s modro-zlatou kombinací, kterou jsem bohužel před cca. 1/2 rokem prodal . A ano, taky jsem se přesvědčil, že pud sebezáchovy občas pracuje proti řidiči.
K té technice, kterou tady popisuješ jsem se nedostal, resp. dostal, ale neuvedl ji do praxe. Přeci jen naučit levou nohu citu na brzdě je docela umění..... Mě stačilo, než jsem si naprosto zautomatizoval při brždění podřazování s meziplynem.
U scoobyho mi přišlo nejefektivnější trefit dobrou rychlost na nájezdu do zatáčky a pak už korigovat jen plynem a volantem. Na limitu, při přidání plynu nedotáčivost, která šla eliminovat lehkým ubráním plynu ( opravdu stačilo lehce ) a nebo víc "utáhnout" volant. A nebo "zhoupnout" a "utrhnout" za pomoci plynu, ale to na uzavřených tratích a za zhoršené přilnavosti ( vlhko/déšť ). Na "běžných" silnicích mi to nepřišlo dvakrát bezpečné a za sucha se to navíc děje v dost vysokých rychlostech.
Tak hodně šťastných km......

Odpovědět  |   | 
Composite  |  22. 04. 2009 12:56

a skúšal si to niekedy?
Ja hej.
Prvé 3 dni som bol na M3 sralo, potom som sa to naučil a rýchlosť sa zvýšila o 60 km/h

Odpovědět  |   | 
Donald  |  20. 04. 2009 15:11

Aha, při průjezdu zatáčkou, když mám nějak natočená kola, tak přibrzdim a auto začne více zatáčet, aniž bych změnil natočení volantu.....
Šmarjá, tohle snad nefunguje ani na playstejšnu
V téhle situaci bych se spíš bál, že zvětšením zatížení vnějšího kola už překročím mez, kterou bude pneumatika schopna snést a dojde k nedotáčivému smyku. A nebo varianta B - viz. Radek výše - vyvolání přetáčivého smyku. Vše by záleželo na autě, silnici, rychlosti, intenzitě brždění atd..

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 15:59

Jsi si opravdu jistý že víš co znamená přenést váhu? Pokud máš na předku samosvorný diferenciál tak si to můžeš někde v klidu vyzkoušet, pokud ten samosvorný diferenciál na předku nemáš tak to nezkoušej protože otevřený předek tě z případného smyku nevytáhne ani omylem.

Odpovědět  |   | 
Donald  |  20. 04. 2009 16:14

Aha, takže vyvolání přetáčivého smyku, nebo přetáčivé charakteristiky odlehčením zadní nápravy přenesením váhy na předek. Tomu samozřejmě rozumím a znám, ale takhle chceš obecně definovat jízdu zatáčkou ? ( každou zatáčku více méně řízeným smykem ?? ).
Budˇ jsi soutěžní jezdec a nebo řidič, který hodně umí a v tom případě smekám.
A nebo jen další plácal, který zná dokonale teorii, ale nikdy nic takového neřídil.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 16:29

Víš jak jemně se ta přetáčivost dá regulovat? Není sebemenší problém tímto stylem projet zatáčku “čistou stopou“. Chce to jen praxi … . Ovšem nikde jsem nepsal že toto je vhodné pro zatáčky které se projíždí ve vysoké rychlosti(pro mě to končí na cca 90-100km/h pak už nemám jistotu a tedy to nedělám), tam to už dávkovat nejde.... - alespoň pokud nechceš riskovat cestu do lesa.

Odpovědět  |   | 
Donald  |  20. 04. 2009 14:29

Tak tohle bych prosil rozvést.
Pořád jsem žil ( a žiji ) v domění, že před zatáčkou srovnám rychlost vozu ( brzdim ) a v zatáčce koriguji průjezd oblouku plynem ( přidat/ubrat - ne 100/0% ) a volantem.
Zatáčet brzdou ?? To jako, že se brzdou odlehčí zadní náprava pro vyvolání přetáčivého smyku a pak zbytek zatáčky profrčim driftem ??
Zatáčení brzdou slyším opravdu poprvé.

Odpovědět  |   | 
Beaumont  |  20. 04. 2009 16:01

Donald: Jo, asi tak nějak. U předokolek s dobře udělaným podvozkem je možno prudkým odstavením plynu a/nebo přibržděním při zatočených kolech vyvolat přetáčivost. Opravdový dlouhý "drift" z toho samozřejmě nevykouzlíš, ale když to umíš a máš na to auto a prostor na dráze, krásně Ti to pomůže zatočit. Samozřejmě to funguje jen v hraničních rychlostech resp. blízko hranice adheze kol...

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 04. 2009 16:18

Zatáčení brzdou (pedál, nikoliv ruční)se dělá na autech která jsou nedotáčivá a mají na přední nápravě samosvorný diferenciál, tedy předkolky nebo čtyřkolky. Pokud auto na začátku zatáčky, kdy už zatáčí, přejde z akcelerace do přibrzdění tak dojde k odlehčení zadní nápravy a tím ke zvýšení “rotace“ auta. Když už dostane auto “rotaci“ tedy chuť zatáčet tak lze vyjet ze zatáčky pod plynem neboť plyn už nebude hnát auto do nedotáčivost ale dle nastavení auta buď zmírní přetáčivost získanou přenesením váhy v zatáčce nebo může i tu přetáčivost zvýšit. Jedná se o využití nedotáčivosti vozu v prospěch zatáčení, tedy využití výhod které přináší samosvorný diferenciál.

Odpovědět  |   | 
Beaumont  |  20. 04. 2009 18:47

Hm, tak já to občas dělám s předokolkou bez samosvoru. Ale spíš na okruhu než na běžné silnici...

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  20. 04. 2009 19:18

To se bezne pouziva u FWD zavodnich rally aut, tak zvane pribrzdeni levou pod plynem, diky tomu se pribrzdi vice zadek, zadni kola ...... a sup Jen Ondrasik to nezna.

Odpovědět  |   | 
Composite  |  22. 04. 2009 12:54

aspoň, ak je zadný náhon, tak pred zákrutou treba preniesť váhu na predok, čiže pred zákrutou prudšie pribrzdiť napr. z 220 na 180-200, prudšie, hned pridať plynulo a pred koncom zárutkou sa pokúsiť výjsť, tak aby sa mierne (mierne) zadné kolesá chceli predbehnúť ;)

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  20. 04. 2009 16:12

Nemohu si pomoct, ale RS se mi prostě nelíbí. Nevím proč. Připadá mi jako nepovedená hranatá krabice. Ten zadek je děsný, ale u ST mi naopak docela líbí. Celkově mám dojem, že ST je designově vyvážené auto, ale RS už je takový znásilněný pokus o agresivní výraz.

Jinak díky za obsáhlou a čtivou recenzi.

Odpovědět  |   | 
klasik  |  20. 04. 2009 16:39

Majitel focusu ST?

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  20. 04. 2009 17:51

Bohužel ne. Ale uvažoval jsem o něm, to je fakt. Odradila mě spotřeba, respektive nutnost okružní cesty po benzinkách, jakmile člověk vyrazí na delší cestu.

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  20. 04. 2009 18:50

Kazde sportovni auto kdyz mu nalozite zere, i ta podelala atmosfera od BMW, a to ktere ne but neni sportovni nebo nema motor.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  20. 04. 2009 21:26

to RSSSS: Nooo, jak se to vezme. Já Krabata chápu, on se na to dívá z širšího spektra. S autem nejezdíš 100% jenom pilu, a ST je toho příkladem, páč to je vyloženě cestovně-sportovní kára. Takže ti kombinovaná spotřeba není zase až tak u zadku. Sem tam dovolená, atd. V tomhle ohledu je 2.5T v ST mega žrout a o tom Krabat mluví.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  20. 04. 2009 22:10

Je to tak, jak píšeš. Navíc, kdo má rychlost trochu v srdci, pak s takovým autem se jen obtížně jezdí pomalu. Někde jsem četl zkušenosti majitele ST, který psal, že průměrný dojezd u něj dělá 350km, což je z mého pohledu neskutečně otravné (a to se vůbec nebavím o nákladech). V takovém případě dramaticky klesá praktičnost vozu a pak se člověk jednoduše dívá jinam. Takové 330xd má výkon ještě vyšší, ale spotřebu úplně někde jinde. Samozřejmě tu svou roli hraje i cena, ale mírně jeté je za cenu nového ST. :)

Odpovědět  |   | 
Roman  |  21. 04. 2009 11:28

To jsou nějáké keci, já ST vlastním a velice svižná jízda (samozdřejme za hranicema předpisů) se dá do 12l. Takže dojez 450-500km. Dálnice při 160ti je za 10,5l.

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  23. 04. 2009 23:12

Presne tak, i ten diesel od BMW zere take dost kdyz ho honis po okruhu, ST sice zere trochu vice ale rozhodne to nehraje tak velkou roli aby se s nim nedalo cestovat a ten zvuk ten zadny diesel ani od BMW nema!

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  25. 04. 2009 10:26

Ale pánové, no tak, nelžete si do kapsy. :) 330xd můžete honit jako zdechlou kozu a v pohodě si udržíte spotřebu 6 litrů. Napsat, že ST žere o trochu víc, to chce hodně silné růžové brýle. Oficiální testy spotřeby Fordu ST ukazují 13-16 litrů, záleží na konkrétním okruhu. I kdyby to bylo tady proklamovaných 12 litrů, pořád je to dvojnásobek. Jezdit s BMW za cca 5 litrů není žádný problém a ani potom si člověk nepřipadá jako důchodce.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  27. 04. 2009 09:49

tak tuhle spotřebu můžu potvrdit a doplnit údaj o předpisové jízdě 90/130 mimo město - 8l/100km.

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  20. 04. 2009 19:08

Tohle je nejlepsi sportovni auto v nizsi stredni tride! Bravo Ford!
Na suchem asfaltu porazilo jak STi i EVO!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 19:18

Ano, na suché rovince porazilo STI a EVO, juj to je tedy výkon.

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  20. 04. 2009 19:35

Na suchem rovince ale i v zatackach, proste vsude. Jo to je vykon a s blbym americkym Fordem FWD. Radecku jen se z vysnene Imprezky a Evouse nepo.... a nebrec!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 17:32

Ano to je presne ono. Roky brojim za FWD vozy a najednou jsem AWD milovnik? No to jsou mi veci

Odpovědět  |   | 
R  |  23. 04. 2009 23:02

Brojis hlavne za sebe, tak ze uz nechceme EVO? Vtipe.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  20. 04. 2009 19:16

v inom teste som cital, ze toto auto ma uplne atypicky rozmer pneumatik a vyraba to iba jeden vyrobca.
Pre mna (aj ked uznavam, ze niesom segment, ktory by take auto kupoval) je uz len toto dovod, aby som take auto nechcel. Jedna vec je spotreba, ale platit kazdych par tyzdnov cez 1000 € za pneumatiky, kde si vlastne ani sam nemozem vybrat vhodny model, mi pride uletene.

Odpovědět  |   | 
RSSSS  |  20. 04. 2009 19:26

Ano RS ma ContiSportContact 3 235/35 ZR 19 ktere jsou navrzeny specialne pro nej.... tak ze jsou nejvhodnejsi! Tyto pneumatiky jsou vyrabeny v Otrokovicich v Ceske republice! Tak cena bude domaci.

http://www.auto.auto-news.cz/ford-focus-rs-na-pneumatikach-continental-30503.html

Odpovědět  |   | 
petr  |  20. 04. 2009 19:55

Proč má ten Focus nejhorší zrychlení z 0 na 100 km/h ve své třídě ?

Impreza WRX STI 2.5T 221kW - 5,2s
Lancer EVO 2.0T 217kW - 5,4s
Audi S3 2.0TFSI 195kW - 5,7s
Focus RS 2.5T 224kW - 5,9s

Odpovědět  |   | 
juloSVKxxl  |  20. 04. 2009 21:54

že by preto...AWD(4x4=Audi, Impreza, Lancer) vs. FWD(Focus RS)...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2009 08:19

Na druhou stranu Audi a Lancer mají o 0,5 litru menší obsah. Já bych to viděl spíše na převodovku.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 04. 2009 22:57

Ale třeba tu máme:

Mazda3 MPS 195 kW 6,1 s (má sériový samosvor)
Subaru Impreaz WRX 195 kW v CR 6 s, u USA 5,6 s

na druhou stranu ma ten Focus RS ejlepsi 0-250

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2009 06:12

Kde se dají najít údaje o zrychlení 0-250 km/h všech těch výše uvedených aut ?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 08:58

na netu?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2009 09:17

Kde konkrétně ? Já jsem hold lama a nemůžu to najít a Vy jste si zcela jist, že Focus má nejlepší zrychlení z 0 na 250, takže ta čísla znáte a tudíž víte kde je najít, takže bych rád viděl konkrétní odkazy. Díky.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 09:33

víte ono je hodně velký problém napsat např. do google Focus RS 0-250 a hledat co?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2009 12:18

Já to udělal, ale stránku s těmito údaji jsem nenašel. Asi blbě hledám.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 09:35

+ dodam: ono by bylo hodne divne, kdyby nemel ten Focus nejlepsi 0-250. v ramci toho, ze ma polovicni ztraty co STI, Evo nebo S3 a tedy ma na kolech zdaleka nejvice vykonu, tak i pres nepatrnou ztratu pri pocatecni akceleraci to musi v klidu dohnat ;)

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2009 12:20

Takže jestli to dobře chápu, tak to, že Focus RS má nejlepší zrychlení 0-250 je jen Vaše domněka nepodložená žádným faktem ?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 12:45

Co jsou pro vás fakta?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 04. 2009 14:08

Fakta jsou v tomto případě např. oficiální údaje výrobce nebo alespoň změřené hodnoty nějakého renomovaného motoristického periodika nebo serveru.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 14:43

renomované? myslíte ty renomované, které byly několikrát přichyceny při veřejných lžích? renomované typu ADAC? renomované typu AC apod? upřímně řečeno ty zahraniční renomované magazíny jsou vším, jen ne důvěryhodnými, což už dokázaly v nedávné době tolikráž, že vážně je nemůže brát nikdo. Tovární údaje pak nejsou pro tyto údaje k dispozici.

Na druhou stranu jsou pak údaje dostupné z různých zdrojů. Pokud třeba 5-10 zdrojů hovoří o něčem, co je v podstatě stále stejné, něco to říká. Chápu, že pokud to nebude mít pečeť od papeže, nebude to mít pro vás váhu, takže je otázkou zda je vůbec na místě cokoli řešit, protože diskuse se, jak mám nyní pocit, bude ubírat jenom k tomu, že a´t napíšu cokoli, bude to smeteno ze stolu.

Ve finále si řekněme co bude mít lepší dynamiku. Zda auto s výkon 245 koní, nebo auto s výkonem 285 koní. Protože to je zhruba ten rozdíl mezi STI a RS ve výkonu na kolech. Přeci jenom full time awd a ztráty cca 20% vůči téměř polovičním u RS říkají jasně jak na tom kdo bude.

A ono je o nakonec jedno kdo jak skončí, nebo ne?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  22. 04. 2009 07:45

Když nevěříte renomovaným, tak klidně uveďte ty nerenomované ze kterých čerpáte tu informaci, že Focus RS má nejlepší zrychlení 0-250. Mě by ta čísla opravdu zajímala.
Já našel jen údaje o zrychlení 0-160 a 0-200 na www.fastestlaps.com a tam jsou zatím jen data Focusu ST, který za konkurencí zaostává:

0-160
Lancer Evo X (2008) - 12,8 s
Audi S3 Sportback(2008) - 13,0 s
Impreza WRX STI (2007) - 13,0s
Focus ST 2.5T 165kW (2005) - 15,7 s

0-200
Audi S3 Sportback (2008) - 21,5 s
Lancer Evo X (2008) - 23,2 s
Impreza WRX STI (2007) - 24,6 s
Focus ST 2.5T 165kW (2005) - 27,6 s

Pro Focus RS ještě nejsou data:
http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=car&car=486e32318475a&page=last

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 04. 2009 10:28

Tak pri hendikepu 50-70 koni je logicke, ze bude zaostavat. Kouknete se ale na tu S3. V pocatku ji pomuze haldex k rozjezdu, ale pak diky tomu, ze nema trvale pohanena kola a v dobe, kdy uz s trakci neni problem, tak zadni naprava neprenasi temer nic se ztraty vyrazne snizi a ostatni deklasuje. A to same je i u Focusu RS. Proste on na pocatku nepatrne ztrati, ale krute ziska tim, ze v rychlostech nad 130 kmh, kdyu z s traktic neni problem ma na kolech o nejakych 20-30 koni vice a to je sakra rozdil.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  26. 04. 2009 08:40

co trepes prosimta, ake ziadne straty po odpojeni haldexu? Ved vsetky suciastky tam su a vsetky sa musia tocit, akurat ze v haldexe je to rozpojene...este aj tu hmotnost vlaci so sebou.

iba sa zasa strapnujes, cisla nevies poskytnut a debatu vedies inym smerom

Odpovědět  |   | 
555  |  21. 04. 2009 10:55

Vazeny pan redaktor,
iste uz z nazvu citite, ze ma tato recenzia neoslovila. Nesie sa v duchu, nemam rad turbo, neviem, ako funguje diferencial ale na zaver napisem nieco protirecivo pekne, aby nas Ford zase pozval na testy.
Dufam, ze si precitaju nielen uvod a zaver a tuto chybu nezopakuju.
Novinar, ktory takto pise recenziu a je schopny napisat, ze diferencial sa zasekne, pricom minimalne by mohol popremyslat nad casovou osou a pouzit vyraz je brzdeny, co vystihuje dej, ktory tam prebieha, by sa nemal dostat k moznosti pisat o autach.
Jedine v com s vami suhlasim, je, ze prve verzie RS kolegovia rozbijali, bohuzial ego, rozum a fyzika sa neda vzdy zlucit do harmonickej rovnovahy.
Predpokladam, ze ste mali moznost zucastnit sa tych testovacich dni, kedy sa prestriedali novinari z celej EU a kupodivu ste jediny, kto hryzie ruku, ktora ho zivi.
Tento voz ma vyssiu spotrebu, no vami spominane auta ju maju na okruhu tiez, dovod, preco sa niekto snazi o turbo je usetrit napr na vahe, otackach a tym aj nakladoch na vozidlo. Ze je nutne ho stale strazit a ovladat, ved o tom sportove auta su, alebo je dnesna definicia sportoveho vozidla tazky ponton s velkym motorom, ktory je priviazany o masivny pilier a kruzi na lane do kolecka za pomoci vyspelej elektroniky, ktora riadi za vas?
Voz typu C63AMG je nesporne zaujimavy, obdivoval som jeho schopnost rozhodnut za mna podla natocenia volantu a odstredivej sily aj to, kedy v zakrute preradi a ako moc prida, len patrim k tej skupine ludi, ktora stravi 30min casu hladanim sposobu, ako to povypinat a moje auto zere ako sproste, ma 3 difaky, z nich je tam Quaife ako na RSver1, lamelak a aj aktivny a to auto robi co chcem, kedy chcem a ako chcem a je len na mne, ci ho rozbijem. Pretoze vy patrite evidentne k tej druhej skupine, nerozumiem, co vas motivovalo ist testovat voz, ktory vas nebavi?

Odpovědět  |   | 
baho  |  21. 04. 2009 11:23

555: Pripájam sa. Pán Janda máva veľmi čítavé testy, ale z tohoto srší snaha auto zadupať pod zem, len preto, že je dobré. Pri teste BMW 135 sa autor rozplýval, teraz haní auto, ktorého zmysel podľa mňa nepochopil.

K turbu a atmosfére: napríklad krútiaci moment turbomotora atmosféra asi mať nebude,aj napriek rovnakému výkonu...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 12:51

A tu nekdo slapl nekomu na kuri oko. Je tak natvrdly, ze nechape metafory, ale co, halvne ze vykrikuje jaky je mistr volantu. Co cobol to hnup.

Odpovědět  |   | 
ja  |  21. 04. 2009 13:34

no tak ste sa vyfarbil svojim prispevkom pan redaktor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 13:43

Nejsem redaktor, to si mne s nekym pletete.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  21. 04. 2009 14:09

JJ,stary znamy Ondrasik - primitiv

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 14:20

kdo chce kam, ale budiz - O vasich rodicich se tu nebudeme bavit

Odpovědět  |   | 
555  |  21. 04. 2009 18:42

Nie som si isty, ci to s kurim okom bolo adresovane mne?
Bez ohladu na to, absolutna vacsina citatelov ma motor, ktory sa pohybuje v objeme bezne predavanej flase mineralky. Takyto skvost, hnany koli strednej piestovej niekde do 6-6500rom max, ktory ma splnat vsemozne normy a byt usporny a zaplatitelny je iluzia. Ak pridame parameter zivotnost, scifi. Preto sa k turbam/kompresorom priklana viacero vyrobcov aj ak je palivo benzin. Basty atmosferakov BMW a MB asi nebudu banda hnupov a hnupacky aktivny zadny difak od BMW som studoval dost dlho na vykrese, aby som pochopil ako pracuje. Jednoducho dnes je k dispozicii dost turbin, ktore sa nekazia a aj palivo, co pred 20r nebolo. Parameter tociveho momentu som nespomenul zamerne, do toho sa navaza kazdy anti turbo a maju pravdu, ak ma atmo dostatocne otacky na vykon, prevodovkou sa to da kompenzovat. Osobne som skor zastanca silneho atmosferaka s vacsim objemom, ktory ma zatah v celom spektre. Z rydzo ekonomickych dovodov som pred vyse dekadou presiel na 2,0 turba tento motor s prislusnym vykonom a bonusmi ako pohon a kasna som si mohol dovolit. Nerobim ciaru za ktorou su nepriatelske vozy.
Vadil mi styl clanku a neodbornost, citatel si ma pravo mysliet, ze ho pise odbornik a potom si osvoji kraviny o difakoch a LSD bude zly zasekavaci difak, ako su fialove kravy a ako Haldex vie 0-100% distribucie tociveho momentu...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 19:13

No mam za to, ze v CR zadny lepsi moto redaktor, nez pan Janda nebude. A ty popsane veci jsou psany s metaforou a urcitou nadsazkou.

Odpovědět  |   | 
555  |  21. 04. 2009 20:26

Ku kvalite redaktora neviem zaujat ine stanovisko, nez podla toho clanku, ktory na mna zaposobil, ako zaposobil. Pred 5r som prestal citat v zaujme zachovania dusevneho zdravia ceske a slovenske moto casopisy s vynimkou Autoexpert a netusim, ci sa nieco zlepsilo. Na tuto recenziu mi prisiel mailom link.
Ak by vas to zaujimalo, mam predplatene EVO a Practical performance car, obidva su anglicke casopisy.

Viacero EU novinarov sa zhodlo, ze RSver.2 je lepsi, nez R26R a to je uz co povedat. Trosku zabrdnem do EVO vs STi. EVOX uz nie je EVO a STi09 je makke a nedotacave auto, tieto vozy uz stracaju tu radikalnu reakciu na vsetko zive na ceste a snazia sa konecne nezrat travu pri ceste. Cakam, kedy sa mi RS dostane do ruk, no mam tusenie, ze to bude vdacnejsi voz, co sa tyka sportoveho zazitku, ako tieto hightec pozostatky legiend. Prva verzia RS bola famozna a az na slabe gulove capy /teda mimo ceskoslovenskeho tankodromu nie su slabe/ to bol super voz. Dokonca v tom case STi na okruhu v Brne porazil aktualnu STi a aj na mokrom povrchu a pred novinarmi, len sa to nepublikovalo /4x4 ma svoje muchy, napr. akonahle zapnem medzinapravak, je to citelne nedotacavejsie a je mi jasne, pre co pre novsie generacie Suba nasadilo aj automaticky rezim/.Tu info som mal od cz importera, ktory to organizoval. V priamom porovnani s GT som ho dostal bud trakciou na starte, alebo len na maximalku, co bolo zaujimave. Standardne STi som vyakceleroval. V zakrutach to bolo jasne, majitel je lepsi sofer, ako ja a po vzajomnej konzultacii sme sa zhodli, ze mat seriovy podvozok, ako on, tak mi uteka, kedy chce. Predpokladam, ze ak teda vacsina sveta hovori, ze to je posun vpred, tak neklamu.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 20:51

ano, vsechno na zapad je lepsi. Obloha je tam modrejsi, trava zelenejsi a voda mokrejsi. Cokoli domaciho je spatne, nestoji za nic. Jenom si dovolim pripomenout, ze to ti EU novinari lzou jako kdyz tiskne. To ti EU novinari poslali Logan pres strechu zamerne, otestovali Lanvin ktery se do EU nedovazi, naprosto lhali pri testu adaptivniho radaru u Mercedesu, zamerne testovali upravene vozy automobilkou pro ziskani lepsich casu apod. Ano, to jsou ti lepsi EU novinari, na ne opravdu ti z CZ nemaji.

Uprimne receno pokud stavite na nazoru druhych proc ne. Prizemni, smutne, ale typicke. Otazkou taky je co znamena to "lepsi nez". Lepsi v cem? Ze dosahuje ve finale horsich casu? Ze za vice mene stejne penize ziskam v abosolutnim meritku mene? Ze Focus RS touto tovarni upravou konci, kdezto takove STI, EVO apod. tovarnim stavem teprve zacinaji jako polotovar?

Mi je uprimne jedno kdo je a neni lepsi. Budu mit stejne klidne spani at je nejlepsi Focus, Megane, Impreza nebo Octavia. Zivot se mi nezmeni a koupim si ve finale stejne to auto, ktere chci.

A jsem rad, ze alespon priznate, ze ridit neumite. Ono rovne to umi opravdu kde jake jelito, ale prave ty jelita pak nejvice krici jak je co lepsi a horsi. Mi je to jedno. Nic neni lepsi a nic neni horsi. Kazdy jenom vyzaduje neco jineho.

Ja bych po zkusenosti novy Focus RS nechtel. Je to velmi zajimave auto, ale jako jednoucelovka je to auto dost omezene schopnostmi a jako auto pro bezny zivot az prilis ultimativni. Minuly RS byl o necem jinem.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  21. 04. 2009 21:44

Myslím že u STI09 není ani tak problém v nedotáčivosti jako v příliš “gumovém“ podvozku který se velice úspěšně brání přesnému vedení auta za pomocí plynu a brzdy. Pravděpodobně daň za přiblížení davům neboť auto díky tomu není “jedovaté“, škoda že díky tomu ztratilo i okamžitou odezvu na řidiče který ví co dělá …. . Pokud ale mám správné informace tak k nápravě stačí pouze vyměnit pružiny a dojde k výraznému posunu směrem k jedovatému STI05(s aktivním dif.).

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  21. 04. 2009 21:53

To 555: Jedna přátelská rada. Ušetřete si námahu, protože s individuem jménem Radek Ondrašík vůbec nemá cenu diskutovat. Tento arogantní jedinec je přesvědčen, že má patent na rozum a žádný rozumný argumenty ho nezajímaj. Trpí zřejmě jakousi frustrací a komplexem, které si vybíjí v místních diskuzích.

Odpovědět  |   | 
555  |  21. 04. 2009 23:20

Dakujem, vsimol som si, ze reaguje na mnozstvo prispevkov a nepatri k oblubenym. Ak ale vedieme aspon ako tak rozumnu diskusiu bez invektiv, nevadi mi to, rozsirujem si obzory.

Lanos ma naozaj makky podvozok, pomoct to pomoze, aj geometria, ktora sa aplikuje vyrobcom je zamerana na zivotnost pneumatik, to tiez robi zazraky, ale ten blby pomer predok/zadok sa neda obist inak, ako jazdit s DCCD off a aj tak to nie je ono. AK sa nemylim, Suba sa nakoniec ustalilo na 49/51 pri 6stupnovych prevodovkach s DCCD2. Stare STi urcene len pre ich domaci trh mali 35/65 a velmi kratku 5 stupnovu prevodovku a staly prevod 4,44. Koli tomu mam dojem, ze ak sadnem do EU STi je nedotacava a Lanos je extra nedotacavy, ako stare dobre GT pred 10rokmi. Jazdit v rezime DCCD auto je to asi naj volba, tam elektronika reguluje dif podla toho pokrocileho ABS s G senzorom. Oni tieto aktivne difaky su podstatne silnejsie, nez visco z WRX a tak sa predovsetkym na mokrom asfalte lakho stane to, co opisoval redaktor, clovek prida a ak ma nedajboze aj predny LSD, zacne sa mu to snazit zrovnavat otacky na napravach a aj otacky naprav v pripade EU vozidiel prakticky na rovnaku hodnotu a vy za 1sekundu idete zakturu o meter vacsim polomerom, pripadne vas to tlaci skoro rovno von. S tymto som dost bojoval po prerabke auta, GT to nedokazalo tak prudko a vehementne a toto je aj problem silnejsie nastaveneho DCCD u EU vozidiel. Ide o tie muchy pri 4x4 musite pocitat s tym, ze cim je vacsia trakcia, tym horsie s meni smer bez toho, aby sa kolesa smykali. Ked to fabrika skombinuje so vseobecne uznavanou teoriou o pozitivnejsom vnimani nedotacaveho smyku + prida faktor pohodlia, je to take, ako je .
Ja sa idem posr... ked auto smeruje do protismeru, ovela lepsie vnimam, ak mi odide zadok. Podla mna tak viem zachranit viac, ako pri nedotacavosti. Zas, nejake tie nehody a totalka uz boli a 2 roky som vahal, ci mam ist do auta bez ABS.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  22. 04. 2009 09:56

Podobne problemy jsem mel do te doby nez jsem zacal pouzivat pohon 4x4 vyhradne na "vytahnuti" ze zatacky. Od te doby mi naopak ono rovnani v zatackach zacalo vyhovovat.
Postupne jsem se dopracoval k jizde kdy na super pomalych zatackach zatacim kopnutim plynem pres spojku, pomale zatacky tocim brzdou a na rychlych zatackach to nechavam na geometrii podvozku. Nevyhoda je cena za provoz nebot spojka, brzdy a pneu vydrzi max 15 000 km.
Na mem aute je predek - lamela, stred uzavira visco a v zadu lamela + kompletni podvozek ktery umoznuje vcelku agresivni geometrii.

Odpovědět  |   | 
555  |  22. 04. 2009 11:33

Uz sa dost odputavame od povodneho prispevku. Kopat do spojky sa neodvazujem, ako pisete, je to drahy sport a to sa este nestrihlo ozubenie. Moj problem je rychlost reakcii. Tym, ze mam 35/65 rozdelenie, viem plynom a DCCO off zatacat v superpomalych skoro ako cez rucnu. Ale plny kotol na zlom povrchu s vypnutym DCCD vie auto pekne rozmavat aj pri rychlosti nad 100kmh a to uz sa zacinam potit pri myslienke na buracku, odkedy som bol na oficialnych crash testoch vozidla, ktore pri 100 nechali vyletiet z cesty.
Ak DCCD zapnem, je to ok, ale nie vzdy stiham jemne potiahnut rucnu, aby sa docasne deaktivoval. Lahko sa to povie, tazsie robi, ked mam plne brzdy, kola flekuju... Ciastocne ten problem riesi ist lavou na brzdy, cim to viem krasne regulovat, no stale nie som v tej lige, ktoru vedia znamy. Ostatne aj preto som pisal, ze neviem jazdit, viem to auto nerozbit :)
Zaujimave je, ze kym GT sa chovalo dobre pri rozbiehavosti 20min na kolo na predku/ano guma mizla pred ocami/ RA sa paci skor fabricka geometria a odklony 1,5° a je citlive na fabricku svetlu vysku.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 04. 2009 07:16

a tady to uz nekdo prestava davat. Jediny kdo si toto ocividne mysli jste vy. A kdyz mu to ostatni nezerou, tak tu kope nozickama a beci jak male decko. To vy chodite anonymne na web a melete tu blbosti, to vy nejste schopny prijit na trh s vlastni kuzi a maskujete se, takze nevim kdo si tady leci svoje bolistka.

A argumnety mne zajimaji, ale ne vykriky do tmy. Pokud tu prijde nejaky anonymni diskuter a vsechno sjede, zacne vykrikovat jak jsou vsichni kolem ti blbi a on je nejchytrejsi, protoze si neco precetl v nejakych novinach, pak opravdu neni pro mne partner do diskuse.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  21. 04. 2009 20:02

Naopak, pan Janda k testu tohoto auta pristoupil presne jak mel. Vsichni Focus RS druhe generace srovnavaji s prvni generaci a srovnavaji s STi a EVO - coz se musi opatrne. Vsichni ocekavali jaky bude, spousta dohadu atd. Ono nelze jednoduse napsat, ze to je opet nejlepsi HH na trhu, preci jen nejake chybicky mit musi a ty pan Janda nalezl. Nejsou to chyby zavazne a take je to v testu napsano. Me jako milovnikovi tech dvou magickych pismenek modreho ovalu se test libil.

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  21. 04. 2009 16:36

Takže další článek, kterej mě přesvědčil, že redaktoři z Autorevue jsou opravdu spolek Brouků Pytlíků. Většinou v opozici proti názorům ostatních novinářů. Z jejich testů čiší předpojatost. Takže zatímco většina odborníků je z Focusu RS nadšená, Pavlu Jandovi se vlastně nelíbí. A tak je to tu s většinou článků. O arogantním individuu jménem Radek Ondrašík, co si o sobě myslí, že má patent na rozum ani nemluvě.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 16:58

No lepší mít vlastní názor po svezení, než žít z toho, co kde napíšou a na základě toho si dělat názor.

A pokud někdo jezdí ve Felicii, je pak pozván na okruh, kde si zajezdí s Focusem RS, je jasné, že je redaktor nadšený. Pokud pro někoho je Focus RS vozem, kterých má v garáží v jiném kabátě několik a třeba i výrazně lepších, pak je jasné, že takový redaktor má daleko střízlivější názor a svým způsobem objektivnější, protože je schopen reálně posoudit rozdíly mezi různými vozy a to jak nad tímto, tak po tímto, což bohužel většině redaktorům absolutně chybí.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 04. 2009 16:59

+ dodám jednu věc. Před rokem 89 psaly všechny noviny u nás to samé. Znamená to snad, že měly pravdu?

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  21. 04. 2009 21:41

Jak říkám nejchytřejší jsou redaktoři z Autorevue a hlavně Ondrašík. Ještě, že je tu tato skupina lidí, kteří mají jediný jasnozřivý náhled na svět a odhalí nám tu jedinou pravdu protože ostatní český novináři maj zkušenosti maximálně s Felícií a západní novináři záměrně lžou.

Odpovědět  |   | 
Devil666  |  21. 04. 2009 21:46

A ještě jsem zapoměl na jednu věc. Každej kdo sem napíše něco do diskuze nemá nikdy pravdu, protože na rozdíl od redaktorů a Ondrašíka nemůže mít žádný zkušenosti s auty neumí řídit všechno zná jen z novin a je prostě úplně blbej, že? Takže je hned potřeba ho nazvat hlupákem atd. To je ovšem otázka, kdo se spíš chová jako sebestředný hlupák, že?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 04. 2009 07:14

kdo? ja bych rekl, ze vy

Odpovědět  |   | 
RRR  |  22. 04. 2009 17:47

Mě se ten test líbil, určitě jeden z nejlepších. Já osobně preferuji Audi a to mohu říct, že jsem jsi vyzkoušel snad všechno krom Medu. A to Audi mi vyhovovalo nejvíc, je to pěkný, pohodlný a trochu ''sportovní'' na nějaký drifty nejsem zvedavej. Tak Jand'áku neboj se toho.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  21. 04. 2009 20:07

Cetl jste vubec test ? Kde je Janda zklamany z eresa ? Pan Janda je z nej nadseny jako vetsina redaktoru, ale oproti ostatnim dokazal najit jeho slabiny, ale zaroven upozornit, ze se nejedna o vyznamne slabiny. Focus RS splnil to co od nej bylo ocekavano a v testu je to take napsano. Doporucuji priste precist dukladne test a pad neco psat.

Odpovědět  |   | 
Composite  |  22. 04. 2009 12:47

Po tom čo som mal možnosť sa voziť na M3 s úpravou, tak sa mi ostatné RS,... verzie zdajú šroty :D

A kto je šikovný, vie ako na to, tak vie kúpiť M3 s 10 tis km za 1 gulu ;)

Len tá priemerná spotreba bola 36 L/ 100 km :D (mal som ju týždeň, takže prdieť na spotrebu), ale dá sa ísť aj za 12-13 L/ 100 km (tak vie jazdiť majiteľ). V8 4L benzín

Sila extremna, pohodlie maximálne, vnútro pekné luxusné, ale na bmw jednoduché, resp. koho zaujíma vnútro pri takomto aute :D.
Najviac sa mi páčia dofukovacie sedačky, ked idete zákrutou 240 km/h a odstredivá sila je extremna, tak to veľmi pomáha.

F1 radenie a 9 tis otáčok no proste sila

Odpovědět  |   | 
topika  |  22. 04. 2009 18:02

240km/h v zatáčce?Tak to se spíš dofukujou airbagy,ne?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 04. 2009 18:38

Nardo běžně, dálnice se taky dají.

Odpovědět  |   | 
topika  |  22. 04. 2009 18:52

Na Nardo se asi jen tak nedostanu.Na dálnici jsem dal omezovač 250 na rovině.V zatáčce bych se asi podělal

Odpovědět  |   | 
Composite  |  23. 04. 2009 13:18

pri 240 km/h je aj malá zátačka problém, na normálnom aute ani o nej nevieš a hentam sa ti zdá ako poriadna zátačka.

Bolo to na normálnej novej ešte neotvorenej ceste.

kára je upravená dosiahne skoro 300 km/h aj z nuly na sto to dá za 4,2 sec

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 133 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A