První test Chevrolet HHR: Muscle Car pro Evropu

Chevy v Evropě sází na korejskou techniku, ale tu a tam se vytasí i s jiným modelem. Jedním z nich je americký HHR, vyzkoušeli jsme jej.
Seznam kapitol
  1. Muscle Car, Plastový interiér
  2. Jediný motor pod kapotou, Skoro-motokára, Jedna cena, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Když v roce 2000 přišel Chrysler s modelem PT Cruiser, retro bylo v kurzu. V Čechách s ním ale moc velkou díru do světa neudělal i přes důkladný facelift v roce 2006. To Chevrolet přivádí do Evropy osvědčený severoamerický model vyráběný v současnosti v Mexiku. V roce 2007 představené MPV na starý kontinent přiváží tradiční americké hodnoty a trochu toho designu  amerických muscle cars. Jaké bylo blízké setkání třetího druhu?

Muscle Car

Heritage High Roof znamená hrdou vysokou střechu, což je také poznávacím znamením sympatického Američana ve stylu poválečného Chevroletu Suburban. Design ctí buclaté linii moderních Amerik, přidává obligátní kilogramy chromu a historický vzhled navazující na kombíky ze čtyřicátých let. Díky tomu dnes spadá mezi MPV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď Američana se nese v duchu masivní přední masky s chromovaným grilem chladiče, přední světlomety mají čirou optiku a blatníky jsou nápadně vyděleny z karosérie tak, jako tomu u českých vozů bylo naposledy u Škody 1201 Combi.

Pohled z boku naznačuje všechny detaily amerických muscle cars - obdélníkové blatníky s naznačenými svaly a značnými přesahy. Také malá obdélníková okna se zatmavením přidávají na respektu. HHR tak zboku vypadá jako obrněný Humwee.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Záď patří dvojici kulatých reflektorů koncových svítilen a rozměrné výklopné zádi. Ta se kupodivu opravdu vyklápí, i když stylovější by bylo ukotvení na pantech zboku. Zadní nárazník plasticky navazuje na karosérii, ale opět si neodpustil náznaky pryžových silentbloků.

Design stylového Američana ještě vylepšují mohutná sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 215/50. Stylově HHR nezapadá nikam mezi současné evropské automobily, což z něj činí prioritu při koupi nevšedního stylového vozu pro volný čas i každodenní používání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Plastový interiér

Čekat od ryze amerického vozu měkčené vozy by byl pořádný úlet. A HHR není žádnou výjimkou. Všude tvrdé plasty, sem tam imitace chromu. Jen na audiosoustavu Pioneer se nezapomnělo, protože HHR si najde příznivce zejména mezi mladými lidmi.

Po otevření dveří nás čeká sympaticky řešená palubní deska z tvrdých plastů. Přístrojový štít i volant ctí americké tradice, rovněž volič automatické převodovky vypadá, jako by jej přesadili z osmdesátých let minulého století. HHR je zkrátka retro každým coulem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nechybí kvalitní audiosoustava Pioneer a také vysoce výkonná klimatizace, součást amerického snu o komfortu. Přední sedadla lze označit za pohodlná, ale opět - o ergonomii nemůže být řeč.

Na zadních sedadlech je místa dost, ale žádné zázraky nečekejte. Z tohoto pohledu lze po Opelu Meriva označit HHR jako nejmenší MPV na českém trhu. Kontrastem je kožené čalounění a tvrdé plasty – kontrast luxusu i laciných materiálů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 430 litrů a zvětšit jej lze sklopením zadních sedadel až na 1 550 litrů. Koberečky nehledejme, vše nahradily tvrdé plasty. Zato nabízí vášnivým cestovatelům a kutilům řadu úložných boxů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Muscle Car, Plastový interiér
  2. Jediný motor pod kapotou, Skoro-motokára, Jedna cena, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků