Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil
Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil
Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil
Fiat 600e (2024) Foto: Ondřej Kroutil
41
Fotogalerie

První svezení s novým Fiatem 600e: Ihned víte, odkud vítr fouká. Taky už známe ceny hybridu!

Nový Fiat 600e má v Česku v rámci elektromobilů velmi lákavou cenovku. Jeho techniku ale už moc dobře známe.

Fiat 600e se již od svého uvedení jasně profiluje jako italské a fajn auto. Má nápaditý design, nenabízí se v nudných barvách a jeho marketing je plný květinek, dobré nálady a Leonadra di Capria. Naši zvýšenou pozornost si Fiat zasloužil především po oznámení českých cen, protože ačkoliv sdílí techniku s ostatními malými elektromobily koncernu Stellantis, nabízí se za nejnižší cenu.

Fiat 600e ve výbavě RED u nás koupíte za 799.900 Kč, čímž se podařilo podstřelit Peugeot e-2008 o téměř sto tisíc korun. Přitom jde o stejnou techniku, tedy elektromotor o výkonu 115 kW a s točivým momentem 260 N.m. Stovku pokoříte za 9,0 sekundy a můžete jet 150 km/h. WLTP udává dojezd 409 km. Fiat 600e je auto do města, na příměstí a mimo město. Není to dálniční střelec ani auto pro zábavu.

A přesně v takových podmínkách jsme si vůz na východ od Prahy vyzkoušeli. Na krátké testovací trase po okresních silnicích jsem s průměrnou rychlostí 44 km/h dosáhl spotřeby 13,6 kWh/100 km, což je skvělé. Auto jsem si přebíral nabité na 87 % a dojezd ukazoval 352 kilometrů. I přes velké sdílení techniky si pak Fiat ponechává svůj dobře udělaný interiér se skvěle padnoucím volantem a infotainmentem, který vám nestěžuje život.

V interiéru najdete stále dostatek dobře zpracovaných fyzických ovladačů a pokud jste řídili elektrický Fiat 500e, budete tu jako doma. Řízení je jasně italské, ale jízdní podpis okamžitě odhalí techniku Stellantisu. Pokud jde o akceleraci a brzdění, není tu prakticky žádný rozdíl oproti jiným vozům na této platformě. Bohužel to platí i pro komfort, který především na 18palcových kolech výbavy La Prima není optimální.

Kdo nabude dojmu, že si za osm set tisíc koupil auto střední velikosti, ve kterém si bude lebedit, narazí hned na první velké příčné nerovnosti. Pokud je pak silnice vyloženě rozbitá, vůz se celkem roztřese a přenáší k posádce slyšitelné rány. Uvidíme ale, až se s autem svezeme pořádně, většina silnic, na které jsme na testovací tarse narazili, skutečně nebyli optimální a nelíbila by se většině aut z tohoto segmentu. Nic se ale nezmění na tom, že auta na této platformě na velkých nerovnostech a s velkými koly prostě tlučou.

Testovací vůz nebyl autem za osm set tisíc, ale za milion, ačkoliv na něj byla aplikována akční sleva 110.000 Kč, což vyústilo ve finální částku 930.900 Kč. Výbava La Prima je ale skutečně bohatá a najdete v ní i ambientní osvětlení, adaptivní tempomat se schopností centrovat auto v jízdním pruhu, ECO LED přední světlomety nebo zmíněná 18palcová kola. Završilo se to příplatkovým metalickým lakem a vyhřívanými stěrači.

Fiat 600e bude schopné a běžně použitelné auto v rámci své kategorie, které ale nebude vyčnívat nadprůměrnými jízdními vlastnostmi, jak bychom od italského auta asi čekali. Má ale sympatickou cenu, skvělou výbavu a subjektivně pro mě hezký design. Mimochodem tepelné čerpadlo je standardem pro obě výbavy, RED i La Prima. Obecně pak není třeba takřka žádných příplatků, především u testované La Primy.

Mimochodem už máme venku i ceník hybridní motorizace. Je to motor 1.2 Turbo, který má elektromotor zabudovaný v převodovce. Ta je nová, šestistupňová se dvěma spojkami. Výkon činí 74 kW (100 koní). Samotný elektromotor pak dává 21 kW. V budoucnu můžeme očekávat silnější variantu tohoto pohonu s výkonem 136 koní. Hybrid koupíte v základní výbavě 600 za 549.900 Kč. Výbava La Prima je za 649.900 Kč. Jedná se o akční cenu.

Fiat 600: Technické údaje a české ceny
Motor elektro
Výkon [kW] 114
Točivý moment [N.m] 260
Zrychlení [s] 9
Maximální rychlost [km/h] 150
Hmotnost [kg] 1520
Dojezd dle WLTP [km] 409
Spotřeba [kWh/100 km] 15,1
Rozměry [mm] 4171 x 1981 x 1523
Rozvor [mm] 2562
Cena (Red) [Kč] 799.900
Cena La Prima [Kč] 909.900

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud