První svezení s Kodiaqem: Je to klidný medvěd, který sportuje trochu nerad

39 komentářů

audax
19. listopadu • 10:42

prečo spomínajú medveďa ? kodiaq je kodiaq,medveď je kodiak,nie kodiaq a to je trošku rozdiel,kodiaq je koncernový výmysel a neexistuje ani v pôvodnej verzii mena medveďa,ani v jeho anglickej transkripcii,všade je to medveď kodiak a aj ostatné miestne názvy na americkom kontinente majú v názve kodiak/kodiak walley,kodiak mountains etc../,žiadny kodiaq....

pacho
16. listopadu • 19:50

tento test je písaný v štíle testu moskviča v SM z roku 68, keď sa o sovitských autách muselo písať len v superlatívoch. Čiže v preklade: lenivá užraná vysoká koza s nevábnym interiérom, kde 3 rad sedačiek je len na okrasu.

16. listopadu • 20:28

Mohl bys to prosím, Hornouhre, napsat nějaký jazykem, kterému rozumíme?

jo
16. listopadu • 10:32

Prej klidný medvěd..jinými slovy NEJEDE TO. Navíc spotřeba vyšší jak u kia sportage s atmosferou a liny stejne.

your.god
17. listopadu • 4:16

To je v pohodě, oni brzo udělají verzi RS (:-O u SUV) a TA POJEDE za příplatek jako konkurence v normální verzi:-D
Ta spotřeba je na váhu auta fakt hrozná, ale když vezmou oktávku a protáhnou ji na výšku tak to holt sežere o dva, tři litry na sto víc než stejně velký kombík. Pro mně auto vo hovně, mám 176 centimetrů a půl metru nad hlavou nepotřebuju, protože v cylindru nejezdím.:-))

Ne
16. listopadu • 11:07

Nevím, školy nemám, ale řekl bych, že Sportage je o "trochu" menší a patří tedy do jiné třídy...

qwertz
16. listopadu • 7:30

No jo, teď když na to koukám, on ten Kodiaq vypadá tak nějak korejsky :-DUž to není zjevně německé auto jako O3. Spíš taková návrat ke korejské O2 FL:-P

qwertz
16. listopadu • 6:50

Je to dost subjektivní, ale O3 patřila k designově velmi povedeným autům i v porovnání s kocernovými konkurenty golfem a leonem. Teď co počínaje superbem (tam to ještě není až tak vidět) změnili design, O3 FL je snad nejhnusnější kousek v celém segmentu (když nepočítám korejce) - s Golfem nebo Leonem se to vůbec nedá srovnávat a Kodiaq vypadá vedle Tiguanu i Atecy (dokoncei Yetiho) fakt hnusně. Zatím dle fotek, uvidíme ve skutečnosti.:-/

oki
16. listopadu • 8:23

a to si ich ešte nepostavil vedľa :
https://www.youtube.com/watch...

qwertz
16. listopadu • 9:37

Tak tohle je ještě hnusnější než korejci. To už raději ten Kodiaq:-D

007
16. listopadu • 6:50

To auto se mě fakt nelíbí i ten blbej Tucson je líbivější.

qwertz
16. listopadu • 6:52

Když už je i korejec hezčí, to je fakt průser.:-D

Kajda
16. listopadu • 0:20

Myslím že Dacia Lodgy je mnohem rozumnější koupě v segmentu sedmimístných vozů.

SlSk
28. prosince • 18:56

Bavíte se tady o autech, nebo že by Dacia bylo nějaké auto? Je to stejné jako kousat ztvrdlej chleba a tvrdit o uheráku, že smrdí. Není to tak?

WP
16. listopadu • 4:46

Samozřejmě! Nutkání myslet tě ale často nepřepadá, viď?;-)

Ludek_II
15. listopadu • 22:24

"Napiš tam: Děti, je to noclehárna."

Zombot
15. listopadu • 20:39

Napsat o Kodiaqu "auto působí skutečně mohutným dojmem, a to jak zepředu, tak i z boku a při pohledu zezadu", to chce hodně velkou dávku rekreačních drog. Něco takového se dá říct o Q7 nebo Escaladě, ale vedle nich vypadá Kodiaq jako podvyživený ubožák - s délkou 4.7m nemá ani na sedany střední třídy a dokonce je kratší než leckteré dvoudvéřové kupé. Na Kodiaqu je strašně moc znát, že má jako základ kompaktní platformu Tiguanu nafouknutou aby se do ní vešly tři řady sedaček. Tím nechci v žádném případě říct, že to bude špatné auto - naopak nepochybuji o tom, že je Škodovka bude prodávat jako housky na krámě, protože po malých crossoverech je teď na trhu velká poptávka. Jen o něm prosím nepište jako o velkém autě, protože mezi skutečně velkými SUV bude Kodiaq akorát pro smích.

Flop
15. listopadu • 19:31

Nechci se teď vyjadřovat k autu, jen k obecnému nešvaru malých nádrží....Když tady čtu dojezd 770 km, to je neskutečně málo na takové auto s předpokladem delších cest, to má nádrž tak na 55l ne? U tak velkého auta přeci musí být minimálně 70-80l, ideálně 90l....To ale pozoruji obecně u všech automobilek. S tím 2.0 TSI to bude mít dojezd max 500 km...Každý, kdo hodně jezdí mi dá za pravdu, že je velký rozdíl tankovat každý den, nebo jednou za dva dny...Já mám třeba sedan střední třídy a běžný dojezd na nádrž mám přes 1300 km, mám ale nádrž na 70l a hodně jezdím, takže jsem za to nesmírně rád. Kdybych měl dojezd 700 km, tak někdy tankuji i dvakrát za den. Beru to u malého městského auta, taky doma máme jedno s dojezdem cca 550 km, ale u větších aut přeci musí být dojezd alespoň 1000 km na nádrž. Měla by být možnost si za větší nádrž připlatit, např. u některých modelů mercedesu to myslím jde - základ 50l a připlatit si můžeš 70l :-) Většině lidí to bude asi úplně jedno, ale ten, kdo hodně jezdí pochopí... :-)

pacho
16. listopadu • 19:39

boha, toto nepíš, lebo škoda zavedie príplatok aj za nadrž.

asd
16. listopadu • 8:43

Důvod je jednoduchý. Spotřeba v normovém cyklu se měří s určitým množstvím paliva v nádrži (nevzpomenu si jestli je to 75% nebo plná). A čím menší nádrž, tím menší hmotnost, tím menší normovaná spotřeba a o to menší pokuty do Bruselu za pekročení emisí CO2. Proto třeba Mercedes C má základní nádrž na 41l a za příplatek je pak 66l.
Velké nádrže mají vesměs jen francouzská auta. Zatímco Češi jsou posedlí velikostí kufru, Francouzi mají obsesi na délku dojezdu. A podle toho mají škodovky velké kufry a francouzská auta nádrže :-).

mpolan
16. listopadu • 9:53

Už ani Francouzi to nedělají.
Clio III - 52 litrů, Clio IV - 45 litrů. Mégane III - 60 litrů, Mégane IV - 47 litrů. Čímž mě neskutečně štvou, protože časté tankování mě prostě nebaví.

Ludek_II
16. listopadu • 9:58

Takovej zloděj hollan, který má auto se spotřebou sto na sto by musel mít ve vozíku malou rafinerii.

Petr
15. listopadu • 23:02

to vis, dan za posahane predpisy ohledne mereni spotreby. Cim mensi nadrz, tim nizsi vaha a tim padem nizsi spotreba

kuz
15. listopadu • 21:29

ukaž mi někoho normálního kdo najede těch 770 km bez zastávky na pumpě .. záchod,sváča kafe ..tak natankovat asi bude spíš plus ne

Antiautomat
16. listopadu • 9:49

Ide skor o to, ze ked si kupujem auto a vyberam motorizaciu, okrem inych kriterii zohladnujem aj dojazd. Vyssi dojazd je samozrejme vyhodou, ktora (co uz, je to tak) hovori pre sr.ckomet.Lenze tych 770km je naozaj skromne cislo na moderne auto s dvojlitrovym dieselom. Mame doma archeologicky nalez (po technickej stranke) menom O1 1.6i (BFQ), ta ma ak sa nemylim 55l nadrz, jazdi to viac na dlhsich cestach. Na jednu bezpecne otocim cestu dlhu nejakych 740km (v piatok tam, v nedelu s5), jemne nad-predpisovym tempom, spolahlivo, bez klepotu a smradu, na balonoch, zvysenom podvozku, polovicna zataz: nejake 2/3 dialnica, zvysok mesto, okreska. Tak potom kde je ta vyhoda? (nebavim sa o pohodli a jazdnych vlastnostiach, ide mi ciste o motor, spotrebu a dojazd). Mala nadrz je skratka produkt dalsieho setrenia vyrobnych nakladov, ale (a je tomu coraz castejsie) na tom nespravnom mieste.

yoggi
17. listopadu • 7:50

Nie len setrenia to je mozno druhorady faktor.
Prvorady faktor je pohotovostna hmotnost vozidla a potom laboratorna spotreba, cize mnozstvo CO2.
Vyrobca nahana kazde kilo........... aby bola priazniva ekologia v bruseli a v tabulke ;-)

Flop
15. listopadu • 23:26

Jak říkám, kdo hodně jezdí pochopí...Dám příklad za sebe - ráno schůzka mezi 8:00- 9:00 ujeto cca 80-100km, ve 13:00 pracovní oběd o dalších 220 km dál, pak ještě jedna schůzka a cesta domů = běžně 500-600 km za den, aniž bych potřeboval zastavovat na benzince a tankovat na další den. Pauzy, jídlo, pití a záchod mám v rámci schůzek, takže zastávka na benzince mě fakt zdržuje. Přijedu domů v 18:00 a jsem opravdu rád za každou minutu, o kterou jsem doma dřív. Další den ráno práce doma na pc a pak cesta Salzburg cca 410 km, jsem z Poděbrad, takže zastávka na oběd v Budějicích (bagety a párky na benzince fakt neobědvám :-D ). Zpět se vracím za tmy a to už je člověk unavenej a je za tu zastávku na benzině rád, ale to už mám natočeno od posledního tankování klidně 1100-1200 km. A takovéhle typy cest se u mě opakují dost často :-) Co nejmíň času na benzince je pro mě docela úleva. Myslím, že obchodní zástupci apod., kteří jezdí ze schůzky na schůzku, to mají stejně :-) A kodiaqa beru jako auto, které možná v některých flotilách nahradí superba :-) Teď jsem si to hledal a kodiaq má nádrž na 58 až 60l, zatímco superb má 66l, ale určitě v reálu o dost nižší spotřebu...Prostě u auta se spotřebou 8-10l je 60l nádrž málo...Jinak pro většinu lidí s běžným pojezdem je to asi blbost, která nestojí za zamyšlení, tak se omlouvám za ty bláboly :-D

FRČ
18. listopadu • 6:26

Tak to bys měl začít uvažovat o elektromobilu (Tesla atd.), ten je pro Tebe jak stvořený. :-D;-)

dr. 120l
16. listopadu • 11:16

no zrejme si udelali pracovnici skody pruzkum, a vyslo jim, ze poptavka po velkych nadrzich je mala, a nevyplati se. Tedy, lide jako vy, jsou v minorite a musi se prizpusobit vetsine. Pokud chcete zvysit dojezd, nechte si vmontovat LPG nadrz :)

666
17. listopadu • 0:57

Důvod je test spotřeby, který se provádí s 90 % paliva. Menší nádrží se ušetří hmotnost. Takže typický škoda-ojeb. Neušetříme hmotnost na karoserii, ale budeme srát zákazníka. Na druhou běžný zákazník škoda to koupí, ať daný daný model obsahuje jakýkoliv průser.

Zelí
16. listopadu • 7:20

Na takový pracovní režim kodiak není určen. Pro takové lidi je buď oktávie nebo superb. Tyhle suvka na to nejsou dělané.

LOL
16. listopadu • 10:56

teď jsi mě rozesmálo, zelí.

Sislik
16. listopadu • 10:25

Octavka ma nadrz jen 50 litru :-(

jo
16. listopadu • 10:25

Jezdit 20000km měsíčně v octavii? To bych měl za rok záda v hajzlu. Ne ta na to rozhodně určená není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
16. listopadu • 22:31

Ty jezdíš denně cca 900 km? Tak to vlastně nic jiného nestihneš. Nějak nevidím jediný důvod psát hlouposti o zádech kvůli Octavii. Vlastně jeden by byl, že si idiotsky nastavíš sedačku. Nechápu, jak mohli donedávna žít lidé bez SUV aut a klidně najezdit takové porce kilometrů. :-D

Mirek
18. listopadu • 22:00

Tak co, vymaštění mínusáci, napsat něco k věci to asi nedokážete. Já vím, nějak si to SUV obhájit musíte, přestože je to blbost zrovna mít záda v pr....kvůli tomu, že auto není SUV.:-D

qwertz
16. listopadu • 11:34

to jako proč?

LOL
16. listopadu • 6:55

mám podobnou nádrž i spotřebu a je to jediné, co mě na mém autě sere. Takže žádné bláboly nepíšeš. :-)

Antiautomat
15. listopadu • 20:29

...tak si kup Ducato Crew Cab a s poriadnou nadrzou. Nemusi to byt zrovna trojliter Maxi, ale ten silnejsi 2.3 L1H1 moze ulohu rodinneho VELKEHO auta zastat prekvapivo dobre. Viem co tvrdim, s Maxim a krakorcom nalozenym clnmi mam uz nieco za sebou.

Doporučujeme

Články odjinud