První svezení s Kodiaqem: Je to klidný medvěd, který sportuje trochu nerad

Flop  |  15. 11. 2016 19:31

Nechci se teď vyjadřovat k autu, jen k obecnému nešvaru malých nádrží....Když tady čtu dojezd 770 km, to je neskutečně málo na takové auto s předpokladem delších cest, to má nádrž tak na 55l ne? U tak velkého auta přeci musí být minimálně 70-80l, ideálně 90l....To ale pozoruji obecně u všech automobilek. S tím 2.0 TSI to bude mít dojezd max 500 km...Každý, kdo hodně jezdí mi dá za pravdu, že je velký rozdíl tankovat každý den, nebo jednou za dva dny...Já mám třeba sedan střední třídy a běžný dojezd na nádrž mám přes 1300 km, mám ale nádrž na 70l a hodně jezdím, takže jsem za to nesmírně rád. Kdybych měl dojezd 700 km, tak někdy tankuji i dvakrát za den. Beru to u malého městského auta, taky doma máme jedno s dojezdem cca 550 km, ale u větších aut přeci musí být dojezd alespoň 1000 km na nádrž. Měla by být možnost si za větší nádrž připlatit, např. u některých modelů mercedesu to myslím jde - základ 50l a připlatit si můžeš 70l Většině lidí to bude asi úplně jedno, ale ten, kdo hodně jezdí pochopí...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 11. 2016 20:29

...tak si kup Ducato Crew Cab a s poriadnou nadrzou. Nemusi to byt zrovna trojliter Maxi, ale ten silnejsi 2.3 L1H1 moze ulohu rodinneho VELKEHO auta zastat prekvapivo dobre. Viem co tvrdim, s Maxim a krakorcom nalozenym clnmi mam uz nieco za sebou.

Odpovědět  |   | 
kuz  |  15. 11. 2016 21:29

ukaž mi někoho normálního kdo najede těch 770 km bez zastávky na pumpě .. záchod,sváča kafe ..tak natankovat asi bude spíš plus ne

Odpovědět  |   | 
Flop  |  15. 11. 2016 23:26

Jak říkám, kdo hodně jezdí pochopí...Dám příklad za sebe - ráno schůzka mezi 8:00- 9:00 ujeto cca 80-100km, ve 13:00 pracovní oběd o dalších 220 km dál, pak ještě jedna schůzka a cesta domů = běžně 500-600 km za den, aniž bych potřeboval zastavovat na benzince a tankovat na další den. Pauzy, jídlo, pití a záchod mám v rámci schůzek, takže zastávka na benzince mě fakt zdržuje. Přijedu domů v 18:00 a jsem opravdu rád za každou minutu, o kterou jsem doma dřív. Další den ráno práce doma na pc a pak cesta Salzburg cca 410 km, jsem z Poděbrad, takže zastávka na oběd v Budějicích (bagety a párky na benzince fakt neobědvám ). Zpět se vracím za tmy a to už je člověk unavenej a je za tu zastávku na benzině rád, ale to už mám natočeno od posledního tankování klidně 1100-1200 km. A takovéhle typy cest se u mě opakují dost často Co nejmíň času na benzince je pro mě docela úleva. Myslím, že obchodní zástupci apod., kteří jezdí ze schůzky na schůzku, to mají stejně A kodiaqa beru jako auto, které možná v některých flotilách nahradí superba Teď jsem si to hledal a kodiaq má nádrž na 58 až 60l, zatímco superb má 66l, ale určitě v reálu o dost nižší spotřebu...Prostě u auta se spotřebou 8-10l je 60l nádrž málo...Jinak pro většinu lidí s běžným pojezdem je to asi blbost, která nestojí za zamyšlení, tak se omlouvám za ty bláboly

Odpovědět  |   | 
LOL  |  16. 11. 2016 06:55

mám podobnou nádrž i spotřebu a je to jediné, co mě na mém autě sere. Takže žádné bláboly nepíšeš.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 11. 2016 07:20

Na takový pracovní režim kodiak není určen. Pro takové lidi je buď oktávie nebo superb. Tyhle suvka na to nejsou dělané.

Odpovědět  |   | 
jo  |  16. 11. 2016 10:25

Jezdit 20000km měsíčně v octavii? To bych měl za rok záda v hajzlu. Ne ta na to rozhodně určená není.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  16. 11. 2016 11:34

to jako proč?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2016 22:31

Ty jezdíš denně cca 900 km? Tak to vlastně nic jiného nestihneš. Nějak nevidím jediný důvod psát hlouposti o zádech kvůli Octavii. Vlastně jeden by byl, že si idiotsky nastavíš sedačku. Nechápu, jak mohli donedávna žít lidé bez SUV aut a klidně najezdit takové porce kilometrů.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 11. 2016 22:00

Tak co, vymaštění mínusáci, napsat něco k věci to asi nedokážete. Já vím, nějak si to SUV obhájit musíte, přestože je to blbost zrovna mít záda v pr....kvůli tomu, že auto není SUV.

Odpovědět  |   | 
Sislik  |  16. 11. 2016 10:25

Octavka ma nadrz jen 50 litru

Odpovědět  |   | 
LOL  |  16. 11. 2016 10:56

teď jsi mě rozesmálo, zelí.

Odpovědět  |   | 
dr. 120l  |  16. 11. 2016 11:16

no zrejme si udelali pracovnici skody pruzkum, a vyslo jim, ze poptavka po velkych nadrzich je mala, a nevyplati se. Tedy, lide jako vy, jsou v minorite a musi se prizpusobit vetsine. Pokud chcete zvysit dojezd, nechte si vmontovat LPG nadrz :)

Odpovědět  |   | 
666  |  17. 11. 2016 00:57

Důvod je test spotřeby, který se provádí s 90 % paliva. Menší nádrží se ušetří hmotnost. Takže typický škoda-ojeb. Neušetříme hmotnost na karoserii, ale budeme srát zákazníka. Na druhou běžný zákazník škoda to koupí, ať daný daný model obsahuje jakýkoliv průser.

Odpovědět  |   | 
FRČ  |  18. 11. 2016 06:26

Tak to bys měl začít uvažovat o elektromobilu (Tesla atd.), ten je pro Tebe jak stvořený.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  16. 11. 2016 09:49

Ide skor o to, ze ked si kupujem auto a vyberam motorizaciu, okrem inych kriterii zohladnujem aj dojazd. Vyssi dojazd je samozrejme vyhodou, ktora (co uz, je to tak) hovori pre sr.ckomet.

Lenze tych 770km je naozaj skromne cislo na moderne auto s dvojlitrovym dieselom. Mame doma archeologicky nalez (po technickej stranke) menom O1 1.6i (BFQ), ta ma ak sa nemylim 55l nadrz, jazdi to viac na dlhsich cestach. Na jednu bezpecne otocim cestu dlhu nejakych 740km (v piatok tam, v nedelu s5), jemne nad-predpisovym tempom, spolahlivo, bez klepotu a smradu, na balonoch, zvysenom podvozku, polovicna zataz: nejake 2/3 dialnica, zvysok mesto, okreska.

Tak potom kde je ta vyhoda? (nebavim sa o pohodli a jazdnych vlastnostiach, ide mi ciste o motor, spotrebu a dojazd). Mala nadrz je skratka produkt dalsieho setrenia vyrobnych nakladov, ale (a je tomu coraz castejsie) na tom nespravnom mieste.

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  17. 11. 2016 07:50

Nie len setrenia to je mozno druhorady faktor.
Prvorady faktor je pohotovostna hmotnost vozidla a potom laboratorna spotreba, cize mnozstvo CO2.
Vyrobca nahana kazde kilo........... aby bola priazniva ekologia v bruseli a v tabulke

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 11. 2016 23:02

to vis, dan za posahane predpisy ohledne mereni spotreby. Cim mensi nadrz, tim nizsi vaha a tim padem nizsi spotreba

Odpovědět  |   | 
asd  |  16. 11. 2016 08:43

Důvod je jednoduchý. Spotřeba v normovém cyklu se měří s určitým množstvím paliva v nádrži (nevzpomenu si jestli je to 75% nebo plná). A čím menší nádrž, tím menší hmotnost, tím menší normovaná spotřeba a o to menší pokuty do Bruselu za pekročení emisí CO2. Proto třeba Mercedes C má základní nádrž na 41l a za příplatek je pak 66l.
Velké nádrže mají vesměs jen francouzská auta. Zatímco Češi jsou posedlí velikostí kufru, Francouzi mají obsesi na délku dojezdu. A podle toho mají škodovky velké kufry a francouzská auta nádrže .

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 11. 2016 09:53

Už ani Francouzi to nedělají.
Clio III - 52 litrů, Clio IV - 45 litrů. Mégane III - 60 litrů, Mégane IV - 47 litrů. Čímž mě neskutečně štvou, protože časté tankování mě prostě nebaví.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  16. 11. 2016 09:58

Takovej zloděj hollan, který má auto se spotřebou sto na sto by musel mít ve vozíku malou rafinerii.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  16. 11. 2016 19:39

boha, toto nepíš, lebo škoda zavedie príplatok aj za nadrž.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  15. 11. 2016 20:39

Napsat o Kodiaqu "auto působí skutečně mohutným dojmem, a to jak zepředu, tak i z boku a při pohledu zezadu", to chce hodně velkou dávku rekreačních drog. Něco takového se dá říct o Q7 nebo Escaladě, ale vedle nich vypadá Kodiaq jako podvyživený ubožák - s délkou 4.7m nemá ani na sedany střední třídy a dokonce je kratší než leckteré dvoudvéřové kupé. Na Kodiaqu je strašně moc znát, že má jako základ kompaktní platformu Tiguanu nafouknutou aby se do ní vešly tři řady sedaček. Tím nechci v žádném případě říct, že to bude špatné auto - naopak nepochybuji o tom, že je Škodovka bude prodávat jako housky na krámě, protože po malých crossoverech je teď na trhu velká poptávka. Jen o něm prosím nepište jako o velkém autě, protože mezi skutečně velkými SUV bude Kodiaq akorát pro smích.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  15. 11. 2016 22:24

"Napiš tam: Děti, je to noclehárna."

Odpovědět  |   | 
Kajda  |  16. 11. 2016 00:20

Myslím že Dacia Lodgy je mnohem rozumnější koupě v segmentu sedmimístných vozů.

Odpovědět  |   | 
WP  |  16. 11. 2016 04:46

Samozřejmě! Nutkání myslet tě ale často nepřepadá, viď?

Odpovědět  |   | 
SlSk  |  28. 12. 2016 18:56

Bavíte se tady o autech, nebo že by Dacia bylo nějaké auto? Je to stejné jako kousat ztvrdlej chleba a tvrdit o uheráku, že smrdí. Není to tak?

Odpovědět  |   | 
007  |  16. 11. 2016 06:50

To auto se mě fakt nelíbí i ten blbej Tucson je líbivější.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  16. 11. 2016 06:52

Když už je i korejec hezčí, to je fakt průser.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  16. 11. 2016 06:50

Je to dost subjektivní, ale O3 patřila k designově velmi povedeným autům i v porovnání s kocernovými konkurenty golfem a leonem. Teď co počínaje superbem (tam to ještě není až tak vidět) změnili design, O3 FL je snad nejhnusnější kousek v celém segmentu (když nepočítám korejce) - s Golfem nebo Leonem se to vůbec nedá srovnávat a Kodiaq vypadá vedle Tiguanu i Atecy (dokoncei Yetiho) fakt hnusně. Zatím dle fotek, uvidíme ve skutečnosti.

Odpovědět  |   | 
oki  |  16. 11. 2016 08:23

a to si ich ešte nepostavil vedľa :
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  16. 11. 2016 09:37

Tak tohle je ještě hnusnější než korejci. To už raději ten Kodiaq

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  16. 11. 2016 07:30

No jo, teď když na to koukám, on ten Kodiaq vypadá tak nějak korejsky

Už to není zjevně německé auto jako O3. Spíš taková návrat ke korejské O2 FL

Odpovědět  |   | 
jo  |  16. 11. 2016 10:32

Prej klidný medvěd..jinými slovy NEJEDE TO. Navíc spotřeba vyšší jak u kia sportage s atmosferou a liny stejne.

Odpovědět  |   | 
Ne  |  16. 11. 2016 11:07

Nevím, školy nemám, ale řekl bych, že Sportage je o "trochu" menší a patří tedy do jiné třídy...

Odpovědět  |   | 
your.god  |  17. 11. 2016 04:16

To je v pohodě, oni brzo udělají verzi RS ( u SUV) a TA POJEDE za příplatek jako konkurence v normální verzi
Ta spotřeba je na váhu auta fakt hrozná, ale když vezmou oktávku a protáhnou ji na výšku tak to holt sežere o dva, tři litry na sto víc než stejně velký kombík. Pro mně auto vo hovně, mám 176 centimetrů a půl metru nad hlavou nepotřebuju, protože v cylindru nejezdím.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  16. 11. 2016 19:50

tento test je písaný v štíle testu moskviča v SM z roku 68, keď sa o sovitských autách muselo písať len v superlatívoch. Čiže v preklade: lenivá užraná vysoká koza s nevábnym interiérom, kde 3 rad sedačiek je len na okrasu.

Odpovědět  |   | 
 |  16. 11. 2016 20:28

Mohl bys to prosím, Hornouhre, napsat nějaký jazykem, kterému rozumíme?

Odpovědět  |   | 
audax  |  19. 11. 2016 10:42

prečo spomínajú medveďa ? kodiaq je kodiaq,medveď je kodiak,nie kodiaq a to je trošku rozdiel,kodiaq je koncernový výmysel a neexistuje ani v pôvodnej verzii mena medveďa,ani v jeho anglickej transkripcii,všade je to medveď kodiak a aj ostatné miestne názvy na americkom kontinente majú v názve kodiak/kodiak walley,kodiak mountains etc../,žiadny kodiaq....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A