První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

66 komentářů

18. dubna • 20:22

Fiat Tipo hatchback 1,4 T-Jet lounge 399tis,to je dobrá volba a zcela zaslouženě Autobest 2016, čtu již mraky recenzí a nechápu ty plky, už posledních pár let platí, že o značce to už není od Golfa přes Fiat až po Korejce minimální rozdíly ve kvalitě, design na jedno brdo a předražený segment celkově, každý má jiný vkus,ale všichni přeci řešíme co nejvíce za co nejméně a to je právě v tomto ohledu právě tenhle Fiat jasný lídr, dále je zajímavá i nová Astra,ale takhle vybavená 450tis...V tom případě vítězí asi kdo?

Laďa
13. března • 17:03

Mam fiat bravo 1,4,16v momentalne 6 rokem najeto pouze 50k km vylety a prace počet zavad a problemu 1. Celorocne stojim venku nova baterka servis garančky cena 3100 olej filtry atd.... Nemam co rešit jen se tomu směju bohatě stači ....a kdyz jsem si pujcim nove tipo tak pohoda asi jim dam stare a vemu nove ......vyhoda prodej a servis vzdalenost kolem 10 min jizdy .... Ale uznavam ze i30 je velice lakave a ma lepsi vybavu jen chci silnejsi motor takze at fiat ..Hyundai .... Nebo škoda rapid spacebak nebo jak je to pojmenovane tak stale balančni cena je 420 tis...

Miroslav
15. března • 10:16

Mám objednanou i30 kombi 1.6 99kw metalíza - 340 kč

Lord Owl
10. března • 8:36

Dotaz: Nevíte, jestli Fiati nabízí třeba v tom Tipu (za příplatek pocho) vyhřívání předního skla ??

Arakain
23. února • 3:51

No tak si to shrňme. Řešit auto, kterých se v ČR prodá možná 50, možná 100 ks ročně, když konkurenčního výrobku (Ceed, i30, shade) se prodávají desetitisíce...
Připomíná mi to výuku ve škole před lety. Řešilo se úvěrování a financování firmy. Jste dodavatel autodílů do prvovýroby. Pokud dodáváte pro VW group a máte naplánováno dodat 400 tis ks během 4 let, nastavte výrobu na tento parametr. Pokud dodáváte Itálii, Opel, částečně Francii, při předběžném plánu 400 tis ks nastavte výrobu na co chcete, ale banka Vám financuje 150 tis ks vyrobených. Nějak se tohoto vstupnímo předpokladu nedokážu zbavit a už se těším, až za 15 let při dovolené někde v Egyptě, se tímto povezu jako taxíkem místní výroby, bráno jako aktuální novinka pro daný trh (Egypt)....

Driver
22. února • 12:45

Super auto, takové na trhu chybělo. Velké a přitom solidní. Akorát je problém, že přidáte 700euro a máte Octavii. Sice je pravda že s tříválcem, bz výbavy ale i ten rozdíl v ceně za čtyřválec s výbavou tam bude větší, ale stále je ten rozdíl velmi malý, když si porovnáte následný pokles ceny, tak na Fiatu stejně uletíte víc, než na Octavii o 4000euro dražší. Servisy Fiat aby člověk pohledal, už nejsou na každém rohu jako kdysi. Jsou tu i levnější auta než Octavia, Astra, Focus, Mégane, 308, i30.... Asi ten ceník je nastaven tak, že Vás ubijí slevami. Berete? Ne -50.000 Ne -75.000 Ne -100.000 Ne, -125.000? Beru! :-D

Petr
26. října • 10:31

Mám tipo sedan se základním motorem. Najeto 6500Km. Největší kouzlo je v ceně základu. Za 270 tis. koupíte tak fabii kombi s tříhrnkem. Cesta na dovolenou 1000 Km při spotřebě 5,5 l/100 Km (4 lidi a plný kufr). Tu samou trasu jsem jezdil s meganem II, 1,5 dci za 5 l a stejný čas.
Jinak k tomu základu, takové auta ani snad nejsou, vždycky tam mají něco navíc a ochotně vám to dají zdarma, když je požádáte :D. Slevička 15 tis.
Umím si svoje tipo představit s 1,4 ve 250 000 Km, umíte to taky s octavií s TSI 1,0 ?

pivko
23. února • 11:48

Pokud vám tu Oktu někde neukradnou nebo neočešou... Ve skutečnosti je ale podle mě největší konkurence Ceed a i30 SW. Tam bych tipoval podobnou cílovku - soukromníci citliví na cenu, rodiny s dětma, atd. A proti tomu novému i30 SW to bude mít Tipo sakra těžký, i když na druhou stranu ta 1.4T v i30 asi bude dost drahá a jinak tam je tříválec.

coolibra
22. února • 15:26

Už dlouhou dobu uvažuji o koupi vozidla ale ještě ani jednou mě nenapadlo kupovat si auto nové jako zde zmiňované šunty typu Octávia za 450 tisíc v social edition. Asi jsem mimo ale nechápu o čem se tady bavíte , když mluvíte o tříválcích a směšných výkonech , když to auto za půl roku klesne s cenou o 30% . To jste jako tak bohatí nebo co, že kupujete tydle úniíí ořezané a přidušené motory když můžete mít třeba Hondu Accord ve full výbavě s nájezdem do 100.000 za nějakých 300 táců když to přeženu. Bez kurvítek , tříhrnků, oturbení a podobných fičůr vám to auto vydrží lépe a déle než jakákoliv dnešní srágora a ještě pojedete na měsíc do Karibiku, nebo se mýlím?.

pivko
23. února • 11:54

Mýlíte. Zrovna ten Accord může být taky pěkná vražda, pokud narazíte na špatný kus. Servis drahý, neautorizovaných servisů minimum, mnohé díly jen originální za absurdní ceny. Podle mě platí, že pokud ojetina, tak něco, čeho jezdí hafo, ale ne zas tak hafo, aby se rozběhl trh s kradenými náhradními díly, jako je tomu u koncernu. Takže v našich podmínkách Ford, Opel, možná semtam nějaký Francouz, Kia, Hyundai. Z japonských značek ani jedna. Byť japonské auto máme v rodině už podruhé, ojeté bych si ho nikdy nekoupil, to nedává ekonomický smysl.

mrazik
23. února • 8:11

Nemam cas hledat inzeraty, jezdit po republice a hledat to vysnene ojete auto s najezdem do 100 tKm . Po predchozich zkusenostech je v bazarech drtiav vetsina aut totalni ojete vrazdy. Zvolil jsem proto nakup noveho auta, vybral jsem si vybavu jakou jsem chtel, barvu jakou jsem chtel, mam zaruku. Ano stalo par desitek tisic vic, ale za ten usetreny cas, nervy to stoji.

Pepa z depa
23. února • 20:28

No nevím. Já jsem sehnal 4 leté kombi v plné výbavě za 140 tisíc. Vyhřívané sedátka, automatická klima, elektrické zdcátka, parkovacé senzory atd. Kdybych toto chtěl u nějaké normálné značky v novém tak se dostanu za minimálně 450 tisíc. Takže rozdíl 310 tisíc. To jsou pro mně další dvě auta. A za to mi to lítání po bazarech a ověřování stojí. Koupě ojetého vozu mi zabere tak 3 měsíce. První měsíc studuju info na netu které auta jsou dobré. Druhý měscí se chodím vozit do bazaru abych si vybral kontkréní typ a značku a třetí měsíc už hledám konkrétní auto pro sebe.
Bohhužel 90% bazarníků jsou podvodníci a zloději.
70% auta jsou bouračky nebo stočené. Takže najít slušné auto od slušného bazaru opravdu dá hodně páce. Ale já nevydělávám 100 tisíc měsíčně. Abych ten čas tomu nemohl věnovat.
300 tisíc úspora je pro mně kupa peněz A i ta 4 letá ojetina mi vždy tak dalších 8 let vydrží.

jarda
24. února • 20:39

4 roky stare za 140tis. To bych chtel videt. Jake? Dacii.

mrazik
24. února • 12:42

4 roky stare je uz pro me moc, ja preferuji 1 - 2 roky. Jenze pak clovek zjisti, ze rozdil ceny mezi takto mladym autem a novym neni tak velky a neni tedy lepsi koupit rovnou nove ?

MOJE JMÉNO
24. února • 9:06

Co píšete má hlavu a patu. Názor je to rozumný, ale bohužel jen do chvíle, než se prvně skutečně "spálíte". Skrytá, číhající vada v motoru, převodovce, či stávkující elektronika se může prodražit natolik, že možná ten názor poté změníte. Každopádně, přeju i nadále dobré koupě B-]

wc wec we\3WEF
22. února • 17:03

Tech duvodu, proc si nekdo poridi novy 'trihrnek' misto neceho normalniho, ale jeteho, muze byt cela rada:
- Hodne lidi ma proste strach, ze koupi plechovku s pretocenym tachem.
- Jini zase maji pocit, ze dobre auto nikdo normalni neprodava a tak jete auto nutne musi byt problemovy zmetek.
- Nekdo proste nesnese predstavu, ze mu auto ojizdel nekdo pred nim.
- Nejaci veri, ze zaruka je ochrani pred moznymi problemy.
- Leckdo chce takovou vybavu, barvu apod., ze neni u auta z druhe ruky k sehnani.
- Dokonce pry nekteri miluji tu 'vuni noveho vozu'. (3.14co_vina kvadrat)
- Jini si mysli, ze s novym autem maji na 4 az 5 let pokoj od udrzby a servisu.
- Onaci maji pocit, ze auto z druhe ruky je pod jejich uroven a oni museji ukazat, ze maji na uplne nove.
- Udajne se najdou i taci, ktere proste hodne bavi ta role hyckaneho zakaznika pri nakupu uplne noveho auta.
...
...
...

Antiautomat
23. února • 22:50

..pocuvaj, Ty 3ef, zwc, ehf, dmt /ako dement/ a podobne.
Zatvor straznu budku na 3A, notas odovzdaj a bez domov. Urobis najlepsie.

pivko
23. února • 11:50

Tomu, že se někdo odmítá účastnit té džungle s názvem "český trh s ojetými vozidly" celkem chápu. Také to tak dělám.

Arakain
23. února • 3:53

Náhodou šanci na prodej to má. Pokud importér zadotuje operativní leasing, tak za 4-5 tis měsíčně se jich pár stovek kusů udat dá.... (následně asi sešrotovat...)

BNS
22. února • 7:40

A crashtest to bude mít taky 3hvězdičkový jako hatchback, kdyby radši nešetřili na oceli...

pivko
22. února • 10:09

4 hvězdy se Safety Packem pokud vím, stejně jako třeba Mazda CX-3 nebo Dacia Logan nebo ó hrůzo, VW Caddy. To mi nepřijde jako nějaká tragedie.

Homer
22. února • 8:21

Přesně. Navíc 3 hvězdy má i Logan. Kvalitou zpracování je někde napůl cesty mezi Dacií a mainstreamem, ale za cenu maistreamu. Rozhodně bych nešel do Fiata ještě navíc made in Turkey.

Lord Owl
22. února • 10:03

Zvykejme si. Turci dělají Tranzita, teď Fiat, i autobusy dělají (MAN). Manuálně to bude na stejno, jestli taloš nebo turek.

EI
21. února • 21:11

Lada Vesta se začala prodávat v Německu.
https://www.rt.com/business/378132-avtovaz-c... ...

Anonymizovaný
21. února • 20:51

Teď nekomentuji technické provedení ani případnou kvalitu, ale moc se mi líbí a po dizajnové stránce mi hodně připomíná BMW 3 combi :-)

mikesh
21. února • 22:31

Muzu se zeptat ktere generaci trojky ze je to zezadu podobne? Hadat naslepo bych tipoval nejakeho korejce...

Tom
21. února • 20:07

Dneska jsem si ho prolezl naživo a musím říct že mě hodně potěšil. Materiály ujdou, samozřejmě to není interiér audi, ale se škodovkou, KIA, hyundai apod. to je naprosto srovnatelné. Uvnitř je opravdu dostatek místa a to jak v portoru pro posádku, tak pro zavazadla, navíc disegn vozu je velice povedený. Ve střední výbavě prakticky nechybí nic co člověk mohl nutně potřebovat a za +- 430 000 máte solidní rodinné kombi s benzínem 1,4 120 koní. Octavia kombi začíná na 450 000 s trojválcem a bez výbavy.

Bohumil
21. února • 21:07

No, tak škodovka začíná na 437.000 Kč a výbava tam taky nějaká je. Ten tříválec nejede špatně..... ale Tipo se mi taky líbí. Jen škoda, že pomalu miizí dealeři i autorizované servisy fiatu. 500 všechno nevytrhne .....

ddwe 2wed2
22. února • 10:04

"Ten tříválec nejede špatně" ... to musi byt zrejme vtip. Jinak bych si totiz muzel myslet, ze jsi naprosto dementni.

Antiautomat
23. února • 22:47

....mam skusenost s focusom kombi 1.0EB 92kW. A ten naozaj nejde zle, tych 92kW mu bez problemov priznam. Preco si myslis ze prispievatel je dementny?

pivko
22. února • 10:00

Tak to teda musím říct, že kdybych si musel vybrat mezi 1.0 TSI a tímhle multijetem, tak nebudu váhat ani pikosekundu. Spíš bych ale do Tipa uvítal ještě něco krapátko silnějšího než 88 kW, i když chápu, že většině uživatelů v cílové skupině to bude bohatě stačit.

pet
21. února • 18:39

za 300.000 s automatickou klimou, vyhrivanymi sedackami, litymi koly a lpg nebo naftou bych koupil. jinak je lepsi koupit ojety superb nebo passat a vic davat je silene

Franta
21. února • 19:39

Přesně. A nejlíp nějakou voňafku z Rajchu a nula nula houno na tachometru v barvě slonový kosti. A ty čtyři díry v palubce jsou od handsfree. :-D

Antiautomat
21. února • 19:08

Jasne, a najlepsie usetrite s nejakym fleet exemplarom /a najskvelejsie byvalym tzv.nemeckym, prepacte, istambulskym taxikom/, ktorymi sa to v tom vyvoze odpadu priam hemzi. O, pardon - ta druha cast, z ktoreho je auto zlepene, moze mat nabehane menej, toto kvitujem: toto mohlo behat nielen po zlych europskych cestach, to beriem. S longlajf vymletym motorom a uplne idealne, aj s vymletou DSG a haldexom, ale je to v diesli a 4x4, k.rva nekup to po nejakom Helmutovi alebo Ahmedovi /pre buducnost v opacnom poradi, ved kazdemu je osemnast/. Tak d.pici s bonusovou akciou stocena-edition, zlepene z toho najlepsieho* /mam za to ze 3A by mohlo vymysliet vlastnu, svoju ´edition´/, kto by to nekupil.

wecf we
22. února • 10:02

Po tomto je nam uz jasne, ze neumis poznat dobre auto. Lec jsou i taci, kteri to poznat dokazi a tudiz vedi co si koupit. :-D:-D:-D

Antiautomat
23. února • 22:45

Tak my to urcite objasnis.
Rad sa necham poucit. Najlepsie na dvore nejakeho tuzemskeho triacka.

Ja
21. února • 18:17

Fabia combi má 425l t.j. o 125l menej
Oktávia combi má 605l t.j. 0 55l viac

JJ
22. února • 8:54

Fabia 3 Combi má mít přes 500 litrů, měla i 2.

pajdalan
22. února • 9:34

Už jsem o tom kdysi tady psal,že Škodovka asi nepoužívá při měření kufru metrickou soustavu. Já mám auto,kde délka a šířka je větší než u Fábie /výška je stejná/ a přesto údaj výrobce je 510l /Fábie tuším 526l/. To samé Octávia,kde při testu 11kombíků se vešel kvádr 346l,to samé co do Focusu. Kdysi jsem potřeboval odvést lednici /Calex 175L/ rozměry 85x60x60.cm. Dal jsem jí do auta tak jak stojí doma,bez sklápění zadních sedaček a jeli jsme ve 4 lidech. Zkus to dát do Octávie,která má o 100l větší objem.Nezavřeš kvůli neprakticky skosenému zadku víko.A to nemluvím o schodu.Ono více než co udává výrobce záleží na praktičnosti a využitelnosti.

Mikes
17. března • 19:05

A co ze to mas za zazrak ze ma pod plato vysku kufru 60cm? Nebo srovnavas kombi s liftbackem? To by ses slušně odrovnal :-D

Pepa
21. února • 17:27

Kufr neni o moc vetsi od Fabie Combi...

mrazik
23. února • 7:59

Kufr Octavie (nevim jeslti 1 nebo 2) byl vetsi na litry nez Mondeo a presto se to Mondea veslo vic veci. Ona totiz Skoda Auto pocita i prostor pro rezervu atd. Ne kazdy ma stejnou metodiku.

Mikes
17. března • 19:11

Když neumí u Fordu počítat... :-D

mpolan
23. února • 20:54

To bylo u dvojkové.
Přitom je docela zajímavé, že metodika by měla být stejná u všech, podle VDA. Spíš jde i o tvary těch kufrů, mnohá papírově objemná auta mají zoufale nepravidelný tvar a počítají do objemu každý záhyb. A naopak jiná mají pěkně pravidelný, takže na běžná zavazadla lépe využitelný.

pivko
22. února • 9:57

To je pořád ta obsese těmi litry v kufru. Je to prostě kombík nižší střední třídy, z toho plyne, kolik se tam toho tak asi může vejít. Že to těmi pofidérními měřícími metodami jednou změřej tak a podruhé onak je úplně jedno - chápu, že plný kufr kapaliny, nebo nějakých kuliček asi nevozíte.

pacho
21. února • 18:03

moc väčší nie, ale určite praktickejší, čiže širší a podstatne lepšie využiteľný. Auto, nie je len o kufry, ale niekomu to stačí, že má veľký k.....

Dave
21. února • 18:02

To sice jo, ale podivej se kolik mista na nohy je na zadnich sedadlech. Jet na dovolenou ve Fabii bych nechtel...

jirka
21. února • 15:43

tak to je slušná past, levné materiály...hmm a co kdyby místo 7 verzí motoru udělali jeden a věnovali se mu??? jako třeba před tím než půjde do prodeje ho dodělat?? a nejlépe v lisu....

Tom
18. dubna • 15:52

Levné plasty tam nějaké jsou,ale ty jsou i u nové Astry i u jiných aut v segmentu jinak jsem s ním 2dny jezdil a zpracování,jízda, design...Zkrátka vše ok a rozhodně poměr cena a kvalita rovná se jeden z nejlepších nákupů současné doby v segmentu

Tom
28. května • 23:08

Naprostý souhlas, stejné materiály jako u jiných značek, rozumná cena, vypadá hezky a poctivě,motor 1,4T_Jet super, pohodlný, slušné jízdní vlastnosti.... zkrátka opravdu velmi zajímavé auto.Mam hatchback a určitě dobrá volba,je to můj první Ital a mile překvapil.Mel jsem už Němce,Francouze,Amila,Japonce, takže nejsem příznivcem jedné značky,ale zajímavého auta a to Tipo určitě je.

Tom
22. února • 7:20

Problém italských aut jsou právě motory :-), kdybys italy jezdil věděl bys. Je to silně návykové ;-). (Marea Weekend 2,0 20V, Croma 2,4 Multijet, Freemont 3,6 Pentastar).

pivko
22. února • 9:54

Ty první dva neznám, ale to poslední mohu potvrdit. Za žádný koncernový motor bych ho rozhodně nevyměnil, leda tak za 3,6 FSI, který už ovšem v Evropě koupit nelze (ale to už ani ten Pentastar, bohužel).

Tom
22. února • 7:29

Jasny, 2,0T, super, skvely motor s horni charakteristikou a super na vyblbnuti. 2,4JTD jsem mel ve 159 s torsenem, skvely motor, jen auto je s nim uz nedotacive v provedeni 4x4 a po 180t km se zacal sypat. Ale zvuk a zatah famozni.
Ale pentastar, co to ma spolecneho s Fiatem? A freemont taky neni zrovna original fiat
:-D

Tom
22. února • 20:43

2,4 Multijeta pořád mám, ve 240 tis. Se začal zasírat DPF filtr, jinak šlape jak hodiny. Pentastar zatím najeto 32 tis., teprve si na něj zvykám.

DDT
23. února • 17:02

no jo, pentastar je fiat jak víno...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
24. února • 12:43

Si jako TSI je škodovácký motor že. Vítej v globálním světě. ;-)

Antiautomat
24. února • 13:55

Moje skusenosti s Fiat motormi (chronologicky):
a/ 1.0 Fire (skvely a neznicitelny).
b/ 1.6 v Tempre (detto). Na dialnici zrychloval do konca zlteho pasma, zastavila ho az kritika.
c/ trojliter v Ducate Maxi (nerobil rozdiel medzi prazdnym a plnym), lokomotivny a neznicitelny.
d/ 1.6 Multijet v Renegade, jeden z prvych, dvojkolka (akcia rano, rozvoz svin domov). Na tento som bol naozaj velmi a velmi zvedavy. Vysledok - vyborny. A to ja zrovna naftaky nemusim.

Petr
21. února • 21:07

Ty jsi asi velky znalec. Fiat ma a mel lepši naftovy motory než slavny a predrazeny koncern.

jogurt
22. února • 8:02

"Lepší"? A to je řeč o motorech s 2000km nebo 300 000km?

Antiautomat
21. února • 16:32

Osobne skor ocenujem, ked su palubna doska a plasty v interieri nenarocne na udrzbu a nevydavaju pazvuky. Palubnu dosku neohmatavam a nehladkam, tohoto fetisa by sme sa uz snad mohli konecne zbavit, ze. Auto je na jazdenie a multijet je jednoznacne lepsi ako TDi. Ale aj tak, ako cierneho kona pre ´sukromnika´ TIP-ujem jednoduchy benzinak. A ten, na rozdiel od tych, co si buchaju hlavu o zem pred koncernom, dostupny je.

Tom
22. února • 7:26

Tak ale ono ani JTD neni jen jedno. Najdes neznicitelne blbuvzdorne motory a taky totalni propadaky. Neda se pausalizovat.

Antiautomat
24. února • 13:44

...myslel som samozrejme 1.6 Multijet.
Oproti koncernovej jednasestke je doslova ako pokropeny zivou vodou.

Antiautomat
24. února • 22:03

minus....tak daj akou a kterou jednasestkou v nafte, ktora konkuruje multijetu, koncern disponuje.

Antiautomat
24. února • 22:03

minus....tak daj akou a kterou jednasestkou v nafte, ktora konkuruje multijetu, koncern disponuje.

Surcuf
21. února • 15:38

Ale,ale kombi? Kam se podělo to talošské weekend? :-)))

Dave
21. února • 17:57

Na stránkách Fiat.com píšou SW, Station wagon

Doporučujeme

Články odjinud