První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů, výbavu bez zbytečností a na výběr sedm typů agregátu, včetně jednoho spalujícího LPG.

Pomalu už zapomínáme na to, kdy se v České republice uváděl do prodeje zcela nový model s klasickým typem karosérie. Mnohem obvyklejší jsou prezentace nových SUV nebo crossoverů.

Fiat se s novodobým tipem vrací do segmentu nižší střední třídy a zákazníkům nabízí tři karosářské verze. Nyní tedy i tu českému publiku nejmilejší- což je kombi. Dokonce i název je jednoznačný. Nejde o žádný "break, caravan, sportstourer, sportwagon nebo sporttourer, za jménem automobilky a modelu následuje označení Kombi.

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

I když designéři Fiatu už jistě dokázali namalovat i hezčí vozy, než je současné tipo, přesto lze tvary vozu bez problémů akceptovat.  To platí i o interiéru, kde ovšem dojem kazí levné materiály i viditelné rezervy ve zpracování. Musíme to konstatovat po prvním praktickém seznámení s vozem, při kterém jsme během tuzemské jízdní novinářské prezentace měli možnost absolvovat s automobilem několik desítek kilometrů po silnicích druhých a třetích tříd na Kladensku.

A to jsme měli k dispozici vrcholnou výbavu s nejdražším motorem, kterým je turbodiesel 1,6 Multijet.

Nicméně, převážná většina záležitostí spojená s vozem na nás udělala dobrý dojem. Například prostornost. Hodnota objemu zavazadlového prostoru není sice ohromující, nicméně čtyřčlenné rodině cestující na víkendy nebo na letní dovolenou určitě postačí.

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Kufr je navíc docela domyšlený. Má dvojitou podlahu, přičemž horní podlážka se dá jednoduše zaaertovat v šikmé poloze, aby byl snadný přístup do prostoru pod ní. Líbila se nám také možnost odjistit krycí roletu ze svého úchytu pouze na jedné straně. Díky tomu člověku stačí k tomuto úkonu jedna ruka, a ne dvě, což vyžaduje řešení většiny konkurentů.

Fiat sice tvrdí, že vzadu je prostor pro tři dospělé lidi, my bychom raději jednoho ubrali. Nicméně, v praxi jsme odzkoušeli, že dva lidé s výškou nad sto osmdesát centimetrů se za sebe pohodlně usadí.

Vpředu jsou slušně dimenzované sedáky i opěradla, boční vedení ale není nic moc. Jenže, od tohoto vozu se nějaké sportování moc neočekává. Je to prostě rodinný přepravník. Naladění podvozku vyhoví rozbitým tuzemským silnicím. Výtluky, kterých jsme na silnicích po letošní zimě zaznamenali opravdu nemalé množství, auto v rozumné cestovní rychlosti přejíždí plavně a bez rušivých zvuků od podvozku.

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Rovněž motor je na úroveň třídy velmi dobře odhlučněný. Výhrady jsme ovšem měli k výhledu z vozu. Pohled šikmo ven ovlivňují dosti skloněné a poměrně široké sloupky čelního skla.

Motor byl spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Páka ve svých drahách mírně zadrhávala, řazení bychom tedy hodnotili školní známkou 2-.

Velmi příjemná byla spotřeba. Po zhruba třiceti kilometrech se číslo na palubním počítači ustálilo na hodnotě 5,5 litru. Jezdili jsme přitom v poměrně členitém terénu s množstvím zastavení na křižovatkách.

Tato verze ve vrcholné výbavě Lounge přijde na nejméně 477 900 Kč, nicméně ani základní verze není bez šance na úspěch. S pětadevadesátikoňovou benzinovou čtrnáctistovkou vyjde v akční ceně na 329 900 Kč. V ceně je přitom, podle našeho názoru, vše podstatné. Tedy: centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizace a rádio.

Stupně výbavy jsou tři, motorů na výběr sedm.

Na snímky vozů pořízené během deštivého dne při prvním svezení i oficiální fotogalerii tipa kombi se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 145 105 km
Cena: 73 000 Kč
Fiat Panda 1,2
Rok výroby: 2009
Stav: 88 084 km
Cena: 70 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 115 446 km
Cena: 56 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 157 548 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Scudo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 186 257 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 80 211 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků