První svezení: Chevrolet Cruze SW – s kombíkem Porýním

Kompaktní řada Chevrolet Cruze v Evropě do nového modelového roku 2013 vyráží s řadou změn, ale především se zavedením třetí karosářské verze.
Seznam kapitol
  1. Zásadní krok, Modelový rok 2013, Staronové motory
  2. Zavazadelník na výbornou, Za volantem, Správným směrem
  3. Fotogalerie

Zásadní krok

Model Cruze je v současnosti nejprodávanějším modelem značky Chevrolet v celosvětovém měřítku a dosud se jej vyrobilo více než 1,3 mil. kusů. Zprvu byl Chevrolet Cruze, představený před třemi lety, k dostání výhradně coby čtyřdveřový tříprostorový sedan, který byl až po celkem dlouhé době doplněn o něco praktičtější pětidveřovou verzí hatchback s výklopnou zadní stěnou.

Test: Chevrolet Cruze HB – rodinná alternativa

Test: Chevrolet Cruze HB – rodinná alternativa

Evropští zákazníci často posedlí objemem a využitelností zavazadlového prostoru však u typu Cruze dosud přeci jen strádali. Ale teprve v rámci modifikací určených pro Cruze modelového roku 2013 se dočkali. Přichází totiž třetí karosářská varianta v podobě praktického pětidveřového kombi s označením Station Wagon (SW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Chevrolet Cruze SW připravené k prvním jízdám

Vyzkoušet jsme si jej mohli v těchto dnech v okolí Kolína nad Rýnem, třetího největšího města v Německu, jenž musí zapůsobit na každého návštěvníka svojí rozmanitostí, dominantní a snad z každého místa města viditelnou katedrálou či nezvyklým bohatstvím zeleně pokrývající čtvrtinu celé rozlohy města. Klikaté silničky vinoucí se malebnými vinicemi na sytě zelených úbočích nás alespoň na chvíli opět přivedly na nedaleký Nürburgring.

Modelový rok 2013

Nejdůležitější změnou v novém modelovém roce se stává v případě řady Cruze již zmíněné zavedení třetí karosářské verze kombi, ovšem nejde o změnu jedinou. Zároveň Cruze, a to i jako sedan a hatchback, prošel faceliftem, o němž jsme vás již informovali. Připomeňme tedy, že jde především o upravený přední nárazník s novými oddíly pro mlhovky a upravenou masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rok 2013: facelift, kombík, MyLink a motory

Interiér zůstal prakticky nedotčen, změnila se jen některá schémata barev, vzorů a odstínů čalounických materiálů. Krytá odkládací schránka v horní části palubní desky byla posunuta blíže jejímu přednímu okraji a ukrývá zdířky pro připojení externích zvukových zařízení skrze USB a AUX.

 

Nový Cruze SW odstartuje se sympatickou cenou 302 900 Kč.

 

Novinkou se stává možnost připlatit si za sedmipalcový barevný dotykový displej v horní části středové konzole, jenž je součástí multimediálního systému MyLink. Ten by měl těžit z možností širokého propojení s „chytrými“ telefony a dalšími zařízeními skrze Bluetooth a USB. Soustava MyLink se začne dodávat během letošního léta, my jsme ji v testovacích vozech vyzkoušet nemohli, neboť šlo o vozy z předprodukční série.

Staronové motory

Seznam významných novinek v případě řady Cruze uzavírá rozšíření palety pohonných jednotek. Ke stávajícím agregátům 1,6i/91 kW, 1,8i/104 kW a 2,0 VCDi/120 kW přibyl přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4i Turbo/103 kW (známý třeba z modelů Opel Astra Turbo) a dieselový agregát 1,7 VCDi/91 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Diesel 1,7 VCDi je pod kapotou Cruze novinkou

Oba nové motory jsou kombinovány výhradně s šestistupňovými manuálními převodovkami a systémem start/stop. Verze 1,6i a 1,8i si dále musí vystačit s „pětikvalty“, přičemž pro varianty 1,8i a 2,0 VCDi zůstává nabídce také alternativa v podobě šestistupňového „automatu“.

Chevrolet Cruze SW v rámci akčního ceníku na českém trhu startuje na velmi zajímavé ceně 302 900 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zásadní krok, Modelový rok 2013, Staronové motory
  2. Zavazadelník na výbornou, Za volantem, Správným směrem
  3. Fotogalerie
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků