První SUV od Fiatu na scéně v roce 2006

V roce 2006 bude v Turíně rušno. Město přivítá zimní olympiádu a s ní i nový model. Právě u příležitosti 20. zimní olympiády totiž automobilka Fiat představí nové SUV, na jehož vývoji spolupracovala se Suzuki (o jejich záměru postavit nové SUV jsme informovali už v roce 2003). Fiat samozřejmě uvažuje logicky, neboť není lepší příležitost pro uvedení prvního SUV s logem Fiatu než na domácí půdě a v době, kdy budou k Turínu upírat zraky miliony televizních diváků. Nové SUV se stane navíc oficiálním vozem olympiády.

Společný výtvor Suzuki a Fiatu se bude vyrábět v Maďarském závodu po boku modelů Wagon R+ a Ignis. Zpočátku automobilky počítají s výrobou asi 90 000 ks, později se produkce navýší o dalších 60 000 ks. Stejně jako všechna nová SUV i toto bude doma spíše na hladké silnici než v drsném terénu. Samozřejmostí bude komfortní a prostorný interiér, který poskytne dostatek pohodlí pěti pasažérům. Automobil bude 4,1 m dlouhý a 1,75 m široký, rozvor bude činit kolem 2,5 m. Pohon všech čtyř kol zajistí Suzuki. Japonský výrobce se postará rovněž o zážehové motory, Fiat přispěje motory vznětovými.

Kromě známé pohonné jednotky 1.9 JTD se pod kapotou SUV objeví i nová 1.6 JTD s výkonem mezi 77 a 89 kW. Další novinka od Fiatu připomíná slova o modelové ofenzívě, kterou sliboval zesnulý šéf Fiatu Umberto Agnelli. Fiat tímto ovšem neřekne poslední slovo, v záloze ještě "nástupce" Fiatu Croma a malinký Fiat vystavený v Ženevě jako studie Trepiůno.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků