První SUV od Fiatu na scéně v roce 2006

V roce 2006 bude v Turíně rušno. Město přivítá zimní olympiádu a s ní i nový model. Právě u příležitosti 20. zimní olympiády totiž automobilka Fiat představí nové SUV, na jehož vývoji spolupracovala se Suzuki (o jejich záměru postavit nové SUV jsme informovali už v roce 2003). Fiat samozřejmě uvažuje logicky, neboť není lepší příležitost pro uvedení prvního SUV s logem Fiatu než na domácí půdě a v době, kdy budou k Turínu upírat zraky miliony televizních diváků. Nové SUV se stane navíc oficiálním vozem olympiády.

Společný výtvor Suzuki a Fiatu se bude vyrábět v Maďarském závodu po boku modelů Wagon R+ a Ignis. Zpočátku automobilky počítají s výrobou asi 90 000 ks, později se produkce navýší o dalších 60 000 ks. Stejně jako všechna nová SUV i toto bude doma spíše na hladké silnici než v drsném terénu. Samozřejmostí bude komfortní a prostorný interiér, který poskytne dostatek pohodlí pěti pasažérům. Automobil bude 4,1 m dlouhý a 1,75 m široký, rozvor bude činit kolem 2,5 m. Pohon všech čtyř kol zajistí Suzuki. Japonský výrobce se postará rovněž o zážehové motory, Fiat přispěje motory vznětovými.

Kromě známé pohonné jednotky 1.9 JTD se pod kapotou SUV objeví i nová 1.6 JTD s výkonem mezi 77 a 89 kW. Další novinka od Fiatu připomíná slova o modelové ofenzívě, kterou sliboval zesnulý šéf Fiatu Umberto Agnelli. Fiat tímto ovšem neřekne poslední slovo, v záloze ještě "nástupce" Fiatu Croma a malinký Fiat vystavený v Ženevě jako studie Trepiůno.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků