První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci budou moci objednat v dubnu, první vyrobené vozy k nim dorazí v průběhu června.

Již v Ženevě, kde ve druhém březnovém týdnu začne tradiční jarní autosalon, ukáže tuzemská automobilka Škoda modernizované provedení modelu Rapid. Ten je v jejím portfoliu z hlediska prodejů v současné době číslem dvě až tři.

Díky předcházejícímu faceliftu octavie bude teď velmi snadné od sebe oba vozy odlišit, zatímco dříve mohlo zejména při zběžném pohledu dojít k záměně.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Rapid se ale sám o sobě zase tak moc nezměnil. Úprav doznala spodní část předního nárazníku, v níž jsou umístěná i mírně pozměněná mlhová světla. Hlavními světlomety nyní může procházet zajímavě řešená linka LED světel pro denní svícení. V sobě mají současně integrovanou funkci směrových světel. Tato světla se ovšem dodávají na přání.

Příď má vypadat širší

Mlhová světla pak (od verze Style sériově) spojuje tenká chromovaná lišta. Škoda v tiskové zprávě uvádí, že cílem bylo opticky rozšířit přední partii vozu.

V interiéru se také neodehrálo žádné drama. Změněné jsou dekorační lišty, výdechy klimatizace mají poněkud jiný tvar a nové jsou přístrojové ukazatele a ovládání manuální klimatizace.

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Ke střídání stráží došlo pod kapotou vozu. Motor 1,2 TSI z nabídky zmizel a nahradil ho nový tříválec 1,0 TSI. Má o deset kilogramů nižší hmotnost a samozřejmě nižší spotřebu a emise CO2. Nabízet se bude ve dvou výkonových stupních - 70 kW (95 koní) a 81 kW (110 koní). Dále bude možné objednávat do obou variant rapidů čtyřválec 1,4 TSI (92 kW - 125 koní) a turbodiesely 1,4 TDI (66 kW) a 1,6 TDI (85 kW).

Výbava byla obohacena o několik prvků. Například ti, kteří si přikoupí navigační systém Amundsen, získají rovněž WLAN hotspot, za dodržení stejné podmínky bude možné využívat také služby  Care Connect, což je automatické tísňové volání nebo spojení se servisem. Pomocí chytrého telefonu si pak vlastník bude moci na dálku ověřit, zda jsou v autě zamčené dveře, uzavřená okna a kolik je v nádrži paliva.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Další novinkou je možnost instalace bixenonových světlometů, asistenčních systémů pro rozpoznání únavy řidiče a nouzového brzdění, bezklíčkového přístupu do vozidla, automatického přepínání dálkových a tlumených světel a dvou USB zásuvek pro cestující vzadu.

Ještě se nevyrábí

Auto se v novém provedení začne vyrábět v dubnu, k zákazníkům se první kousky dostanou v červnu. Ceny zatím Škoda neprozradila.

Končící provedení Škody Rapid lze v současné době koupit nejvýhodněji v rámci limitované edice Fresh. S motorem 1,2 TSI (66 kW) je ke koupi od 335 900 Kč, rapid spaceback je ve stejném provedení i motorizaci o osm tisíc korun levnější.

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Jméno Rapid vrátila do hry automobilka Škoda v roce 2012. Na pařížském autosalonu v září představila vůz s karosérií typu liftback, jenž svojí velikostí zapadal mezi tehdejší fabii a octavii. O rok později se představil tento vůz také jako hatchback, přičemž obchodní označení této verze zní: Škoda Rapid Spaceback. Verzi Rapid vyrábí Škoda také v Indii pro tamější trh, v tomto případě se ovšem jedná o technicky zcela jiný vůz než je ten vyráběný v Mladé Boleslavi.

Socialistickou Škodu Rapid řadí v USA mezi nejhorší sporťáky historie

Socialistickou Škodu Rapid řadí v USA mezi nejhorší sporťáky historie

Na snímky modernizovaného provedení i původního provedení obou karosářských variant se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků