První snímek nového elektromobilu Atvus, který má Teslu sesadit z trůnu

Následující fotografie je vůbec prvním snímkem automobilu Atvus od společnosti Atieva. Stane se světovou jedničkou v oblasti elektromobilů?
První snímek nového elektromobilu Atvus, který má Teslu sesadit z trůnu

Atieva je start-upem ze Silicon Valley, jehož členové začínali jako výrobci baterií pro čínské autobusy. Nyní je jasné, že připravují vlastní elektromobil, který se má stát hlavním konkurentem Modelu S od Tesly. K oficiálnímu představení by mělo dojít v průběhu prosince.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Informace nabídly veřejné záznamy o společnosti, ve kterých se nacházel i dokument s první fotografií nového modelu. Kromě toho ze čtyřstránkového materiálu také víme, že čtyřdveřový sedan se jmenuje Atvus a svými křivkami se až nápadně podobá Modelu S od Tesly. Ostatně jistá spojitost tady už je - za značkou Atieva stojí lidí, kteří dříve pracovali pro Teslu.

Už během léta se společnost zviditelnila řadou videí, kde jejich bateriemi poháněná dodávka poráží při akceleraci i ty nejlepší sporťáky světa. Za sebou nechala Ferrari, Dodge Viper a dokonce i zmiňovaný Model S. Dodávka zrychlila z 0-100 km/h za 2,74 sekundy.

Počítá se i s autopilotem

V září zástupce generálního ředitele Zhang Xin prozradil novinářům, že automobil bude poháněn dvěma elektromotory a z 0-100 km/h zvládne zrychlit za méně než tři sekundy.

Autonomní vozy v ohrožení? Lexus Googlu naboural, ne vlastní vinou

Autonomní vozy v ohrožení? Lexus Googlu naboural, ne vlastní vinou

Atieva při tvorbě svého auta navíc počítá s autopilotem, který nabízí i vozy konkurenční Tesly. „Pracujeme na osvobozujícím a individuálním zážitku, který odstraní veškeré problémy moderní dopravy,“ uvedl k autonomním prvkům Sam Weng, spoluzakladatel start-upu. Předpokládá se, že Atvus se inspiruje zejména u asistenta Tesly, který je zaměřen na jízdu po dálnici.

Společnost má dva závody přímo v Silicon Valley, jeden z nich se nachází pouze 16 kilometrů od továrny Tesly. V obou jsou k dispozici plnohodnotné laboratoře a dílny pro vývoj vozidel, kde bude probíhat plnohodnotná výroba však zatím není známo. Už v červnu vedení společnosti řeklo v rozhovoru pro agenturu Reuters, že montážní závod by se měl nacházet v USA společně se sídlem společnosti a do budoucna bude zvládat výrobu 130.000 aut ročně.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků