První snímek nového elektromobilu Atvus, který má Teslu sesadit z trůnu

Následující fotografie je vůbec prvním snímkem automobilu Atvus od společnosti Atieva. Stane se světovou jedničkou v oblasti elektromobilů?
První snímek nového elektromobilu Atvus, který má Teslu sesadit z trůnu

Atieva je start-upem ze Silicon Valley, jehož členové začínali jako výrobci baterií pro čínské autobusy. Nyní je jasné, že připravují vlastní elektromobil, který se má stát hlavním konkurentem Modelu S od Tesly. K oficiálnímu představení by mělo dojít v průběhu prosince.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Informace nabídly veřejné záznamy o společnosti, ve kterých se nacházel i dokument s první fotografií nového modelu. Kromě toho ze čtyřstránkového materiálu také víme, že čtyřdveřový sedan se jmenuje Atvus a svými křivkami se až nápadně podobá Modelu S od Tesly. Ostatně jistá spojitost tady už je - za značkou Atieva stojí lidí, kteří dříve pracovali pro Teslu.

Už během léta se společnost zviditelnila řadou videí, kde jejich bateriemi poháněná dodávka poráží při akceleraci i ty nejlepší sporťáky světa. Za sebou nechala Ferrari, Dodge Viper a dokonce i zmiňovaný Model S. Dodávka zrychlila z 0-100 km/h za 2,74 sekundy.

Počítá se i s autopilotem

V září zástupce generálního ředitele Zhang Xin prozradil novinářům, že automobil bude poháněn dvěma elektromotory a z 0-100 km/h zvládne zrychlit za méně než tři sekundy.

Autonomní vozy v ohrožení? Lexus Googlu naboural, ne vlastní vinou

Autonomní vozy v ohrožení? Lexus Googlu naboural, ne vlastní vinou

Atieva při tvorbě svého auta navíc počítá s autopilotem, který nabízí i vozy konkurenční Tesly. „Pracujeme na osvobozujícím a individuálním zážitku, který odstraní veškeré problémy moderní dopravy,“ uvedl k autonomním prvkům Sam Weng, spoluzakladatel start-upu. Předpokládá se, že Atvus se inspiruje zejména u asistenta Tesly, který je zaměřen na jízdu po dálnici.

Společnost má dva závody přímo v Silicon Valley, jeden z nich se nachází pouze 16 kilometrů od továrny Tesly. V obou jsou k dispozici plnohodnotné laboratoře a dílny pro vývoj vozidel, kde bude probíhat plnohodnotná výroba však zatím není známo. Už v červnu vedení společnosti řeklo v rozhovoru pro agenturu Reuters, že montážní závod by se měl nacházet v USA společně se sídlem společnosti a do budoucna bude zvládat výrobu 130.000 aut ročně.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 151 příspěvků