První snímek nového elektromobilu Atvus, který má Teslu sesadit z trůnu

Následující fotografie je vůbec prvním snímkem automobilu Atvus od společnosti Atieva. Stane se světovou jedničkou v oblasti elektromobilů?
První snímek nového elektromobilu Atvus, který má Teslu sesadit z trůnu

Atieva je start-upem ze Silicon Valley, jehož členové začínali jako výrobci baterií pro čínské autobusy. Nyní je jasné, že připravují vlastní elektromobil, který se má stát hlavním konkurentem Modelu S od Tesly. K oficiálnímu představení by mělo dojít v průběhu prosince.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Informace nabídly veřejné záznamy o společnosti, ve kterých se nacházel i dokument s první fotografií nového modelu. Kromě toho ze čtyřstránkového materiálu také víme, že čtyřdveřový sedan se jmenuje Atvus a svými křivkami se až nápadně podobá Modelu S od Tesly. Ostatně jistá spojitost tady už je - za značkou Atieva stojí lidí, kteří dříve pracovali pro Teslu.

Už během léta se společnost zviditelnila řadou videí, kde jejich bateriemi poháněná dodávka poráží při akceleraci i ty nejlepší sporťáky světa. Za sebou nechala Ferrari, Dodge Viper a dokonce i zmiňovaný Model S. Dodávka zrychlila z 0-100 km/h za 2,74 sekundy.

Počítá se i s autopilotem

V září zástupce generálního ředitele Zhang Xin prozradil novinářům, že automobil bude poháněn dvěma elektromotory a z 0-100 km/h zvládne zrychlit za méně než tři sekundy.

Autonomní vozy v ohrožení? Lexus Googlu naboural, ne vlastní vinou

Autonomní vozy v ohrožení? Lexus Googlu naboural, ne vlastní vinou

Atieva při tvorbě svého auta navíc počítá s autopilotem, který nabízí i vozy konkurenční Tesly. „Pracujeme na osvobozujícím a individuálním zážitku, který odstraní veškeré problémy moderní dopravy,“ uvedl k autonomním prvkům Sam Weng, spoluzakladatel start-upu. Předpokládá se, že Atvus se inspiruje zejména u asistenta Tesly, který je zaměřen na jízdu po dálnici.

Společnost má dva závody přímo v Silicon Valley, jeden z nich se nachází pouze 16 kilometrů od továrny Tesly. V obou jsou k dispozici plnohodnotné laboratoře a dílny pro vývoj vozidel, kde bude probíhat plnohodnotná výroba však zatím není známo. Už v červnu vedení společnosti řeklo v rozhovoru pro agenturu Reuters, že montážní závod by se měl nacházet v USA společně se sídlem společnosti a do budoucna bude zvládat výrobu 130.000 aut ročně.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků