První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

V současné době každý rokem umírá při dopravních nehodách na celém světě více než milion lidí. Havárie v automobilech vzaly život i mnoha známým osobnostem - například můžeme jmenovat herce Jamese Deana, princeznu Dianu a z našich osobností třeba Ivana Hlinku či Alexandra Dubčeka.

Světové dějiny ovšem zaznamenaly i vůbec první smrtelnou dopravní nehodu, při které zahynul řidič. Právě 12. února 2018 od této události uplynulo již 120 let.

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

V té době dvaačtyřicetiletý Henry Linfield vyrazil v automobilu z Londýna do Brightonu. Sice se už nedochovalo, o jaký typ vozu šlo, ostatní okolnosti jsou ale dobře popsané. V automobilu s ním cestoval i jeho osmnáctiletý syn. Když sjížděli z kopce v londýnské ulici Russel Hill, řítil se prý jejich vůz na tehdejší dobu "závratnou rychlostí třicet kilometrů v hodině. Bohužel právě v tu chvíli selhaly brzdy, vůz se stal neovladatelným a narazil do stromu.

Zatímco syn po nárazu vylétl ven a téměř nic se mu nestalo, Linfield zůstal zaklíněn ve vraku. Nohu, kterou motor přimáčkl ke stromu, mu lékaři museli v nemocnici amputovat. Tam také druhý den, na následky pooperačního šoku obchodník zemřel.

Toto jsou české silnice smrti. Nejvíce na nich hrozí riziko smrtelné nehody

Toto jsou české silnice smrti. Nejvíce na nich hrozí riziko smrtelné nehody

Jedná se sice o prvního řidiče, který se stal obětí dopravní nehody, ale automobil se stal osudným již o dva roky dříve čtyřiatřicetileté Angličance Bridget Driscollové. Z dosud neobjasněných důvodů ji srazil vůz, který prý v okamžiku střetu jel rychlostí pouze 6,5 kilometrů v hodině. Žena utrpěla smrtelná zranění hlavy.

Automobil řídil ho pouze dvacetiletý řidič, který ale nebyl z ničeho obviněn. Vyšetřovatelé nehodu vyhodnotili jako úraz. Tentokrát se dochovalo, že šlo o typ Roger-Benz a vůz jel v koloně několika dalších automobilů. Šlo o propagační jízdu v rámci motoristické výstavy v Crystal Palace.

Právě ten rok (1896) přestal platit takzvaný praporkový zákon, který přikazoval, že před každým jedoucím automobilem musí kráčet další osoba s červeným praporkem. Vozy tak mohly legálně jezdit rychlostí až 14 mil (22,5 kilometrů v hodině).

Fotografie článku je pouze ilustrační.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 149 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků