V současné době každý rokem umírá při dopravních nehodách na celém světě více než milion lidí. Havárie v automobilech vzaly život i mnoha známým osobnostem - například můžeme jmenovat herce Jamese Deana, princeznu Dianu a z našich osobností třeba Ivana Hlinku či Alexandra Dubčeka.
Světové dějiny ovšem zaznamenaly i vůbec první smrtelnou dopravní nehodu, při které zahynul řidič. Právě 12. února 2018 od této události uplynulo již 120 let.
V té době dvaačtyřicetiletý Henry Linfield vyrazil v automobilu z Londýna do Brightonu. Sice se už nedochovalo, o jaký typ vozu šlo, ostatní okolnosti jsou ale dobře popsané. V automobilu s ním cestoval i jeho osmnáctiletý syn. Když sjížděli z kopce v londýnské ulici Russel Hill, řítil se prý jejich vůz na tehdejší dobu "závratnou rychlostí třicet kilometrů v hodině. Bohužel právě v tu chvíli selhaly brzdy, vůz se stal neovladatelným a narazil do stromu.
Zatímco syn po nárazu vylétl ven a téměř nic se mu nestalo, Linfield zůstal zaklíněn ve vraku. Nohu, kterou motor přimáčkl ke stromu, mu lékaři museli v nemocnici amputovat. Tam také druhý den, na následky pooperačního šoku obchodník zemřel.
Jedná se sice o prvního řidiče, který se stal obětí dopravní nehody, ale automobil se stal osudným již o dva roky dříve čtyřiatřicetileté Angličance Bridget Driscollové. Z dosud neobjasněných důvodů ji srazil vůz, který prý v okamžiku střetu jel rychlostí pouze 6,5 kilometrů v hodině. Žena utrpěla smrtelná zranění hlavy.
Automobil řídil ho pouze dvacetiletý řidič, který ale nebyl z ničeho obviněn. Vyšetřovatelé nehodu vyhodnotili jako úraz. Tentokrát se dochovalo, že šlo o typ Roger-Benz a vůz jel v koloně několika dalších automobilů. Šlo o propagační jízdu v rámci motoristické výstavy v Crystal Palace.
Právě ten rok (1896) přestal platit takzvaný praporkový zákon, který přikazoval, že před každým jedoucím automobilem musí kráčet další osoba s červeným praporkem. Vozy tak mohly legálně jezdit rychlostí až 14 mil (22,5 kilometrů v hodině).
Fotografie článku je pouze ilustrační.