První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

V současné době každý rokem umírá při dopravních nehodách na celém světě více než milion lidí. Havárie v automobilech vzaly život i mnoha známým osobnostem - například můžeme jmenovat herce Jamese Deana, princeznu Dianu a z našich osobností třeba Ivana Hlinku či Alexandra Dubčeka.

Světové dějiny ovšem zaznamenaly i vůbec první smrtelnou dopravní nehodu, při které zahynul řidič. Právě 12. února 2018 od této události uplynulo již 120 let.

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

V té době dvaačtyřicetiletý Henry Linfield vyrazil v automobilu z Londýna do Brightonu. Sice se už nedochovalo, o jaký typ vozu šlo, ostatní okolnosti jsou ale dobře popsané. V automobilu s ním cestoval i jeho osmnáctiletý syn. Když sjížděli z kopce v londýnské ulici Russel Hill, řítil se prý jejich vůz na tehdejší dobu "závratnou rychlostí třicet kilometrů v hodině. Bohužel právě v tu chvíli selhaly brzdy, vůz se stal neovladatelným a narazil do stromu.

Zatímco syn po nárazu vylétl ven a téměř nic se mu nestalo, Linfield zůstal zaklíněn ve vraku. Nohu, kterou motor přimáčkl ke stromu, mu lékaři museli v nemocnici amputovat. Tam také druhý den, na následky pooperačního šoku obchodník zemřel.

Toto jsou české silnice smrti. Nejvíce na nich hrozí riziko smrtelné nehody

Toto jsou české silnice smrti. Nejvíce na nich hrozí riziko smrtelné nehody

Jedná se sice o prvního řidiče, který se stal obětí dopravní nehody, ale automobil se stal osudným již o dva roky dříve čtyřiatřicetileté Angličance Bridget Driscollové. Z dosud neobjasněných důvodů ji srazil vůz, který prý v okamžiku střetu jel rychlostí pouze 6,5 kilometrů v hodině. Žena utrpěla smrtelná zranění hlavy.

Automobil řídil ho pouze dvacetiletý řidič, který ale nebyl z ničeho obviněn. Vyšetřovatelé nehodu vyhodnotili jako úraz. Tentokrát se dochovalo, že šlo o typ Roger-Benz a vůz jel v koloně několika dalších automobilů. Šlo o propagační jízdu v rámci motoristické výstavy v Crystal Palace.

Právě ten rok (1896) přestal platit takzvaný praporkový zákon, který přikazoval, že před každým jedoucím automobilem musí kráčet další osoba s červeným praporkem. Vozy tak mohly legálně jezdit rychlostí až 14 mil (22,5 kilometrů v hodině).

Fotografie článku je pouze ilustrační.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků