První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

V současné době každý rokem umírá při dopravních nehodách na celém světě více než milion lidí. Havárie v automobilech vzaly život i mnoha známým osobnostem - například můžeme jmenovat herce Jamese Deana, princeznu Dianu a z našich osobností třeba Ivana Hlinku či Alexandra Dubčeka.

Světové dějiny ovšem zaznamenaly i vůbec první smrtelnou dopravní nehodu, při které zahynul řidič. Právě 12. února 2018 od této události uplynulo již 120 let.

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

V té době dvaačtyřicetiletý Henry Linfield vyrazil v automobilu z Londýna do Brightonu. Sice se už nedochovalo, o jaký typ vozu šlo, ostatní okolnosti jsou ale dobře popsané. V automobilu s ním cestoval i jeho osmnáctiletý syn. Když sjížděli z kopce v londýnské ulici Russel Hill, řítil se prý jejich vůz na tehdejší dobu "závratnou rychlostí třicet kilometrů v hodině. Bohužel právě v tu chvíli selhaly brzdy, vůz se stal neovladatelným a narazil do stromu.

Zatímco syn po nárazu vylétl ven a téměř nic se mu nestalo, Linfield zůstal zaklíněn ve vraku. Nohu, kterou motor přimáčkl ke stromu, mu lékaři museli v nemocnici amputovat. Tam také druhý den, na následky pooperačního šoku obchodník zemřel.

Toto jsou české silnice smrti. Nejvíce na nich hrozí riziko smrtelné nehody

Toto jsou české silnice smrti. Nejvíce na nich hrozí riziko smrtelné nehody

Jedná se sice o prvního řidiče, který se stal obětí dopravní nehody, ale automobil se stal osudným již o dva roky dříve čtyřiatřicetileté Angličance Bridget Driscollové. Z dosud neobjasněných důvodů ji srazil vůz, který prý v okamžiku střetu jel rychlostí pouze 6,5 kilometrů v hodině. Žena utrpěla smrtelná zranění hlavy.

Automobil řídil ho pouze dvacetiletý řidič, který ale nebyl z ničeho obviněn. Vyšetřovatelé nehodu vyhodnotili jako úraz. Tentokrát se dochovalo, že šlo o typ Roger-Benz a vůz jel v koloně několika dalších automobilů. Šlo o propagační jízdu v rámci motoristické výstavy v Crystal Palace.

Právě ten rok (1896) přestal platit takzvaný praporkový zákon, který přikazoval, že před každým jedoucím automobilem musí kráčet další osoba s červeným praporkem. Vozy tak mohly legálně jezdit rychlostí až 14 mil (22,5 kilometrů v hodině).

Fotografie článku je pouze ilustrační.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků