Genesis GV60 je prvním čistě bateriovým vozem korejské značky. Zdroj: Genesis

Genesis GV60 je prvním čistě bateriovým vozem korejské značky. | Zdroj: Genesis

Stojí na platformě E-GMP, kterou už využívají Ioniq 5 a Kia EV6. Zdroj: Genesis

Stojí na platformě E-GMP, kterou už využívají Ioniq 5 a Kia EV6. | Zdroj: Genesis

Maximální dojezd by měl atakovat hranici 500 kilometrů. Zdroj: Genesis

Maximální dojezd by měl atakovat hranici 500 kilometrů. | Zdroj: Genesis

Uvnitř se lze těšit na luxusní kožené čalounění téměř všude, kam ruka dosáhne. Zdroj: Genesis

Uvnitř se lze těšit na luxusní kožené čalounění téměř všude, kam ruka dosáhne. | Zdroj: Genesis

Genesis GV60 Zdroj: Genesis

Genesis GV60 | Zdroj: Genesis

Stojí na platformě E-GMP, kterou už využívají Ioniq 5 a Kia EV6. Zdroj: Genesis
Maximální dojezd by měl atakovat hranici 500 kilometrů. Zdroj: Genesis
Uvnitř se lze těšit na luxusní kožené čalounění téměř všude, kam ruka dosáhne. Zdroj: Genesis
Genesis GV60 Zdroj: Genesis
5
Fotogalerie

První skutečný elektromobil Genesis: GV60 slibuje luxus i vysoký dojezd

Do čistě elektrické budoucnosti Korejci vykročí středně velkým crossoverem na známé technice. S podrobnostmi zatím šetří, ale my už víme, co od něj čekat.

Technicky vzato je vůbec prvním elektrickým vozem korejské automobilky sedan G80 ve verzi Electrified, ale tato novinka je jediná bez alternativy spalovacího motoru. Genesis GV60 využívá platformu E-GMP, stejně jako sesterské modely Ioniq 5 a Kia EV6, takže i když je zatím automobilka na podrobnosti ohledně pohonu skoupá, dá se čekat, že nabídne stejné kombinace elektromotorů a velikostí baterií. To znamená, že by GV60 mělo být dostupné s pohonem jedné nápravy nebo obou, se základní 58kWh baterií s výkonem 125 kW nebo 173 kW a s větším 72,6kWh modulem se 160 nebo 225 kW. Maximální dojezd by měl atakovat hranici 500 kilometrů.

Design karoserie ctí přístup značky k „atletické eleganci.“ Vpředu nechybí čtveřice světel, jejichž rozložení kopírují i zadní světla. Splývavá záď je zakončena spoilerem. Uvnitř se lze těšit na luxusní kožené čalounění téměř všude, kam ruka dosáhne, v kombinaci s digitálním přístrojovým štítem a na něj navazující obrazovkou infotainmentu. Zpětná zrcátka jsou řešena formou kamer a vcelku podivně umístěných displejů u A sloupků. Volič řazení je vyveden v designu Crystal Sphere po vzoru dalších modelů značky. Další podrobnosti o této novince automobilka zveřejní v následujících týdnech.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud