První Škoda Octavia Combi měla zdarma i lůžkovou úpravu. V zahraničí byla hitem

27 komentářů

Jiri
21. června • 22:00

Vážení škoda populár šel použít na spaní pro dva taky možná konstruktéři otom ani nevěděli asi před 50 lety týden v Tatrách

Petr Vaněk
19. června • 2:52

No, to dneska flákají. Při sklopení zadních sedadel schod, žeby člověk nezabral.

WRC Fabia R2 Twincharger
17. června • 21:18

Sporťák 110 R už se klubal na svět a veřejnost byla nadšená..prostě komunisti vykouzlili po Poršák pro chudé a to nahradilo ve výrobě tu Oktávku a začalo se radši machrovat.B-]

_Info_
17. června • 23:23

Hele, sporťáku, už máš chlapa?

WRC Fabia R2 Twincharger
17. června • 23:28

fuj

_Info_
17. června • 23:36

Běžnou součástí pořadu se tak stala úvodní hláška před sportem: "Tak co, Sporťáku, už máš chlapa?", která vždycky Retardu nějak rozhodí ...

WRC Fabia R2 Twincharger
17. června • 23:39

..měli jsme dostudovat:-D

Lojza Levý
17. června • 18:58

Jo, komunisti byli machři. Čím dál víc, to vychází najevo. Ještě pár let a dojde do úplně každému.

Tommy
23. června • 9:55

To jo, potopit ekonomiku evropské úrovně do toho bahna, do jakého ji dostali, to chce svého způsobu talent.

LOL
17. června • 22:25

ano, machři v rozesírání a krachování. :-D

_Info_
17. června • 19:37

Jenže historie je dnes přežitek. Hlavně po roce 1993 narození, jsou jen pokusy o lidské bytosti . Sobci, nafoukanci a mimo realitu žijící bytosti.

_Info_
17. června • 17:11

V 60 letech minulého století, bylo československé strojírenství na světové úrovni. Učili se od čechoslováků. Až to ruský medvěd rázným gestem zarazil a všechno dobré a pokrokové zničil.

šofér
19. června • 12:00

V šedesátých letech ještě republika čerpala ze znalostí a technologií inženýrů 40-50-sátníků, tedy těch, co vystudovali před válkou či těsně po ní, než komunisti "vylepšili" VŠ svými kádry! To samé i průmysl, stavebnictví! Stavěli to naši machři, ale nikoliv komouši a jejich noshledi! A když tato generace odešla do důchodu nastaly "světlé zítřky" nových, socialistických kádrů :-D, to byla doba Š 1000 MB, Š 100, Š105 a v ostatním průmyslu taktéž doba těžkého zaostávání! Taková Jawa by mohla vyprávět, kývačka ze šedesátých let vlastně přežila v novém rámu až do krachu značky po revoluci! A tak to bylo se vším!

thybor
27. června • 14:37

tak prosím Ťa netrep sprostosti. V dnešnej dobe, čo produkujú súčasne VŠ to sa nedá nazvať ani absolvent, nie to Ing. Jedine čo ich naučili pýtať si vysoký plat 4dňový pracovný týždeň a výsledky sú na poslednom mieste.

king014
17. června • 22:12

bohužel pak jim došli prvorepublikoví inženýři a přišli ti "vychovaní" novým režimem, k tomu orientace na těžký průmysl bo příprava na zúčtování se západem a výsledek se rychle dostavil ve formě bankrotující Škody, konce ČZ, klinické smrti Jawy.

ACE
19. června • 18:52

To nebylo až tak o inženýrech, naše špička byla vynikající, ale o vedení......

_Info_
17. června • 22:55

Přesně. Jawa - tu záviděl celý svět.
Tatra - světová třída aerodynamiky.
Tkalcovské stavy, automobilový průmysl - nápady a zlepšování.
Sklárenský průmysl.
Jenže Mirek se rozhodl, že nic.
Rád o těch časech čtu a nestačím se divit, co všechno bylo prodáno - patenty a vynálezy - za dolary a západní marky. Nápady, které neměly ve světě obdobu. Sami si najděte a budete překvapeni. Hodně zajímavé. VW přiznali krádež Brouka TATŘE a zaplatil jen pár marek komoušům. Porsche de facto české auto - to první a zásadní. A mnoho dalšího.

Honza
21. června • 10:43

Panove, zapominate na ceske zbrane, ty byly vzdy top. Kdo zna v Americe ci Africe nejakou Skodu nebo Tatru...ale ceske zbrane ano B-]

_Info_
21. června • 21:19

Tohle téma nemá cenu řešit.

Mirek
18. června • 11:26

Kdybys viděl to muzeum prvorepublikových strojů ve strojírenských firmách, tak bys nepsal takové hlouposti, například tebou zmiňovaná Tatra. A že s tkalcovskými stavy nám vytřeli zrak Japonci, kteří výrazně vylepšili "naše" nápady, to raději nenapíšeš.
Tatra byla úspěšná jen v soc. bloku, neboť jiný výrobce na tyto auta vlastně nebyl. Tatra, v době, kterou vzpomínáš, již nebyla výrobcem pro masy, ale pro papaláše. Aerodynamika byla spojena s první republikou, netahej to tedy do šedesátých let, kdy už vyráběli jen jeden typ auta a všichni ostatní výrobci začali v tomto směru ukazovat Tatře záda.
Ano sklárny jely, ale pochybuji, že je to strojírenský průmysl. Byli jsme levní a technika zastaralá.
Tak ti z toho zůstala jen ta Jawa.
Ty bláboly o českém Porsche, to myslíš vážně?
Mít patent, a prodat ho, neznamená, že je něco na výši. To znamená, že je stát, firma neschopná zabezpečit své nápady patentovou ochranou, nebo chudá a není schopná zaplatit poplatky za patentovou ochranu. To také ukazuje na jaké výši firmy byly.

_Info_
18. června • 11:49

Přestaň se ztrapňovat a najdi si relevantní informace

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
18. června • 21:03
Mirek
18. června • 20:57

Opravdu? A neměl bys je tady dát ty, když tyhle bláboly píšeš? Jako kluk jsem v Tatře byl a ta "moderní" technika tam ještě sloužila v sedmdesátých a ještě nějaký čas v osmdesátých létech. Kdybys viděl, jakou technikou se Tatra pyšnila při náběhu T815, zaplakal bys. Technika pomalu pamatovala Franc Josefa I. Co nedodal "západ", neboť to u nás nebyl schopen nikdo vyrobit, tak to stálo za starou bačkoru.

ijon
18. června • 6:54

Jo, ta "inspirace" Brouka Tatrou 97 se řešila hodně dlouho, až v šedesátých letech VW zaplatil 3 mio marek. Ale v té době to už bylo jedno, výrobu osobních aut v Tatře komouši už zařízli daleko dřív.

_Info_
18. června • 7:55

Technický základ je inspirace ? Hezký řečeno .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ijon
18. června • 9:08

Taky to píšu v uvozovkách... Tatra 97 je vzácný kousek, celkem bylo vyrobeno asi 510 aut. Posledně jsem jí viděl na loňských 1000 mílích.

Mirek
17. června • 22:05

Jestli to myslíš jako vtip, tak dobrá, ale jestli to myslíš vážně, tak by mě moc zajímalo, kterými klikatými cestičkami jsi k takovému hloupému tvrzení došel.

Doporučujeme

Články odjinud