První silniční Maserati MC12 GT1 je na prodej

Versione Corse, to je povinná silniční verze závodního modelu MC12 GT1 pro šampionát FIA GT. První vyrobený kus si nyní můžete pořídit.

Podle pravidel je k homologaci nutné vyrobit alespoň dvanáct vozů, jež budou shodné se speciály pro okruhové mistrovství, ale zároveň budou odpovídat předpisům pro běžný silniční provoz. Maserati nyní nabízí první vůz typu MC12 GT1 z této dvanáctky k volnému prodeji. Jedná se v podstatě o velmi podobný vůz, jaký před třemi lety vyhrál v Poháru konstruktérů a cena jeho prvního vyrobeného exempláře se nyní vyšplhala na 1,45 milionu Euro.  

Versione Corse sdílí nové provedení šestilitrového dvanáctiválce se superautem Ferrari FXX a dává výkon 755 koní při 8 000 ot./min. (ve standardu jich je „pouze“ 630). Točivý moment vrcholí hodnotou 710 Nm při 6 000 ot./min. a podílí se na schopnosti vozu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhnout rychlosti 326 km/h. Točivý moment se na zadní kola přenáší skrze novou verzi šestistupňové převodovky Cambiocorsa, jež byla optimalizována především s ohledem na zrychlení řazení.

Tento první stroj je opatřen na spodní části středového panelu štítkem, jenž nese sériové číslo jedna v rámci omezené série. Budoucí majitel má od továrny slíben speciální výcvik. Mezi další jedinečné prvky tohoto vozu patří elektronicky řízený výfuk, devatenáctipalcové lité ráfky, upravené blatníky, čalounění Alcantrou, brzdy Brembo nebo centrální zamykání. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První exemplář Maserati MC12 GT1 Versione Corse: nyní na prodej
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků