První silniční Maserati MC12 GT1 je na prodej

Versione Corse, to je povinná silniční verze závodního modelu MC12 GT1 pro šampionát FIA GT. První vyrobený kus si nyní můžete pořídit.

Podle pravidel je k homologaci nutné vyrobit alespoň dvanáct vozů, jež budou shodné se speciály pro okruhové mistrovství, ale zároveň budou odpovídat předpisům pro běžný silniční provoz. Maserati nyní nabízí první vůz typu MC12 GT1 z této dvanáctky k volnému prodeji. Jedná se v podstatě o velmi podobný vůz, jaký před třemi lety vyhrál v Poháru konstruktérů a cena jeho prvního vyrobeného exempláře se nyní vyšplhala na 1,45 milionu Euro.  

Versione Corse sdílí nové provedení šestilitrového dvanáctiválce se superautem Ferrari FXX a dává výkon 755 koní při 8 000 ot./min. (ve standardu jich je „pouze“ 630). Točivý moment vrcholí hodnotou 710 Nm při 6 000 ot./min. a podílí se na schopnosti vozu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhnout rychlosti 326 km/h. Točivý moment se na zadní kola přenáší skrze novou verzi šestistupňové převodovky Cambiocorsa, jež byla optimalizována především s ohledem na zrychlení řazení.

Tento první stroj je opatřen na spodní části středového panelu štítkem, jenž nese sériové číslo jedna v rámci omezené série. Budoucí majitel má od továrny slíben speciální výcvik. Mezi další jedinečné prvky tohoto vozu patří elektronicky řízený výfuk, devatenáctipalcové lité ráfky, upravené blatníky, čalounění Alcantrou, brzdy Brembo nebo centrální zamykání. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První exemplář Maserati MC12 GT1 Versione Corse: nyní na prodej
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků