První silniční Maserati MC12 GT1 je na prodej

Versione Corse, to je povinná silniční verze závodního modelu MC12 GT1 pro šampionát FIA GT. První vyrobený kus si nyní můžete pořídit.

Podle pravidel je k homologaci nutné vyrobit alespoň dvanáct vozů, jež budou shodné se speciály pro okruhové mistrovství, ale zároveň budou odpovídat předpisům pro běžný silniční provoz. Maserati nyní nabízí první vůz typu MC12 GT1 z této dvanáctky k volnému prodeji. Jedná se v podstatě o velmi podobný vůz, jaký před třemi lety vyhrál v Poháru konstruktérů a cena jeho prvního vyrobeného exempláře se nyní vyšplhala na 1,45 milionu Euro.  

Versione Corse sdílí nové provedení šestilitrového dvanáctiválce se superautem Ferrari FXX a dává výkon 755 koní při 8 000 ot./min. (ve standardu jich je „pouze“ 630). Točivý moment vrcholí hodnotou 710 Nm při 6 000 ot./min. a podílí se na schopnosti vozu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhnout rychlosti 326 km/h. Točivý moment se na zadní kola přenáší skrze novou verzi šestistupňové převodovky Cambiocorsa, jež byla optimalizována především s ohledem na zrychlení řazení.

Tento první stroj je opatřen na spodní části středového panelu štítkem, jenž nese sériové číslo jedna v rámci omezené série. Budoucí majitel má od továrny slíben speciální výcvik. Mezi další jedinečné prvky tohoto vozu patří elektronicky řízený výfuk, devatenáctipalcové lité ráfky, upravené blatníky, čalounění Alcantrou, brzdy Brembo nebo centrální zamykání. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První exemplář Maserati MC12 GT1 Versione Corse: nyní na prodej
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků