První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci

31 komentářů

Kuk Vykuk
11. července • 12:51

Zaměstnanci měli objednávky otevřené dřív než veřejnost.

Saman
10. července • 9:50

uzasna ticha posta zdejsich redaktoru :-D staci si precist zahranicni oryginaly a hned je videt jak uzasne se delaj v auto.cz a autorevue.cz clanky :-Dti lide z Tesly a SpaceX za ta auta normalne zaplati, nikdo jim zadny Teslu 3 zadarmo neda ;-) a jen pro predstavu v tech dvou firmach pracuje temer 40 tisic lidi, a objednano ma Model 3 jen necelich 10% z nich, Tesla proste jen uprednostni ony zakazniky z vlastnich rad kde ma jakous takous "jistotu" ze prvotni neduhy zustanou doma a pujdou velice rychle resit, dalsi vlna bude uspokojena v Kalifornii, tedy opet co nejblize aby zase slo pripadne neduhy rychle resit, a teprve pak zbytek USA a nakonec svetvyrobni linka je vpodstate hotova a jiz se podle vseho pouze ladi jeji presnost ku rychlosti, takze prozacatek par set kusu, pak se to zvedne na 1500 mesicne a nakonec na 5000 aut tydne, uplne stejne to delaji vsechny automobilky na vsech novych linkach, jen s tim ze auta proste neputuji podle objednavek nejdrive k domacim, ale proste podle poradniku k objednavkam tam kde byli podane, Tesla to proste dela jinak a prozatim ji to "delani to jinak" vychazi dobrenavic zdejsim diskutujicim muze bejt u zadnice jak to Tesla dela, predpokladam ze nas co mame Model 3 "predobjednany" a opravdu si je i koupi bude minimum

achmed
10. července • 11:01

ty předobjednávky mi trochu připomínají každoroční fronty před Apple story. Nějak nechápu člověka, co si předobjedná něco, co ještě neviděl, ani nezná přesné parametry - jen pro potřebu, aby byl mezi prvními.

Saman
10. července • 13:20

ja predobjednaval jen pro podporu firmy, neb tim ziskali asi 400 milionu dolaru, sam sobe jsem tim ale vpodstate pomohl protoze to zvysilo i cenu akcii Tesly ktere v jistem mensim mnozstvi mam, Model 3 si ale nekoupim, neb se me nelibi interier :-D a tim ze je zaloha cela vratna, tak neprodelam nic, poplatek za poslani byl nula, takze da se rict ze jsem jim jen pujcil bezurocne 1000 eurojinak bejt mezi prvnima je vpodstate trend u vsech znacek, ac nejsou objednavky v radu statisicu jako u Tesly, tak i u Skodovky si lidi predobjednaji danej model co jeste neni v prodeji a dokonce i s nevratnou zalohou ve vetsich castkach

achmed
10. července • 13:34

být mezi prvními je psychologie, ale nic rozumného. Vpodstatě u všech automobilek platí, že první týdny po startu seriové produkce mají výrazně vyšší poruchovost, než po pár měsících.
Mimochodem, jak víte, že se Vám nelíbí interiér, když byly zatím dostupné jen fotky několika prototypů, o nichž sám Musk říkal, že vypadají jinak, než budou produkční kusy?
Každopádně pokud bych uvažoval o nějaké (před)objednávce, musel bych znát přesné parametry auta, vidět ho na vlastní oči, sednout si do něj. Tady je známa jen fotka prototypu, technické parametry jsou jen spekulace novinářů, v autě ještě nikdo neseděl.
To je jako kdybyste si teď předobjednával elektrickou škodovku na základě představeného konceptu Vision E

Saman
10. července • 17:38

no ne vzdy tohle platilo a asi to nekdy neplati ani dnes, ja mel jednu z prvnich A6 Avant z roku 1998 a auto bylo nadmiru spolehlive a dale do sveta slo s najetyma vice nez 750 tisici kilometry, z toho ja neco prez 300 tisic za 9 let vlastnenito posledni co ted mam je ale koupene jako nove a jako vybehovej model, tak uvidim jak dlouho vydrzi do prvni zavady :-Dforky interieru toho prvniho kusu jiz jsou na netu, jsou i jiz zmapovane zmeny ktere od te doby probehli

milanekjablonečák
10. července • 10:44

Někde jsem četl, možná tady možná jinde, že fázi předprodukční nebo nultou atd Musk úplně přeskočí a bude hned dělat produkci a tím urychlí celý proces. Sám jsem zvědavej, jak to dopadne a zdali je to to správné řešení nebo se z majitelů stanou alfa-beta testeři.

R2
11. července • 20:09

Why not both?
Treba to Tesla zvladne obstojne a pritom budou prvni majitele "beta testeri". Dulezite je, aby fungoval pohon a drzelo to karosarsky nejak po hromade, drobnosti se daji resit i u zakazniku, zejmena kdyz nabeh bude pomaly a prvni zakaznici budou pouze lide primo z firmy a pozdeji z blizkeho okoli.

Saman
10. července • 13:26

nulta testovaci serie byla ta co je znama jiz od prvniho predstaveni Modelu 3, tech aut udajne po CA jezdilo 100-150 kusu (podle zadnich registraci), ostatne jiz na tom predstaveni kde jezdily ty prototypy bylo 6 kusu Modelu 3 ve kterych lidi vozili, a podle fotek se na nich as tam moc nezmenilo, ono to auto je vpodstate asi dost konstrukcne jednoduche a da se rict ze je to opravdu dnes jiz jen tablet na koleckach :-Dtesteri jsou u Tesly vpodstate vsichni majitele Tesel, i Roadster, S a X jsou vpodstate porad vylepsovana auta a je docela zazrak kdys nejaka konfigurace vydrzi v nabidce pul roku :-D proste to neni bezna automobilka, ale takovej kult, prirovnani k Apple a jejich zakaznikum je myslim nejpresnejsi

Jirka
10. července • 8:57

Tesla je sračka největší. Kvalita zpracování karoserie je výsměch, spáry mezi jednotlivými díly karoserie jsou neskutečně veliké. Měli by jít na školení k Lexusu. A kdo měl tu možnosst se s tím opravdu projet a jeho zkušenosti nepramení jen z několika videí na YT, tak z kvality interiéru by se doblil. Byť nemohu popřít, že akcelerace a to zejména ve fázi 130 - 200 km/h mi vykouzlila úsměv od ucha k uchu. Ale pro elektronadšence asi vlhky sen.

franta321
10. července • 11:31

Koukněte se na jiný auta typický americký produkce a divit se nebudete (jak mezery mezi díly, tak třeba provedení interiéru). Oni mají priority jinde než my tady. Co my tady kritizujeme, jim připadá normální a vůbec by je nenapadlo se nad tím pozastavovat jako nad nekvalitou.

jean
11. července • 16:31

Lenže tie autá majú aj primeranú cenu, za 30 000 dolárov je v usácku V8. Bez dotácie.

Jirka
10. července • 14:43

Já se tomu nepodivuji, jen jsem měl možnost si s tím autem krapet zajezdit a prolézt ho a tohle je můj závěr. Auto mělo najeto něco přes 35.000 km a interiér jevil známky opotřebení, jako by zažil min. 5x tolik. Podotýkám, že auto soukromníka, žádný předváděcí kus. Já jen z toho auta neteču jako spousta mých známých, kterým se rozechvějí kolena, když Teslu vidí...

fgfsf
10. července • 9:21

Jo ta karoserie se jim moc nedari. kazdy kus ma uplne jine spary:-P

josephko
9. července • 21:08

Je to zaujímavé, Tesla robí presne to isté a v tom poradí ako iné automobilky, len trochu resp. o dosť rýchlejšie. Ale nad všetkým, čo je u iných výrobcov normálne, sa rôzni "experti" divia, čo to Tesla robí za prešľapy a kotrmelce...

Petr
9. července • 23:12

pepicku, ty jakozto nekriticky obdivovatel tesly tady porad plodis podobne sr*acky. Jsi vsem akorat k smichu. To, co predvadi tesla s modelem 3 je vysmech zakaznikum. Ale tak oni jsou zvkli na to, ze si s nima tesla vytira zadek. A to nemluvim o tragicke kvalite a tristni spolehlivosti vsech tech kramu, Jedine, co Muskovi jde, jsou sliby pro intelktualne nesmele naivky, kteri mu pak vnucuji sve penize.

Zelí
9. července • 18:37

V běžné automobilce jsou takové kousky vyrobeny cca 1rok před zahájením prodeje. Jinak pracuji pro firmy, které dělají díly na teslu3 a ti začali posílat díly cca před dvěma měsíci.

achmed
10. července • 10:56

Prototypy T3 jezdí už několik měsíců

Mirek
10. července • 19:01

Prototyp je něco jiného, než předprodukční vůz. Předprodukční vozy vykazuji všechny znaky produkčních vozů a může to být klidně ověřovací série z linky, na které se vše dolaďuje a ověřuje.

king014
9. července • 16:47

Tak pomalej rozjezd výroby vypadá divně, jedině že by neměl hotovou linku a dělali by to na koleně. Tohle spíš vypadá na další marketingový pšouk na uklidnění trhů, hodnota Tesly se začíná krapet houpat. Triky toho pána se nám nějak začínají opakovat

plug-out
9. července • 17:34

Ona ta linka pravdepodobne neni uplne hotova, ocekavam, ze kolem ni prave beha spousta techniku a ladi drobne detaily, at uz je to nastaveni robotu, programy dopravniku nebo i mechanicke drobnosti. Pro automobilku jsem nikdy nepracoval, ale u jinych vyrobnich linek je takovy postup celkem bezny. To sladeni, aby vsechno probihalo automaticky, tak jak ma, bude nejakou dobu trvat, pak se zrejme zacne ladit navysovani rychlosti, aby se podarilo zvysit vyrobni takt.
Kdyz zkusim zavzpominat, kdy vychazely oslavne clanky na tema dodani robotu nebo jak se spekulovalo o riziku stavky v Tesla Advanced Automation Germany (drive Grohman) tak stejne povazuji za velky uspech, ze se podarilo vyrobit prvni kus uz nyni. A to i za predpokladu, ze by vyroba probehla spise jen v takovem poloautomatickem rezimu.

Mirek
9. července • 15:14

Nějak se v te Tesle o ta auta nervou, když si navzájem přenechávají.
Vyrobit jeden vůz a nazvat to produkční modely je také zvláštní.

Majkl
9. července • 15:34

Dobrý pokus,trolle.

Mirek
9. července • 18:22

Jestli to nejsi náhodou ty. Víš co to jsou produkční modely? Víš vůbec jak vypadá sériová výroba? Tohle je předprodukční model, když na tom chtějí ještě odchytávat vady. a dostanou je proto zaměstnanci. Evidentně jsi odborník na slovo vzatý a "dobře" jsi přečetl a pochopil článek:
"Nevíme sice, kolik kusů se vyrobí jako testovací auta pro zaměstnance, ale prvních třicet zákazníků své vozy dostanou 28. července."

Lord Owl
10. července • 12:26

přesně tak. zaměstnanec = betatester (u autonomního řízení bych nechtěl být zaměstnanec :-)

Majkl
9. července • 20:40

Všechny počáteční vozy budou určeny pro zaměstnance Tesly a SpaceX, aby případné nedostatky mohli vyřešit a napravit co nejdříve. Těch prvních 30 zákazníků by měli být taktéž hlavně zaměstnanci.
Každá sériová produkce se musí nějak rozjet, tohle je její první vůz. :) Samozřejmě, je pravda, že zpočátku nebudou chrlit stovky aut denně, protože evidentně ještě nemají plně připravené linky, ale to na tom nic nemění.A usuzovat, jaký je o vozy Tesly zájem, na základě toho, že jeden člen představenstva dal Elonovi první vyrobený kus jako dar k jeho narozeninám, navíc, když jsou na to auto statisíce předobjednávek, buď jsi troll nebo sis šlehl solidní matroš. :)

Tom
10. července • 7:43

Ano Majkle, presne proto to jestenejsou produkcni vozy, ale predprodukcni. Kazda automobilka to tak dela, jen to nenazyva produkci. A predprodukcni vozy se nikdy zakaznikum neprodavaji...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
11. července • 0:41

Taky téměř každá automobilka má problém, že její prvotní vozy (produkční) mají první rok dva výroby problémy s motorem či čímkoliv jiným.
Jak je to možné, když jde o produkční vozy, nikoliv o předprodukční?:)
Teslu samozřejmě tlačí čas, je nemůže si dovolit to natahovat donekonečna, takže je pro ně mnohem výhodnější řešit případné problémy, pokud se nějaké objeví, co nejblíže svému sídlu, než aby první kusy rozvážela přes půl světa. :)

Antiautomat
10. července • 18:34

...tie sa nazyvaju NOVINARSKE a obvykle prejdu 3x prisnejsou kontrolou ako seriovka.

Mirek
9. července • 22:12

Je vtipné, když podřízený majitele přenechá cokoliv z produkce firmy majiteli. Kdyby majitel chtěl, tak ho má jako první a to v každém případě. Ta věta se týkala jen lidí v Tesle, pokud umíš dobře číst. Pokud ne, kup si brýle, možná špatně vidíš.
Jen k tomu dodám, že jsem to myslel ironicky a někdo jiný má zase pomalejší vedení a hned v tom vidí něco, co asi sám běžně dělá, tedy ty.
Jinak v normálních automobilkách se chyby řeší mnohem dříve, než po spuštění sériové výroby, i tak některé uniknou. U rychlokvašek je to evidentně obráceně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
11. července • 12:42

Nejdřív si nastuduj jak velkej podíl má Elon a co to je člen představenstva, než tu začneš něco plácat vo majitelích a vo podřízenejch ;-):-D

Doporučujeme

Články odjinud