První sériová Tesla Model 3 vyrobena. Přednost před zákazníky mají zaměstnanci

Mirek  |  09. 07. 2017 15:14

Nějak se v te Tesle o ta auta nervou, když si navzájem přenechávají.
Vyrobit jeden vůz a nazvat to produkční modely je také zvláštní.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  09. 07. 2017 15:34

Dobrý pokus,trolle.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2017 18:22

Jestli to nejsi náhodou ty. Víš co to jsou produkční modely? Víš vůbec jak vypadá sériová výroba? Tohle je předprodukční model, když na tom chtějí ještě odchytávat vady. a dostanou je proto zaměstnanci. Evidentně jsi odborník na slovo vzatý a "dobře" jsi přečetl a pochopil článek:
"Nevíme sice, kolik kusů se vyrobí jako testovací auta pro zaměstnance, ale prvních třicet zákazníků své vozy dostanou 28. července."

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  09. 07. 2017 20:40

Všechny počáteční vozy budou určeny pro zaměstnance Tesly a SpaceX, aby případné nedostatky mohli vyřešit a napravit co nejdříve. Těch prvních 30 zákazníků by měli být taktéž hlavně zaměstnanci.
Každá sériová produkce se musí nějak rozjet, tohle je její první vůz. :) Samozřejmě, je pravda, že zpočátku nebudou chrlit stovky aut denně, protože evidentně ještě nemají plně připravené linky, ale to na tom nic nemění.

A usuzovat, jaký je o vozy Tesly zájem, na základě toho, že jeden člen představenstva dal Elonovi první vyrobený kus jako dar k jeho narozeninám, navíc, když jsou na to auto statisíce předobjednávek, buď jsi troll nebo sis šlehl solidní matroš. :)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 07. 2017 22:12

Je vtipné, když podřízený majitele přenechá cokoliv z produkce firmy majiteli. Kdyby majitel chtěl, tak ho má jako první a to v každém případě. Ta věta se týkala jen lidí v Tesle, pokud umíš dobře číst. Pokud ne, kup si brýle, možná špatně vidíš.
Jen k tomu dodám, že jsem to myslel ironicky a někdo jiný má zase pomalejší vedení a hned v tom vidí něco, co asi sám běžně dělá, tedy ty.
Jinak v normálních automobilkách se chyby řeší mnohem dříve, než po spuštění sériové výroby, i tak některé uniknou. U rychlokvašek je to evidentně obráceně.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 07. 2017 12:42

Nejdřív si nastuduj jak velkej podíl má Elon a co to je člen představenstva, než tu začneš něco plácat vo majitelích a vo podřízenejch

Odpovědět  |   | 
Tom  |  10. 07. 2017 07:43

Ano Majkle, presne proto to jestenejsou produkcni vozy, ale predprodukcni. Kazda automobilka to tak dela, jen to nenazyva produkci. A predprodukcni vozy se nikdy zakaznikum neprodavaji...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 07. 2017 18:34

...tie sa nazyvaju NOVINARSKE a obvykle prejdu 3x prisnejsou kontrolou ako seriovka.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  11. 07. 2017 00:41

Taky téměř každá automobilka má problém, že její prvotní vozy (produkční) mají první rok dva výroby problémy s motorem či čímkoliv jiným.
Jak je to možné, když jde o produkční vozy, nikoliv o předprodukční?:)
Teslu samozřejmě tlačí čas, je nemůže si dovolit to natahovat donekonečna, takže je pro ně mnohem výhodnější řešit případné problémy, pokud se nějaké objeví, co nejblíže svému sídlu, než aby první kusy rozvážela přes půl světa. :)

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 07. 2017 12:26

přesně tak. zaměstnanec = betatester (u autonomního řízení bych nechtěl být zaměstnanec

Odpovědět  |   | 
king014  |  09. 07. 2017 16:47

Tak pomalej rozjezd výroby vypadá divně, jedině že by neměl hotovou linku a dělali by to na koleně. Tohle spíš vypadá na další marketingový pšouk na uklidnění trhů, hodnota Tesly se začíná krapet houpat. Triky toho pána se nám nějak začínají opakovat

Odpovědět  |   | 
plug-out  |  09. 07. 2017 17:34

Ona ta linka pravdepodobne neni uplne hotova, ocekavam, ze kolem ni prave beha spousta techniku a ladi drobne detaily, at uz je to nastaveni robotu, programy dopravniku nebo i mechanicke drobnosti. Pro automobilku jsem nikdy nepracoval, ale u jinych vyrobnich linek je takovy postup celkem bezny. To sladeni, aby vsechno probihalo automaticky, tak jak ma, bude nejakou dobu trvat, pak se zrejme zacne ladit navysovani rychlosti, aby se podarilo zvysit vyrobni takt.
Kdyz zkusim zavzpominat, kdy vychazely oslavne clanky na tema dodani robotu nebo jak se spekulovalo o riziku stavky v Tesla Advanced Automation Germany (drive Grohman) tak stejne povazuji za velky uspech, ze se podarilo vyrobit prvni kus uz nyni. A to i za predpokladu, ze by vyroba probehla spise jen v takovem poloautomatickem rezimu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 07. 2017 18:37

V běžné automobilce jsou takové kousky vyrobeny cca 1rok před zahájením prodeje. Jinak pracuji pro firmy, které dělají díly na teslu3 a ti začali posílat díly cca před dvěma měsíci.

Odpovědět  |   | 
achmed  |  10. 07. 2017 10:56

Prototypy T3 jezdí už několik měsíců

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 07. 2017 19:01

Prototyp je něco jiného, než předprodukční vůz. Předprodukční vozy vykazuji všechny znaky produkčních vozů a může to být klidně ověřovací série z linky, na které se vše dolaďuje a ověřuje.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  09. 07. 2017 21:08

Je to zaujímavé, Tesla robí presne to isté a v tom poradí ako iné automobilky, len trochu resp. o dosť rýchlejšie. Ale nad všetkým, čo je u iných výrobcov normálne, sa rôzni "experti" divia, čo to Tesla robí za prešľapy a kotrmelce...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 07. 2017 23:12

pepicku, ty jakozto nekriticky obdivovatel tesly tady porad plodis podobne sr*acky. Jsi vsem akorat k smichu. To, co predvadi tesla s modelem 3 je vysmech zakaznikum. Ale tak oni jsou zvkli na to, ze si s nima tesla vytira zadek. A to nemluvim o tragicke kvalite a tristni spolehlivosti vsech tech kramu, Jedine, co Muskovi jde, jsou sliby pro intelktualne nesmele naivky, kteri mu pak vnucuji sve penize.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  10. 07. 2017 08:57

Tesla je sračka největší. Kvalita zpracování karoserie je výsměch, spáry mezi jednotlivými díly karoserie jsou neskutečně veliké. Měli by jít na školení k Lexusu. A kdo měl tu možnosst se s tím opravdu projet a jeho zkušenosti nepramení jen z několika videí na YT, tak z kvality interiéru by se doblil. Byť nemohu popřít, že akcelerace a to zejména ve fázi 130 - 200 km/h mi vykouzlila úsměv od ucha k uchu. Ale pro elektronadšence asi vlhky sen.

Odpovědět  |   | 
fgfsf  |  10. 07. 2017 09:21

Jo ta karoserie se jim moc nedari. kazdy kus ma uplne jine spary

Odpovědět  |   | 
franta321  |  10. 07. 2017 11:31

Koukněte se na jiný auta typický americký produkce a divit se nebudete (jak mezery mezi díly, tak třeba provedení interiéru). Oni mají priority jinde než my tady. Co my tady kritizujeme, jim připadá normální a vůbec by je nenapadlo se nad tím pozastavovat jako nad nekvalitou.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  10. 07. 2017 14:43

Já se tomu nepodivuji, jen jsem měl možnost si s tím autem krapet zajezdit a prolézt ho a tohle je můj závěr. Auto mělo najeto něco přes 35.000 km a interiér jevil známky opotřebení, jako by zažil min. 5x tolik. Podotýkám, že auto soukromníka, žádný předváděcí kus. Já jen z toho auta neteču jako spousta mých známých, kterým se rozechvějí kolena, když Teslu vidí...

Odpovědět  |   | 
jean  |  11. 07. 2017 16:31

Lenže tie autá majú aj primeranú cenu, za 30 000 dolárov je v usácku V8. Bez dotácie.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 07. 2017 09:50

uzasna ticha posta zdejsich redaktoru staci si precist zahranicni oryginaly a hned je videt jak uzasne se delaj v auto.cz a autorevue.cz clanky

ti lide z Tesly a SpaceX za ta auta normalne zaplati, nikdo jim zadny Teslu 3 zadarmo neda a jen pro predstavu v tech dvou firmach pracuje temer 40 tisic lidi, a objednano ma Model 3 jen necelich 10% z nich, Tesla proste jen uprednostni ony zakazniky z vlastnich rad kde ma jakous takous "jistotu" ze prvotni neduhy zustanou doma a pujdou velice rychle resit, dalsi vlna bude uspokojena v Kalifornii, tedy opet co nejblize aby zase slo pripadne neduhy rychle resit, a teprve pak zbytek USA a nakonec svet

vyrobni linka je vpodstate hotova a jiz se podle vseho pouze ladi jeji presnost ku rychlosti, takze prozacatek par set kusu, pak se to zvedne na 1500 mesicne a nakonec na 5000 aut tydne, uplne stejne to delaji vsechny automobilky na vsech novych linkach, jen s tim ze auta proste neputuji podle objednavek nejdrive k domacim, ale proste podle poradniku k objednavkam tam kde byli podane, Tesla to proste dela jinak a prozatim ji to "delani to jinak" vychazi dobre

navic zdejsim diskutujicim muze bejt u zadnice jak to Tesla dela, predpokladam ze nas co mame Model 3 "predobjednany" a opravdu si je i koupi bude minimum

Odpovědět  |   | 
milanekjablonečák  |  10. 07. 2017 10:44

Někde jsem četl, možná tady možná jinde, že fázi předprodukční nebo nultou atd Musk úplně přeskočí a bude hned dělat produkci a tím urychlí celý proces. Sám jsem zvědavej, jak to dopadne a zdali je to to správné řešení nebo se z majitelů stanou alfa-beta testeři.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 07. 2017 13:26

nulta testovaci serie byla ta co je znama jiz od prvniho predstaveni Modelu 3, tech aut udajne po CA jezdilo 100-150 kusu (podle zadnich registraci), ostatne jiz na tom predstaveni kde jezdily ty prototypy bylo 6 kusu Modelu 3 ve kterych lidi vozili, a podle fotek se na nich as tam moc nezmenilo, ono to auto je vpodstate asi dost konstrukcne jednoduche a da se rict ze je to opravdu dnes jiz jen tablet na koleckach

testeri jsou u Tesly vpodstate vsichni majitele Tesel, i Roadster, S a X jsou vpodstate porad vylepsovana auta a je docela zazrak kdys nejaka konfigurace vydrzi v nabidce pul roku proste to neni bezna automobilka, ale takovej kult, prirovnani k Apple a jejich zakaznikum je myslim nejpresnejsi

Odpovědět  |   | 
R2  |  11. 07. 2017 20:09

Why not both?
Treba to Tesla zvladne obstojne a pritom budou prvni majitele "beta testeri". Dulezite je, aby fungoval pohon a drzelo to karosarsky nejak po hromade, drobnosti se daji resit i u zakazniku, zejmena kdyz nabeh bude pomaly a prvni zakaznici budou pouze lide primo z firmy a pozdeji z blizkeho okoli.

Odpovědět  |   | 
achmed  |  10. 07. 2017 11:01

ty předobjednávky mi trochu připomínají každoroční fronty před Apple story. Nějak nechápu člověka, co si předobjedná něco, co ještě neviděl, ani nezná přesné parametry - jen pro potřebu, aby byl mezi prvními.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 07. 2017 13:20

ja predobjednaval jen pro podporu firmy, neb tim ziskali asi 400 milionu dolaru, sam sobe jsem tim ale vpodstate pomohl protoze to zvysilo i cenu akcii Tesly ktere v jistem mensim mnozstvi mam, Model 3 si ale nekoupim, neb se me nelibi interier a tim ze je zaloha cela vratna, tak neprodelam nic, poplatek za poslani byl nula, takze da se rict ze jsem jim jen pujcil bezurocne 1000 euro

jinak bejt mezi prvnima je vpodstate trend u vsech znacek, ac nejsou objednavky v radu statisicu jako u Tesly, tak i u Skodovky si lidi predobjednaji danej model co jeste neni v prodeji a dokonce i s nevratnou zalohou ve vetsich castkach

Odpovědět  |   | 
achmed  |  10. 07. 2017 13:34

být mezi prvními je psychologie, ale nic rozumného. Vpodstatě u všech automobilek platí, že první týdny po startu seriové produkce mají výrazně vyšší poruchovost, než po pár měsících.
Mimochodem, jak víte, že se Vám nelíbí interiér, když byly zatím dostupné jen fotky několika prototypů, o nichž sám Musk říkal, že vypadají jinak, než budou produkční kusy?
Každopádně pokud bych uvažoval o nějaké (před)objednávce, musel bych znát přesné parametry auta, vidět ho na vlastní oči, sednout si do něj. Tady je známa jen fotka prototypu, technické parametry jsou jen spekulace novinářů, v autě ještě nikdo neseděl.
To je jako kdybyste si teď předobjednával elektrickou škodovku na základě představeného konceptu Vision E

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 07. 2017 17:38

no ne vzdy tohle platilo a asi to nekdy neplati ani dnes, ja mel jednu z prvnich A6 Avant z roku 1998 a auto bylo nadmiru spolehlive a dale do sveta slo s najetyma vice nez 750 tisici kilometry, z toho ja neco prez 300 tisic za 9 let vlastneni

to posledni co ted mam je ale koupene jako nove a jako vybehovej model, tak uvidim jak dlouho vydrzi do prvni zavady

forky interieru toho prvniho kusu jiz jsou na netu, jsou i jiz zmapovane zmeny ktere od te doby probehli

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 07. 2017 12:51

Zaměstnanci měli objednávky otevřené dřív než veřejnost.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A