První rumunská auta před 60 lety měla znak IMS. Pak se změnil v ARO

9 komentářů

Srandokan
6. května • 13:04

Mám taký pocit, že IMS 57 vychádzalo z GAZ-u 69 a nie 67

Sumy
5. května • 19:35

Proc je zde 10(at byla jaka byla) oznacena za SUV? :-) To ze to byl poddimenzovanej mutant z Dachny1300, je sice pravda, ALE: zebrinovej ram, tuha zadni naprava, redukcni spajska, tvrda rozvodovka bez mezidifu, nepohodli... zkratka same znaky offroadu :-) S dobrejma spuntama se nejdriv trhnul kriz predniho kardanu, nasledne jezdil do kopce po zadnich, zvlast kdyz se to nalozilo vzadu po strop drevem.
A kouzlo zpatecky vedle 2. Ve spojeni s rumunskou presnosti razeni, ji tam clovek obcas soupnul misto ty 2 a neslo to poznat dokud se nepustila spojka. to pak bylo celicko o okno :-D

jogurt
5. května • 19:50

asi právě proto, že tomu offroad součástky nikdy nefungovaly, ARO 10 byl ještě větší shit než Dacia 1310, měl jsem to jako služební vozidlo a za rok to bylo 35x v servisu, většinou marně.

Sumy
5. května • 21:07

To naprosto nerozporuji. Ono je vic offroadu, kde je to s udrzenim ve fukncim stavu docela tezky.
Ale uznavam, ze mit to jako sluzebak muselo byt za trest :-) Krasnou ukazkou dumyslnosti konstrukteru je napriklad pocet steftu. Nejdriv 3, ale to se stefty snadno strihly. Tak jich dali 6. Ale uz jaksi neresili fakt, ze nove 3 diry v rafku vysly krasne pod vybrani mezi "paprsky", ze se pro zmenu tvorily trhliny v rafku.

Antiautomat
5. května • 18:40

...privatizace...společnost zkrachovalaNieco mi to tak pripomina.... No ale pochvala za fakticky pojaty clanok, zaujimave citanie.

neodborník
5. května • 19:49

.... připomíná ..... osobní bankrot, když už si musel každý člověk začít samostatně hospodařit bez "zadarmo" ?

Antiautomat
5. května • 20:11

...skor to, aby ten domaci uz samostatne a svojvolne vo velkom hospodarit zarucene nemohol, pretoze ´hospodarit´ rozumej vyvazat, predavat a kontrolovat to, nuz, to potrebuje niekto iny. Ak sa toto nepodari, tak....tak bude zle. Inak, je to kratkodoba zalezitost. Branit prirodzenemu vyvoju sa donekonecna neda.

Michal Luhan
5. května • 12:43

Měl jsem M 461 jako služební auto. Jednou z velkých vad tohoto auta byl velký převis korby za zadní nápravou. Když jsem do auta naložil dlouhý náklad (zmrzlinový stroj naležato) nebo si dozadu na lavici sedly silnější pasažéři tak se nadlechčoval předek a auto začalo na silnici plavat !

Medvěd-009
5. května • 23:29

Potvrzuji. Když jsem vezl v M461 náklad starých kovových (kasárenských) postelí do sběru), jízda probíhala systémem přijet (zhruba rovně připlavat) před zatáčku, těsně před ní zabrzdit, přední kola si na chvilku sedla na cestu, zatočit, přidat plyn a pokračovat v jízdě :-).
Jenže to byla doba, kdy hustota provozu i běžné rychlosti jízdy na šumavských silnicích tento z dnešního pohledu hazard celkem bez problému umožnily...
Kdo má dnes pár let po autoškole, neumí si ani představit. Brzdilo to přes veškerou snahu o odvzdušňování až po několika "napumpováních", přitom brzdu "ušlápl" jen pořádný chlap. O spojce nemluvě. "Přesnost" řazení vypadala zhruba tak, že celý rozsah pohybu soudobé šaltpáky je menší, než tolerance pozic u té rumunské (měla nejmíň půl metru). Samozřejmě meziplyn, i když jakési synchrony tam původně asi byly. Vůle na volantu u dotyčného již staršího kusu byla cca 1/2 - 2/3 otáčky...
Prostě něco jako se říkalo u britského námořnictva ve století páry - dřív pluli na dřevěných lodích železní muži, dneska je to naopak :-)

Doporučujeme

Články odjinud