První rumunská auta před 60 lety měla znak IMS. Pak se změnil v ARO

Michal Luhan  |  05. 05. 2017 12:43

Měl jsem M 461 jako služební auto. Jednou z velkých vad tohoto auta byl velký převis korby za zadní nápravou. Když jsem do auta naložil dlouhý náklad (zmrzlinový stroj naležato) nebo si dozadu na lavici sedly silnější pasažéři tak se nadlechčoval předek a auto začalo na silnici plavat !

Odpovědět  |   | 
Medvěd-009  |  05. 05. 2017 23:29

Potvrzuji. Když jsem vezl v M461 náklad starých kovových (kasárenských) postelí do sběru), jízda probíhala systémem přijet (zhruba rovně připlavat) před zatáčku, těsně před ní zabrzdit, přední kola si na chvilku sedla na cestu, zatočit, přidat plyn a pokračovat v jízdě .
Jenže to byla doba, kdy hustota provozu i běžné rychlosti jízdy na šumavských silnicích tento z dnešního pohledu hazard celkem bez problému umožnily...
Kdo má dnes pár let po autoškole, neumí si ani představit. Brzdilo to přes veškerou snahu o odvzdušňování až po několika "napumpováních", přitom brzdu "ušlápl" jen pořádný chlap. O spojce nemluvě. "Přesnost" řazení vypadala zhruba tak, že celý rozsah pohybu soudobé šaltpáky je menší, než tolerance pozic u té rumunské (měla nejmíň půl metru). Samozřejmě meziplyn, i když jakési synchrony tam původně asi byly. Vůle na volantu u dotyčného již staršího kusu byla cca 1/2 - 2/3 otáčky...
Prostě něco jako se říkalo u britského námořnictva ve století páry - dřív pluli na dřevěných lodích železní muži, dneska je to naopak

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 05. 2017 18:40

...privatizace...společnost zkrachovala

Nieco mi to tak pripomina.... No ale pochvala za fakticky pojaty clanok, zaujimave citanie.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  05. 05. 2017 19:49

.... připomíná ..... osobní bankrot, když už si musel každý člověk začít samostatně hospodařit bez "zadarmo" ?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 05. 2017 20:11

...skor to, aby ten domaci uz samostatne a svojvolne vo velkom hospodarit zarucene nemohol, pretoze ´hospodarit´ rozumej vyvazat, predavat a kontrolovat to, nuz, to potrebuje niekto iny. Ak sa toto nepodari, tak....tak bude zle.

Inak, je to kratkodoba zalezitost. Branit prirodzenemu vyvoju sa donekonecna neda.

Odpovědět  |   | 
Sumy  |  05. 05. 2017 19:35

Proc je zde 10(at byla jaka byla) oznacena za SUV? To ze to byl poddimenzovanej mutant z Dachny1300, je sice pravda, ALE: zebrinovej ram, tuha zadni naprava, redukcni spajska, tvrda rozvodovka bez mezidifu, nepohodli... zkratka same znaky offroadu S dobrejma spuntama se nejdriv trhnul kriz predniho kardanu, nasledne jezdil do kopce po zadnich, zvlast kdyz se to nalozilo vzadu po strop drevem.
A kouzlo zpatecky vedle 2. Ve spojeni s rumunskou presnosti razeni, ji tam clovek obcas soupnul misto ty 2 a neslo to poznat dokud se nepustila spojka. to pak bylo celicko o okno

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 05. 2017 19:50

asi právě proto, že tomu offroad součástky nikdy nefungovaly, ARO 10 byl ještě větší shit než Dacia 1310, měl jsem to jako služební vozidlo a za rok to bylo 35x v servisu, většinou marně.

Odpovědět  |   | 
Sumy  |  05. 05. 2017 21:07

To naprosto nerozporuji. Ono je vic offroadu, kde je to s udrzenim ve fukncim stavu docela tezky.
Ale uznavam, ze mit to jako sluzebak muselo byt za trest Krasnou ukazkou dumyslnosti konstrukteru je napriklad pocet steftu. Nejdriv 3, ale to se stefty snadno strihly. Tak jich dali 6. Ale uz jaksi neresili fakt, ze nove 3 diry v rafku vysly krasne pod vybrani mezi "paprsky", ze se pro zmenu tvorily trhliny v rafku.

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  06. 05. 2017 13:04

Mám taký pocit, že IMS 57 vychádzalo z GAZ-u 69 a nie 67

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A