První poválečné Volvo PV444 dnes slaví 70 let

Přesně před sedmdesáti lety bylo představeno Volvo PV444, které pomohlo nastartovat poválečnou historii švédské automobilky také díky exportu do USA. Model PV444 ale není zajímavý jenom tím, že vznikl. Přinesl i několik technických novinek a průkopnických řešení, které v té době nebyly vůbec obvyklé.

Ještě se zastavme u toho výročí. Možná si říkáte, proč se nějaká automobilka pouští do představování nového auta v roce 1944, kdy v Evropě vrcholil jeden z nejhorších konfliktů historie (který mimochodem začal na den přesně před 75 lety)? Švédsko si totiž zachovalo neutralitu a bohatlo na exportu kvalitní oceli, především do Německa.

Volvo 240 slaví čtyřicáté narozeniny. Ve výrobě vydrželo devatenáct let

Volvo 240 slaví čtyřicáté narozeniny. Ve výrobě vydrželo devatenáct let

V září 1944 ještě nebylo Volvo PV444 úplně hotové, ale tým několika konstruktérů a inženýrů chtěl veřejnosti ukázat, že je připraven po válce, jejíž výsledek byl už prakticky jistý, motorizovat Evropu a svět. Prototyp představený veřejnosti tehdy dokonce ani nejezdil.

Sériová výroba začala v březnu 1947. Volvo PV444 přišlo s ne ještě tak obvyklou samonosnou karosérií a úplně novým čtyřválcovým motorem 1,4 l s rozvodem OHV, což byla pro Volvo novinka. V roce 1947 dával tento karburátorový motor výkon 40 koní. To není vůbec špatná hodnota.

Nové Volvo XC90 konečně představeno. Jak se vám líbí?

Nové Volvo XC90 konečně představeno. Jak se vám líbí?

Volvo plánovalo vyrobit 8000 kusů modelu PV444, ale do roku 1958, kdy výroba modelu PV444 skončila, sjelo z montážní linky celkem 200 000 aut. Pokud přidáme i modernizovaný model PV544, celkové číslo se v roce 1965 zastavilo na hodnotě 440 000 vozů.

V srpnu 1955 se Volvo začalo vozit i do USA a v roce 1956 se stalo druhým nejprodávanějším importovaným autem v Kalifornii. Celkem se Volvu podařilo exportovat kolem 160 000 vozů a model PV444 úspěšně nastartoval novodobou historii švédské automobilky jako respektovaného výrobce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků