První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

Minulý týden jsme vám ukázali Polestar 1 při testování v arktických podmínkách, teď se pro změnu můžete podívat, jak vypadají detaily jeho karoserie kombinující ocel a karbon.

Dnes už samostatná sportovní značka automobilky Volvo, jejíž úkolem má být vývoj a výroba vysokovýkonných vozů, si rozhodně nevybrala snadnou cestu. Místo toho, aby Polestar jednoduše přebral kompletní techniku standardních aut a klasické spalovací motory nahradil elektromotory, se Švédové rozhodli pro komplexnější přestavbu původní konstrukce.

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Inženýři při stavbě prvního modelu s prozaickým označením Polestar 1 využili ocelovou modulární platformu SPA, spoustu dřívějších výztuh však vykuchali a místo nich použili pevnější karbonové komponenty. Rozsah změn v základech dvoudveřového kupé ve srovnání s klasickými modely od Volva dokumentují první oficiální fotky a pár nových podrobností v tiskové zprávě.

Podle továrního sdělení bude z uhlíkového kompozitu vyrobena přední kapota, víko zavazadlového prostoru, boční panely, dveře a celá střecha. To jsou prakticky všechny vnější panely, tím ale použití lehkého materiálu nekončí. Jak dokumentují obrázky, z karbonu je celá příčka za zadními sedadly, přičemž ta plynule přechází do podlahy, tunelu a jedné z nejdůležitějších příčných výztuh šasi.

Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Jak se tato úprava podepsala na změně torzní tuhosti platformy, Volvo nespecifikuje, tvrdí každopádně, že tato karoserie bude pevnější než původní stavba, a kdyby jen to. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se jim podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg.

Konkrétní hodnotu váhy holé karoserie neznáme, stejně jako se firma nepochlubila ani přesnými hodnotami tuhosti auta, každopádně Polestar slibuje, že i díky této vyspělé materiálové kompozici mají být dynamické parametry budoucího plug-in hybridu i jeho agilita na dosud nepoznané úrovni.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků