Model Polestar 1 je vystavěný na modulární platformě SPA od Volva

Model Polestar 1 je vystavěný na modulární platformě SPA od Volva

První hybridní model značky je zároveň i poslední. Další vozy už budou čistě na elektřinu

První hybridní model značky je zároveň i poslední. Další vozy už budou čistě na elektřinu

Polestar 1 rozhodně nezapře švédské kořeny

Polestar 1 rozhodně nezapře švédské kořeny

Čistě na elektřinu ujede až 150 kilometrů

Čistě na elektřinu ujede až 150 kilometrů

Pod nízkou hmotnost vozu se podepsala karbonová karoserie

Pod nízkou hmotnost vozu se podepsala karbonová karoserie

Čtyřmístné hybridní kupé se dvěma dveřmi nabídne výkon 600 koňských sil

Čtyřmístné hybridní kupé se dvěma dveřmi nabídne výkon 600 koňských sil

V nich se potenciální zákazníci budou moci seznámit s produkty

V nich se potenciální zákazníci budou moci seznámit s produkty

Automobilka ale bude mít také tradiční showroomy. Po celém světě vyroste síť autosalonů Polestar Space

Automobilka ale bude mít také tradiční showroomy. Po celém světě vyroste síť autosalonů Polestar Space

Zajímavostí je také využití chytrého telefonu jako digitálního klíče

Zajímavostí je také využití chytrého telefonu jako digitálního klíče

V případě nutnosti servisu si můžete pronájout náhradní vozidlo z nabídky Volva a Polestaru

V případě nutnosti servisu si můžete pronájout náhradní vozidlo z nabídky Volva a Polestaru

Vozy automobilky budou stoprocentně objednávány přes internet na základě dvouletého nebo tříletého předplatného

Vozy automobilky budou stoprocentně objednávány přes internet na základě dvouletého nebo tříletého předplatného

16
Fotogalerie

První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

Minulý týden jsme vám ukázali Polestar 1 při testování v arktických podmínkách, teď se pro změnu můžete podívat, jak vypadají detaily jeho karoserie kombinující ocel a karbon.

Dnes už samostatná sportovní značka automobilky Volvo, jejíž úkolem má být vývoj a výroba vysokovýkonných vozů, si rozhodně nevybrala snadnou cestu. Místo toho, aby Polestar jednoduše přebral kompletní techniku standardních aut a klasické spalovací motory nahradil elektromotory, se Švédové rozhodli pro komplexnější přestavbu původní konstrukce.

Inženýři při stavbě prvního modelu s prozaickým označením Polestar 1 využili ocelovou modulární platformu SPA, spoustu dřívějších výztuh však vykuchali a místo nich použili pevnější karbonové komponenty. Rozsah změn v základech dvoudveřového kupé ve srovnání s klasickými modely od Volva dokumentují první oficiální fotky a pár nových podrobností v tiskové zprávě.

Podle továrního sdělení bude z uhlíkového kompozitu vyrobena přední kapota, víko zavazadlového prostoru, boční panely, dveře a celá střecha. To jsou prakticky všechny vnější panely, tím ale použití lehkého materiálu nekončí. Jak dokumentují obrázky, z karbonu je celá příčka za zadními sedadly, přičemž ta plynule přechází do podlahy, tunelu a jedné z nejdůležitějších příčných výztuh šasi.

Jak se tato úprava podepsala na změně torzní tuhosti platformy, Volvo nespecifikuje, tvrdí každopádně, že tato karoserie bude pevnější než původní stavba, a kdyby jen to. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se jim podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg.

Konkrétní hodnotu váhy holé karoserie neznáme, stejně jako se firma nepochlubila ani přesnými hodnotami tuhosti auta, každopádně Polestar slibuje, že i díky této vyspělé materiálové kompozici mají být dynamické parametry budoucího plug-in hybridu i jeho agilita na dosud nepoznané úrovni.

 

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud