První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

Minulý týden jsme vám ukázali Polestar 1 při testování v arktických podmínkách, teď se pro změnu můžete podívat, jak vypadají detaily jeho karoserie kombinující ocel a karbon.

Dnes už samostatná sportovní značka automobilky Volvo, jejíž úkolem má být vývoj a výroba vysokovýkonných vozů, si rozhodně nevybrala snadnou cestu. Místo toho, aby Polestar jednoduše přebral kompletní techniku standardních aut a klasické spalovací motory nahradil elektromotory, se Švédové rozhodli pro komplexnější přestavbu původní konstrukce.

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Inženýři při stavbě prvního modelu s prozaickým označením Polestar 1 využili ocelovou modulární platformu SPA, spoustu dřívějších výztuh však vykuchali a místo nich použili pevnější karbonové komponenty. Rozsah změn v základech dvoudveřového kupé ve srovnání s klasickými modely od Volva dokumentují první oficiální fotky a pár nových podrobností v tiskové zprávě.

Podle továrního sdělení bude z uhlíkového kompozitu vyrobena přední kapota, víko zavazadlového prostoru, boční panely, dveře a celá střecha. To jsou prakticky všechny vnější panely, tím ale použití lehkého materiálu nekončí. Jak dokumentují obrázky, z karbonu je celá příčka za zadními sedadly, přičemž ta plynule přechází do podlahy, tunelu a jedné z nejdůležitějších příčných výztuh šasi.

Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Jak se tato úprava podepsala na změně torzní tuhosti platformy, Volvo nespecifikuje, tvrdí každopádně, že tato karoserie bude pevnější než původní stavba, a kdyby jen to. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se jim podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg.

Konkrétní hodnotu váhy holé karoserie neznáme, stejně jako se firma nepochlubila ani přesnými hodnotami tuhosti auta, každopádně Polestar slibuje, že i díky této vyspělé materiálové kompozici mají být dynamické parametry budoucího plug-in hybridu i jeho agilita na dosud nepoznané úrovni.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků