První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

Minulý týden jsme vám ukázali Polestar 1 při testování v arktických podmínkách, teď se pro změnu můžete podívat, jak vypadají detaily jeho karoserie kombinující ocel a karbon.

Dnes už samostatná sportovní značka automobilky Volvo, jejíž úkolem má být vývoj a výroba vysokovýkonných vozů, si rozhodně nevybrala snadnou cestu. Místo toho, aby Polestar jednoduše přebral kompletní techniku standardních aut a klasické spalovací motory nahradil elektromotory, se Švédové rozhodli pro komplexnější přestavbu původní konstrukce.

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Inženýři při stavbě prvního modelu s prozaickým označením Polestar 1 využili ocelovou modulární platformu SPA, spoustu dřívějších výztuh však vykuchali a místo nich použili pevnější karbonové komponenty. Rozsah změn v základech dvoudveřového kupé ve srovnání s klasickými modely od Volva dokumentují první oficiální fotky a pár nových podrobností v tiskové zprávě.

Podle továrního sdělení bude z uhlíkového kompozitu vyrobena přední kapota, víko zavazadlového prostoru, boční panely, dveře a celá střecha. To jsou prakticky všechny vnější panely, tím ale použití lehkého materiálu nekončí. Jak dokumentují obrázky, z karbonu je celá příčka za zadními sedadly, přičemž ta plynule přechází do podlahy, tunelu a jedné z nejdůležitějších příčných výztuh šasi.

Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Jak se tato úprava podepsala na změně torzní tuhosti platformy, Volvo nespecifikuje, tvrdí každopádně, že tato karoserie bude pevnější než původní stavba, a kdyby jen to. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se jim podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg.

Konkrétní hodnotu váhy holé karoserie neznáme, stejně jako se firma nepochlubila ani přesnými hodnotami tuhosti auta, každopádně Polestar slibuje, že i díky této vyspělé materiálové kompozici mají být dynamické parametry budoucího plug-in hybridu i jeho agilita na dosud nepoznané úrovni.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků