První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

Od Aston Martinu a karosárny Zagato se zanedlouho dočkáme další specialitky pro sběratele. Máme první ilustrace.

Italská karosárna Zagato letos slaví 100. výročí od svého založení, přičemž spojitost známého jména s automobilkou Aston Martin má už rovněž silných 58 let. V rámci oslav tak opět dochází ke spolupráci obou značek a již zanedlouho se sběratelé dočkají jedinečné možnosti utratit hromadu peněz za ne jedno unikátní auto, ale hned dvě.

Aston Martin totiž se Zagatem plánují přivést zpátky na svět legendární model DB4 GT Zagato v jeho originální podobě z 60. let, který bude sladěný do páru se zbrusu novým modelem DBS GT Zagato. Auta nebudou nabízena samostatně a vzniknou jako nerozlučný pár. Cena unikátního páru modelů se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun.

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

Za tyto peníze se ale vybraní šťastlivci dočkají opravdových unikátů. Legendární DB4 GT Zagato vznikne jakožto pokračování série započaté v roce 1960 a Aston Martin má v plánu vyrobit pouhých 19. kusů. Samozřejmě se bude při výrobě držet originálních nákresů, takže na svět přivede další sérii „starých“ vozů s řadovým šestiválcem, karburátory a výkonem okolo 283 kW (385 koní). Bohužel, tato auta nebude možné legálně využít na silnici.

Se „staronovým“ modelem pak bude v páru ladit moderní novinka DBS GT Zagato, která bude postavena na základě současného Aston Martinu DBS Superleggera. V případě Zagata ovšem mluvíme o zcela nové karoserii s typickými prvky italské karosárny a navíc s inspirací ve zmíněném DB4 GT Zagato. Z prvních ilustrací lze vidět ještě rozměrnější masku chladiče nebo typicky vyboulenou střechu.

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Po technické stránce zřejmě ke změnám vůči základu nedojde a upřímně ani není třeba. Standardní DBS je nehorázně schopným GT s 5,2litrovým dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem, produkujícím výkon 533 kW (725 koní) a 900 N.m točivého momentu. A tento kousek už budou moci majitelé vytáhnout na silnici.

Nově vyrobené DB4 GT Zagato se dostane k prvním zákazníkům na konci letošního roku, jeho moderní protějšek DBS GT Zagato poté doplní garáže sběratelů během roku 2020. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků