První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

Od Aston Martinu a karosárny Zagato se zanedlouho dočkáme další specialitky pro sběratele. Máme první ilustrace.

Italská karosárna Zagato letos slaví 100. výročí od svého založení, přičemž spojitost známého jména s automobilkou Aston Martin má už rovněž silných 58 let. V rámci oslav tak opět dochází ke spolupráci obou značek a již zanedlouho se sběratelé dočkají jedinečné možnosti utratit hromadu peněz za ne jedno unikátní auto, ale hned dvě.

Aston Martin totiž se Zagatem plánují přivést zpátky na svět legendární model DB4 GT Zagato v jeho originální podobě z 60. let, který bude sladěný do páru se zbrusu novým modelem DBS GT Zagato. Auta nebudou nabízena samostatně a vzniknou jako nerozlučný pár. Cena unikátního páru modelů se má pohybovat okolo 6 milionů liber, tedy v přepočtu asi 180 milionů korun.

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

Za tyto peníze se ale vybraní šťastlivci dočkají opravdových unikátů. Legendární DB4 GT Zagato vznikne jakožto pokračování série započaté v roce 1960 a Aston Martin má v plánu vyrobit pouhých 19. kusů. Samozřejmě se bude při výrobě držet originálních nákresů, takže na svět přivede další sérii „starých“ vozů s řadovým šestiválcem, karburátory a výkonem okolo 283 kW (385 koní). Bohužel, tato auta nebude možné legálně využít na silnici.

Se „staronovým“ modelem pak bude v páru ladit moderní novinka DBS GT Zagato, která bude postavena na základě současného Aston Martinu DBS Superleggera. V případě Zagata ovšem mluvíme o zcela nové karoserii s typickými prvky italské karosárny a navíc s inspirací ve zmíněném DB4 GT Zagato. Z prvních ilustrací lze vidět ještě rozměrnější masku chladiče nebo typicky vyboulenou střechu.

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Po technické stránce zřejmě ke změnám vůči základu nedojde a upřímně ani není třeba. Standardní DBS je nehorázně schopným GT s 5,2litrovým dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem, produkujícím výkon 533 kW (725 koní) a 900 N.m točivého momentu. A tento kousek už budou moci majitelé vytáhnout na silnici.

Nově vyrobené DB4 GT Zagato se dostane k prvním zákazníkům na konci letošního roku, jeho moderní protějšek DBS GT Zagato poté doplní garáže sběratelů během roku 2020. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků