První „plug-in-hybrid“ s hvězdou na startu

Zákazníci již mohou objednávat luxusní sedan Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID, který spojuje velmi moderní koncepci hybridního pohonu s jedinečnými inovacemi a luxusní výbavou třídy S. Luxusní sedan s dlouhým rozvorem přesvědčí výjimečnou dynamikou a hospodárností. A díky standardně dodávané nezávislé klimatizaci nabízí také jedinečný tepelný komfort. První certifikovaný „třílitrový“ luxusní sedan na světě se objeví v září u prodejců jako další milník na cestě k mobilitě bez emisí. Cena nového modelu je 2 888 270,-Kč.
První „plug-in-hybrid“ s hvězdou na startu

„Nový S 500 PLUG-IN HYBRID nabízí našim zákazníkům veškeré inovace, díky nimž je naše nová třída S tak úspěšná. Její inteligentní provozní strategie je zárukou velké radosti z jízdy a dynamiky při nejvyšší úrovni hospodárnosti. Kromě toho umožňuje až 33 km jízdy s nulovými emisemi,“ říká Ola Källenius, člen představenstva, zodpovědný za prodej divize Mercedes-Benz Cars.

„S 500 PLUG-IN HYBRID je prvním luxusním sedanem s jízdními výkony vidlicového osmiválce a spotřebou kompaktního modelu. Největší výzvou přitom bylo zkombinovat maximální hospodárnost se suverénním výkonem. Ostatně v této oblasti existuje fascinující paralela s naším úspěšným závodním vozem Formule 1, který také disponuje motorem V6 Turbo a hybridním pohonem,“ říká Prof. Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars.

Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID nabízí největší systémový výkon 325 kW (442 k) a točivý moment 650 N.m, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy a s čistě elektrickým pohonem ujede až 33 km. Normovaná spotřeba paliva činí 2,8 litru/100 km, což odpovídá emisím 65 g CO2/km. Za pozoruhodnými jízdními výkony stojí především V6 Biturbo a inteligentní hybridní pohon. Po modelech S 400 HYBRID a S 300 BlueTEC HYBRID je S 500 PLUG-IN HYBRID již třetím hybridním modelem v nabídce nové třídy S. Jeho nový vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor může být nabíjen z externího zdroje prostřednictvím zásuvky na pravé straně zadního nárazníku.

Mercedes-Benz ve snaze posílit důvěru zákazníků v novou inovativní techniku hybridního pohonu s možností vnějšího nabíjení vystavil pro vysokovýkonný akumulátor a komponenty hybridního systému (např. elektromotor a výkonovou elektroniku) modelu S 500 PLUG-IN HYBRID certifikát, který zaručuje, že jakákoli technická závada během prvních šesti let od dodání, resp. registrace vozidla nebo 100 000 ujetých kilometrů bude odstraněna na náklady značky Mercedes-Benz.

Inteligentní provozní strategie

Nastoupit, spustit, odjet a přitom kromě příkladné hospodárnosti zažívat, kdykoli po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu, mimořádnou sílu elektromotoru – tak snadná je hybridní jízda v novém luxusním sedanu S 500 PLUG-IN HYBRID. V každodenním provozu je řízení tohoto vozu stejně snadné jako u jakéhokoli jiného vozidla se samočinnou převodovkou.

Předvídavý systém řízení energetických toků automaticky vybírá ideální kombinaci výkonu spalovacího motoru a elektromotoru. Svoji strategii přitom přizpůsobuje nejen stavu nabití akumulátoru, ale dokonce i předvídavě stavu dopravy nebo průběhu trasy. Kdo by chtěl, může ovšem zasáhnout také manuálně a souhru hybridního systému upravit pomocí čtyř provozních režimů a tří jízdních programů. Tzv. haptický pedál plynu informuje řidiče o okamžiku spuštění spalovacího motoru nebo dvojitým impulzem signalizuje, že by měl uvolněním pedálu plynu přejít do režimu setrvačné jízdy a rekuperace. Toky energií jsou ve všech provozních stavech signalizovány na panelu sdružených přístrojů a na centrálním displeji.
 

Rozsáhlá standardní výbava, nezávislá klimatizace s rozšířenou funkčností

Standardní výbava modelu S 500 PLUG-IN HYBRID je rozsáhlá a zahrnuje i jednu další světovou premiéru: nezávislou klimatizaci s rozšířenou funkčností, která je řízena podle cílové hodnoty. To znamená, že třída S je klimatizována na předem nastavenou teplotu už při nastupování do vozu, pokud řidič zadal dobu odjezdu, například prostřednictvím systému Mercedes connect me. Tuto funkci umožňuje elektricky poháněný kompresor klimatizace, resp. elektrické topení. Při předehřívání interiéru je kromě toho ohříván nejen vzduch v interiéru, ale i sedadla, volant a loketní opěrky ve dveřích a na středové konzole; při ochlazování je aktivováno také odvětrávání sedadel, je-li vůz vybaven výše uvedenými prvky výbavy na přání.

Kromě toho zahrnuje standardní výbava modelu S 500 PLUG-IN HYBRID, který se dodává pouze ve verzi s dlouhým rozvorem, například vysokovýkonné světlomety LED a zadní svítilny LED, kožené čalounění, COMAND Online, touchpad, automatickou klimatizaci THERMOTRONIC a vyhřívání sedadel také vzadu, paket paměťové funkce pro řidiče a spolujezdce, dekorační osvětlení se sedmi barvami a podvozek se vzduchovým odpružením AIRMATIC a plynule adaptivním tlumením. Mezi prvky základní bezpečnostní výbavy patří mimo jiné PRE-SAFE®, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (upozorňování na hrozící kolize včetně adaptivního brzdového asistenta), ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE® Impuls, asistent pro jízdu v bočním větru a asistent pro sledování dopravních značek (rozpoznávání dopravních značek včetně funkce upozorňující na jízdu v protisměru a zobrazování rychlostních limitů na panelu sdružených přístrojů).

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků