První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

Dvojitý šíp ukázal plug-in hybridní C5 Aircross. Jako první z řady SUV skupiny PSA, tedy i příbuzného Peugeotu 3008 a Opelu Grandlandland X.

Vzhledem k vývoji na trhu nových aut veledůležitý model C5 Aircross se uvedl nejprve na čínském trhu. S téměř ročním zpožděním se však chystá i na starý kontinent, a to na začátku příštího roku. V Sochaux se v budoucnu bude vyrábět i plug-in hybrid.

TEST Citroën C3 Elle 1.2 Pure Tech 82: Když holka řádí!

TEST Citroën C3 Elle 1.2 Pure Tech 82: Když holka řádí!

Právě elektrifikovanou verzi v podstatě představuje koncept C5 Aircross Plug-in hybrid. Jde o těsně předprodukční verzi. Více podrobností k technice si zatím Francouzi nechávají pro sebe, prozradili však, že elektrický dojezd činí 50 kilometrů a maximální rychlost bez spuštěného spalovacího motoru je 133 km/h.

Baterie je díky použití moderní modulární platformy EMP2 ukryta v podlaze vozu. Nabít ji na plnou kapacitu zabere dvě hodiny. Celkový výkon soustavy činí 225 koňských sil. Přední nápravu pohání přeplňovaná šestnáctistovka skrze osmistupňový automat Aisin spolu s elektromotorem.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Skupina PSA se chce v budoucnu právě na plug-in hybridy u větších modelů soustředit a C5 Aircross tak bude první vlaštovkou. Premiéra proběhne na autosalonu v Paříži, který startuje 2. října. Produkční verze se v příštím roce připojí k běžným motorizacím.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků