První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

Dvojitý šíp ukázal plug-in hybridní C5 Aircross. Jako první z řady SUV skupiny PSA, tedy i příbuzného Peugeotu 3008 a Opelu Grandlandland X.

Vzhledem k vývoji na trhu nových aut veledůležitý model C5 Aircross se uvedl nejprve na čínském trhu. S téměř ročním zpožděním se však chystá i na starý kontinent, a to na začátku příštího roku. V Sochaux se v budoucnu bude vyrábět i plug-in hybrid.

TEST Citroën C3 Elle 1.2 Pure Tech 82: Když holka řádí!

TEST Citroën C3 Elle 1.2 Pure Tech 82: Když holka řádí!

Právě elektrifikovanou verzi v podstatě představuje koncept C5 Aircross Plug-in hybrid. Jde o těsně předprodukční verzi. Více podrobností k technice si zatím Francouzi nechávají pro sebe, prozradili však, že elektrický dojezd činí 50 kilometrů a maximální rychlost bez spuštěného spalovacího motoru je 133 km/h.

Baterie je díky použití moderní modulární platformy EMP2 ukryta v podlaze vozu. Nabít ji na plnou kapacitu zabere dvě hodiny. Celkový výkon soustavy činí 225 koňských sil. Přední nápravu pohání přeplňovaná šestnáctistovka skrze osmistupňový automat Aisin spolu s elektromotorem.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Skupina PSA se chce v budoucnu právě na plug-in hybridy u větších modelů soustředit a C5 Aircross tak bude první vlaštovkou. Premiéra proběhne na autosalonu v Paříži, který startuje 2. října. Produkční verze se v příštím roce připojí k běžným motorizacím.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků