V březnu roku 1922 proběhl první oficiální soupis motorových vozidel v Československé republice, dnes jich jezdí 1380krát více.
Výsledky prvního seriózního součtu vozů v tehdy mladém Československu ukázaly nejen celkové počty osobních aut a tříkolek, ale také zastoupení jednotlivých značek a země jejich původu. V březnu roku 1922 bylo v celé ČSR celkem 4928 osobních vozidel a 388 motorových tříkolek. V Čechách se nacházelo 3570 osobních vozů, na Moravě 787, ve Slezsku 201, na Slovensku 334 a na Podkarpatské Rusi 36. Domácí značky se mohly chlubit podílem 46 procent.
Největší zastoupení měla v roce 1922 automobilka Laurin & Klement – strojírenský podnik Škoda ji koupil až o tři roky později. Její výrobky jezdily celkem v 1164 exemplářích. Druhé místo náleželo Pragovce s 458 osobními auty, značka Walter byla zastoupena 206 kusy, liberecký RAF (v roce 1912 spojený s L&K, ukončení výroby v roce 1916) měl v provozu 146 vozů a Tatra 114 kousků. Mezi zahraničními značkami patřilo prvenství rakouským výrobcům Austro-Daimler a Puch, třetí pozice náležela Fiatu (pokud započítáme i vozy Austro-Fiat, montované ve Vídni).
Z hlediska zahraničních zemí původu ale jezdilo v Československu nejvíce německých aut – celkem 1078 kusů, přičemž největší zastoupení měly automobilky Opel, Benz, Mercedes a Wanderer. Druhou příčku obsadilo Rakousko, třetí Francie (De Dion-Bouton, Renault, Darracq, Peugeot, Bayard a Bugatti). Za zmínku stojí i 159 amerických vozů, mezi nimiž bylo 83 Fordů a 33 Studebakerů.
Dle posledních dostupných údajů Svazu dovozců automobilů (SDA) z konce loňského roku jezdilo v České republice 6.293.125 osobních vozidel, pokud z historických statistik odečteme Slovensko a Podkarpatskou Rus, vychází nám na stejné území 4558 vozů. Za sto let tedy počet osobních aut vzrostl více než 1380krát.