První Opel Ampera opustil výrobní linku, sériová výroba je na spadnutí

V michiganské automobilce koncernu General Motors se rozběhla výroba předprodukční série automobilů Opel Ampera. Na zvláštní lince vznikne několik vozů určených k dalším jízdním zkouškách na silnicích Evropy a USA. Zjevně spokojený šéfkonstruktér projektu Ampera Andrew Farah k této slavnostní chvíli poznamenal: „Je to významný krok k našemu záměru rozjet koncem příštího roku sériovou výrobu Ampery pro Evropu. Čeká nás ještě spousta práce, ale spuštění této linky je zadostiučiněním pro naše vývojové týmy u nás i v Evropě.“

Opel Ampera je značkovou modifikací Chevroletu Volt, o jehož pohon se stará elektromotor s výkonem 150 koní (111 kW) a točivým momentem až 370 Nm. Napájeny jsou z li-ionových akumulátorů o výkonu 16 kWh, jež vozu umožní jízdu na vzdálenost až 60 km, při poklesu napětí naskočí konvenční zážehový motor s objemem 1,4 l, jenž na palubě Ampery plní pouze úlohu generátoru elektrické energie.

Tip: Přečtěte si více o novém Opelu Ampera a nebo jeho bratříčkovi Chevroletu Volt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků