První Opel Ampera opustil výrobní linku, sériová výroba je na spadnutí

První Opel Ampera opustil výrobní linku, sériová výroba je na spadnutí

V michiganské automobilce koncernu General Motors se rozběhla výroba předprodukční série automobilů Opel Ampera. Na zvláštní lince vznikne několik vozů určených k dalším jízdním zkouškách na silnicích Evropy a USA. Zjevně spokojený šéfkonstruktér projektu Ampera Andrew Farah k této slavnostní chvíli poznamenal: „Je to významný krok k našemu záměru rozjet koncem příštího roku sériovou výrobu Ampery pro Evropu. Čeká nás ještě spousta práce, ale spuštění této linky je zadostiučiněním pro naše vývojové týmy u nás i v Evropě.“

Opel Ampera je značkovou modifikací Chevroletu Volt, o jehož pohon se stará elektromotor s výkonem 150 koní (111 kW) a točivým momentem až 370 Nm. Napájeny jsou z li-ionových akumulátorů o výkonu 16 kWh, jež vozu umožní jízdu na vzdálenost až 60 km, při poklesu napětí naskočí konvenční zážehový motor s objemem 1,4 l, jenž na palubě Ampery plní pouze úlohu generátoru elektrické energie.

Tip: Přečtěte si více o novém Opelu Ampera a nebo jeho bratříčkovi Chevroletu Volt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků