První Opel Ampera opustil výrobní linku, sériová výroba je na spadnutí

V michiganské automobilce koncernu General Motors se rozběhla výroba předprodukční série automobilů Opel Ampera. Na zvláštní lince vznikne několik vozů určených k dalším jízdním zkouškách na silnicích Evropy a USA. Zjevně spokojený šéfkonstruktér projektu Ampera Andrew Farah k této slavnostní chvíli poznamenal: „Je to významný krok k našemu záměru rozjet koncem příštího roku sériovou výrobu Ampery pro Evropu. Čeká nás ještě spousta práce, ale spuštění této linky je zadostiučiněním pro naše vývojové týmy u nás i v Evropě.“

Opel Ampera je značkovou modifikací Chevroletu Volt, o jehož pohon se stará elektromotor s výkonem 150 koní (111 kW) a točivým momentem až 370 Nm. Napájeny jsou z li-ionových akumulátorů o výkonu 16 kWh, jež vozu umožní jízdu na vzdálenost až 60 km, při poklesu napětí naskočí konvenční zážehový motor s objemem 1,4 l, jenž na palubě Ampery plní pouze úlohu generátoru elektrické energie.

Tip: Přečtěte si více o novém Opelu Ampera a nebo jeho bratříčkovi Chevroletu Volt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků