První obrázky nového osmiválce od Aston Martinu

První obrázky nového osmiválce od Aston Martinu

Když v roce 2001 přebíral post vrchního designéra automobilky Aston Martin Henrik Fister, aby tak nahradil k Jaguaru odcházející hvězdu designerského nebe Iana Calluma, zavládl kolem této výměny nespočet pochybností. Dlužno podotknout, že talentovaný Ian Callum za sebou v britské automobilce zanechal pořádný kus práce korunovaný komerčně úspěšným modelem - Aston Martin DB7 Vantage.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak je z obrázků patrné, designéři odvedli kus dobré práce
i bez famózního Iana Calluma.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oproti větším dvanáctiválcům z rodiny Aston Martin, působí
AMV8 Vantage více roztomile.

Již první fotografie nového modelu Aston Martin AMV8 Vantage však naznačily, že jakékoliv obavy o budoucí atraktivitu britských rychlíků byly neopodstatněné. Dravý sportovní vzhled spojený s mnohými tradičními prvky osloví milovníky rychlé jízdy, stejně jako konzervativnější, především komfort milující řidiče. Délka tohoto šlechtice činí 4400 mm, šířka 1920 mm a výška pouhých 1200 mm. Rozvor se chlubí hodnotou 2600 mm.

Pod kapotou nového modelu se objeví hliníkový osmiválec o objemu 4.3 l s výkonem 265 kW/360 koní. Asistovat mu bude šestistupňová manuální, nebo automatická převodovka. S tímto motorem dokáže vůz atakovat stokilometrovou rychlost za pět vteřin, přičemž ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kokpitu nechybí styl, kombinace oranžové kůže a hliníku vytváří
úžasnou atmosféru, kde se anglická konzervativnost snoubí
s moderními designerskými trendy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový AMV8 Vantage je vypiplán do nejmenšího detailu.

Automobilka spustí sériovou výrobu v novém závodě v anglickém Gaydonu v roce 2004, přičemž počítá s produkcí až 5000 vozů ročně. Cena se bude pohybovat okolo 75 000 liber, což z vozu Aston Martin AMV8 činí údajně nejdostupnější vůz v historii automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků