První obrázky nového osmiválce od Aston Martinu

Když v roce 2001 přebíral post vrchního designéra automobilky Aston Martin Henrik Fister, aby tak nahradil k Jaguaru odcházející hvězdu designerského nebe Iana Calluma, zavládl kolem této výměny nespočet pochybností. Dlužno podotknout, že talentovaný Ian Callum za sebou v britské automobilce zanechal pořádný kus práce korunovaný komerčně úspěšným modelem - Aston Martin DB7 Vantage.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak je z obrázků patrné, designéři odvedli kus dobré práce
i bez famózního Iana Calluma.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oproti větším dvanáctiválcům z rodiny Aston Martin, působí
AMV8 Vantage více roztomile.

Již první fotografie nového modelu Aston Martin AMV8 Vantage však naznačily, že jakékoliv obavy o budoucí atraktivitu britských rychlíků byly neopodstatněné. Dravý sportovní vzhled spojený s mnohými tradičními prvky osloví milovníky rychlé jízdy, stejně jako konzervativnější, především komfort milující řidiče. Délka tohoto šlechtice činí 4400 mm, šířka 1920 mm a výška pouhých 1200 mm. Rozvor se chlubí hodnotou 2600 mm.

Pod kapotou nového modelu se objeví hliníkový osmiválec o objemu 4.3 l s výkonem 265 kW/360 koní. Asistovat mu bude šestistupňová manuální, nebo automatická převodovka. S tímto motorem dokáže vůz atakovat stokilometrovou rychlost za pět vteřin, přičemž ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kokpitu nechybí styl, kombinace oranžové kůže a hliníku vytváří
úžasnou atmosféru, kde se anglická konzervativnost snoubí
s moderními designerskými trendy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový AMV8 Vantage je vypiplán do nejmenšího detailu.

Automobilka spustí sériovou výrobu v novém závodě v anglickém Gaydonu v roce 2004, přičemž počítá s produkcí až 5000 vozů ročně. Cena se bude pohybovat okolo 75 000 liber, což z vozu Aston Martin AMV8 činí údajně nejdostupnější vůz v historii automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků