První obrázky nového osmiválce od Aston Martinu

Když v roce 2001 přebíral post vrchního designéra automobilky Aston Martin Henrik Fister, aby tak nahradil k Jaguaru odcházející hvězdu designerského nebe Iana Calluma, zavládl kolem této výměny nespočet pochybností. Dlužno podotknout, že talentovaný Ian Callum za sebou v britské automobilce zanechal pořádný kus práce korunovaný komerčně úspěšným modelem - Aston Martin DB7 Vantage.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak je z obrázků patrné, designéři odvedli kus dobré práce
i bez famózního Iana Calluma.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oproti větším dvanáctiválcům z rodiny Aston Martin, působí
AMV8 Vantage více roztomile.

Již první fotografie nového modelu Aston Martin AMV8 Vantage však naznačily, že jakékoliv obavy o budoucí atraktivitu britských rychlíků byly neopodstatněné. Dravý sportovní vzhled spojený s mnohými tradičními prvky osloví milovníky rychlé jízdy, stejně jako konzervativnější, především komfort milující řidiče. Délka tohoto šlechtice činí 4400 mm, šířka 1920 mm a výška pouhých 1200 mm. Rozvor se chlubí hodnotou 2600 mm.

Pod kapotou nového modelu se objeví hliníkový osmiválec o objemu 4.3 l s výkonem 265 kW/360 koní. Asistovat mu bude šestistupňová manuální, nebo automatická převodovka. S tímto motorem dokáže vůz atakovat stokilometrovou rychlost za pět vteřin, přičemž ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kokpitu nechybí styl, kombinace oranžové kůže a hliníku vytváří
úžasnou atmosféru, kde se anglická konzervativnost snoubí
s moderními designerskými trendy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový AMV8 Vantage je vypiplán do nejmenšího detailu.

Automobilka spustí sériovou výrobu v novém závodě v anglickém Gaydonu v roce 2004, přičemž počítá s produkcí až 5000 vozů ročně. Cena se bude pohybovat okolo 75 000 liber, což z vozu Aston Martin AMV8 činí údajně nejdostupnější vůz v historii automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků