První obrázky nového osmiválce od Aston Martinu

Když v roce 2001 přebíral post vrchního designéra automobilky Aston Martin Henrik Fister, aby tak nahradil k Jaguaru odcházející hvězdu designerského nebe Iana Calluma, zavládl kolem této výměny nespočet pochybností. Dlužno podotknout, že talentovaný Ian Callum za sebou v britské automobilce zanechal pořádný kus práce korunovaný komerčně úspěšným modelem - Aston Martin DB7 Vantage.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak je z obrázků patrné, designéři odvedli kus dobré práce
i bez famózního Iana Calluma.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oproti větším dvanáctiválcům z rodiny Aston Martin, působí
AMV8 Vantage více roztomile.

Již první fotografie nového modelu Aston Martin AMV8 Vantage však naznačily, že jakékoliv obavy o budoucí atraktivitu britských rychlíků byly neopodstatněné. Dravý sportovní vzhled spojený s mnohými tradičními prvky osloví milovníky rychlé jízdy, stejně jako konzervativnější, především komfort milující řidiče. Délka tohoto šlechtice činí 4400 mm, šířka 1920 mm a výška pouhých 1200 mm. Rozvor se chlubí hodnotou 2600 mm.

Pod kapotou nového modelu se objeví hliníkový osmiválec o objemu 4.3 l s výkonem 265 kW/360 koní. Asistovat mu bude šestistupňová manuální, nebo automatická převodovka. S tímto motorem dokáže vůz atakovat stokilometrovou rychlost za pět vteřin, přičemž ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kokpitu nechybí styl, kombinace oranžové kůže a hliníku vytváří
úžasnou atmosféru, kde se anglická konzervativnost snoubí
s moderními designerskými trendy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový AMV8 Vantage je vypiplán do nejmenšího detailu.

Automobilka spustí sériovou výrobu v novém závodě v anglickém Gaydonu v roce 2004, přičemž počítá s produkcí až 5000 vozů ročně. Cena se bude pohybovat okolo 75 000 liber, což z vozu Aston Martin AMV8 činí údajně nejdostupnější vůz v historii automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků