První obrázky nového osmiválce od Aston Martinu

Když v roce 2001 přebíral post vrchního designéra automobilky Aston Martin Henrik Fister, aby tak nahradil k Jaguaru odcházející hvězdu designerského nebe Iana Calluma, zavládl kolem této výměny nespočet pochybností. Dlužno podotknout, že talentovaný Ian Callum za sebou v britské automobilce zanechal pořádný kus práce korunovaný komerčně úspěšným modelem - Aston Martin DB7 Vantage.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak je z obrázků patrné, designéři odvedli kus dobré práce
i bez famózního Iana Calluma.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oproti větším dvanáctiválcům z rodiny Aston Martin, působí
AMV8 Vantage více roztomile.

Již první fotografie nového modelu Aston Martin AMV8 Vantage však naznačily, že jakékoliv obavy o budoucí atraktivitu britských rychlíků byly neopodstatněné. Dravý sportovní vzhled spojený s mnohými tradičními prvky osloví milovníky rychlé jízdy, stejně jako konzervativnější, především komfort milující řidiče. Délka tohoto šlechtice činí 4400 mm, šířka 1920 mm a výška pouhých 1200 mm. Rozvor se chlubí hodnotou 2600 mm.

Pod kapotou nového modelu se objeví hliníkový osmiválec o objemu 4.3 l s výkonem 265 kW/360 koní. Asistovat mu bude šestistupňová manuální, nebo automatická převodovka. S tímto motorem dokáže vůz atakovat stokilometrovou rychlost za pět vteřin, přičemž ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kokpitu nechybí styl, kombinace oranžové kůže a hliníku vytváří
úžasnou atmosféru, kde se anglická konzervativnost snoubí
s moderními designerskými trendy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový AMV8 Vantage je vypiplán do nejmenšího detailu.

Automobilka spustí sériovou výrobu v novém závodě v anglickém Gaydonu v roce 2004, přičemž počítá s produkcí až 5000 vozů ročně. Cena se bude pohybovat okolo 75 000 liber, což z vozu Aston Martin AMV8 činí údajně nejdostupnější vůz v historii automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků