První obrázky a informace ohledně nástupce Citroënu Saxo

První obrázky a informace ohledně nástupce Citroënu Saxo

Přestože je Citroën Saxo stále velmi dobře prodejný, je pravda, že na trhu už setrvává příliš dlouho a začíná ztrácet krok s konkurencí ve třídě malých vozů. To se ovšem příští rok zásadně změní, protože automobilka chce na příštím pařížském autosalónu představit následovníka, jehož prozatímní jméno je C2.

C2 je koncipován - stejně jako ostatní vozy této třídy - spíše jako minivan. Je tedy oproti Saxu vyšší a širší, i když je délka vozu přibližně stejná. Prioritou při konstrukci je velikost vnitřního prostoru pro cestující, čemuž pomáhá i koncepce "kolo v každém rohu". Tato konstrukce, mimo dobrý jízdních vlastností, však také zaručuje malý zavazadlový prostor, což je kámen úrazu všech malých vozů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C2 při stejné délce povyrostl do výšky, posuvné dveře
jsou v této kategorii zajímavým řešením.

C2 se vyznačuje velmi krátkou a silně zkosenou přídí. Přední části dominuje mohutná přední maska a výrazný otvor pro vstup vzduchu k motoru ve spodní části předního nárazníku. Zajímavým technickým řešením je otevírání dveří, které se klasicky neotvírají, ale jsou posuvné směrem vzad. Právě tato koncepce je zvolena kvůli snadnému nastupování na zadní sedadla. Je však velmi pravděpodobné, že právě tento prvek se ještě do oficiálního představení změní.

Vnitřní výbava odpovídá zaběhnutým standardům, takže v základu bude samozřejmostí dvojice airbagů s předpínači bezpečnostních pásů a brzdový asistent. Podrobnosti ohledně přístrojové desky nejsou známy, ale údajně se má jednat o stejně revoluční řešení jako v případě modelu C3. Jenom připomenu, že v tomto případě je rychloměr digitální a stejně tak i otáčkoměr, který má obloukovou stupnici a otáčky jsou zobrazovány rozsvěcováním jednotlivých polí v oblouku.

O pohon vozu se bude starat pět pohonných jednotek. Vznětové motory budou reprezentovat čtyřválce 1.4 HDi vyvinuté společně s Fordem v osmi i šestnáctiventilovém provedení, které nabízí největší výkon 50 resp. 68 kW (68 resp. 92 koní). Zážehovým protějškem budou tři čtyřválce o objemech 1.1, 1.4 a 1.6 litru s výkony 44, 55 a 81 kW (60, 75 a 110 koní). Určitou možností je i uvedení sportovního modelu, který bude mít čtyřválec 2.0 litru s výkonem 132 kW (180k), což bude v kombinaci s nízkou hmotností zaručovat naprosto exkluzivní jízdní zážitky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Počítačová modelace malého citroënu, i tak se máme určitě
na co těšit.

Nejsou zatím známy okolnosti ohledně předpokládané ceny, ale Citroën slibuje, že bude velkým trumfem vozu. Když uvážíme, že ceny modelu C3 začínají na hranici 300.000 Kč, znamená to, že se má konkurence na co těšit.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků