První obrázky a informace ohledně nástupce Citroënu Saxo

Přestože je Citroën Saxo stále velmi dobře prodejný, je pravda, že na trhu už setrvává příliš dlouho a začíná ztrácet krok s konkurencí ve třídě malých vozů. To se ovšem příští rok zásadně změní, protože automobilka chce na příštím pařížském autosalónu představit následovníka, jehož prozatímní jméno je C2.

C2 je koncipován - stejně jako ostatní vozy této třídy - spíše jako minivan. Je tedy oproti Saxu vyšší a širší, i když je délka vozu přibližně stejná. Prioritou při konstrukci je velikost vnitřního prostoru pro cestující, čemuž pomáhá i koncepce "kolo v každém rohu". Tato konstrukce, mimo dobrý jízdních vlastností, však také zaručuje malý zavazadlový prostor, což je kámen úrazu všech malých vozů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C2 při stejné délce povyrostl do výšky, posuvné dveře
jsou v této kategorii zajímavým řešením.

C2 se vyznačuje velmi krátkou a silně zkosenou přídí. Přední části dominuje mohutná přední maska a výrazný otvor pro vstup vzduchu k motoru ve spodní části předního nárazníku. Zajímavým technickým řešením je otevírání dveří, které se klasicky neotvírají, ale jsou posuvné směrem vzad. Právě tato koncepce je zvolena kvůli snadnému nastupování na zadní sedadla. Je však velmi pravděpodobné, že právě tento prvek se ještě do oficiálního představení změní.

Vnitřní výbava odpovídá zaběhnutým standardům, takže v základu bude samozřejmostí dvojice airbagů s předpínači bezpečnostních pásů a brzdový asistent. Podrobnosti ohledně přístrojové desky nejsou známy, ale údajně se má jednat o stejně revoluční řešení jako v případě modelu C3. Jenom připomenu, že v tomto případě je rychloměr digitální a stejně tak i otáčkoměr, který má obloukovou stupnici a otáčky jsou zobrazovány rozsvěcováním jednotlivých polí v oblouku.

O pohon vozu se bude starat pět pohonných jednotek. Vznětové motory budou reprezentovat čtyřválce 1.4 HDi vyvinuté společně s Fordem v osmi i šestnáctiventilovém provedení, které nabízí největší výkon 50 resp. 68 kW (68 resp. 92 koní). Zážehovým protějškem budou tři čtyřválce o objemech 1.1, 1.4 a 1.6 litru s výkony 44, 55 a 81 kW (60, 75 a 110 koní). Určitou možností je i uvedení sportovního modelu, který bude mít čtyřválec 2.0 litru s výkonem 132 kW (180k), což bude v kombinaci s nízkou hmotností zaručovat naprosto exkluzivní jízdní zážitky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Počítačová modelace malého citroënu, i tak se máme určitě
na co těšit.

Nejsou zatím známy okolnosti ohledně předpokládané ceny, ale Citroën slibuje, že bude velkým trumfem vozu. Když uvážíme, že ceny modelu C3 začínají na hranici 300.000 Kč, znamená to, že se má konkurence na co těšit.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků