První obrázky a informace ohledně nástupce Citroënu Saxo

Přestože je Citroën Saxo stále velmi dobře prodejný, je pravda, že na trhu už setrvává příliš dlouho a začíná ztrácet krok s konkurencí ve třídě malých vozů. To se ovšem příští rok zásadně změní, protože automobilka chce na příštím pařížském autosalónu představit následovníka, jehož prozatímní jméno je C2.

C2 je koncipován - stejně jako ostatní vozy této třídy - spíše jako minivan. Je tedy oproti Saxu vyšší a širší, i když je délka vozu přibližně stejná. Prioritou při konstrukci je velikost vnitřního prostoru pro cestující, čemuž pomáhá i koncepce "kolo v každém rohu". Tato konstrukce, mimo dobrý jízdních vlastností, však také zaručuje malý zavazadlový prostor, což je kámen úrazu všech malých vozů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C2 při stejné délce povyrostl do výšky, posuvné dveře
jsou v této kategorii zajímavým řešením.

C2 se vyznačuje velmi krátkou a silně zkosenou přídí. Přední části dominuje mohutná přední maska a výrazný otvor pro vstup vzduchu k motoru ve spodní části předního nárazníku. Zajímavým technickým řešením je otevírání dveří, které se klasicky neotvírají, ale jsou posuvné směrem vzad. Právě tato koncepce je zvolena kvůli snadnému nastupování na zadní sedadla. Je však velmi pravděpodobné, že právě tento prvek se ještě do oficiálního představení změní.

Vnitřní výbava odpovídá zaběhnutým standardům, takže v základu bude samozřejmostí dvojice airbagů s předpínači bezpečnostních pásů a brzdový asistent. Podrobnosti ohledně přístrojové desky nejsou známy, ale údajně se má jednat o stejně revoluční řešení jako v případě modelu C3. Jenom připomenu, že v tomto případě je rychloměr digitální a stejně tak i otáčkoměr, který má obloukovou stupnici a otáčky jsou zobrazovány rozsvěcováním jednotlivých polí v oblouku.

O pohon vozu se bude starat pět pohonných jednotek. Vznětové motory budou reprezentovat čtyřválce 1.4 HDi vyvinuté společně s Fordem v osmi i šestnáctiventilovém provedení, které nabízí největší výkon 50 resp. 68 kW (68 resp. 92 koní). Zážehovým protějškem budou tři čtyřválce o objemech 1.1, 1.4 a 1.6 litru s výkony 44, 55 a 81 kW (60, 75 a 110 koní). Určitou možností je i uvedení sportovního modelu, který bude mít čtyřválec 2.0 litru s výkonem 132 kW (180k), což bude v kombinaci s nízkou hmotností zaručovat naprosto exkluzivní jízdní zážitky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Počítačová modelace malého citroënu, i tak se máme určitě
na co těšit.

Nejsou zatím známy okolnosti ohledně předpokládané ceny, ale Citroën slibuje, že bude velkým trumfem vozu. Když uvážíme, že ceny modelu C3 začínají na hranici 300.000 Kč, znamená to, že se má konkurence na co těšit.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků