Cenu už známe, ale co přesně za tu částku dodají, zatím úplně jasné není. Přitom pro ekonomiku provozu bude asi klíčové, kolik nákladu to vlastně na určitou vzdálenost uveze, a kolik se na tu přepravu spotřebuje energie, aby to bylo možné porovnat s jinými současnými náklaďáky.
nič v zlom,ale tesla nestíha vyrábať ani predobjednané a objednané osobné automobily,ako chce budovať a vyrábať náklaďáky s kompletnou infraštruktúrou nabíjacích staníc ?
Ale v Boleslavi a i jinde přece taky nestíhají, tak co to tady řešíte. Tesla a Muska má každý (závistivec) plnou hubu, ale Golf E to je jiné kafe. A podle jiného článku zde se : Mladá Boleslav brzy stane městem elektromobilů. Škoda to rozjede ve velkém. p. Mička A kdyby pokrok nešel kupředu, tak dodnes jezdíme na koních.
Copak, voni nestíhaj stavět ani tu dobíjecí infrastrukturu? Se podívej kolik jich po světě vybudujou do konce tohodle roku. B-] btw Za chvíli otevřou další v Olomouci B-]
A tím to nekončí.
Kolik je tam tužkových batereček ???? Odhaduji to na 100 až 150.000 ks. Kdo to vyrobí ???
Tužková tam není ani jedna, takže 0 :-P
Tys idealni material pro cleny cirkve sv.Elona :-)...se schvalne podivej na nejaky fotky rozborky battery packu z Tesly
Ehm, Tesla?
Tesla má na všechno co je potřeba pro budoucí infrastrukturu kolem provozu elektrických tahačů - produkuje velké průmyslové baterie pro energetiku a má kapacity na jejich výrobu, taky produkuje solární panely a má kapacity na jejich výrobu a ještě má největší síť dobíječek a má zkušenosti s jejím provozem. V tomhle má velkej náskok.Asi největší úskalí jí může čekat ve vývoji spolehlivýho a vychytanýho tahače. To jí klidně může zabrat i 10 let než vyšlechtí pořádnýho tažnýho koně. Jedinou výhodu má v tom, že se nemusí babrat se všema sračkama spalovacích agregátů, ale ten zbytek jí nemine. Ovšem pokud ty nedodělky budou mít rapidně nižší ekonomiku provozu tak provozovatelé zkousnou kde co.
Tak třeba taková nákladní Škoda Sentinel (např. http://www.sentinel.cz ), prý kdysi vycházela z hlediska provozních nákladů mnohem lépe, než tehdejší auta se spalovacím motorem. Její alternativní typ pohonu měl samozřejmě svoje omezení, ale tehdejší infrastruktura pro doplňování paliva a kapaliny na její provoz byla asi mnohem lépe připravena, než dnešní infrastruktura pro elektromobily?
Akorát to nebude zkousávat konkurence :-D
V Europe môže kamion na jeden záťah ísť max. 4h bez prestávky pri jednom vodičovi. Dojazd 480 km je teda dostatočný s rezervou. Nasleduje prestávka tuším pol hodiny (?) a dalšie 4 hodiny jazdy. Takže ten kamion by stíhal aj v EU, ak by boli rýchlonabíjačky na každom odpočívadle. Zmysel elektromobility vidím práve v kamionovej doprave, kde treba veľké výkony, pre osobáky je to blbosť.
ad rychlonabíječky na každém odpočívadle:- u nás nejsou ani ta odpočívadla, natož aby bylo reálné na nich dobíjet třeba 10 kaminonů najednou (a ti co přijedou později budou čekat o dobíjecí čas déle, čímž se jim prodlouží dojezdové časy)- při těch kapacitách co jsou pro to potřeba, to bude celkem mazec na rozvodnou síť
V Evropě se na nových parkovištích a autohofech celkem běžně budují zásuvky 400V pro chladící návěsy, zrovna tak v logistických centrech. Takže v tom bych problém neviděl. Navíc tady pořád plkáte u nás , u nás. Ale vyrábí se to v USA a tam to prozatím taky bude jezdit. Elektrobusy a alektrododávky vám nevadí?
Jim vadí úplně všechno i jejich stará :-DB-]
je vtipny jak kazdej hazi stovky a tisice kilaku s kamionem, a realita je pak takova ze kamionaci stojej hodiny v kolonach na dalnici nebo pred pristavem a jsou radi kdys maj denni prumer aspon 400 kilaku :-D
jeste ten kamion ani neni v prodeji a tady se jiz resi neexistujici ifrastruktura :-Dschvalne co asi takovi Cesi psali v roce 1098 kdys se zacal vyrabet Ford T "no kde budeme tankovat benzin? vzdyt v cele Republice jsou jen 3 mista kde benzin sehnat" :-Dres to az bude nekde v CR jezdit nejaky Tesla Semi a bude tvuj ;-) do te doby ti to muze bejt u prdele kde a jak s tim kdo jak bude jezdit a s jakyma problemama s nabijenim ;-)
Kolem roku 1098 se asi Ford ještě nevyráběl, tedy zatím nejsou z té doby, kdy probíhala 1. křížová výprava, nalezeny žádné věrohodné indiánské záznamy o výrobě Fordů. Ale pokud myslíte rok 1908, pak 1. automobil v českých zemích byla Tatra Präsident z roku 1987 a firma Laurin & Klement vyráběla model Voiturette od r. 1905, tedy o 3 roky dříve než Ford T. Ovšem 1. elektromobil u nás představil František Křižík v r. 1895, tedy o 2 roky dříve, než vznikla ta Tatra. Zkrátka češi asi nebyli z nějakého Fordu v r. 1908 a toho, kde by se měl brát benzín na provoz automobilů, příliš překvapeni?
Úvaha, ked niekoho dojebávaš, tak dávaj pozor, aby si nerobil rovnakú chybu. Ozaj bola Tatra na tom tak zle, že Präsidenta vyrobila až v 1987? :-D
To je ale nemylý překlep. Ovšem nic to nemění na tom, že tehdejší Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft) představila r. 1897 první osobní automobil s benzínovým motorem na území současné ČR (tenkrát ovšem Rakousko-Uherské Monarchie, tedy asi RUM?). F. Křižík to udělal s elektromobilem o 2 roky dříve, tedy v r. 1895, na jehož konci zámečník Laurin a knihkupec Klement začali montovat v pronajaté dílně jízní kola zn. Slavia.Když pak ti 2 o 10 let později začali výrobu automobilů, pořád to bylo o 3 roky dříve, než začal H. Ford s pásovou výrobou svého modelu T. Sítě čerpacích stanic tenkrát neexistovaly, ale benzín byl dostupný v drogeriích, které později začaly zřizovat i tankovací stojany pro automobily. Pravděpodobně se takových událostech tenkrát diskutovalo podobně, jako dnes. Jen to nebylo na internetu, ale spíš v salonech, kavárnách nebo po hospodách.
- možná by stálo se napřed podívat, nač jsem vůbec reagoval- Jinak češi toho v roce 1098 na fort T asi moc nepsali :) ... (ale chápu, že je to překlep přesmyčkou 1908)
Preto má elektromobilita podľa mňa význam pri kamionoch, je ich rádovo menšie množstvo ako osobných áut a dá sa v rámci EU svätej reguláciou predpísať, koľko toho naraz bude môcť jazdiť, tým by sa vyriešilo +- stabilné zaťaženie siete rýchlonabíjačkami. To pri osobákoch fyzických osôb nie je možné, kamionistovi to môže byť v pracovnej dobe jedno, ak sa pravidlá zmenia v celej EU, tak by to našim dokonca pomohlo, nemohli by ich nútiť prekračovať normy.
Dneska je v ČR odborník na rozvodný sítě každej podržtaška :-D:-D:-DB-]
chápu že troubovi jako ty to tak připadá
Máš strach, že až bude blackout tak se budeš muset věnovat starý místo čumění na televizi a lemtáni lahváče. :-DB-]
Hádám, že ty už máš blackout ... mezi ušima.
Mě tam svítí, ale ty se přes ty saze nevidíš jestli chčiješ do mísy nebo do pračky. B-]
Musk musí vytvořit další barnumskou ohlodanou kost a předhodit ji tzv. investorům, aby dál sypali prachy do té bezedné studny.
Ekonomická návratnost je jiná věc, ale v zásadě Muskovo řešení myšlenku má, Buduje kompletní funkční systém aut i nabíjecích stanic a určitě se najdou zákaznící, kterým přes nějaká obecná omezení může systém dobře vyhovovat. Aniž by sám něco zásadního vynalezl, jen šikovně skládá dostupná řešení. Podobně jako Marconi nevynalezl sám bezdrátovou komunikaci ale použil pro ni tehdy existující řešení a je dodnes slavný
Ty dojezdy mi přijdou docela malé, v US se dostanou z 1 do 2 státu a běží nabíjet 6 hodin, no nevim co Ílon vymyslí ještě
Víš, H, docela tě lituju, že jezdíš každý den více než 800 km s kamionem mezi státy USA, ale je to tvoje volba, jaký sis vybral život. Každopádně tě Elon určitě nenutí ten kamion kupovat, můžeš ho s klidným srdcem přenechat jiným, kterým bude vyhovovat :).
A ktery z tech kamionu ujede 800 km na jeden zátah? Uz se tesim na test teoretickeho dojezdu. Ideálně s přespáním na parkovišti mimo benzinku s pustenym nezavislym topením treba v -10:-)
v USA maj mozna prisnejsi jizdni casy nez v EU, navic Tesla nebude mit problem se stavbou Megachargeru kde se pocita ze nabiti bude do hodky, videl jsi ten konektor nabijeni, podle vseho se jedna o 4x CCS 350kW, tedy nabijeni az 1.4MW, spekuluje se od 650 do 1.5kW podle tech casu co uvadi Tesla, a podobne casy uvadi u soucasnych Superchargeru a Tesel a nijak v tom nelze, mimochodem pro Megachargery jiz letos nakupovali pozemky v USA, u kazdeho z nich by mela stat i fotovoltaicka elektrarna a nekolik desitek az stovek Powerpacku, na Megachargerech ma bejt garantovana cena 7 centu za kW (cca 1.7 korun)tohle o ridicich nakladaku v USA pise wiki "Ve Spojených státech jsou řidiči omezeni maximální dobou 11 hodin jízdy v nepřerušeném čtrnáctihodinovém období, po kterém pak musí následovat odpočinek po dobu alespoň deseti po sobě jdoucích hodin. Řidiči zaměstnaní v tzv. "denním provozu" nesmí řídit více než 70 hodin v jakoukoli dobu během osmi po sobě jdoucích dnů.Řidiči musí vést denně 24hodinový deník "Record of Duty", kde musí dokumentovat všechny doby jízd a odpočinku. Záznamy musí být neustále udržovány aktuální. Záznamy z posledních 7 dní ponechá řidič v kamionu, aby je mohl předložit na vyžádání při silniční kontrole.Elektronický tachograf, který může mimo jiné zaznamenávat doby, kdy je vozidlo v pohybu, nebo zastaveno je v USA nepovinný, ale federální orgány uvažují o změně zákona tak, aby byly povinné."a Tesla miri svuj truck asi prevazne na retezce a jine odvetvi prumyslu kde se denne jezdi tak do 400mil, proste prevoz mezi sklady, fabrikama a prodejnima mistama kde neni moznost zeleznice
Když jedou ve dvou tak žádný povinný zastávky mít nemusej.
a proto si to nektere firmy objednali, protoze pak nebudou moct jezdit :-D kolik procent jizd bude asi tak tranzitnich na delsi vzdalenosti nez treba 400 mil?
Zakony pamatuji i na 2 resp vice ridicu ve vozidle.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.